barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:16

Houding is iets waar je stap voor stap aan moet werken. Mijn houding in galop op Feike is ook niet geweldig. Maar nu ik van mijn angst af ben, kan ik daar fijn aan werken :)

Ik heb even een kleine collage gemaakt van mijn grote vriend. Omdat ik zo gek op hem ben :+:
Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:17

Die springfoto is gaaaaf!
Hoe oud is Feike nu? Vind hem erg mooi. <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:30

Hihi Feike vind springen helemaal het einde :)

Hij is nu wel 4,5 :) 4 mei wordt hij alweer 5!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:44

Mooie foto's van iedereen zeg!

Ik rijd Felix voor de afwisseling ook bitloos.

Ik moet ook echt aan mijn houding gaan werken. Wanneer ik weer kan rijden en we beiden conditie hebben wil ik les gaan nemen. Ik heb iemand gevonden die denk ik mij daar wel goed bij kan helpen (schaamt zich diep omdat er nu al een jaar zonder les voorbij is gegaan)

Juryleden horen objectief te wezen, dus kleur moet niks uitmaken. Enne....mooi bont kan nooit lelijk wezen (net zoals een mooie vos ook niet lelijk)
En verder vind ik alle paarden hier in dit topic echt mooi.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:03

Wat fijn dat je iemand hebt gevonden die je les kan geven Nanda :D

Inderdaad, jury's horen objectief te zijn. Maar toch zitten er altijd wel een paar tussen die toch minder punten als ze het paard bijvoorbeeld niet naar hun smaak is. Altijd jammer.

Ik heb nog geen officiele wedstrijden gedaan, omdat ik daar nog niet klaar voor ben. Ik vind het ook nog te spannend allemaal :') muts

Ik heb zondag weer les met Feike. Stiekem vind ik lessen ook veel leuker dan zelf in de bak rijden :+

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:31

Hier ook nog geen wedstrijden aangezien hij nog niet beleerd is, haha.
Ik heb hiervoor wel met mijn Arabier wedstrijden gereden, daar werd ik niet echt anders beoordeeld. Ik ben erg benieuwd hoe dit in de toekomst is met Nero.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:21

Vanochtend even Chloë gepoetst. Ze mag deze winter nog lekker buiten blijven. Al hoop ik dan dat we een beetje een redelijke winter krijgen

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:23

Ik hoop op sneeuw! :P

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:41

Sneeuw is helemaal prima haha vind ik zelf ook wel mooi, maar ik heb dan waarschijnlijk geen box

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:19

Heb ik ook niet. Maar dat vinden de perdjes niet zo erg hoor!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:30

Gisteren stond Femme model.. En wat ben ik trots op haar... <3 Kan niet wachten op de foto's die er nog aan komen :D

Afbeelding
Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:46

Wauw! Deed ze dat steigeren ol commando of uit zichzelf?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:50

Op commando :) Zonder commando mag het ook écht niet van mij hoor, hihi :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:54

Knappe Zoe!

Femme blijf ik ook een geweldig mooi paardje vinden. Heel gaaf ook die steiger!

Van mij mag het goed friezen. Maar ik wil echt geen sneeuw. Heb ik een verschrikkelijke hekel aan :brr:

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:03

Ik heb net mijn paardje op de boktmarkt gezet. Helaas is de klik er vanaf het begin niet en merk ik dat een koudbloed niet bij mij past. Ik hoop een fijn plekje voor hem te vinden bij iemand die wel helemaal weg van hem is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:16

Wauw, Rachel! Fantastisch!

En Calimero, wat jammer! hoop dat je een goed huis vindt.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:21

Dan kan.ik beter het commando leren, want steigeren kan ze al :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:30

Ik zag hem al op FB voorbijkomen Calimero. Ontzettend jammer, vind het echt een prachtdier. Hopelijk vind je een goede baas voor hem.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:36

Wat een mooie foto's van Femme zeg!

Calimero, wat jammer dat de klik er niet is en dat je je knapperd dus te koop hebt. Je zult vast een goed plekkie voor hem vinden.

