[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:57

heikedenise, ja ze ziet er inderdaad heel goed uit, en ze komt al lekker door 'r dikke haar heen!

utixo, die poetsblokjes willen ook nog wel eens werken voor vieze vlekken...

hier trouwens het bewijs dat Fifi ook niet altijd helder wit is... :D

Afbeelding

Afbeelding

lekker puh! :P :D
Afbeelding

Utixo

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:59

Die poetsblokjes werken echt niet meer bij Matz. Evenals de groene equistar, die doet het ook niet bij hem. Fifi is nog schoon daar, ik zal Matz morgenavond eens even op de plaat zetten. Het lijkt wel een vos.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:01

Fifi gaat daar elke dag na het werk onder de warme douche... 8-)
dat scheelt al een heel stuk! ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:02

Ja, precies. Wij hebben enkel koud water en geen solarium. Het moet echt weer heel snel lekker weer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:03

Daar ben ik het wel mee eens want Robijn haar staart is zoooo ontzettend smerig :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:04

Ja, da's lastig.
Wij hebben op de stal waar ik sta wel warm water, dus ik probeer zelf ook in winter altijd wel de vieze plekken elke dag met een spons schoon te maken.

Waar ze nu staat hebben ze ook nog eens een solarium, ideaal dus voor witte paarden!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:08

Benthe - dan heb je het nog snel gedaan in november begonnen en nu hoef je nog maar 3 puntjes, hoop voor je dat je ze snel hebt.
P.S. wat is HC :o blond he :P

Ellis - ja ze ziet er echt goed uit en oh ik ben jaloers op die manen :9

Jolijn - heike zijn staart ik ook zo smerig en wij hebben ook alleen koud water

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:09

Nashida die foto is echt geniaal, kan niet wachten op de rest!!

Ellis wat lekker joh! Je ziet er heel blij uit :)

Wat een luxe allemaal met warm water en solarium... ik gooi net in de sneeuw klef zweterig paard terug de paddock in na het rijden :o . Zijn staart is zo ontzettend smerig dat ie er helemaal hard van is en ik geen idee meer heb wat voor kleur het eigenlijk moet zijn :o . Enige oplossing is wachten op beter weer!

Maarrr... vlot doorschrijven hier allemaal, want ik heb m'n doel voor dit topic al gehaald, eerst even in de bak gereden maar daarna in z'n dooie eentje fris maar superrelaxed rondje over de hei! Had paar keer stukje geoefend, dat ie nog het gevoel had dat hij in de buurt van thuis was en contact met de andere paarden had, maar nu was ie echt heel stoer met MIJ op pad :D

Mijn nieuwe doel dan maar: zorgen dat hij nog veel beter in zijn vel komt te zitten en eindelijk eens wat sterker en gespierder gaat worden, dus ook uitzoeken wat er nog aan schort. Vandaag begint ie met een kuur Equilin Immuno, heb ik veel goede berichten over gehoord. Hoop dat het i.s.m gericht werk effect gaat hebben.

En ik ben ook zoooo jalours op die manen van het Spook! Dus dat is ook een doel: hopen dat het ook allemaal helpt dat ie niet weer de boel er afschuurt.
Ik had trouwens wel pech... had best weer aardig wat lengte manen teruggefokt, maar nu is weer een heel deel door de hals van de deken er af geschuurd |( . Kon wel janken! Dus die hals heb ik nu maar los over zijn rug liggen.... jammer van m'n dure deken }:0

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:57

Ja, da's wel super fijn hoor met een wit paard, en enorme luxe!
Elke keer na het werk (ze zweet altijd snel en veel) gaat ze onder de warme douche, en vaak ook onder het solarium.
Die luxe heb ik hier op stal ook niet, gelukkig wel warm water, dat helpt al een stuk!

Fijn dat het steeds beter met hem gaat en dat je zelfs al lekker een stukje naar buiten kan!
Zonde van zijn manen zeg!

Halsdeken heb ik ook daarom nog niet aangedurfd...
Ik heb een Dominick winterdeken, met gladde voering, die ligt mooi los op de schouders en de schoft en daardoor nooit schuurplekken, en weinig manen kwijt, ideaal!

