[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:09

Branka, gewoon rustig gaan proberen als je het leuk lijkt!
Dubbele longe, erachter lopen aan de dubbele lijnen en dan kom je al een heel eind in de goede richting! Knipoog
Is hij al tuig gewend, of is het voor Frio ook helemaal nieuw?

Amable, succes met je show!
Gaaf joh!

Madelief, welcome home! Haha!

Cinv, vreemd zeg!
en, ga je het doen?
Spook is inderdaad best mooi wit zo in de sneeuw, valt alles mee! Knipoog

zasread, ik ga zo even je topic bekijken!

prinslover, ik weet eigenlijk niet voor wat voor bedrag je foto's moet gaan maken...
Ik heb bij mijn vorige paard alleen clinisch laten keuren, foto's maken wilde ik bewaren voor als er ergens twijfel was, maar die was er niet!
En ik heb toen verzekerd voor een bedrag net onder de grens waarvoor je foto's nodig had...
Dus of je wilt verzekeren, en voor wat voor bedrag heeft er ook nog mee te maken...
En misschien ook wel of je dingen verwacht of juist niet bij een bepaald paard...

Hoe mijn beestjes op een vreemde omgeving reageren vroeg je...
De grijze is heel sterk en kijkerig op vreemd terrein. Die moet echt nog veel leren, ze sleept je alle kanten op en ik heb echt hulp nodig bij het opzadelen enzo!
De witte is over het algemeen wel wat gespannen, maar doet geen rare dingen.
Met rijden wil ze zelfs in een vreemde omgeving nog wel eens meer ontspannen lopen dan thuis...

cojolly, spannend, huizen kijken!
Hier is het inderdaad zo ong. onbetaalbaar om je paard aan huis te zetten...
Wij willen het ook ooit nog eens, maar dat zal ook verhuizen worden ben ik bang!

saida, zo dat is nog even pittig longeren! Haha!
dan zijn mijn dames wat dat betreft inmiddels redelijk opgevoed, al heeft het even tijd nodig gehad...
Gewoon consequent volhouden, dan komt het helemaal goed! Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:11

Danielle, jammer dat ik morgen al een vol programma heb, anders was ik misschien wel komen kijken! Heel veel plezier met je shows morgen!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:25

Furia schreef:
Haha Ilona, ken dat gevoel van een leek zijn, maar komt vanzelf hoor Knipoog.
En als je een keuring meemaakt weet je zelf ook een beetje waar je op moet letten.

Woont iemand in de omgeving van hengelo of weet daar een dierenarts die een keuring doet?

Kan niks vinden via google!

0546672600 het nummer van mijn DA zit een half uur van hengelo vandaan mss heb je er wat aan groetjes peet

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:28

Nouvel schreef:
Branka, gewoon rustig gaan proberen als je het leuk lijkt!
Dubbele longe, erachter lopen aan de dubbele lijnen en dan kom je al een heel eind in de goede richting! Knipoog
Is hij al tuig gewend, of is het voor Frio ook helemaal nieuw?

Ik heb echt geen idee of hij het gewend is (mis helaas best wel wat jaren info over hem). Het is proberen en kijken hoe hij erop reageert. Tot nu toe reageerde hij op de paar keer dubbele longe heel makkelijk. Tuig is niet zoals een echt mentuig, maar is professorisch door de staleigenaar gemaakt om met een hengst die hij had de bak te slepen met de band.
Binnenkort maar weer eens met een dubbele longeerlijn aan de slag en dan tussendoor er eens achteraan de bak door. Ook leuk voor de afwisseling.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:42

Branka, bedankt voor de link, ga zo even zoeken Haha!!

Esmee, spannend hoor straks weer terug naar NL, ik ben zelfs benieuwd hoe Fue het hier vind haha!
Oh was dit:
Essssss schreef:
Heb je nog een link van dat paardj?

voor mij bedoeld? Tong uitsteken Foto's van Billy staan op de eerste blz van dit topic, maar ik weet dus niet zeker of je het aan mij vroeg haha!

Ellis, zeker wit en leuke foto's joh! Goh zo een kijkje in je topic(s) nemen.
En ja idd een paardje op oog, een 2-jarige AndalusierxFries, zondag kijken en heb er zin in!

