[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:19

oh kathleen wat een gave foto die laatste geweldig
loopt echt lekker ontspannen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:25

marielle,
zaterdag reden we naar huis om roxy trg te brengen.
net voor het voetbal veld deed roxy een stapje opzei, in de stap nog wel, niks raars of bokkensprongen
celine glee eraf en boem op haar pols schouder en rug
gelijk gaf ze wel pijn aan en ze gebruikten haar pols ook niet meer
ff onder de kraan gedaan en de huisartsenpost gebeld
kom maar zeiden ze.
wij erheen de dokter keek en zei ga maar foto maken Boos!
het is een navigulaire breuk in haar pols als ze pech heeft zit ze 4 maanden in het gips over 10 dagen horen we verder,,,,,,,,,,,,,,,,
flink balen dus zeker omdat het vrijdag met springen zo super ging maar goed een ongelukje zit dus echt in een klein hoekje
ze doet het verder prima alleen vanacht huilde ze van de pijn maar verder doet ze eigenlijk alles ook heetf ze al weer op roxy gezeten (heb wel vast gehouden hoor Knipoog )

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:34

Afbeelding
heb nog een leuke foto van celine zonder gips was de avond ervoor op de clubkampioenschappen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:39

Spokie: Heerlijk is dat, als je alles kan doen wat je altijd al is wilde!

madelief: Hij is nog steeds even stoer en pluizig! Hij kijgt al weer een beetje vacht, dan is hij helemaal schattig! Zal volgende week wel foto van hem maken.
Zo te lezen hebben jij en furia het wel naar jullie zin daar! Succes met je eerste werkdag!
* heel leuk als je les krijgt..van hand veranderen bij de Hassj!*
Die foto's! Heerlijk zo belgs!!

Ilona: al een beetje werkelijkheid dat hij nu toch echt van jou is??

Peet: wat een braaf ding! Hij vind ook echt alles goed.

sanne: Ze kunnen van elkaar leren, dr mag wel wat pit inzitten van mij Knipoog Gaat hard met de verkoop, blijkt wel dat je goed verzorgd Knipoog

jolijn: waarom heb je geen zin?

kate: Stoere foto's! Voor mij voorlopig nog een droom om ooit met s&t te rijden

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:27

leuk al jullie verhalen en mooie foto´s!

het inrijden van yippie gaat lekker, we doen het rustig aan, zit door afhankelijkheid van hulp er zo 1 keer per week op. Heb gisteren voor de eerste keer gedraafd, en dat ging heel goed! Rechtsom wel nog erg wiebelig, ze moest even zoeken hoe ze haar benen kwijt kwam met dat vreemde gewicht op haar rug Haha! en ze blijft het vreemd vinden dat ze me niet ziet maar wel hoort en dat er iemand anders naast haar staat Haha! Ben helemaal trots op mijn smurf Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:31

Peet Wat rot voor je dochter! Maar zodra het wat langer in het gips zit kun je gewoon weer paardrijden hoor, ik spreek uit ervaring. Ik heb vroeger veul gebroken, en klom altijd gewoon met gips op ponylief. Zou ik nu niet meer doen, maar ik heb dan ook rotbokken staan Clown . Irma zou ik zo weer opklimmen met gips, maar die word bijna niet meer gereden.

Frank Nieuwe zadels kopen is eigenlijk heel erg leuk hoor! Het is natuurlijk jammer dat je oude zadels niet passen, maar het is een prima gevoel om met een nieuw zadel rond te hupsen, waarvan je weet dat het past.

Madelief Veel succes op je stage!

Djemo Gefeliciteerd met je vriendin.

Kathleen Fijne foto's, heerlijke ontspanning. En ik vind je af en toe te strenge hand erg meevallen hoor. Kritisch zijn is goed, maar je kunt overdrijven.

Iloon Kunnen we binnenkort weer samen rijden? En neem even je fototoestel mee als je komt.

Kjoetie Goed dat je toch blijft wachten op hulp, en niet zelf aan de slag gaat!