Readtherulez, ik zie 2 mooierds op de foto, maar welke is nou Cloë? (ben niet helemaal op de hoogte blijkbaar, sorry :o

Ik hoop op een droge winter in ieder geval. Kou daar kun je op kleden, maar nattigheid |( Sneeuw vind ik geen probleem wanneer het van die mooie plaksneeuw is en niet van die natte troep wat ook direct weer weg is. Vriezend weer met een lekker zonnetje, heerlijk {:}

Zo ik heb de kudde woensdag van wei verplaatst. Ze hebben nu het langste stuk tot hun beschikking. Hierin kunnen ze echt super hard galopperen, het land is zeker wel 300m lang. Betekend dus wel dat ik soms bijna een kwartier onderweg ben, alleen maar om ze op te halen. Laat dat net vandaag ook het geval wezen, haha. Eerst Felix opgehaald, die stond bijna helemaal achterin. Nadat ik klaar was met hem en hem weer terug had gezet, kon ik weer helemaal naar achteren lopen voor Fedde, al kwam hij mij aan het einde wel tegemoet.
Toch weer enorm trots op hem, hij liep dat hele eind keurig met mij mee terwijl de rest achter bleef.
Toen ik klaar was met hem en Fedde weer terug in het land bracht, wachtte hij ook keurig op mij zodat ik het halster rustig af kon doen. Na nog een paar knuffels ging hij dan toch maar op weg naar de kudde (die door de mist dus niet te zien was), eerst rustig in stap, daarna toch maar in een supermooie draf en uiteindelijk overgegaan in rengalop en al hinnikend de kudde roepen die niet te zien was :D Weet nu in ieder geval dat hij hard kan galopperen +:)+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:29

Nanda1980 de bruinbonte is van mij <3 het zijn allebei echt lieverds! (Bedenk me nu ineens, of het geen halfzusjes zijn. C.G kon ook wel eens 1 bart zijn)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:56

Calimero, wat jammer dat het niet klikt en dat je 'm weg doet! Vind het een erg gaaf dier!

Rachel wat een gaaaave foto's! <3

ReadTheRulez, gave paarden! De zwart bonte doet me heel erg aan de mijne denken, zelfde koppie (maar wel andere aftekeningen). De bruin bonte is ook erg leuk, schattig snebje. :)

Net voor het eerst met Sterre balken gegalopeerd. Ze deed het super, dus ben ook erg trots! <3
Inmiddels staat m'n facebook vol met status updates over hoe goed Sterre het doet, dus waarschijnlijk denken mensen nu ECHT dat ik geen leven heb. :')

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:29

Sharon, kan mij voorstellen dat je veel foto's op fb plaatst hoor. Het spreekwoord "waar het hart vol van is, stroomt de mond van over" verander je gewoon in "stroomt Facebook van over" :D

Readtherulez, hoe oud is Cloe?

Rachel, wat gaaf dat je vhd met Femme doet. Heb je dat jezelf ook aangeleerd of heb je er Hulp bij?

Ik heb gisteren Fedde voor het eerst echt vastgezet en dat ging super. Zodra hij te ver loopt en het touw strakker komt te staan, loopt hij gelijk weer terug. Natuurlijk uitbundig belonen en daarna bleef hij gewoon keurig staan.
Ik kon nu zijn achterhoeven ook makkelijk uitkrabben (anders ging hij lopen).
Ook heb ik nog een klein wandelingetje op het erf gemaakt waar Fedde nog niet was geweest en dat ging ook super. Binnenkort maar eens met een ander paard samen van het erf af.
Oh mochten jullie nog willen stemmen op een hengstveulen en je weet nog niet wie.....ik heb Fedde ook opgegeven :D
Niet dat hij een kans maakt, maar ik vond gewoon dat hij het verdient er tussen te staan. Ben zo blij met hem <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:32

Knappe Sterre en Fedde :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:04

Chloë is van juni 2013, dat maakt haar 2 jaar en 4 maand ;)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:05

Feike van 4 mei 2011 :)
dus nu is hij 4 jaar en 8 maand :D