[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:24

Ja, dat 'dat is hem' moet ik ook hebben. Alleen kan ik er nu nog niet voor gaan... *denkt weer spijtig aan het palominohengstveulen* :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:26

Get, wat een lelijke schoenen, sorry hoor haha..
Jus, maak ons niet zo lekker met die fotos hahaha
Lakshmi, spannend, hoe was het?

Zo naar de fysio, dan bezoek, dan lesgeven.. drukte..nu eerst ff genieten van me bakkie koffie...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:51

Anouk: Dat 20 min wachten vind Shaggy niet zo moeilijk :). Die staat nu ook altijd in alle rust te wachten als de persoon waar ik mee naar buiten ga niet op schiet :). En boomstammetjes springen dat komt vanzelf :P. En bij de TREC mag je er zelf voor kiezen hoe je de hindernis neemt (aan de hand of erop) en in welk tempo :). Het is eigenlijk en hele relaxte sport! Als je ook foto's ziet zie je mensen boomloos, bitloos, zonder zadel en soms zelfs zonder hoofdstel mee doen. Denk dat het daardoor voor de paarden ook veel leuker is! Gewoon lekker relaxed! Dat zo snel mogelijk stappen en terug zo rustig mogelijk draven is inderdaad erg grappig :P.

Jus: Oehhh die Amistoso en het merrie-veulen zijn ook mooi zeg!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:00

Martine! Dat is leuk! Hopelijk betaalbaar ook. Zou wel ideaal zijn je eigen plekje met je paardjes aan huis.. Super

Tja, ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar Sam is geen rustig wachtend paard. Na een uur kan het wel hoor, als ik in de bossen ben, dan is juist Des de zeurpiet, maar als we nog moeten beginnen, gaan we dat zeer zeker niet redden. :P Sam is net zo nieuwsgierig als ik...

En mbt paarden. Sam is nu 11 en als ik een jaar of 4 wacht is hij 15 en Sabrina 11. Dan zou het ideaal kunnen om een jonger paardje weer te proberen. Ik hoop dan toch echt de L1 wel uit te zijn...

Zo gisteren mijn profiel weer van foto's voorzien. Ze waren weggevallen... :+
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 11-05-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:01

cloris schreef:
Annash schreef:
Wij zoeken redelijk hetzelfde Cloris... hahaha. :D
Alleen zoek ik nog niet. :+

Ik zat laatst te rekenen, de Zkim is nu 17, zou ik 2010-2011 een jaarling erbij halen duurt dat op zijn minst nog een jaar of 4 eer ik daar echt mee aan de slag kan dan is de Zkim inmiddels 21 jaar en zal ik zijn training niet meer zo heel intensief kunnen houden en langzaam moeten afbouwen. Ik wil eigenlijk gewoon lekker door blijven rijden maar ik ga zeker niet haasten en als ik iets tegenkom waarvan ik denk; DAT is EM, dan ga ik ervoor ;)

Gelijk heb je Cloor! En je hebt het voordeel dat bij huis plek hebt. Hoewel dat met 2 Andalusiërhengsten en Elvis zijn enorme ego wel krap wordt ;)

Frío is zeker balen. Vanochtend nog geen update gekregen, maar aangezien ik gisteren ook meteen bericht kreeg van de staleigenaresse dat hij wat mankeerde ga ik er vanuit dat als het erger zou zijn ik dit ook zou horen. Verder houden een aantal stalgenoten een oogje in het zijl. Zetten hem op tijd binnen en als het nodig is wordt zijn been even afgespoten.
Enige oorzaak die ik kan bedenken is dus een te enthousiast weekend. Buitenrit in het bos en duin en springen. En bij het springen is hij de kleinste, maar springt enthousiast mee. Alleen toen had hij nog nergens last van. Ook niet bij het uitstappen. Afwachten dus, maar mijn gevoel zegt dat hij met een paar dagen wel beter gaat lopen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:03

Branka: mss is het een klein zoolzweertje? Als ie dan zo fanatiek gaat springen, kan het best zijn dat het net opbreekt? Hopelijk is hij snel weer opgeknapt en alsnog veel plezier in Drenthe.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:07

Anouk: Ach ja sommige paarden hebben gewoon geen geduld :). Dan heb je bij de endurance geluk :P, daar moet je vaak alleen lang wachten bij de check door de dierenarts. Maar dan heb je er al een gedeelte van je rit op zitten :D.

