Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:54

Wow indd wat een drukte ineens :D
Welkom allemaal!

Kan het ook niet allemaal bij houden maar laten we het erop houden dat iedereen zn best doet :+

Wij hebben een binnenbak dus iedereen die vandaag (buiten) gaat rijden, succes! :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:54

DaraBariton schreef:
Ik ben het ook al een hele tijd aan het uitstellen...... maar ik ga nu toch echt!!! :')

Suc6!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:57

Jenny_S schreef:
Neskolay schreef:

Ik blijf stilletjes meelezen en wellicht meld ik me als we zover zijn weer :)

wil je niet wegsturen, maar ook ik stel soms sommige vragen hier en andere in een ander topic ivm titel topic anders is het voor sommige niet meer bij te houden :o

Nee ik snap het hoor, maar we zijn zover nog lang niet en dacht misschien kunnen we hier wat dingetjes oppikken/leren :')
Het andere topic gaat over barokke paarden in het algemeen, dat trekt me dan niet zo (no offence naar andere barokke paardenrassen). :o

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:57

jamie: nooit stil zetten altijd iets doen

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:59

Neskolay schreef:
Ik blijf stilletjes meelezen en wellicht meld ik me als we zover zijn weer :)

wil je niet wegsturen, maar ook ik stel soms sommige vragen hier en andere in een ander topic ivm titel topic anders is het voor sommige niet meer bij te houden :o[/quote]

Nee ik snap het hoor, maar we zijn zover nog lang niet en dacht misschien kunnen we hier wat dingetjes oppikken/leren :')
Het andere topic gaat over barokke paarden in het algemeen, dat trekt me dan niet zo (no offence naar andere barokke paardenrassen). :o[/quote]

[HK] [CENTRAAL] Friezen topic
misschien iets voor je

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:00

Haha Emma, nou goed om te weten. Voor als ik weer eens een fotoshoot gepland heb! Stoor me namelijk altijd aan zijn doffe net niet zwarte voeten :P Of worden ze door die verf ook dof?

Heb vandaag helaas geen tijd om te rijden -O- Maar anders was 't ook lekker buiten geweest :P

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:02

Dank je Jenny_S +:)+

Jamiejoyce

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:05

Denk dat het dan een buitenritje word !

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:12

Welkom iedereen!

Vanavond lekker lessen in de binnenbak!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:18

Dank jullie wel voor het welkom :D
En voor de andere nieuwe: welkom!

Foto's heb ik op Facebook geplaatst, denk dat je ze daar dan gezien moet hebben.

Rij zelf in het zwart/beige, net even weer eens iets anders als de rest.
Jasje, cap en tuig zijn gewoon zwart.

Wassen voor de wedstrijd moet ik wel (alleen benen en staart), de paddocks zijn nogal blubber en geen idee wat Euwe doet maar hij zit altijd van top tot teen onder.
Zou je dan zeggen hij heeft gerold nope... echt gewoon van die grote klodders hihihi
En dan de drek die op de buiksingels van zijn deken zitten... hou nooit schone handen...
Dus elke 2 weken tijdens de les heb ik een zwijn waar ik op rijd, maarja liever elke dag buiten dan schoon en daarvoor binnen blijven.

Moet zeggen dat hij gisteren heerlijk liep dus hoop dat hij vanavond weer zo lekker gaat.
Dan morgen longeren en denk donderdag rijden en vrijdag even kijken wat ik doe, in ieder geval benen en staart wassen, spullen inpakken en dan zaterdag ochtend half 9 op reis naar Vinkega.
Nu heb ik alleen nogal even wat tijd nodig om zijn vlecht te maken dus hoop dat me dat lukt, zo niet dan een stukje vlecht en rest los.
Ik doe er trouwens wat schuimgel in, blijft het mooi van zitten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:30

DaraBariton schreef:
Wie gaat er straks nog rijden? Of al gereden misschien?

Nee, m'n bak is sinds vorige week alweer te nat en het regent.
Paardrijden in de regen vind ik niet leuk en dat doe ik dus ook nooit. :D
Maarrrrrr, na morgen wordt het beter! *\o/*

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:32

xXutopiaXx schreef:
Haha Emma, nou goed om te weten. Voor als ik weer eens een fotoshoot gepland heb! Stoor me namelijk altijd aan zijn doffe net niet zwarte voeten :P Of worden ze door die verf ook dof?

