Berberpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: Berberpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:10

Pffff ik heb geprobeerd ze terug te vinden maar ben vergeten wie ze nu gepost had, ze waren geloof ik ook nog eens friends-only gepost.. Als ik er nog op stuit stuur ik de link door!
Ja Guerouanne is echt een plaatje :)
Maghreb zit je ook in de berbergroepen op facebook? Zo niet, wil je dat ik je toevoeg?

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:13

Hallo,

Ik ben op zaterdag bij het Berbertreffen in Bielefeld aanwezig geweest. Er waren mooie Berbers en Berberarabieren aanwezig. Mijn persoonlijke favoriet was Fadjira Al Ayur. Ik zal proberen een foto bij te voegen. Volgende week is het grote treffen in Oostenrijk dat wordt vast ook leuk alleen voor mij een beetje te ver. Ook in Zwitserland zal dat weekend een treffen zijn voor Berbers en Berberarabieren. Verder is er op zaterdag 28 september een keuring in Vielsalm Luxemburg.

Dat foto toevoegen moet ik nog even nakijken. Nou meer foto's gaat niet lukken eerst. Binnenkort verschijnen er meer foto's (i.i.g. van mijzelf) op de site van VFZB. Dus nog even geduld.

Groetjes
Alice

Afbeelding

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:32

Dankjewel Alice!!! Ik ga mezelf trakteren op een bezoek aan het Belgische berberconcours, als ik fatsoenlijke foto's kan maken dan zal ik die hier ook plaatsen. Ik ben in augustus ook weer bij mijn berbertje in Frankrijk geweest, als ik een keuze heb kunnen maken uit alle foto's dan zet ik ze hier ook weer neer.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:10

Leuk dat je naar Duitsland bent geweest Alice! Ik heb foto's gezien van Fadjira Al Ayur, en ik vind haar ook prachtig! Heeft zij ook gewonnen in haar klasse (volgens mij had ik dat ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar)?
Ga je ook naar de keuring in België? Ik ben in elk geval wel van plan om te gaan, ben erg benieuwd welke paarden daar voorgesteld zullen worden!

Martine, bedankt nog voor de tips over de facebook pagina's! Ontzettend mooie foto's komen er voorbij!

Nicolien, ik ben heel benieuwd naar nieuwe foto's van Briska!

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:42

Hallo,

Nee ik ga niet naar Belgie, dat wordt een beetje teveel allemaal. Maar volgend jaar wil ik wel proberen weer te gaan evt. dan met mijn eigen Berber-arabier merrie die dan 4 is. Maar we moeten eerst hard gaan trainen samen want ik vindt de dingen die ze moeten laten zien toch best pittig. Volgende week hebben we onze eerste echte 3-daagse training, rangorde, grondwerk en schrikparcours en daarna hoop ik zelf verder te kunnen. Heel veel plezier daar en als je foto's hebt of de resultaten weet houd ik me aanbevolen.

Groetjes
Alice

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:12

Afbeelding
Fajjira Al Ayur

Afbeelding[/URL]
Guerrouane ait Azzayani

Afbeelding
Afbeelding
[/img]

Het is me toch nog gelukt een paar foto's toe te voegen die ik heb gemaakt op het Berbertreffen Bielefeld. Jammer genoeg kan ik even niets vinden over de uitslagen.

Groetjes
Alice

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:33

Bedankt voor de foto's Alice! Wat een mooie paarden allemaal. Weet je toevallig de naam van het paard op de onderste foto?

Leuk om te horen dat je volgend jaar met je eigen Berber naar de keuring wilt. Wil je ook deelnemen aan de gereden proef?
Voor zover ik me herinner moesten de paarden die gekeurd werden alleen aan de hand stappen, draven en halthouden. Of wordt er tegenwoordig meer verwacht?

Hopelijk lukt het mij en/of Nicolanca om in België foto's te maken. Dan kunnen jullie die ook zeker hier op het forum verwachten!

AlexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:02

Ik denk dat het Inchi von der Sonnenwiese is maar zeker weet ik het niet meer. Ik kan ook helemaal geen resultaten vinden. Als de VFZB mijn foto's plaatst zetten zij er wel een naam bij. Dan weet je het zeker.

Groetjes
Alice

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:55

In augustus is op Haras du Freysse blijkbaar een keuring geweest, en er staan foto's op internet. Er waren zo te zien niet veel paarden, maar ik wilde toch even een paar foto's delen, want ik vind dat er erg mooie paarden bij waren (maar ben natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld :P)

Afbeelding
klik
Volte des Balmes - 4 jaar - hengst - van Lazem x Jasmine des Balmes

Afbeelding
Arnak des Balmes - 3 jaar - merrie - van Jaouad x Jasmine des Balmes

Afbeelding
Benazzou des Balmes - 2 jaar - hengst - van Lazem x Orane des Balmes

Afbeelding
Bejaia des Balmes - 2 jaar - merrie - van Jaouad x Jasmine des Balmes

Dit is trouwens de link naar alle foto's

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:52

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:55

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:33

Wat leuk dat verslagje! Prachtige paarden!
Vooral Benazzou des Balmes vind ik qua type zeer mooi gebouwd.
Mag ik nog even spammen met foto's van Chawek?
Hij is een ferm kereltje aan het worden :-):
Hij lijkt bijna al zo groot te zijn als 1 van mijn merrie's, ik vermoed dat hij de 1m50 nadert....
http://www.mijnalbum.be/Album=SZ3SKIXX

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:39

Chawel wordt mooi! Gaaf kleurtje ook 8-)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:38

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:17

Waauw!!! Zitouna!!! Prachtig zeg!
Ergens denk ik dat Chawek toch een ravot en speel maatje mist, hij zit daar zo rustig in de weide met zijn drie mokjes (meisjes), veel ravotten doet hij niet.
Chawek is nu denk ik ongeveer 1 jaar en 4 maanden. Wel vreemd dat hij zo groot is, de mama was amper 1m50, Baroud zelf was aan 2 jaar kleiner en korter dan Chawek nu is.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:02

Wat is Chawek al groot Cambiar! Bouazine is een jaar ouder dan Chawek, maar volgens mij is hij al groter! Ik zou hem nooit op 1 jaar en 4 maanden hebben geschat. Een heel leuk kleurtje heeft hij inderdaad!

Ik had je topic al gezien Zitouna. Echt prachtige foto's!!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:27

Cambiar Jeminee zeg je zou inderdaad eerder 1 (of zelfs 2, als ik sommige paarden hier zie..) jaar ouder!! Haha hij zal wel denken, moet maar snel groot worden om op al die knappe dames te kunnen springen :P

Maghreb dank je! Hoe gaat het met Bouazine?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:30

Hahaha, dat zal't zijn :-). Hij zal denken: dat ik er maar zo snel mogelijk bij kan hihi :-), maar hij is braaf hoor, ongelofelijk braaf voor een hengst. Ben al buiten gaan stappen op de openbare weg en hij is nu al 1000 x cooler dan m'n andere paarden. Zeer nieuwsgierig, van niets bang en trekken voor vooruit om alles te kunnen zien.
Ik hoop dat alles goed blijft gaan, maar wordt een super buitenrij paardje!
Hebben er hier al foto's gestaan van Bouazine?
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 30-09-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:32

Wat groeit Chawek goed! Zit er pokon in het gras? :D Flinke kerel is het zeg. Zou hem nooit anderhalf hebben gegeven.

Leuk verslag ook en ook weer leuke foto's hier. :j

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:27

Ik zie prachtige foto's voorbij komen :)

De kleuren in de manen van Chawek zijn echt geweldig! Daar ga je een pracht van een dier aan hebben Cambiar. Ook qua karakter als ik het zo hoor.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:16

Haha, JoSav, ik vroeg me ook al af of er iets in het gras zit :P
Maar Chawek lijkt wel 'evenwichtig' te groeien trouwens.