Sanne, ja ik ook Bloos. Het gaat erg goed met hem, heb net nog een mail over hem gehad dat hij rustig was en goed at dus komt helemaal goed.

Ilona, ik snap wat je bedoelt haha.. dat denk ik ook. Dat het zeg maar geen Andalusier met papieren is, maar wel een Andalusier en dat een cruzado een Andalusier is gekruist met een ander ras (zoals Billy Haha!).

Saida, fijn dat je tevreden bent! Dat vind ik altijd het belangrijkste, een tevreden gevoel nadat je iets met je paard heb gedaan, daar probeer ik ook altijd mee af te sluiten.

Ohhh Peet, helemaal vergeten de laatste keer om te vragen hoe het met de huizentocht ging! Je houd ons wel op de hoogte he Knipoog. En bedankt voor het nummer Peet, bevalt die DA je goed? Heb je misschien een naam, dan kan ik hem even opzoeken via internet.

Cin, ja in het laatste topic van Wessel zei ik al tegen Femke waar ze nou bleef, maar ze kan het niet meer bijhouden maar las nog wel gewoon mee!
En zeker vaag dat telefoontje haha. Btw, ik vind het trouwens prachtig dat je het woord amaai gebruikt, vind ik altijd zo'n grappig belgisch woord!

Ohh mensen, ik heb wat namen bedacht voor Billy. Laat maar horen wat jullie ervan vinden.
De naam zelf kies ik pas uit als ik er geweest ben Knipoog.
Zijn overigens allemaal Spaans.
Cuento = sprookje
Fuerte = krachtig
Robusto = potig/stoer
Tesoro = schat.

Mijn voorkeur gaat echt naar de eerste uit, ik ben zelf ook altijd al gek van sprookjes dus vind dit zelf een hele mooie naam.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:51

http://www.filmpjes.nl/bekijken/41971-t ... page%253D1
hier nog even een filmpje van tsjilelrt in de sneeuw van pasen

furia, het huis hebben we vanmiddag bezocht de stallen waren toppie echt heel gaaf
maar het huis van binnen ietsje minder dus gaan we natuurlijk doorzoeken en nadenken of dit huis op ons lijstje blijft staan
het adres vande DA is
Dierenkliniek Den Ham
Daarleseweg 10 Den Ham
tel: 0546 - 672600
fax: 0546 - 672725
email: info@dierenkliniekdenham.nl
wij zijn erg tevreden over deze praktijk
hebben van de week nog een symposium gehad erg leerzaam
DA leggen ook alles uit en nemen de tijd voor je

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:56

Heb helaas weinig tijd om te reageren. Heb het erg druk met mijn afstudeerverslag en moet volgende week ook een praatje houden op mijn stage. Is wle ook gelijk mijn afstudeerpresentatie, dus hoef ik gellukkig maar eentje te maken.
Verder gaat het wel beter met mij. Druk op mijn borst is weg. Was echt van de benauwdheid. Stem is ook weer terug. Ben alleen nog erg moe, maar nu is het lekker weekend.

Ellis, wat is jouw spookje toch mooi. Alleen iedere keer als ik spookje lees, denk ik: He, dat ben ik. Spook ik namelijk echt mijn bijnaam voor mijn vriend.

Jasmijn, ik vind Cuento ook het mooist. Daarna Tesoro.

Branka, is leuk hoor longeren met dubbele lijn. Debby gaat mij binnenkort helpen met lange lijnen. Dat lijkt me ook erg leuk. Alleen kan Sun nog wel eens een bokje geven als ik een tik geef. Dus even kijken hoe we dat gaan doen.

Madelief, was het lekker om weer op Fuur te rijden? Vast wel. En met je vriend maar gewoon nog even aankijken. Hij lijkt wel zijn best te doen voor je. Maar je moet toch op je eigen gevoel afgaan.

Ilona, ik zou in ieder geval wel klinisch laten keuren. Rontgenologisch weet ik niet. Vaak hebben paarden toch wel een bemerking, maar zullen ze er geen last van hebben. Maar grote dingen kunnen dan wel aan het licht komen.