Equilin hoor ik inderdaad ook goede berichten over, heb ik ook al eens aan gedacht om te proberen.
Fifi valt snel in op rug en eigenlijk op de hele bovenlijn, vooral in deze tijd van de rui...

Ik ben afgelopen zomer begonnen met lucerne bijvoeren, en daar doet ze het ook goed op, ze blijft er wat ronder van.
Ik ga dat ook wel weer geven als ze weer thuis is.

Dit is afgelopen zondag met mijn vriendje, ik had toen net de vlechten eruit gehaald...
Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:04

Ellis, is niet een spook, maar een sprookjespaard. Het is echt een plaatje,wauw.

Verder nog steeds halve meeleesmodus. Jullie gaan zo snel dat ik het allemaal niet bij kan houden hoor.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:39

Nouvel, wat is dat mooi zo met losse manen. Echt super, iedere dag weer van die mooie nieuwe foto's van mooie paarden hier.

Hierbij nog 2 oude foto's, van vorige maand. Urbino longeren.

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:49

Ow sjaad die zijn prachtig!

jammer dat 'ie geen hengst meer is, zou een mooi pappa paard voor mijn witte meisje zijn... 8-)

ik heb de foto's er toch maar even in een topic opgezet, ben zo blij dat ik er weer even op heb gezeten! :D

[RIJ-ITP] Enorm blij, na 4 maanden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:27

Wouw, ik zie 2 (!) sprookjespaarden!

Robijn ging weer ontzettend goed met rijden :+:

Ellis, ga even je topic bekijken!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:34

Jolijn, super dat ze goed ging, gaat helemaal goed komen met jullie! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:36

Ja, ik heb er nu ook alle vertrouwen in!

Ik snap er niets van he, met Veerle heb ik jaren lopen klooien voordat we hier waren, en met Robijn gaat het zo ineens van het een op het andere moment gewoon super!

Kan denk ik wel zeggen dat we op goede momenten al best wedstrijdwaardig zijn :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:37

Super toch?!
Heb je wedstrijdplannen met haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:40

Ja, eigenlijk voor de lange termijn, maar het begint steeds meer te kriebelen :o

Alleen moet iemand vinden met e-rijbewijs en even kijken hoe ik dat ga fixen met geld!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:17

Ellis: Mooie foto's weer van je witte spookje :). Ze ziet er echt goed uit!!

Met Atlas ging het gelukkig alweer wat beter :). Hij had gemest, wel maar twee kleine hoopjes maar het was iets. En hij wilde heel graag zijn stal uit. Dat wilde die gister ook niet. Het is toch elke keer weer schrikken....

Als ik het hier zo lees kan ik blij zijn met een zwart paard :=. Maar van mij mag het mooie weer ook wel komen!! Ben echt weer toe aan warmte en zon!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:44

Zo hé,Ellis kan stralen :D Fijn joh,dat je weer met haar kan rijden,en idd wát een knappe dame...en met dr manen los idd een sprookjespaard :+:
nashida Gaaf zeg,die foto! Goed bedacht!
Sjaad Wat een plaatje is hij toch :~

Ik heb nu al paar dagen niet gereden,mn kids én mn man hebben vakantie,dus ben wat family-time aan het doorbrengen :D Vandaag wezen zwemmen bij centre parcs heijderbos....ben nu bek-af.Morgenvroeg bloedprikken en dan 10 tot 14 dagen wachten op de uitslag :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:09

Altijd lekker he Borderjay, zwemmen :D Succes met bloedprikken morgen, niet bang voor naalden?

Wat fijn dat het beter gaat met Atlas evdpanne (evelien toch? :o ) Is idd altijd schrikken, zulke dingen!

Fijn dat het zo goed gaat met Robijn, Jolijn, maar Veerle liep toch vaak erg lekker? Heb je nog vaak les?

Ellis Wat heerlijk dat je weer even hebt kunnen rijden!!! Kan me voorstellen dat dat echt genieten was!!!

