Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:02

Welkom nieuwelingen! :)

In de winter was ik ze ook nooit voor een wedstrijd, ze glimt van zichzelf al aardig dus een beetje poetsen is meestal genoeg. Soms alleen even de staart in een sopje om het stof en de modder eruit te halen.
In de zomer wil ik ze wel gaan wassen, maar dan ook alleen als ik in de middag moet starten :')

Hoeven inspuiten en vetten doe ik al helemaal niet! :+

En een dag van te voren doe ik de baard en de oren knippen, tast haren indd niet (dacht ook dat het niet meer mocht?)

DaraBariton

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:04

Tastharen mag niet en de oren uitscheren ook niet. Ik doe het oor dicht en scheer wat uitsteekt weg. Jaja ik mag sinds kort ook met het scheerapparaat op Dara haar hoofd *\%/*

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:06

Tastharen doe ik idd ook niets aan en oren alleen de uitstekende sprieten weg halen :) al moet ik zeggen dat ik op veel keurigen en wedstrijden nog veel paarden met uitgeschoren oren tegen kom.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:07

berdien85 schreef:
Welkom Rachel!

Wassen jullie ook voor wedstrijd? Ik doe dat eigenlijk nooit net als dat ik de hoeven niet invet oid.
Laatst was ze zelfs nog nat van de regen (staart/hals). Voel me dan altijd wel underdressed als ik het met de rest vergelijk. Maar ik weiger mijn paard binnen te houden voor een wedstrijd...

Ik was eigenlijk ook nooit voor wedstrijd, of ze moet echt heel smerig zijn maar Carolien is een echte dame en is bijna nooit echt smerig. Ik heb een tijdje de hoeven met slaolie ingesmeerd, volgens mijn hoefsmid beter als vetten of teren maar dat doe ik eigenlijk ook bijna nooit meer. Ik gebruik soms de babydoekjes om de hoeven wat glanzender te maken, verder babydoekjes alleen voor het hoofd en als ze een keer wat minder van zichzelf glimt dan glansspray op het lichaam.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:11

Ik scheer regelmatig alle langere haren weg die daar groeien waar normaal kort haar zit, baard dus, wolletjes rondom de oren en lange vachtharen die langs onderkant hals, ellebogen, billen en bovenkant van de voorbenen groeien. De tastharen mogen er niet af hoewel ik wel eens een lange krullerige oogtasthaar heb afgeknipt, dat zag er zo raar uit met een krul erin en prikte daardoor ook in haar oog. Oren scheer ik de buitenkant van en langs de randen en met de vinger even een plukje uit het binnenoor naar buiten werken en die gelijk met de randen afscheren.

altair123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:14

Ik kom ook meepraten :)
Ik hen een friese ruin hij heet Altair ik rij nu bijna 3 jaar wedstrijd en ben nu B+4.
Altair is nu 6 jaar en word 29 mei 7.
Zelf ben ik nu 16 jaar.
En heet annemarie en woon in oostzaan
Ik heb altair al sinds dat ie 8 maanden was :D :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:29

Zó dan! Wat een drukte hier! :oo
Welkom nieuwe mensen! :D Ben altijd heel benieuwd naar foto's :):)

Verder las ik ergens iets over de hoeven zwart sprayen met verfspuitbus van de action? Welke verf is dat dan?! :oo Gewoon voor hout ed?

Ik was Tamme echt 4 keer in het jaar denk ik, al wordt het wel meer, eerst was het denk ik 2 keer. En ik verwacht het nu wel wat vaker te doen omdat ik nu geregeld lessen/wedstrijden/trainingen buitenaf ga volgen en dan moet hij er wel netjes uitzien natuurlijk :j :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:37

Opscheren doe ik wel, tenminste alleen de baard en inderdaad de langere haren op hals ed. Tastharen blijf ik af, oren knip ik alleen de uitstekende puntjes uit :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:42

hier ook warm water op stal, maar dan nog vind ik hetzelfde als ikz elf onder de douche uit stap voelt het ook gelijk koud aan
ik scheer hoofd ook netjes bij, voelsprieten knip ik iets korter

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:46

Hallo,

Ik lees af en toe wel eens mee, klopt het dat dit topic niet alleen voor wedstrijdruiters is?
Ik heb sinds 2 weken een friese ruin van 6 jaar. (wordt 7)
Moet hem vanaf de basis opnieuw oppakken en wie weet gaan we eens starten, maar dat ligt ver vooruit nog :)

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's:
[ITP] Wapperende manen, friese parel @ fotomeeting spartelvijver

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:48

xXutopiaXx schreef:
Zó dan! Wat een drukte hier! :oo
Welkom nieuwe mensen! :D Ben altijd heel benieuwd naar foto's :):)

Verder las ik ergens iets over de hoeven zwart sprayen met verfspuitbus van de action? Welke verf is dat dan?! :oo Gewoon voor hout ed?