Heb vandaag helaas geen tijd om te rijden -O- Maar anders was 't ook lekker buiten geweest :P

Als de verf droog is word het wel weer dof maar wel intens zwart zeg maar haha ze blijven niet zo grijs als het waren :j

Ik hoor steeds vaker mensen die schuim in de manen doen voor het vlechten, ga ik ook maar eens proberen. Ik ben alleen bang dat ze zo glad worden en dat ik ze daardoor niet zo straks ingevlochten krijg maar neem dus aan dat dit niet zo is? haha

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:02

Ik heb veel aan dit filmpje gehad!
http://youtu.be/KehsQQ1RHHU

Schuim erin, handschoentjes aan en vlechten maar!
Hij zat er vorige week echt super mooi en strak in terwijl meneer toch een flinke bos manen heeft!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:07

Dit filmpje heb ik idd ook gebruikt gister! Gister voor het eerst geprobeerd op die manier te vlechten en het zag er echt super uit vond ik :j foto's staan wel een paar pagina's terug ondertussen :=

Ga dan ook maar eens met schuim en handschoentjes proberen idd, ik neem aan dat gewoon schuim van kruidvat eigen merk prima is :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:16

Woestein schreef:
Ik heb veel aan dit filmpje gehad!
http://youtu.be/KehsQQ1RHHU

Schuim erin, handschoentjes aan en vlechten maar!
Hij zat er vorige week echt super mooi en strak in terwijl meneer toch een flinke bos manen heeft!

Zelfs dat filmpje helpt mij niet... kansloos :')
Ik blijf het wel bovenhands doen.

Dat schuim is wel een goed idee!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:18

Bij mij ook kansloos.. Eerste 2 of 3 slagen willen wel.. dan krijg je een stuk onder en bovenhands door elkaar en dan zit alles in de knoop. :')
Zoals we hier zeggen: Loat ma wehn.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:06

Die filmpjes zijn wel interessant, hengstenvlecht doe ik iets anders maar die voorpluk vlechten is bij mij een drama, ben altijd blij dat ik er een oornetje op doe. Maar dat filmpje geeft wel even goede tips. Komend weekend even oefenen.

Vanmiddag wel wat meer kunnen trainen als gisteren maar nu was er een hoefsmid bezig met warm beslag waardoor er gewoon wolken de bak in dreven en het vluchtinstict bij Carolien daardoor erg aanwezig was. Ze heeft een bloedhekel aan die schroeilucht van warm beslaan (wordt dus altijd koud beslagen) en ik kon in dat deel van de bak dus gewoon niks met haar. Normaal schuimt ze altijd volop, vlokken vliegen soms in het rond, nu had ze een droog mondje, veel te veel spannende dingen dus.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:54

Jemig wat gaan jullie snel!!!:o

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:56

Iemand hier intresse in een roze zweetdeken maat 185? Ze past hem gewoon echt niet

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:01

Ik heb heerlijk in de zon gelongeerd:d

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:55

185 gaat hier helaas ook niet passen :n

Weet iemand hier of je zandweg tegelijk kan voeren met lijnzaadolie? Klasien heeft een paar maanden geleden erge zand koliek gehad dus geef af en toe een kür zandweg tegenwoordig. Maar geef sinds een paar weken ook lijnzaadolie omdat haar vacht wat slecht was.
Ik denk dat het geen probleem moet zijn toch?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:44

Ik denk dat het geen probleem is. Anders even achterzijde verpakking checken?

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:29

ik heb heerlijk droog kunnen rijden vanmorgen, Was wel een natte plek in de bak maar ach daar kan je doorheen sjezen haha.
Ik was mijn paardjes ook bijna niet, spuit ze wel af als ze heel erg hebben gezweten en dan ook alleen als het warm is. Ik heb wel beschikking over warm water, maar ik vindt het nu gewoon nog te koud.
Je gaat zelf ook niet zonder jas buiten met water spelen, dus waarom mijn paardjes dan wel.

Voor een wedstrijd was ik alleen de staart, en de sokken die spoel ik alleen af met de "hoge"druk spuit.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:06

Jeetje nieuwkomers welkom allemaal! Ik lees wel steeds mee maar jullie gaan zo snel!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:17

Niet alleen het topic gaat snel.. Wij ook! Vandaag L1 debuut met 187 & 190 :D <3

Voor de hoeven gebruik ik altijd fiebings hoeflak. Ideaal spul!! Droogt snel en geeft dan niet af. Na wedstrijd even met een borsteltje en water eraf halen. Ben er echt heel tevreden over.