[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:54

Niet op de mijne en met toestemming van fysio hoor! Zelfs een kleeeein stukkie gedraafd maar Lichtrijden is nog erg zwaar...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:55

Thnx Femke, dat hoop ik ook allemaal hihi.

Soo zelfs al gedraafd!! Gaaf zeg Jolijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:06

Was wel zwaar hoor maar dat boeit niet :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:10

sterkte voor tamme...

goed nieuws voor Jolijn!

dekens...
Fifi staat nu onder de Bucas smartex met fleecevoering, ze heeft al een enorme vacht...
wilde 200 grams op doen, maar daar kreeg ze het veel te warm onder...

Ben nu weer aan het opbouwen met paar minuutjes draf, maar ze maakt zich zo druk dat ze in die paar minuten doorweekt van het zweet is... :+
Dus eind van de maand, of eerder, scheren en dan 200 grams of evt 300 grams erop, afhankelijk van de temp...

Ferro staat nog bloot, die zich prachtig in het haar! :wow:
en begint nu pas wat te ruien...
maf zoveel verschil...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:26

Ja, en Ferro hoeft natuurlijk nog niet te werken, dan zou ik ze ook lekker zonder laten als dat kan!

Nou ik hoop dat het bericht voor Tamme mee gaat vallen en dat het goed te opereren is! Snap heel goed dat de moed je in de schoenen zakt... zeker als je bijvoorbeeld horror verhalen van anderen hoort!

Jolijn, super zeg! Dapper maar met toestemming kun je het altijd proberen!! Misschien bevorderd het je herstel juist wel :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:28

Zolang ik er niet af kletter zei mijn fysio van wel :) Dus daar gaan we dan maar vanuit :D

Ik duim ook voor Tamme!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:35

Hmm heb Chim voor de nacht toch maar een dikker dekentje om gedaan... 150 gr... (nouja, vorig jaar netjes 200 gr maar al 2 of 3 keer gewassen dus een stukje dunner ;-) )
Vrijdag hebben we trailertraining! Spannend... ga kijken of ik het kan filmen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:38

spannend, succes met de trailer training!

ik moet met Ferro eigenlijk ook weer gaan oefenen met laden na wat er is gebeurd van 't voorjaar, maar het is er nog niet van gekomen...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:42

Nee, nouja ik heb het na april ook niet meer geprobeerd tot afgelopen zondag dan.. morgen weer even proberen los er in te laten lopen, dan weet ze dat het daar niet eng is, en dan moet ze vrijdag leren dat ze er ook in moet als wij dat willen... Alles op de Natural Way, heb ik al eens bij het paard van een vriendin gezien, dat ging zooo gaaf! Uiteindelijk willen die paarden er juist graag in! Dus ik hoop op succes...
Zal het wel veel moeten gaan oefenen natuurlijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:17

Thnx allemaal voor de steun :) Lekkere binnenkomst in 't topic hihi, maar vind het wel fijn dat ik mn verhaal kwijt kan :)

Tamme en trailer is ook zo leuk :') Toen we hem net hadden gekocht en naar huis brachten, liep ie zo de trailer op, geen probleem. Kwamen we thuis, kwam ie er niet meer uit _O- Gewoon echt met geen mogenlijkheid.. Gelukkig wassie toen nog klein en hadden we een 2paardstrailer, dus hij kon zich net omdraaien.. Maar wat een sukkel := Nu doet ie 't gelukkig wel, met wat trainen inderdaad :P

Nouvel, wat is er met Ferro gebeurd dan?

Oehh dat klinkt idd heel gaaf Geeske! Lijkt me mooi als je paard er graag in wil en er uit zichzelf inloopt :j

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:14

Zo moest even 2 blz. bijlezen.

Vervelend nieuws wat betreft Tamme, ik zal voor je duimen.
Jolijn alweer te paard goed nieuws (wel boven blijven).

Bij mij staat alles in de dekens ongeveer 200 gram, maar bij zo'n dag als gisteren wil ik ze nog wel eens een paar uurtjes zonder buiten zetten. (en dan duimen dat ze niet gaan liggen)

Gisteren ff rondje naar buiten geweest, maar de les heeft wel een aanslag op mijn rug gedaan volgens mij. In draf lichtrijden deed toch een beetje au zeg maar. Snel weer een afspraak maken voor de flexchair.

Verder weinig nieuws, straks even het jonkie oppakken want die heeft echt een makkie, 1 keer in de week een rondje naar buiten

gr. Ingrid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:48

Ik wil straks ook gaan flexchairen :)

succes met de trailertraining Geeske!

Ik ga vanavond gewoon weer rijden :+ Ik wil meerrrrr!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:11

Haha jij moet niets MEER willen Jolijn ;-) maar geniet er toch maar weer van!

Haha, er niet uit willen, das ook een punt ja! Maar dan heb je ze in ieder geval al op de plaats van bestemming :Y)

Jammer dat lessen niet zo fijn voor je is Ingrid! Doe maar voorzichtig dan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:43

doe je wel voorzichtig jolijn! :D

xXutopiaXx schreef:
Nouvel, wat is er met Ferro gebeurd dan?

hij is van 't voorjaar toen we hem ophaalden van de opfok over het tussenschot heen gegaan en onder de voorstang door onderweg...
we vonden hem bij aankomst opgevouwen in de punt van de trailer... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:04

Haha ik stap nog niet op Mo :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:10