Ik was Tamme echt 4 keer in het jaar denk ik, al wordt het wel meer, eerst was het denk ik 2 keer. En ik verwacht het nu wel wat vaker te doen omdat ik nu geregeld lessen/wedstrijden/trainingen buitenaf ga volgen en dan moet hij er wel netjes uitzien natuurlijk :j :D

Dat was ik! Haha het acryl verf op waterbasis geloof ik :) heb het wel nagevraagd bij m'n smid voordat ik het ging gebruiken, het legt alleen een laagje erop en trekt er niet in gelukkig :)

Welkom! :j De foto's hierboven heb ik laatst langs zien komen! Stond in uitgelicht of niet?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:51

Zo zeg, wat een hoop nieuwen erbij! Allemaal welkom!

Neskolay, het is eigenlijk wel een topic voor wedstrijdrijdende friezels, maar ook voor diegenen die van plan zijn te gaan starten.
Mooie fotoshoot trouwens, de spartelvijver naast het canadameer neem ik aan? Woon je daar in de buurt? Leuk als er nog wat meer mensen uit de regio hier te vinden zijn ;-)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:55

Caro_MarjaH schreef:
Zo zeg, wat een hoop nieuwen erbij! Allemaal welkom!

Neskolay, het is eigenlijk wel een topic voor wedstrijdrijdende friezels, maar ook voor diegenen die van plan zijn te gaan starten.
Mooie fotoshoot trouwens, de spartelvijver naast het canadameer neem ik aan? Woon je daar in de buurt? Leuk als er nog wat meer mensen uit de regio hier te vinden zijn ;-)

Het is op langere termijn wel de planning maar kan ik nog niks over zeggen.
Zover zijn we iig nog lang niet :o
Ja is spartelvijver idd bij canadameer.
Woonde voorheen in Oosterwolde dus wel vlakbij.
Nu vlakbij Leeuwarden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:56

Wat een drukte opeens, ik kon het al niet bijhouden, maar zo helemaal niet meer!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:05

KarinvdM schreef:
Wat een drukte opeens, ik kon het al niet bijhouden, maar zo helemaal niet meer!

Idem! Waar komen ze ineens allemaal vandaan? :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:08

Splinterz schreef:
KarinvdM schreef:

Idem! Waar komen ze ineens allemaal vandaan? :+

:')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:12

Hahaha splinterz!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:35

dit is inderdaad wel een topic voor friezen die wedstrijd rijden of snel gaan doen
er is wel een andere topic van friezen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:36

Jenny_S schreef:
dit is inderdaad wel een topic voor friezen die wedstrijd rijden of snel gaan doen

Ik blijf stilletjes meelezen en wellicht meld ik me als we zover zijn weer :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:38

Ik ben het ook regelmatig kwijt hoor ik probeer bij te lezen maar af en toe lukt het gewoon bijna niet!!!
Straks maar de regen door om naar paard te gaan. Gelukkig wel trainen in de binnenbak! Trainen gister ging lekker. Hopelijk voor outdoor die laatste vier puntjes nog tepakken krijgen de wissels gaan ook steeds beter ben echt trots!

Wie gaat er straks nog rijden? Of al gereden misschien?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:41

Ik ga me zo omkleden en dan naar de manege. Hopelijk is ze vandaag wel weer trainbaar en kunnen we weer het eea oppakken.
Vanavond met vriendin naar de film, 50 shades.......... Mijn merrie heeft een hele tijd de bijnaam 50 tinten zwart gehad, zo wisselvallig als de pest als ze toen was. Nu gelukkig niet meer dankzij de Naf Oestress.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:42

Hmmm.. ik zou straks gewoon buiten rijden. Ziet er niet best uit! Wat een regen ineens...

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:45

Ik ben het ook al een hele tijd aan het uitstellen...... maar ik ga nu toch echt!!! :')

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:50

Neskolay schreef:
Jenny_S schreef:

Ik blijf stilletjes meelezen en wellicht meld ik me als we zover zijn weer :)

wil je niet wegsturen, maar ook ik stel soms sommige vragen hier en andere in een ander topic ivm titel topic anders is het voor sommige niet meer bij te houden :o

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:51

Gister gelest, en volgens mij is ze henstig ze was echt stout op haar manier. Ze was net trein alleen maar door denderen. Dus vrijdag doe ik nog een lesje anders word het zondag niks.
Wat is slim zaterdag ook nog rijden of stil laten staan? Alle keren heb ik ervoor nog gereden