Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:53

Laten we hopen 2 dagen voor ons :D

Volgende wedstrijd alweer gepland?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:41

ja joh, heb al heel veel gepland ;-) Ik ga 10/8 naar Assen Post Kogeko, 17/8 Dalen Barokke paarden, 23/8 Diever, 7/9 Zwolle amateurwedstrijd (pilot maar wel officieel knhs), 14/9 Elsloo, 18/9 Steenwijk, 20/9 Blankenham. Dat is het outdoorseizoen.
Indoor heb ik ook wel al het nodige gepland. Ik moet nog even kijken hoe ik dat doe als we bij die tinkers wel 2 dagen terecht kunnen. Twee dagen achter elkaar die afstand naar Emmen rijden zie ik niet echt zitten, dus dat wordt 1 dag of paard daar kunnen stallen en zelf weer naar huis rijden. Maar eens even zien wat de mogelijkheden zijn. Verder start ik indoor eigenlijk alleen maar in Vinkega en Pesse. Dat is dus niet heel erg veel maar dat mag ook wel na zo'n vol outdoorseizoen ;-)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:47

Diever ga ik afmelden.. Ik wilde het op blote voeten proberen, maar dat heb ik thuis al ff getest. Eerst zonder ruiter, dat ging al mis, bij de galop meteen onderuit. Nou dan geloof ik de rest wel, laat maar zitten :+

Ik ben benieuwd wat hier qua indoor in de buurt allemaal is :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:07

Dat hangt ervan af of je 1 of 2 proeven wilt rijden. Als je 2 proeven wilt rijden indoor dan kom je al gauw op Vinkega en Pesse uit. Vind je 1 proef ook goed dan kun je naar Steenwijk, Zuidwolde, Ruinerwold, Veeningen, Elim, Balkbrug, Staphorst, Stuifzand, Beilen, Koekange. De locaties in Steenwijk, Zuidwolde, Veeningen, Pesse en Elim hebben het hele indoorseizoen regelmatig concoursen, de anderen zijn incidenteel. Vinkega heeft een aantal wedstrijden in oktober en november en dan pas weer 1 in februari en in maart bijna elk weekend.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:12

Oh Pesse is mooi dichtbij voor mij. Genoeg keus hoor ik al, ideaal :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:54

je kunt op de paardensportdrenthe.nl en paardensportoverijssel.nl en paardensportfriesland.nl naar de wedstrijdkalenders kijken. Dan weet je precies waar je wanneer concours kunt rijden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:44

Dan kom ik je misschien nog wel tegen in Blankenham, Caro. Ga ik ook heen, maar dan in de L1.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:55

Ga je dan 's middags of 's ochtends? Ik heb gevraagd of ze mij 's middags wilden indelen. Wie weet komen we elkaar daar nog tegen dan ;-)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:55

Ik ga donderdag en zondag weer. In arum en cornwerd

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:57

Ik ook 's middags. Vind ik veel lekkerder, kan ze 's ochtends nog buiten lopen.
Vind het altijd een leuk concours om te starten. Je kunt er gewoon altijd rijden, hoeveel regen er ook is gevallen. En dan wordt het nog niet glad. Tenminste dat heb ik nog nooit meegemaakt. En heb er al een aantal keren met dikke plensbuien gereden.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:16

Nou, dat is leuk, misschien kunnen we daar even een meet and greet afspreken ;-)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:22

Misschien wel.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:24

M_arjolein schreef:

Leuke locaties!

Els: Ik snap niks van die van Drenthe.. Ik had er al op gekeken, maar lang niet alle outdoor staan er op volgens mij? En indoor sowieso niet..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:33

Weet iemand toevallig of je bij indoorseizoen en zelfde jury maar 1
Proef geldt voor winstpunten nou in is gegaan. Of is dit van de baan?
Kan met Google niets vinden

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:40

Is volgens mij van de baan. Zou anders vorig indoorseizoen in gaan. Maar heb toen gewoon 2 proeven bij dezelfde jury gereden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:58

Nee is van de baan hoor. Heb outdoor nu ook al 2x beide proeven bij dezelfde jury gereden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:52

Jullie ook last gehad van het noodweer. Hier is vandaag overdag geen drup regen gevallen. Drupt nu een beetje, maar heb het droog kunnen houden met rijden. Afgelopen nacht wel water gehad.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:20

Ehm ja, was op mn werk (appie) dus heb er niet heel veel van meegekregen, maar in t magazijn lag wel helemaal onder water :') laagje van een paar centimeter in het gehele magazijn :+

bak zal we een zwembad zijn.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:24

Ik kon mijn deur niet uit zonder natte voeten, stond tot aan m'n enkels in het water.
Het is hier echt noodweer geweest, behoorlijk wat wateroverlast ook, maar volgens mij zit ik in een compleet ander deel van Nederland dan jullie :).

Heb ook niet gereden vandaag, bak was helemaal zeiknat, terwijl die toch echt een hele goede bodem heeft.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:43

Oh gelukkig. Scheelt weer

Hier was de binnen dressuurhal ondergelopen. Dus dat gaat wel paar dagen duren voor dat die weer rijbaan is
Gelukkig hebben we nog 2 bakken ;-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:45

berdien85 schreef:
M_arjolein schreef:

Leuke locaties!

Els: Ik snap niks van die van Drenthe.. Ik had er al op gekeken, maar lang niet alle outdoor staan er op volgens mij? En indoor sowieso niet..

Bij wedstrijdkalender kijken en dan de wedstrijdkalender openen in excel: http://www.paardensportdrenthe.nl/index ... &Itemid=61
Alleen de concoursen in drenthe staan daarop. Dus voor Steenwijk moet je bij paardensportoverijssel.nl kijken.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:33

Niet alles teruggelezen maar van wat ik heb binnengekregen; sterkte berdien!! Hier hebben we twee zwervertjes ze hadden 4 kitten uit de auto gegooid bij ons. Dus ik heb ze gevangen. 2 hebben er al een nieuw huisje.

Deze week twee keer dressuurles om dr ff klaar te stomen voor zondag. Gisteren was ze niet vooruit te branden. Combi van het weer en hengstigheid denk ik.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:05

Caro_MarjaH schreef:
Bij wedstrijdkalender kijken en dan de wedstrijdkalender openen in excel: http://www.paardensportdrenthe.nl/index ... &Itemid=61
Alleen de concoursen in drenthe staan daarop. Dus voor Steenwijk moet je bij paardensportoverijssel.nl kijken.

Vandaar... :o?

Bedankt pronkjelover! Dus je hebt nu nog 2 over?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:31

Ik kreeg gisteravond een mailtje dat de pilot amateurwedstrijd in Zwolle op 7/9 niet doorgaat vanwege het plotseling overlijden van de eigenaar van manege Ritsaert en drijvende kracht achter NAC (nederlandse amateurruiter club). Dus nu maar meteen aangemeld voor het Pieter Stuyvesant concours in Sonnega op 6/9.

Gisteravond weer fijn les gehad, madam was weer een stuk beter te pas ondanks de hengstigheid. Donderdag heb ik voor de 2e keer les van een subtopjury, hopen dat ik mijn huiswerk van 2 weken geleden goed heb gedaan en dat ik weer flink wat leer waar ik mee verder kan.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:33

hier is het nog steeds warm en droog. van mij mag er bij ons nog wel een beetje water vallen. hoor net op de radio dat het vandaag ook nog een warme dag gaat worden.
voor degene die wedstrijd hebben dit weekend heel veel succes alvast.