[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:27

sanne: Lisa zal je werk wel waarderen! Nee mn pech week was op een vrijdag al over! Afgelopen week had ik een plan week en deze week is juist een dillema plan week...echt zo stom, afgelope 3 maandagen wordt ik wakker en weet ik bij voorbaat al hoe mijn week gaat worden!

saida: Toch past zijn naam wel bij hem, het is een echte ladykiller! bijna elke vrouw/meisje die hem ziet is verliefd!
Wat ga je allemaal scheren bij rints? Wel leuk zo'n dag!! Gezellig en informatief!
Zo zie je mar dat sommige wel te graag willen verkopen! Schandalig..aangezien de slechte verhalen over stal doorstap (voorheen bm) bekend zijn, 2 nieuwe pensionklanten hebben daar een paard gekocht, en beide een zadel erbij gekocht...2 maal niet passend! De paarden zelf is niks mis mee (op kleine dingen zoals roos en een scheurtje in de hoef na)

amanda:Gave foto's! Maar ben jij nou klein of is je paard gewoon heel groot! Met snoep bereik je een hoop, in het boek cirsuskunstjes met paarden van nathalie...per..(naam kwijt) staat het ook goed beschreven!

suzanne: Mooie foto! Hij moet alleen uitkijken dat hij niet op zn haar gaat staan Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:40

Amanda, laat je weten als het lukt?
Mies, haha, nee idd. Als Goya iets doet en snapt, moet het ook gelijk vol overgaaf haha. Geweldig. Hij denkt ook altijd heerlijk mee Lachen

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:41

Michelle: Bedankt. Ik ben 1,73 m en Nino is 165 cm. Hij is volgens mij wel aan de grote kan voor een pre.
Suzanne: Ik laat het zeker weten. Ik hoop dat het lukt. Hij kan iig wel al beginselen van de spaanse pas.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:02

Echt hoor, soms zou ik een stal voor mezelf willen hebben. Ik vind het erg gezellig op stal, daar niet van, maar soms!
Ik zal de situatie even schetsen. Let wel, ik ben ook niet helemaal lief geweest, maar soms heb je van die knollen die het bloed onder je nagels vandaan halen, en dan kun je niet zo goed tegen andere mensen die wat tegen je zeggen.

Goed, ik was net op stal. Amanda haar baasje ging rijden, en er liep een shet in de bak. De shet was al even aan het rijden en zou dus wel bijna klaar zijn. Ik tut wat met Matz, zadel hem op, en in de bak begon het feest. Stuiter de stuiter, steiger de steiger en bokker de bok. Komen er kinderen in de bak, in het totaal 2 tinkers en nog een shet. Dus ik voelde me al niet meer erg veilig tegenover die kinderen. Matz trekt namelijk erg graag naar andere paarden toe, dat is heel de reden waarom hij zo bizar doet. Maar goed, na een aantal boksessies te hebben doorzeten, begon hij weer. Op zo'n moment helpt maar 1 ding, even flink in zijn oor tetteren dat hij toch echt heel snel normaal moet doen. Ik deed dat in wat minder nette benaming. Hem een flinke knal verkopen durfde ik niet aan met de kinderen erbij. straks was hij ervandoor geschoten, boven op hun. Maar juist toen ik hem eens de huid had volgescholden, kwam er iemand binnen om te longeren. Dus ik laat vallen "Nu astjeblieft niet nog 1 in de bak!" Dit schoot heel erg in het verkeerde keelgat, en ik moest niet denken dat de bak van mij was. Deed ik ook niet, maar dan denk ik, als je ziet dat er een zo idioot bezig is, dan laat je A)die kinderen even wachten en B) kom je even overleggen hoe laat ik klaar ben. En dan ben ik echt de banketstaaf niet en stop ik flink wat vroeger, zodat iedereen er plezier aan heeft en de boel veilig blijft. Maar goed, deed ze dus niet, en ze zou wel gaan wandelen door de bak. Nee, dat was ideaalvoor mij. Nu werd Matz helemaal gek met al die andere paarden en brak hij een beetje los. Steigeren en springen op z'n achterbenen, en ik was ondertussen net een milkshake. Maar goed, eindelijk deed hij weer normaal, na nog een keerin zijn oorgetetterd te hebben. Toen schrok dat wandelpaard. En dat kwam omdat ik tegen mijn paard aan het schreeuwen was. Nu is mijn vraag, wat moet ik dan doen, op mijn blote knietjes aan een paard van 172 vragen of hij astjeblieft wil ophouden? Of hem de bak doormeppen en de kinderen in gevaar brengen? Of hem negeren en laten merken dat ik het wel best vind dat hij zo doet? Neuh, even een schreeuw werkt in mijn optiek prima. Maar goed, volgens wandelmevrouw dus niet. Ik moest me niet zo asociaal gedragen. Nee, ik denk nog eens aan de veiligheid van anderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:28

