Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:37

Ik vind het veulen er goed uitzien, en de merrie valt me ook niet tegen.
Verder wil ik niet banketstaaf doen, je doet ontzettend je best voor dit paard en veulen maar zou je al die rondslingerende troep niet eens op gaan ruimen? Dit is geen aanval naar jou maar ik zie op de foto's zoveel rotzooi waar een veulen of een paard zich erg lelijk aan kunnen blesseren, ik vind het er nou niet echt veilig uitzien en ik zou het je niet gunnen, als er iets ergs zou gaan gebeuren.
Verder super hoor, hoe het veulen en het paard eruit zien.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 11:49

Nja, wij zijn daar volop aan het werken en hebben momenteel plaats tekort. Hij loopt daar bijna niet rond, hoor. Was juist voor de foto. Maar ik zal er es iets aan doen, als ik mezelf ook wat beter voel.

Het gaat de goeie kant op Haha! met het drinken.
We zijn er nog lang niet, maar het is wel al beter. Natuurlijk moet ze af en toe nog es laten zien dat ze nog niet helemaal akkoord is, maar het gaat al beter buiten 2 dagen geleden.

Ik krijg weer een beetje hoop bij. En ze is zo lief tegen mij, de lieverd. Nu nog tegen haar kind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:52

Met name dat gaas wat daar ligt is levensgevaarlijk, en dan die stukken kabel, losse planken, enzovoort. Ik snap best dat je nu afgepeigerd bent. Maar weet je, het veulen hoeft tijdens het loslopen voor de foto maar ergens van te schrikken en weg te schieten, daar moet je toch niet aan denken.
Goed te horen dat het met drinken alweer wat beter lijkt te gaan. Ik denk dat het wel goed komt!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 12:52

Dat gaas moeten we er nog uittrekken, maar dit vast gegroeid in de grond en krijgen dat niet zomaar los. Onze konijnen hebben daar gezeten. Nu het weer beter wordt, gaan we daar ook meer werk van maken.
Die losse planken, dat is wel veilig, hoor. Dat zijn gewoon planken, er zitten daar geen nagels in ofzo.
En het veulen komt daar niet, mag daar ook niet komen. Ik hou em goed in het oog.

Verder gaat mn vader een nieuw kot maken om al die "brol" die in dat middenstuk staat in op te bergen. Maar zoals ik al zei, dat gaat niet van vandaag op morgen. Wij hebben daar al veel verwezenlijkt, maar moeten ook nog veel doen. Toen wij daar komen wonen zijn, was daar helemaal niets, enkel wildernis.

Oja, waar dat gaas ligt komt er een nieuwe stal te staan voor Ceara. Een hele grote die ook groot genoeg is voor evt volgende bevallingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:53

Ga je haar dan weer laten dekken???

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 12:56

Neen, nu nog niet. Helemaal niet.

Áls ik dat doe, dan is dat in 2010 of 2011. Of mss nog later. Hangt ervan af hoe zij zich voelt en hoe het nu vordert met dit veulen.

Er staat helemaal nog niks vast, maar ja, ergens denk ik er wel aan, zo een klein beetje...

(@ iedereen: val me hierop nu niet aan, er staat nog niks vast. Ik neem het enkel in overweging!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:59

Ik val je niet aan, hoor. Alleen stelde ik de vraag omdat ik dit geen geschikte fokmerrie vindt, ook al omdat het nu met drinken al niet van een leien dakkie gaat...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:13

suleilitha schreef:
Ik val je niet aan, hoor. Alleen stelde ik de vraag omdat ik dit geen geschikte fokmerrie vindt, ook al omdat het nu met drinken al niet van een leien dakkie gaat...

Was niet direct naar jou toe, hoor. Maar ik ken dat hier... Verward

Tjah, geschikte fokmerrie... Volgens mn DA heeft ze wschlk nooit eerder een veulen gehad en zijn dit eerste-veulen-perikelen. Dat gebeurt heel veel bij merrie's die de eerste x een veulen hebben. Bij de meesten komt het dan ook goed.
Zij heeft het veulen ook direct na de geboorte geaccepteerd, hé, mooi drooggelikt enzo, de biest mogen drinken. Is pas sinds de eerste morgen dat het niet meer mocht, wschlk wegens de stuwing van de melk.

