mening over friezen in de dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

Re: mening over friezen in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:32

goed trainen Knipoog misschien een goede opvolger van haar pappie Haha! Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:19

Ik vond de punten van Esther wel terecht.
De wissels heeft ze echt zo goed als niet getoond.
Op mijn coupon staat ook een 1 als ik iets niet laat zien.
De piaff was nog wat teveel naar voren gereden... Kleine puntjes op die 'i' dus.
Voor de eerste keer vond ik het echt heel erg goed met hele mooie en goeie stukken. Ze komen er zeker wel, maar ik begrijp wel waarom ze geen 60% scoorde zondag, al had ik het ze zeker gegund! Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:16

@GeartsjeS: daar staat het niet op. Wel een kur, maar dat is geen GP Knipoog

GeartsjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:13

@Pletje123: idd, ik heb hem wel gezocht maar kon et niet vinden... maar dit kwam het dichtste in de buurt van haar proef Tong uitsteken misschien komt ie nog online... waren wel camera's daar ... dus wie weet...

@Yvonnelind: Esther had juist over de piaffe heel veel comlimetjes gahd, dat ze die super liet zien... Heb je gister ff omrop fryslan gezien? daar was de gp te zien en zei ze ook wat ze minder en goed deed... idd de wissels gingen niet goed... was niet goed te zien,...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:06

@ GeartsjeS; ik denk dat ik wel weet wie het gefilmd heeft en dan komt het in de loop van de week wel online. Zal het in de gaten houden.

Ik heb zelf wel foto's van hun proef gemaakt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:24

Natuurlijk, die Piaf was heel goed zo voor de eerste keer (er waren veeeel mindere bij, laten we eerlijk wezen), maar het was ietwat teveel vooruit nog naar mijn idee.
Komt wel, ze zijn pas begonnen! Ik vond het er verder heel representatief uitzien! Als die van mij dat ooit ook nog eens mag leren, zucht... Knipoog

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:28

Ik heb er eentje gehad. Was binnen een jaar M1 dressuur met wp voor het M2. Ik ben nooit door een jury verkeerd beoordeeld omdat het een fries was. Het was een hele gave hengst. Ik heb hem verkocht naar Amerika, voor de hogere dressuur.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:00

Ik vind Friezen prachtige paarden en ook erg spectaculair om naar te kijken... ik zou ze graag wat meer willen zien in de hogere sport Haha!
In de zomer was er een die uitgebracht werd in het Z2 bij ond op stal... tijdens het buiten seizoen, een reusachtige prachtige Friesche hengst Vork Kwijl

Het is alleen jammer dat ze toch vaak nèt het vuur of het snelle achterbeen van een warmbloed missen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:40

Lang niet alle 'warmbloeden' (van de Fries wordt ook gezegd dat het een warmbloed is Knipoog ) hebben een actief achterbeen. Kijkt u eens bij Fokkerij en Afstamming en dan advies. Of eens in 'In de Strengen' en dan bij fokadvies dat bij de afstammelingenrapporten van net goedgekeurde hengsten staat. Daar staat geregeld bij dat de merrie waarvoor de hengst gebruikt kan worden een snel en actief ondertredend achterbeen moet hebben. Als alle 'warmbloeden' zo'n goed achterbeen zouden hebben, zouden ze dat er niet bij hebben staan Knipoog