Heel even snel, want ben best ziek...
Op de rest reageer ik morgen als ik me beter voel: Saida: Dat vind ik omgekeerd rijden, ik rijd klassiek, dus de allereerste voorwaarde is van achter naar voren... En ze valt van zichzelf al redelijk terug, en dan spant ze juist op! Dus nee, ik ga niet onder haar tempo rijden Clown

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:31

Amanda, leuk! Die kan Goya ook helemaal hihi.
Utixo, zo, ff lekker uitgeraasd, scheelt wel. Vervelend voor je!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:33

Hij doet het al best goed Soeske! Maar ik zou proberen om hem wat ruimer neer te zetten (ruimte tussen voor en achterbenen) voor je hem in de buiging laat komen, hij legt nu namelijk zijn hoofd helemaal op de grond en lijkt ook meer richting koprol te gaan, dat voorkom je door meer ruimte tussen de benen te creeeren.

Jolijn > Hans is duits klassiek, wat Saida beschrijft is ook klassiek maar dan meer de franse school Knipoog

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:54

wow wat een tempo hier weer. ik zal ff uit m'n bol reageren:
Kate: ziet er errug mooi uit, mijn reactie in je haw zal wel verwijderd worden, zag het te laat dat het haw is en geen itp.
Bente: hm, aan de ene kant vind ik dat je hem als het daar kan, vantevoren beter even kunt longeren. Aan de andere kant ben ik het wel met je eens dat als je iemand ziet tobben in een bak, dat je dan vraagt of je erbij kunt, ook al is die bak voor iedereen. Kzou wel ff je excuses aanbieden voor je niet zo kwaad bedoelde opmerking van nou nog 1tje in de bak. Kun je diegene tenminste weer recht in de ogen kijken. Is alleen al goed voor jezelf, ongeacht hoe die ander er over denkt.
Suzan: dat heb je mooi voor mekaar.
Sanne: wel een hele goeie website hoor: erg mooi, simpel en overzichtelijk, snel en vooral doeltreffend en functioneel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:56

Amable schreef:
Hij doet het al best goed Soeske! Maar ik zou proberen om hem wat ruimer neer te zetten (ruimte tussen voor en achterbenen) voor je hem in de buiging laat komen, hij legt nu namelijk zijn hoofd helemaal op de grond en lijkt ook meer richting koprol te gaan, dat voorkom je door meer ruimte tussen de benen te creeeren.

Jolijn > Hans is duits klassiek, wat Saida beschrijft is ook klassiek maar dan meer de franse school Knipoog

Ook prima, ik ben er iig geen voorstander van Clown

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:10

Daan, dank je Lachen Moet hem nog proberen te leren de benen verder uit elkaar te doen, maar hijg aat snel over in SP. Moet nog even bedenken hoe ik dat verschil kan maken in commando enzo zeg maar haha. Snap je het nog :p

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:39

utixo,
idd erg vervelend voor je
ik denk dat ik hem toch eens flink aan zal pakken en na iedere bok hem een flinke tik zal geven.
en ook als hij steigert hem er flink van langs zal geven, pik dat nl. echt niet
en tuurlijk is het best moeilijk met kids erbij maar die hadden ook even kunnen wachten!!!!!! en die troela die dan nog gaat longeren tja ik had het zelfde gereageerd denk ik(weet wel zker Bloos )
zegt meer over haar dan over jouw
vindt het zowiezo raar dat als je al met drie man aan het rijden bent er een gaat longeren Wow!
en ook al trekt hij naar (kleine) kids toe hij heeft op het moment dat jij op hem zit gewoon te luisteren
ik hoop dat je nog wel een beetje lekker gereden hebt
ook kan je proberen om het te negeren en gewoon door te rijden
en mss schreeuwen helpt niet echt denk ik
wel een keer boos roepen maar niet te vaak en te lang een keer zodat hij kan schrikken
en daarna gewoon verder rijden als of er niks ana de hand is laat ej weten wat je gaat doen
en maak een bordje en plak die aan de bak rand met deze tekst
rijden gaat voor longeren bij meer dan twee mensen in de bak geen longeren toegestaan of mss voor die troela..... even met elkaar overleggen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:41

Ik zou dan eerst al het medische uitsluiten, zadel wat misschien niet goed ligt, bit wat niet lekker zit, etc..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:09

Soeske, hij is door de medische molen geweest, zadelmaker heeft het zadel gecontroleerd, tandarts, osteheopaat zijn geweest. Het is echt dat hij naar andere paarden trekt, zodra ik alleen in de bak ben vertoont hij dit gedrag niet.