Oef, gister lag ik dan toch bijna van Matz af. Ik was aan het losrijden, maar de draak vind het altijd veel grappiger om te gaan huppelen als er andere paarden bij zijn. En hij stuiterd niet echt, maar doordat hij zo groot is lijkt het heel wat. In ieder geval, er was nog een tinker in de bak, en MAtz vond het wel erg gezellig. Dus zodra ik wilde aandraven aanspringen in galop en dan vooral iedere pas changeren. Mijn bakgenootjes lagen dubbel, ik vond het iets wat rotter zitten. Hij galoppeerd al opwaarts, en als hij het dan nog eens grappig vind om iedere pas om te springen, zit het niet heel riant. Maar goed, nam ik hem terug naar draf ging hij stilstaan. En alles met zijn oortjes naar voren. Matz zijn redenatie is; waarom 20 minuten saai laag rondjes lopen om los te worden, als het met een paar rek en strek oefeningen zo gebeurd is? Maar goed, wij vrolijk verder rijden. Op een gegeven moment gaat tinkerlief de bak uit, Matz draait zich om, gaat de lucht in en geeft een paar t*r*ngbokken, hoog. Toen werd ik even alle kanten opgeslingerd. Maar goed, net aan blijven zitten en weer even doorgeduwd. En toen, toen liep hij erg fijn. Nog 20 minuutjes doorgedraafd en wat galop, en toen was hij klaar.
Mijn moeder vroeg zich nog wel af hoe ik dat in vredesnaam wil gaan doen zondag op wedstrijd. Ik ken de bak niet, maar je hebt natuurlijk dikke kans dat het een open binnenbak is zeg maar, met uitzicht op de stallen. Losrijden word sowieso een ramp, maar dat zien we dan wel weer Haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:54

Kathleen wauw,dat ziet er goed uit! kan ik allen nog maar van dromen Haha! gaaf setje trouwens Vingers aflikken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:38

utixo ze heeft er al weer op gezeten en ik denk dat ze ook wel weer in de lessen mee zal draaien

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:58

KI: Wauw, mooie foto's van Roc. Hij is dan geen barokkie, maar wel een leukerd hoor!! En je rijd heel netjes!

Peet: Leuke foto van Celine en Rox, ze zagen er sjiek uit hoor!

Mies: Haha, ja, steeds een beetje meer, maar nog lang niet helemaal.. Komt waarschijnlijk ook omdat ie nog niet op stal staat Clown , en het dus nog onwerkelijk is!

Bianca: Super zeg dat Yippes zo braaf is!! Ik hoop die van mij straks ook Haha! . Is altijd maar weer afwachten hihi.

Benthe: Hahaha, die Matz!! Hopen dat ie op wedstijd wel braaf is, al begin ik nu wel te twijfelen Nagelbijten / Gniffelen . Ik had er wel bij willen zijn gister haha, maar heb je niet meer gezien.... (Ik was s middags).

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:00

peetisgreat: Wat een heerlijke pony zeg, leuke combi Ja

Mies_Apollo: Komt vast goed hoor! Waar een wil is is een weg.

kjoetje: Lekker dat het inrijden zo fijn gaat! Hoop het er met de mijne ook zo makkelijk van af te brengen!

Etixo: Mee eens hoor *LOL* , maar je weet hoe bokt soms kan zijn. Een keertje doorkomen en je hebt pianohanden. Wanneer ik proefgericht train heb ik mijn handen over het algemeen vrij stil, maar er is altijd ruimte voor verbetering Knipoog . Goed dat je ben blijven zitten trouwens Nagelbijten / Gniffelen

borderjay: Je komt er vast ook wel! Oranje staat grappig he, vind het ook zo’n leuke kleur Lachen .

Prinslover: Dankjewel! Voor een niet-barok issie best knap he Haha! .

Vanochtend te laat op school, ik had me verslapen Clown . Morgen om 8 uur dus melden, half uur eerder m’n bed uit, fijn Nagelbijten / Gniffelen .

Nog 12 daagjes! Hyper!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:09

Iloon, ik ga over een half uurtje naar stal, beter kom je ook. Kun je gelijk mooi m'n proefje voorlezen, daar ben je namelijk heel erg goed in! Haha!

-En kun je Matz zijn walgelijke manegehoofdstel aanschouwen. Ik heb maar even aan Glenn een hoofdstel te leen gevraagd, ik had geen full meer liggen. Ja, eentje, met afgebroken sperriem, en die onderdelen waren ook al weer onderverdeeld in andere hoofdstellen. Maar goed, ik dus snuffelen in het manegehok boven, lag er nog 1 full met gecombineerde neusriem. Maar de neusriem loopt ook echt in zo'n manegeboog, hoe strak ik hem ook doe. Niet mooi, ik wil mijn kieffer terug Boos!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:23