Saida, waarom ben je nu eigenlijk al met Gryts bezig? Ik ben een leek met veulens hoor, maar ik dahct dat de moeder ook altijd even rust kreeg als ze geveulend had. Alle banden zijn namelijk ook opgerekt en dat heeft toch tijd nodig om te herstellen? Nogmaals ik weet er niets vanaf. Heb het ook nooit op stal gezien hoe mensen dat deden. Maar dit jaar ga ik het wel meemaken, aangezien de merrie van de eigenaresse van Sun drachtig is. Lijkt me echt leuk zo'n veulentje. Hoe is het trouwens met Cipke en zijn wonden op zijn benen?

Esss, spannend bijna naar nederland.
Sorry voor degenen die ik ben vergeten.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:56

Ben ik weg, zijn jullie alweer op de volgende pagina Haha!.

Mijn vader is al in midden Frankrijk. Hij is nu op weg naar Lyon ofzo. Denk dat hij er al is trouwens.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:32

mmm ik baal echt.
een vriendin ging gisteren naar een uitverkoop. en ik wilde heel graag nog de blauwe scapa van de oude collectie. had ze er twee is er een uit haar handen getrokken en nu heeft ze er nog maar een.
Verdrietig ik baal echt
want volgens mij kun je die verder nergens meer krijgen. dat zegt die vriendin van mij dus ik baal superr erg.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:43

Ah dat is echt jammer zeg! Wat raar dat die gewoon uit haar handen is getrokken.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:05

Flamon, om nog even terug te komen op de vraag over het bit; Ik zou het gewoon bij dit bitje laten. En dan zou ik dit probleem ook even bij je instructrice voorleggen. Vaak is het toch dat jij teveel vasthoudt en dan houdt zij ook vast.
Sun rij ik ook een dubbel gebroken bitje en hij hield in het begin ook heel erg vast. Maar dat was echt een probleem van mijn kant, want bij zijn eigenaresse kon hij heel goed lostlaten. Dus ik had het voordeel dat ik dat wist. Door veel begeleiding van haar, kan ik hem nu ook rijden zonder dat hij vast gaat houden. Dus veel geduld hebben en veel gevoel ontwikkelen. Je moet haar vragen met kneepje los te laten (niet terugtrekken). En op het moment dat zij loslaat, moet ook jij direct loslaten. Niet de teugels uit je handen laten vallen, maar wel direct ontspannen en meegeven. En kan hetd misschien zijn dat je met lichtrijden je handne mee omhoog doet? Dan krijgt zij ook iedere kee rmeer duk in haar mond en zal zij misschien ook vast gaan houden. Er staat een heel goed stuk over teugelvoering in Verlichte Rijkunst van Heather Moffett. Dan moet je alleen dat stuk over de Pelham even vergeten. Dat zou ik niet snel in een paardenmond doen.

Jammer van dat dekje.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:38

Jammer van dat dekje Fanny. Wie doet nou zoiets zeg Clown.

Wat is het rustig hier..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:47

hallo, ik ben er ook weer even Bloos ben er niet zo veel.. Sanne staat sins gister weer op een pension stal. Maar ze heeft zich zo druk gemaakt dat ze helemaal bezweten en dus ook ingevallen is. Dus word wat meer bijvoeren...

Jasmijn, morgen is het zo ver hea Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:52

jaaah Haha! Ik heb er zin in!
Welke stal sta je?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:07

bij meereboer Lachen
Wel fotos maken hea!! Ik ga zo richting manege waarland. Even kijken Lachen En mis volgende week een lesje mee rijden. College/vriendin wil daar mis voor vast gaan rijden Ja

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:09

jaa tuurlijk foto's, alleen hij kan natuurlijk niet los (rennen) ofzo aangezien hij donderdag gecastreerd is. Veel plezier bij Waarland Knipoog.

Ken btw meereboer trouwens niet Lachen.

edit: ben wel nieuwsgierig waarom je weg bent gegaan bij t landje, aangezien ik er miss kom te staan. Mag ook via pb Knipoog.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:27

Spannend jasmijn. Probeer nog wel een beetje te slapen vannacht Knipoog.
Ik ga nu naar Sun.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:44

*Kijkt als stiekem om het hoekje en gooit als niet-barok-paard-eigenaar eens een vraag in het hoenderhok Haha! *
Wat ik me afvroeg: wanneer is een paard nou barok/klassiek?