Volgens de osteopathe is er qua bouw niks op aan te merken dat ze geen goede fokmerrie zou zijn.

Nuja, mn intenties liggen helemaal niet bij het fokken en ÁLS ik haar dan weer laat dekken dan is dit binnen een jaar of 2-3. Ze zal ook nooit 2 jaar achteréén gedekt worden, dit wil ik niet.
Als ik eerlijk ben, wil ik een eigen veulen fokken van haar waarvan ik de vader ken Bloos Maar dat is toekomstmuziek, hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:19

Nou, met je wens om een veulen voor jezelf te fokken, waarvan je de vader kent, is niks mis, hoor!!!
En dat het nu niet echt makkelijk gaat nog, kan inderdaad goed liggen aan het feit dat het haar eerste veulen is, dan zijn merries wel vaker niet te genieten!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:05

Ik denk dat ze als fokmerrie mss nog wel wat krediet verdient, beest heeft een moeilijk jaar/zware zwangerschap gehad! Ik vind het al maf dat ze er nog zo uitziet, had haar veel magerder verwacht.

Wat de rommel betreft: waar ik ga rijden huren ze ook een wei die vol brol lag, en das idd niet op een dag even weggelegd zeg maar Ja

Je bent goed bezig hoor Ja

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:27

Als ik heel eerlijk moet zijn kijk ik ook een beetje raar op van een nieuwe dekking... ik weet dat je met het idee speelt en er nog niets vast staat, wil je ook niet aanvallen, maar de merrie heeft niet echt een bouw waarvan ik zeg 'ja dat zou goed fokmateriaal zijn'. Het idee van zelf een veulen fokken is heel erg leuk, maar als de kans groot is dat het veulen bijvoorbeeld zo'n zelfde achterhand krijgt zou ik het niet doen. Maar goed het is natuurlijk jouw paard. Denk er iig heel goed over na!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:20

Ik ga zien hoe deze uitgroeit, hé, want ik ga hem blijven zien als ie weg is.
En het feit dat het veulen dergelijke bouw kan krijgen is niet zeker, hé? Het is een risico dat je pakt, dat weet je van in het begin.

En zoals Poes zegt, ze heeft een héél zware tijd achter de rug, met name een zware zwangerschap. Je kan dat niet vergelijken met een merrie die op een mooie stal stond en alles kreeg wat ze verlangde. Zij heeft dit pas ten volle gehad als ze al een maand of 5-6 drachtig was.
+ 3 eigenaren op 2 maanden tijd! Ik mag blij zijn dat ze de dracht tot een goed einde heeft gebracht.

@ Poes: In mn wei ligt niets van rommel, hoor. Die is kraaknet en is er niks waar mens of dier zich aan kan bezeren.

@ Babje: verder in verband met haar bouw ook. Er staat nu nog niks van spier op haar lijf, een klein beetje vlees heeft ze nu. Zeg eens dat ze mooi en goed uit de zwangerschap is gekomen? Ik had het echt veel erger verwacht, hoor.
Denk eens wat spieren en vlees op dat lijfje bij en het zal al een heel ander paard zijn.
Binnen een paar maanden (als ik een longeercirkel heb) ga ik wat longeeroefeningen doen met haar, wat spierversterkende oefeningen. Je moet dit natuurlijk ook tijd geven.

Het feit dat ze het veulen niet laat drinken, moet ik een dikke week geven. Ze moet die *klik* krijgen met het veulen en dat heeft ze nog niet. Als het over 2 weken nog zo is, dan ja...

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:48

Jeetje, wat ben je er mee in de weer zeg.... Ik schrik er een beetje van, want ik heb sinds vandaag ook een merrie waarover ik de zorg heb (eigenaren in buitenland) met weinig melkgift en een speen die niet goed melk loslaat. Ik heb van de DA hormoonspuitjes gekregen en dat slaat wel aan, maar duurt maar even. Ik vroeg me af of je zou willen vertellen hoe je die massage doet?

En als warm water helpt, zou dan een hot-pack ook de klus kunnen klaren? Die kun je er ook goed ophouden misschien?