Cloris: Die van jou zijn wat spectaculairder, leuk hoor Pling
Lobke: Aaah leuk, werk jenog steeds trouwens op die stal?
Als ik hier een tijdje zit kom ik zeker even een keer langs bij jou, Licor&Yoshi!
Sanne: Gefeliciteerd met je nieuwe website Haha!
Frank: De ruimte valt mee, dat lijkt wel zo op die foto's Ja
Maar er kunnen per keer maar 6 paarden op het land, en gezien er hier wel wat meer staan is dat in 2 groepen verdeeld, dus staat Duur maar een ochtend of middag op het land.
Ilona: Huilen van het lachen Hahaha lekker wakker Tong uitsteken Fijn dat je lekker aan de slag kan met Amanda! Hoe doe je dat als Chico ook bij jou staat?
Djemo: Gefeliciteerd met die kleine van je vriendin, schattig hoor!
KG_iImages: Furia is een HIJ Knipoog Haha! Heb je foto's al ff bekijken zag er heeel fijn uit!
Reageer later nog wel even daarin (hoewel commentaar lastig zal zijn Knipoog )
Mies: Jaa foto Ja Haha, t viel me nog alles mee de les!! Maar zij spreekt wel duidelijk, de man en 1 vd zonen zijn best lastig te verstaan Nagelbijten / Gniffelen
Bianca! Cool dat Yippie t zo goed doet! Ben benieuwd Ja
Utixo: Tis geen stage hoor, heb anderhalf jaar gewerkt en nu dus ook gewoon aan het werk Knipoog
Zit niet op school, begin volgend jaar weer Haha! Hopen dat dat paard op wedstrijd wat braver is Haha!

Heb nu ff pauze, vanochtend les gekregen op 1 vd leerpaarden hier. Was wel leuk, wel ff wennen in vergelijking met Furia (deze was 1.74m hoog Nagelbijten / Gniffelen ), maar ging best aardig!
Appuyeren ging nog best redelijk en een wissel was ook wel aardig... Vooral eraan gewerkt mn bovenlijf echt doodstil te houden en dan merkte je echt dat ie veel meer ging ontspannen.
Vanavond ook bij Furia uit proberen Pling
Ik ga dr weer vandoor, Furia gaat zo ook in de molen (heeft ie nog nooit ingestaan) en nog ff paarden buitenzetten en nog tal van dingen te doen dus Haha! Doei!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:50

Haha, sorry Bloos , dacht dat het een merrie was

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:03

Kate: wilde in je topic reageren, maar weet niet of het is toegestaan aangezien ik geen commetaar heb, maar vind het schitterend hoe hij tegelijkertijd zoveel kracht en ontspanning kan uitstralen!
Uiteindelijk komen shannon en ik er ook wel, maar voor nu is het nog een droom Knipoog

bianca: leuk dat het zo goed gaat en dat je plezier van dr hebt!

benthe: Je beleefd nog is wat met je paard, neem zondag wel een fotograaf mee om die sprongen vast te leggen Knipoog

madelief: Je 1e dag bevalt goed? Ja sommige belgen (west vlamen) zijn niet te verstaan, maar het is wel grappig wat voor termen ze soms gebruiken, piste cirkel enz Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:31

Ilona: Hoe lang ga je nou nog door met Amanda nu je Chico hebt Lovers
Enneh, hoe staat het met banen zoeken?

Marielle: Wat een schatje!

Kathleen: Ziet er lekker ontspannen uit!

Peet: Jeetje 4 maanden Wow! dat is niet niks zeg! Ik wist niet dat zoiets zolang kon duren!

Michelle: Tuurlijk verzorg ik goed Schijnheilig Ik ben de beste Tong uitsteken haha!
Tja, dat is natuurlijk ook een punt, je moet ook niet een slapend paard onder je kont hebben Nagelbijten / Gniffelen
Heb je nog last gehad van pech weken?

Bianca: Foto's Knipoog dat willen we natuurlijk zien, jij op Yippes
En wat heerlijk dat het zo rustig en braaf gaat, dat had denk ik niemand verwacht!

Utixo: Haha, lekker is dat! Ik ben dan ook wel benieuwd hoe die wedstrijd gaat Knipoog

Madelief: Wat gaaf dat je daar op zo'n leerpaard kan rijden! Jij komt vast als een super ruiter weer terug Knipoog

Net weer rond gehobbeld op Vaidosa, ze pakt het bit al wat beter op gelukkig. Alleen lopen we nu tegen een ander probleem aan. Ze gaat niet opzij voor mijn beendruk.. Weten jullie hoe ik haar dat bij kan brengen? Tips?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:54

Frank -> Leuke foto's van Desperado en Prince!
Des vertelt hem wel even over alle ins en outs zo te zien!

Cyrina -> Hè bah, wat een naar nieuws van je hondje. Sterkte! Ach gut

Benthe -> Veel spullen van Kieffer kan je gewoon nabestellen, hoor!
Je moet alleen net even een winkel zien te vinden die de moeite er voor wil nemen.
Ik was van mijn Kieffer hoofdstel de sperriem kwijt en daar zat een apart gespje aan, dus de gangbare vond ik er niet zo mooi op staan.
Ik heb toen via Google gezocht naar winkels die die bepaalde hoofdstellen verkopen en gevraagd of zij voor mij een sperriem van dat hoofdstel konden bestellen.
Er was 1 internetwinkel die vlot terug reageerde en er gelijk achteraan ging.
Dus misschien is het even zoeken, maar een apart onderdeel bestellen is zeker mogelijk!