Dat een Anda, Lusi, etc het zijn kan ik inkomen maar waarom wordt de (moderne) Fries wel als barok gezien (of zelfs een Gelder die ik ergens voorbij zag komen) en een rijtypische/slanke Tinker bijvoorbeeld niet?
Ik had namelijk graag aan de barokke wedstrijd van Moravita mee willen doen maar helaas mocht dat niet met mijn sTinkertje omdat een Tinker geen barok paard was (overigens KNHS regels zoals ik van Aletta had begrepen want van haar had ik met alle plezier mogen meedoen Lovers ).

Verder dan maar gelijk even een kort voorstelronde: Marlien, 30 jaartjes jong, samenwonend met fubbie, Tuihanti hier op bokt, vlak over de grens in Duitsland, 2 Tinkers (8 en 2 jaar oud), 2 Shetlandponies (4 en 3 jaar oud), 2 ex-poezen en 1 ex-kater, 2 cavia's en 7 kippen Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:54

Madelief: Jeetje, jij bent fanatiek Knipoog

Cinv: Vet maf, ga je naar die feria?

Jasmijn: Gelukkig gaat het goed met de kleine man! Gelukkig lijken de namen niet op de namen die ik heb bedacht, anders moest ik andere kiezen Tong uitsteken Ik vind Cuento ook het mooiste!

Spokie: Gelukkig gaat het al weer beter! Succes met je afstudeerverslag!

Fanny: Balen van het dekje, misschien is marktplaats een optie.

Missdonna: Hihi, ik vond het even heel raar om te lezen 'Sanne staat gisteren weer op een pensionstal', ik dacht dat ik gewoon thuis zat Knipoog

Flettie: Welkom, wat een gezellige beestenboel heb jij zeg.

Jeetje, wat ben ik gaar! Ik heb al 2 dagen mega slecht geslapen en onwijze hoofdpijn. Vandaag was het gelukkig rustig op het werk. Vanavond maar wat vroeger naar bed, want de klok gaat ook nog eens een uur vooruit! Dus dat is een uurtje minder slapen en ik moet morgen ook weer werken.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:20

haha Tong uitsteken na dacht misschien vind je het leuker op stal Tong uitsteken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:30

Ilona -> Ja idd, als ik haar niet terecht wijs dan loopt ze zo over me heen, en dat moet ik niet hebben, hoor!
Ergens is het wel logisch dat ze zo reageert, het is nou eenmaal een kuddedier en op zo'n moment is haar kind onbeschermd.
Vanavond doen we het nog een keer en dan zal ik haar iets meer aan het werk zetten, misschien dat ze dan wat meer op mij let.

Sanne -> Mooie foto's van 2 mooie paarden!
Als hier geen mooi veulentje uitkomt......

Madelief -> Welkom thuis!
Haha! Je zult weten dat je op vakantie bent geweest!
In dit topic gaat het zelfs nog sneller dan in het oude. Ja
Enne....... 27 pagina's is voor jou natuurlijk peanuts hè!
Nog bedankt voor je lieve compliment! Doet me goed, echt waar!

Ellis -> Toen Grytsje nog geen veulen had ging het ook heel goed, hoor!
Ze moet gewoon leren dat ze af en toe uit elkaar moeten en dat ze dan even aan het werk moet en dan haar aandacht bij mij moet houden ipv bij Cipke.
Dit was haar manier om mij duidelijk te maken dat ze het er niet mee eens was.
Die vrijheid heeft ze, als ze daarna maar weer aan het werk gaat, hahaha! Knipoog
Ik kan er ook wel om lachen want uiteindelijk win ik toch van haar, en het mooie is dat ze dat ook gerust wel weet.

Jasmijn -> Als het aan mij lag dan zou ik voor Cuento gaan.
Klinkt krachtig maar toch ook lief en is lekker kort.
Waarom zou hij niet los kunnen?
Het is juist heel belangrijk dat hij beweging krijgt na een castratie, omdat het anders heel dik wordt van het vocht en het kan gaan ontsteken.
Het liefst in de buitenlucht.