Sterkte en ik hoop dat je me even wil antwoorden.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:41

Ze ziet er erg goed uit hoor, had verwacht dat ze veel magerder zou zijn. Ik vind dat je echt super werk doet voor haar en haar veulen.Charley is echt een prachtig veulen Lachen.
heel veel sterkte verder.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:05

marleenA schreef:
Jeetje, wat ben je er mee in de weer zeg.... Ik schrik er een beetje van, want ik heb sinds vandaag ook een merrie waarover ik de zorg heb (eigenaren in buitenland) met weinig melkgift en een speen die niet goed melk loslaat. Ik heb van de DA hormoonspuitjes gekregen en dat slaat wel aan, maar duurt maar even. Ik vroeg me af of je zou willen vertellen hoe je die massage doet?

En als warm water helpt, zou dan een hot-pack ook de klus kunnen klaren? Die kun je er ook goed ophouden misschien?

Sterkte en ik hoop dat je me even wil antwoorden.

Ik heb je een pm gestuurd, want het is een nogal redelijk lang antwoord geworden. Hopelijk heb je er wat aan.
Veel succes!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:11

@ moppielover:
Thx! Ik had het ook véél slechter verwacht, maar ze ziet er stralend uit. Nu straks nog wat werken voor die spieropbouw en goed bijvoeren voor de vleesopbouw.
En hij is idd een supermooi veulen. Mn meisje heeft prachtig werk geleverd. *LOL* kan ook niet anders, hé? In oktober een emmer EquiTop Forte en in maart nog ene. Daarnaast veel en lekker eten en véél affectie. Dus, ik eb ergens ook wel mooi werk geleverd, denk ik zo.

Verder is het een hele dagtaak om het veulen te laten drinken. Om de 2 uur ga ik naar ze toe om het veulen te laten drinken. Het is al veel verbeterd, maar we zijn er nog lang niet. Maar ze laat hem nu rustiger drinken én haar linker speen is op gang aan het komen Haha!

Gisteren en vandaag heb ik toch wat slaap kunnen inhalen, maar vannacht zal het weer maar 3 à 4 uur slaap worden. En morgen moet ik werken, dus kan ik niet bijslapen.
Maarja, het is voor het goede doel, hé Knipoog

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:12

Bedankt voor je PM!

Sterkte vandaag!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:49

Amigo_tje schreef:
én haar linker speen is op gang aan het komen Haha!

YES Haha! kijk dat zijn de berichten die we graag horen!
Hou vol, gaat goedkomen!!
Ach gut

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:04

Gefeliciteerd! En ineens is haar zoon er! Wat een schatje zeg! Vind ze er allebei goed uitzien!
Om achter de vader te komen zou je evt. DNA onderzoek kunnen doen.
Veel succes met de kleine vent!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 14:01

Jibbel schreef:
Gefeliciteerd! En ineens is haar zoon er! Wat een schatje zeg! Vind ze er allebei goed uitzien!
Om achter de vader te komen zou je evt. DNA onderzoek kunnen doen.
Veel succes met de kleine vent!

DNA-onderzoek? Hmm, denk het niet, hoor. Is een totaal onbekende hengst, heeft helemaal geen papieren. En de vorige eigenaars willen nie zeggen waar de hengst nu staat, dus...
Nee, kvrees dat het zoekn is naar een speld in de hooiberg om dát te achterhalen.
Uiteindelijk interesseert het mij niet meer zo. Het veulen is kerngezond en is heel mooi, dat is voor mij en diegene waar hij naartoe gaat goed genoeg.

Toch bedankt voor het meedenken Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:06

Lijkt mij ook het belangrijkste toch? (dat ze gezond zijn Knipoog )
Hoe ging het vandaag met Ceara en Charley?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:51

Ik ben ook benieuwd hoe het vandaag met je paardjes is gegaan.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:58

Beetje late reactie van deze kant: maar van harte met deze knapperd!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 09:39

Ik had een hele tekst geschreven van hoe het geweest was gisteren en vanmorgen en alles is weg Boos! Ik ga hem deze avond herschrijven, dus nog fkes geduld.
Ben nu op mn werk Bloos

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:40

hé goedemorgen! Tong uitsteken

maar alles wel oké dan met moeder en veulen?
werkt je dagschema dat je had opgesteld, ivm het laten drinken van Charley?