Bouazine groeide tot nu toe ook best wel regelmatig. Maar op dit moment is ze toch wel wat overbouwd. Ze is deze zomer ook ontzettend hard gegroeid. Ik moet haar eens meten, maar ze zal zeker wel rond de 1,50 zitten nu.

Leuk om te lezen dat Chawek zo lekker koel is Cambiar! Echt wonderlijk gewoon he. Daar sta ik met Bouazine ook zo van te kijken. Ze is echt nergens bang voor. Ook niet altijd handig trouwens, want ze liep bij ons in het begin 'gewoon' onder de stroomdraad heen om bij het gras aan de andere kant te kunnen.

Met Bouazine merk ik zelfs dat het wandelen beter gaat als er vanalles te zien was. Vlak bij onze wei was een keer een evenement georganiseerd. Na afloop stonden alle hekken er nog, en lagen er platen op de grond etc. Net als Chawek was ze toch wel zooooo benieuwd, dat moest allemaal grondig onderzocht worden natuurlijk :D
Heerlijk zo'n paard. Want zij lost op die manier haar eigen 'problemen' op, omdat nieuwsgierigheid altijd wint van onzekerheid.

Nou, genoeg gekletst xp

Hier zijn een paar foto's:

mei 2013
Afbeelding

Juli 2013
Afbeelding

September 2013 (helemaal natgeregend, maar ze is echt zo hard gegroeid, wilde ik toch ook even laten zien :D (en ze is iets te dik inderdaad ...) )
Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:33

Amai.....dat is écht een mooi type!!! fantastische omgeving ook daar.
Ook zo cool? Het is toch echt fantastisch é zo'n paard? In vergelijk met andere rassen is het echt ongelofelijk het verschil! Ik begrijp niet dat dit ras niet populairder is. Ok ze zijn niet zo groot, maar de quarter is dat ook niet...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:10

Wat een plaatje!!!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:29

Prachtig is ze! En ook heel erg 'Berber' zoals we ze hier kennen, echt dezelfde bouw, hoofd en uitdrukking.. Wat heeft ze trouwens al een mooie lange manen!

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:01

Dank jullie wel :o
Leuk om te lezen dat je in haar ook echt 'berber' ziet zoals je die in Tunesië ook ziet Zitouna. Zo moet het ook zijn vind ik.

Ik ben ook echt super blij met haar. Ze is inderdaad heel erg nuchter, echt niet snel onder de indruk, heel mensgericht en vooral ontzettend slim!
Ze snapt dingen zo snel (tenzij ik zelf niet duidelijk ben) dat het voor mij soms echt een uitdaging is om dingen voor haar interessant te houden :D
Merken jullie dat ook aan jullie Berbers?

Ze staat inderdaad op een super plek, met water, bos en zelfs heuvels, en dat in de polder :') . Ben daar ook super blij mee!

Je hebt gelijk Cambiar, het zou een heel leuk ras zijn voor veel mensen die echt een 'partner voor het leven' zoeken. Misschien is het niet alleen hun stokmaat, maar ook hun uiterlijk dat toch net niet zo imposant is als dat van een PRE of Lusitano, terwijl prijzen wel redelijk hoog zijn. En je komt ze in Nederland en België niet dagelijks tegen. En als men nog nooit met een Berber in aanraking is gekomen, kan ik me voorstellen dat het niet het eerste ras is waar men aan denkt.
Maar wie weet verandert dit nog wel, er lijken nu wel al wat meer Berbers in Nederland te staan en ik heb het idee dat er toch steeds meer mensen geïnteresseerd raken. Iedereen die Bouazine in het echt heeft gezien is in elk geval erg onder de indruk van het ras.