Ik gaat maar even naar stal, krijg net een smsje van een vriendin van mij dat Komiek al een tijdje ligt in het land. En nu maakt ze zich zorgen... Dus moet ik even gaan kijken of er wat is. Zij hoord dat ook alleen maar weer van andere. Wordt je niet zo vrolijk van...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:10

Hoi allemaal! heel lang geleden alweer.
even voor het opfrissen ik ben de eigenaresse van Maximo een veulen van Halley en Chistosa bij Jan en lisenka vandaan. :)

Nu een vraagje maximo is nu 1 jaar en staat lekker in de wei met zijn vriendjes. Wat me opvalt is dat hij bij zijn kont en flanken bruinig wordt? haha wat zou dit kunnen zijn

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:13

Verkleuren naar schimmel? Wat lichter worden van de zon? (Welke zon haha).

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:16

hmm tsja Maxi is nu grijs zwart wittig haha :P lekker berschrijving en nu ineens komt er bruin door :P wel apart

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:17

Tja het zwarte paard dat ik train wordt nu op bepaalde plekken ook een beetje bruinig ;) heeft vaak toch wel met de zon te maken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:28

idefix4 schreef:
Branka: mss is het een klein zoolzweertje? Als ie dan zo fanatiek gaat springen, kan het best zijn dat het net opbreekt? Hopelijk is hij snel weer opgeknapt en alsnog veel plezier in Drenthe.

Hoeven zijn het probleem volgens mij niet. Heb ik gisteren nog uitgekrabd en dat deed hem niets. Bal was ietsje warmer, maar verder totaal geen bijzonderheden. Nergens anders iets warmer, niets dik. Maar dus wel kreupel en als het niet hoeft niet zijn been willen belasten.
Vanochtend nog geen update gekregen en ga uit van "geen nieuws, goed nieuws" aangezien ik gisteren meteen bericht kreeg toen hij niet goed liep.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:32

hmm van de zon?e

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:37

Nooit gehoord van het feit dat zwarte paarden in de zomer nog wel eens verkleuren?
Wacht, ik zoek je wel een foto.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:39

hij is niet zwart het is een schimmel he ;)
mijn zwarte paard wordt ook soms wat bruinig in de zomer van de zon idd. maar maxi is wit zwartig

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:40

Maar er zit wel zwart bij door... dus lijkt me dat die haren gewoon wat bruinig worden. Zo begreep ik het iig uit je verhaal. Dat Maximo een schimmel is weet ik, ik ken hem. :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:41

Annash schreef:
Nooit gehoord van het feit dat zwarte paarden in de zomer nog wel eens verkleuren?
Wacht, ik zoek je wel een foto.

Dat komt vaak door het voer...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:43

Hoe kan het dan dat het voer niet (is) veranderd, in minimaal twee gevallen, maar het paard toch bruinig wordt?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:43

werd het het jaar ervoor ook al bruinig? Met hetzelfde voer?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:46

Jup... :)
Dan zou ik toch zeggen van de zon. Veel buiten staan zonder deken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:48

Kan hoor..
Op school (paraveterinair) hadden we het er over dat bv. friezen bruinig worden door bepaald voer. Ik merk het nu ook aan onze hond, die at heel slecht, krijgt nu blikvoer door zijn eten (goedkoop merk) en brokjes van duur merk en opeens word zijn vacht veel bruiner

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:51

Ja klopt, voer kan zeker invloed hebben! Maar ik ken meerdere (zwarte) paarden die blijkbaar toch door de zon ook verkleuren, want het voer is daar niet veranderd... haha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:52

nee, dat kan hoor, zon zal ook zijn werk doen.. Heb er niet zoveel verstand van hoor, doe maar net alsof ;) haha

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:54

Hahahaha ik weet ook niet alles hoor!
Ach van elkaar leer je ook weer. ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:54

ja toch ;)
Nou, ik ga ff rijden, byee