Dankje Hosante! Mijn DA heeft vandaag wéér geen contact met mij opgenomen, dus ik ben zelf rond gaan bellen voor klinieken. Heb totaal geen ervaring hiermee, dus weet echt niet waar ik moet beginnen. Ben nu uitgekomen bij Kliniek West-Brabant in Roosendaal. Lees hier een hoop fijne verhalen over, is redelijk in de buurt en heb net even gebeld en het klonk allemaal heel vriendelijk, geeft me een fijn gevoel en heb een hoop informatie gekregen wat betreft tijdbestek en kostenplaatje..
Bel morgenochtend nog even met een kliniek in Bodegraven, dan bel ik zelf mijn DA maar en hoop ik het liefst morgen nog op pad te gaan om foto's te laten maken. Wil nu gewoon schot in de zaak.. Snap dat de DA nog veel meer patiënten heeft, maar die van mij staat nu maar een beetje doelloos in de wei, kreupel te zijn met 'n dik spronggewricht.. :(:)

Haha ja hij is wel waar ie moet wezen :') Maar dan... :P :+

Ohh echt waar Nouvel!! :oo Hoe krijgt ie dat dan voor mekaar, jeetje.. Niks aan overgehouden?
Dan zal trailertraining inderdaad wel nodig zijn ja hihi.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:51

Ellis, Oh das wel knap van je zwarte man dan! Snap dat ie dan nu ook een licht probleempje heeft met trailers...

Hoop dat je morgen wijzer wordt over Tamme! Kan me voorstellen dat je nu gewoon geholpen wilt worden... Hoe eerder het geholpen is, hoe eerder en misschien wel hoe beter het kan gaan genezen he?!

Vandaag even met dubbele lijnen gewerkt.. voor de tweede keer ging het best heel netjes, maar we zijn er allebei niet echt heel handig mee! Chim is nog wat rillerig als de lijn haar op plekken raakt waar ze dat niet gewend is ;-) Maar ze was eerder niet vooruit te branden dan dat ze er vandoor ging, dus dat vond ik nog wel positief! haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:17

chim aan de dubbele lijnen, knap hoor!
asl het gewend is is het wel fijn werk voor ze!

Ik heb Fifi vanavond voor 't eerst weer aan de lange teugel gehad, ze werd er helemaal vrolijk van! :D

utopia, wat balen met je veearts zeg, lastig hoor...
ik heb vorig jaar over moeten stappen naar een andere veearts omdat de mijne ermee stopte, gelukkig naar alle tevredenheid!
en 'helaas' heb ik ze al wat te vaak nodig gehad dit jaar... :+

Ferro is op wat blauwe plekken, schaven en bulten gelukkig wonderlijk genoeg heel gebleven na zijn traileractie...
Hij lag muurvast en hij wilde zelf niks meer ondernemen...
da's best schrikken, we hebben 'm er een koppeltje mensen uit kunnen trekken en daarna is hij gecontroleerd door de veearts...
van de zomer osteopatische behandeling gehad, en gelukkig alleen wat kleine dingetjes...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:46

Trailers zijn alweer iets waar Figo geen problemen mee heeft :) Wel lastig als dat niet zo vlot gaat, als ze dan moeten verplaatst worden...

Utopia, goed dat je zelf wat rondbelt, hopelijk kom je er snel uit!

Hosant, voorzichtig met je rug!

Jolijn, superfijn voor je!

Ik heb net twee uur lesgegeven in de gietende regen, gelukkig wel zo'n fluogele waterdichte jekker, geef ik onmiddellijk schriktraining ook :) Plaats zo dadelijk een paar fotootjes van Figo in het fototopic!
Heb hem ook eventjes opgemeten, en volgens de maatjes moet hij een dekenmaat 165. Ben benieuwd :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:52

ow getsie regent het bij jullie al...

hier was het gelukkig vanavond nog lekker weer!

heerlijk zeg dat hij al zo makkelijk laadt!

dekenmaat 165?
onderlengte?
heb je dat wel goed gemeten, dat is klein hoor!
dat is echt een klein ponymaatje... :D
of bedoel je de bovenlengte?
dan is het weer heel groot... :=

De meeste lusitano merries bij ons op stal hebben maat 185, Fifi heeft 190/195, en Ferro heeft 195...

Fifi vanavond in 'the spotlights'! :D
Afbeelding

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:00

Inderdaad, ondermaat... Gemeten van aan het midden van zijn borst tot de achterkant van zijn bil :)
Ik had hem inderdaad een zweetdekentje opgelegd dat de E-pony van vriendin draagt, en dat lijkt wel te passen. Hij is nog smalletjes he :)
Stoere Fifi!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:01

Tweety heeft met zijn 1.58 meter een deken met onderlengte 185 nodig.
Dat is vrij standaard voor de meeste grote E-pony's en kleine paarden.

Edit, hij heeft dus al een zweetdekentje op gehad. Deed hij het braaf?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:03

Ik mag ze uitproberen, dus ik zie wel wat er dan effectief past. Hij is nog lang niet breed, dus denk wel dat het klopt.

Zweetdekentje erop: Figo kijkt eens achterom om te zien wat er gebeurt en vindt het allemaal wel best :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:05

Lekker braaf ding!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:05

185 is inderdaad wel een gemiddelde dekenmaat voor lusitano's van rond de 1.55
fifi heeft wat meer lijf en is de laatste jaren een stuk breder geworden, die past nu goed in 190/195...

ferro heeft een vrij lange rug en laag aangezette hals, daardoor kwam ik bij hem op 195/198 uit, terwijl ik hem met een touwtje op 183 had gemeten...
missertje... :+ :D

hoe groot is figo nu?
als ze smal zijn kom je ook vaak wat kleiner uit inderdaad, ik zou dan denk ik toch voor 175 gaan, anders is hij er zo weer uit gegroeid...