Sjaad, jij hebt gewoon een kanjer, ongelovelijk wat is jouw man toch mooi! Stiekem wel een beetje jaloers hoor :o

Vandaag bij mij en Jauke eigenlijk niets bijzonders, had graag willen gaan buitenrijden maar vond het weer niet je van het. Jauke is laatst wat verkouden geweest en ik wil nu eigenlijk niet het risico nemen dat we buiten zeiknat regenen. Dus maar lekker in de bak aan het werk en dat was ook erg fijn. En hij gaf me een super fijne verzamelde galop, geen gerace zoals eerder eigenlijk meestal, maar echt compact en lekker bij elkaar. Was dus weer blij met 'em! Maar ja, dat ben ik eigenlijk altijd wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:11

Veerle liep altijd wel lekker ja, maar daar heb ik veeeeel meer moeite voor moeten doen!
Ben ik 3 jaar mee bezig geweest, met Robijn nu net 3 maanden :+
Dus scheelt nogal ;)

Maar vind het ook nogal apart dat je nu zo wel ineens tegen me kan praten :o

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:24

OH my god, wat een kwijl-foto's van Urbino, hij heeft echt zoooo'n wijs hoofd, zo trots is ie!

Danielle, in de regen rijden is minder ja... Veludo en ik in de sneeuw vanmiddag had wel weer wat! Dikke vlokken.. echt weer een wondere witte wereld ineens, maar blijft weinig liggen gelukkig.

Ellis, ik had de deken met hals juist met de bedoeling zijn manen te beschermen zolang het nog van dat weer is dat je hem nog niet onder eczeemdeken zet, maar dat had ik dus beter niet kunnen doen... Ik hoorde vandaag van een vriendin die hetzelfde had gehad, ze zei dat het niet eens zo zeer schuren was, maar verstikken... en eerlijk gezegd zag het er ook zo uit, het zag er niet geschuurd uit maar liet gewoon bij bossen los |(
Het is zo'n dure bucas power turnout light... ga hem maar wegbrengen ergens om de hals er af te laten halen. Die dominic dekens hoorde ik eerst altijd goede verhalen over, en later ineens veel mindere... bedrijf misschien een mindere periode gehad?

Als ze het zo goed doet met wat lucerne erbij zal ze waarschijnlijk gewoon behoefte hebben aan wat extra eiwitten om haar spieropbouw te behouden. Ik ben er de laatste tijd wel achter gekomen dat al dat eiwitarm heel leuk bedacht is maar dat je toch een manier moet vinden om in die goede eiwitten wel te voorzien. Ik heb ook even luzerne geprobeert maar aangezien ik het voor Veludo alleen zonder melasse wilde hebben bleef de keus beperkt tot subli, en die vind ik kwalitatief gewoon echt minder als Hartog ofzo. Jammer. Maar er komt gelukkig steeds meer voer zonder melasse.
Laatst bijgewerkt door Karina op 19-02-09 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:27

Ik heb al gezegd dat ik hier maar half bij hang hoor, ik houd jullie niet bij. Prachtige paarden voorbij zien komen en wat me op viel was dat de paarden in Spanje muist de halsters hebben die ik hier zoek, met de kleuren van de Portugese vlag. Hier zie je ze juist weer met de kleuren van de Spaanse vlag...vind dat trouwens reuze ergerlijk, Portugese paarden met een Spaans halster op de foto, maar het zal wel aan mij liggen, andere zitten er niet zo mee.
Afbeelding

Even in nouvels topic spieken.

En o sjaad, gaaaaf die foto!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:33

Aan mijn portugees ook geen roodgeel halster hoor :D
Fokker had zowat nog meer moeite met het meegeven van het portugese halster als het paard.... En nu ben ik er zo zuinig op dat ie hem dus eigenlijk nooit om heeft maar weg hangt te stoffen ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:38

Lusitana, aan mijn portugese ook geen spaanse kleuren hoor! :D
spiekse! :D

karina, ja Fifi red het ook niet met (te) eiwitarm voer, die valt als heel snel terug in bespiering en vooral in de bovenlijn, en met heel arm voer wordt dat alleen maar erger...
Met lucerne kwam ze gelijk weer bij en bleef ze ook mooi, ondanks de rustperiode van de zomer!
Ik voer inderdaad ook die van Hartog.

Ik heb ook wel eens een iets minder Dominick gehad, snel stuk, slechte gespen...
maar de pasvorm is en blijft super!
Ik heb deze winter een nieuwe gekocht en daar ben ik weer erg blij mee!

verder bedankt allemaal, was inderdaad weer even super genieten om na 4 maanden er weer eens even op te kunnen zitten! *D