Peet, heel pennyachtig, maar dit paard heeft een erg groot verleden. Met slaan bereik je bij hem echt niets. Ik kreeg hem binnen, 200 kilo te mager en zwaar verwaarloosd. We zijn echt al heel erg veel verder, maar soms is er nog miscommunicatie tussen ons. Bij dit paard is slaan echt geen oplossing. Ik besef dat het heel erg Penny klinkt, maar het zij zo.

Frank, longeren van te voren heb ik een tijdje geprobeerd, maar het haalde niet zo heel veel uit. Aan de longeerlijn was hij aan het springen, en zodra ik erop ging zitten begon hij gewoon weer.
Normaal gesproken is het ook echt geen probleem, ik maak er alleen een probleem van als er kinderen bij in de bak komen, vind ik gewoon gevaarlijk. En dan denk ik van, goh, laten we even overleggen, ik ben echt de rotste niet en snap dat anderen ook willen rijden. Maar de boel was later ook weer gesust hoor, ik durf iedereen recht in de ogen te kijken. Er zit gewoon nogal een verschil tussen een shetlander en een Matcho van 172 Clown

Ach, er zit gewoon een hoop training in. Des te trotser ka ik zijn als hij dit gedrag over een bepaalde tijd niet meer vertoont. Eerst was hij uberhaupt al niet te rijden, toen heb ik hemdoor de hele medische malle molen gehaald, toen ging het al beter, Het staken is er merendeels uit en we voelen elkaar steeds beter aan. Hij doet ook alles met zijn oren naar voren, glanst, en je merkt dat hij gewoon prima in zijn vel zit (Iloon kan dit bevestigen Knipoog). Hij vind alles leuk, incluis andere paarden. En ja, soms hebben we dan allebei een ander idee, ik wil vooruit en hij opzij. Maar we gaan stug door, tot nu toe volgde hij daarna altijd braaf mijn mening op.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:12

Utixo, was niet als aanval op jou bedoeld hoor! Ik ga er van uit dat mensen dat als 1e doen als hun paard gaan bokken ipv. het dier een tik te verkopen (helaas gebeurt dit nog heel vaak, terwijl het dier pijn heeft, maar is andere discussie)
Fijn dat je dat allemaal uit hebt kunnen sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:12

Ik ga dalijk naar de huisartsenpost...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:16

Soeske, weet ik, dank je. Ik kan me er ook flink aan ergeren, als ik stakende paarden zie, met erg slecht passende zadels, en mensen beweren dat ze rotknollen hebben (neemt overigens niet weg dat ik mijn bokken ook nog wel eens rotknol wil noemen, maar ik bedoel het liefkozen)

Peet, ik schreeuw overigens niet de ganse tijd tegen hem hoor, ik zie mezelf al gaan Lachen. Nee, als ik het echt beu word kan hij een "he, achterlijke debiel, doe g*dv*rrrrrdomme eens normaal!!!" verwachten en gaan we vrolijk verder. Maar soms moet het er eventjes uit.

Robijntje, succes!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:25

Robijn, succes!
Utixo, gelukkig maar Lachen haha, soms kan ik Goya ook wel achter het behang plakken hoor haha. Ze blijven toch leuk en lief Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:04

Benthe: Groot gelijk heb je! Een beetje een logisch nadenkend mens ziet dat en wacht even of overlegt even. Maar goed niet alle mensen zijn zo slim...
Heeft Matz er altijd zo extreem veel last van gehad of is het nu een periode extra erg?

Frank: Haha, je beschrijft precies wat de bedoeling van de website was Nagelbijten / Gniffelen Dan is dat in ieder geval goed gelukt!

Het regent hier nu belachelijk hard (wat wel even goed is voor de bak) Maar ik hoop dat het straks wel over is... anders sta ik daar bij de bushalte zonder afdakje...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:21

het regent hier ook en ik moet zo op mijn brommertje naar het werk, brrr.. reageer dus straks ff bij.