Spokie -> Hoe langer je wacht hoe moeilijker het schijnt te zijn om moeder en kind te scheiden.
De eerste week zijn ze lekker bij elkaar gebleven om een band op te bouwen, de tweede week ben ik begonnen om ze te scheiden.
Eerst 5 min., de dag erna een kleine 10 min. en zo steeds ietsje langer.
Gisteren (3e week) heb ik Grytsje voor de eerste keer gelongeerd om zo rustig aan weer te starten en haar aan het werk te zetten.
Ik ga er nog niet op, hopelijk volgende week, maar als dat nog te vroeg is dan wacht ik nog wat langer.
Natuurlijk zet ik haar dan nog niet flink aan het werk, ook dat bouw ik rustig op.
Ik wil het ook een beetje om en om doen, dus de ene dag longeren en de andere rijden.
En af en toe weer eens een stukje naar buiten toe.
Er zijn er ook bij die na een week al weer in het zadel zitten, maar dat vind ik persoonlijk té snel.

Flettie -> Welkom hier! Party!!
Helaas heb ik geen antwoord op je vraag......

Sinds kort heeft AnneMarie een eigen site -> http://www.paardenpraktijkgroenveld.nl/

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:31

Jasmijn veel plezier morgen!!! Je zult wel keizenuwachtig zijn Haha!:D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:33

Sanne: Dat is balen zeg. Ik heb al maanden lang slaapproblemen.

Heb lekker gereden. Eerst losgegooit, lekker gespeelt met hem, daarna even grondwerk gedaan, met me meelopen aan halstertouw in de bak, ook voor het eerst goed gedraaft een heel stuk, eerst even een strenge stem opzetten en dan weet hij het wel. Het rijden ging heel goed, hij deed weer vervelend bij de zelfde volte, na een paar rondjes aanmoedigen enzo, deed hij het uiteindelijk wel met een tik op z'n nek, waardoor hij de 2de ik de versnelling ging maar het wel deed. Hij heeft nog een hele grote bok gegeven, nog nooit zo hoog. Moest er wel om lachen, omdat ik ver naar voren zat en aanspoorde omdat hij de andere kant op moest, dat vond hij niet leuk en gaf een hele hoge bok. Daarna niet meer gedaan hoor Haha!.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:37

@ flettie: meen dat 1 van de voorwaarden ook is dat het een warmbloed betreft. Een Tinker is een koudbloed en valt er dus niet onder. Friezen worden tegenwoordig als warmbloed aangemerkt en dus ook als barok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:10

Ben ik ook weer even!

Marlien Welkom! Een sTinkertje is ook weer eens wat anders! Vork

Ellis Mooie foto's van je paasweekend. Je sprookje is zeker mooi wit! Leuk dat ze zich ook zo netjes gedraagd op vreemd terrein! Lijkt me zo gaaf je paard lekker mee te kunnen nemen met een weekendje weg!

Fanny Ik zou ook doen wat Spokie (Anita) zegt. Niks geen andere bitjes of hulpdingen proberen. Rijtechnisch oplossen. Probeer een zo zacht mogelijk bit te houden voor die toch al gevoelige paardenmond. X-tremo trainen we ook gewoon met een dubbel gebroken K&K bitje. Probeer niet aan elkaar te hangen. Alleen weerstand bieden wanneer nodig en als je paard loslaat ook toe staan. Paard moet zelf haar hoofd dragen en jij moet ook niet in haar mond gaan steunen. Probeer zacht met elkaar te werken.

Jasmijn Spannend!! Ben benieuwd naar je verslag!

Ilona Ook terugkomend op jouw vraag. Ik zou altijd sowieso een klinische keuring laten doen. Of het paard nu €2500,- kost of €8000,-. X-tremo heb ik zowel klinisch als röntgenologisch laten keuren. Heb ook alles gefilmd en de foto's heb ik op CD rom meegekregen. Ik had het door een Duitse arts laten doen, dus dat scheelde wel in kosten. Voor de hele keuring was ik iets van €250,- kwijt.

Vandaag weer gelest met X-tremo. Eerst kreeg zijn verzorgster begeleiding in het freestylen en toen nog even aan de dubbele longe gewerkt. Willy heeft vandaag ook weer even gehangen en gezeten. De volgende keer mag ik erop en de keer daarna gaan we in de bak!

Moest het volgens hem nu ook zelf gaan leren, want er moeten nog meer jonge paarden zadelmak gemaakt worden. Kortom, denk dat ik daar dus bij moet gaan helpen. Erg leuk en leerzaam lijkt mij! Lachen