Nou eigenlijk plaats ik niet graag fotos van mezelf op bokt, maar deze wilde ik jullie dan niet onthouden:

Afbeelding

benechnie verliefd hoor Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:23

Ja!!! Bianca op Yippes Go jij! Go jij! Het bewijs!!
Jullie zijn een leuk stel!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:40

Zasread, ik heb hem pas vanaf april. En doordat hij eerst door de medische molen is gegaan, toen de ostheopaat, heb ik hem nog niet bizar veel gereden. En nieuwe paarden test ik altijd eerst uit door alleen in de bak te zijn, dus ik rijd hem pas sinds kort met andere paarden in de bak. Geen idee wat hij bij de vorige eigenaren deed. Het enige wat ik weet is dat hij van een ruiter is geweest die subtop met hem gesprongen heeft, hij is toen door een hindernis heen gegaan, en heeft waarschijnlijk daarbij 2 kiezen gebroken en zijn schoft gebroken (hij heeft 2 afgebroken kiezen en zijn schoft is gebroken geweest). Toen heeft mijn vader hem gekocht voor zijn toenmalige vriendin, toen dat uitging heeft zij hem meegenomen. Bij haar is hij door een hek heen gegaan, en hierheeft hij een soort botwoekering aan overgehouden. Hij heeft er geen last van, heeft alleen een maffe knie. Enfin, ze kwam nog maar heel afentoe, en als ze kwam werd er stang en trens ingehangen en werd hij de bak dor gejaagd. En daarna stond hij weer weken stil. Toen werd mijn vader opgebeld dat ze niet meer betaalde, en toen is hij hem gaan ophalen. Op dat punt was hij dus kilo's te mager, verwaarloosd en zag hij er niet uit.
Vanaf daar ben ik hem op gaan knappen. Ik denk zelf dus dat hij heel erg onzeker is, dat merk je aan alles. En ja, dan kan ik hem wel de paasei inslaan, maarik zou graag willen dat hij mij wel vertrouwd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:46

Even inhaken op het terug in tempo gaan, terug in tempo mag absoluut niet sloffend zijn, dan gaan ze alleen maar sloom. Terug in temo om meer vanuit de achterhand te komen moet nog steeds actief zijn en idd voor de Barokke paarden een noodzaak, voorwaards rijden is leuk maar voor een KWPN'r daarmee krijg je een Barok niet van het boegtrekken af Knipoog ze gaan zich overlopen en de voorbenen zijn sneller weg dan de achterbenen.
Het betekend overigens niet dat je alleen maar naar het hele trage tempo moet, wel goed afwisselen naar de verruimende gangen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:51

En als je nou een errug barokke KWPN'er hebt? Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:00

Leuk dat Cloris hier ook even op inhaakt. Terugrijden in tempo betekent namelijk niet "stoppen met van achteren naar voren rijden" Als je terug rijdt in tempo maakt een paard beter zijn passen af en gaat hij loslaten in zijn lijf. Pas dan kan je een paard ook goed naar voren gaan rijden. Anders heeft het naar voren rijden ook geen zin en wordt het alleen maar een haastig gekrabbel bij een paard wat nog steeds spanning in zijn lijf heeft.

Bovendien komt een goede verruiming altijd voort uit een verzameling, dit is ook bij KWPN'ers zo!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:13

Eerst maar even bijreageren Lachen.

Utixo: Dat is idd vervelend van die mensen... Bij ons mag longeren in de bak gelukkig niet, maar ik had ook wel eens problemen in de bak met Atlas... Mensen die de voorrangsregels niet kennen (heel fijn als je dan ineens abrupt moet stoppen, bij Atlas schiet zijn knie dan op slot...), en At vind pony's ook niet zo leuk dus dan was ik meer bezig met die ontwijken dan echt rijden... Laatst had ik les en toen kwamen dr ook twee de bak in en die hadden hun paarden totaal niet onder controle. Ze wisten dat wij les hadden en bij ons in de bak is de regel dat degene die les heeft gewoon voorrang heeft op alles. Maar daar hielden ze zich ook niet aan... Na de les ben ik maar gelijk de bak uit gegaan en ben buiten gaan uitstappen want dat was echt een drama...

Zasread: Ik hoop voor je dat het zo droog is! Ik hoop ook dat het hier droog wordt... Ben gister ook al zeiknat geregend tijdens de les Boos!. Het is nu echt herfst geworden!

Zag net ook een aantal leuke foto's voorbij komen, weet eventjes niet meer van wie allemaal Bloos . Kan even niet meer zover terug scrollen Tong uitsteken.

Ik heb net een sollicitatiegesprek gehad bij een ruitersportzaak bij ons in de buurt, was een leuk gesprek en ze was erg blij met mijn beschikbaarheid (er gaat binnenkort iemand met zwangerschapsverlof). Dus ik maak best grote kans dat ik het wordt (maar dr zijn dr nog twee dus even afwachten....). Zou wel leuk zijn als ik daar kan werken! Maar goed ik gaat nu maar even de foto's opzoeken van zaterdag en dan zal ik ze hier ook even plaatsen Lachen.