Cloris -> Leuk gezicht hoe die 2 van jou met elkaar spelen!

Kathleen -> Rintske heeft denk ik wat 'last' van het omslaande weer.
Er zijn er meer die dan drukker worden.
Aan de hand is ze heel lief en loopt ze rustig mee gelukkig.
Nog 1,5 week en dan komt Sienna!
Wat een arogant hoofd trekt ie op de eerste foto! Haha!

Sanne -> Ja zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat ik 2 tennisarmen heb.
Heb met iemand van stal gesproken en die heeft precies hetzelfde en die zei dat ook al.
Kan alleen beter worden met rust, maarja ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen met een eigen paard en een huishouden.
Ik probeer nu alles zoveel mogelijk te verdelen, dat niet alles op 1 dag valt.
Hopelijk gaat het dan beter.
Maar ik wil toch ook even langs de huisarts, ben tch wel nieuwsgierig wat het nu is.
*grinnik* Die Igneo wordt aangepakt door z'n mams!
Dat zal 'm leren dames met respect te behandelen!
Onder dat superlieve snoetje schuilt een doerak!
Wijken voor druk heb ik bij Rintske geoefend door naast haar te staan, van voor tegenhouden en dan kleine porretjes te geven met mijn duim op de plek waar je je kuit aanlegt.
Eerst zachtjes en als ze niet reageerde steeds harder tot ze reageerde.
Maakt niet uit wat voor reactie ze geeft, als ze maar reageert.
Op gegeven moment zal ze reageren door opzij te stappen, en dat is wat je wilt.
Als ik nu opstap doe ik dit ook, maar dan met mijn been.
Meestal is ze daarna goed aan mijn been.

Lusitana -> Zou je niet beter pro-biotica geven dan?
Dat bevorderd juist de darmflora.
Ik weet niet of ze dat bij jullie hebben, maar wat je ook zou kunnen proberen is elke dag een flesje Yakult geven.
Dit bevat goede bacteriën en bevordert de darmflora.
Dat Branca haar darmflora niet goed is zou ook de oorzaak kunnen zijn van haar eczeem.

Jolijn -> Door Robijn alleen maar voorwaarts voorwaarts voorwaarts te laten lopen zullen haar lendenen niet losser worden.
Ze is nog erg jong en zal haar rug meer uitdrukken dan bol zetten.
Vergeet niet dat ze half fries is (én een lange rug heeft), en die werken vanuit de boeg, niet vanuit hun kont.
Rintske heeft voor een fries een behoorlijk lange rug, en haar heb ik juist lekker los gekregen door haar juist zo langzaam mogelijk te laten lopen.
Zo langzaam dat het lijkt alsof ze sloft, en in draf zodat ze net niet terugvalt in stap.
Hierdoor móét ze wel haar achterbeen meer onderzetten en haar achterhand gebruiken, en kan ze niet meer vanuit haar boeg lopen.
Wil ze zakken dan laat ik haar zakken, dat is ook goed voor de rugspieren.

Petra -> Ojee, Wat sneu voor Celine, dan kan ze dus ook een poosje niet rijden........
Beterschap! Ach gut

Shaggy -> Hij doet zijn naam geen eer aan, de vrolijke meneer!
Wat een goedzak dat ie alles zo snel accepteert!

Madelief -> Fuur heeft het zo te zien goed naar zijn zin daar!

Marielle -> Wat een poepie!

Bianca -> Klinkt goed! Foto's? Pling

Marieke (stalgenootje) had mij gevraagd of ik zaterdagmiddag bij het zadelpassen aanwezig wilde zijn.
2 zien er meer dan 1 en ik ben de onafhankelijke partij, dus kon ik haar helpen.
Die man had best veel zadels mee, en maar 1 zadel dat ruim genoeg was voor haar paard.
Allemaal te smal, en dan toch zeggen dat het zadel perfect lag! Verward
Bij de schoft kon ik er wel 4-5 vingers tussen krijgen......
Het zadel dat ruim genoeg lag klapperde met rijden, dus was ook weer niet goed genoeg.
Dat kon die man wel oplossen door het op te vullen.
Lijkt mij ook niet de oplossing, want hij moest best behoorlijk opgevuld worden en dat voor een splinternieuw zadel van zo'n € 1.400,=.......
En dan te bedenken dat zulke mensen er verstand van behoren te hebben.
Volgende week komt hij weer terug met andere zadels, dus we zullen wel weer zien wat hij dan mee heeft.

Gisteren een heel leuke dag gehad in Friesland!
Via het FPF had ik me opgegeven voor een lesje toiletteren van friese paarden.
Ik heb nl nog nooit met een tondeuse gewerkt en durfde zelf niet Rintske te doen.
Het was een hele gezellige dag met nog een aantal medeforummers en ik heb er veel van opgestoken.
Nu weet ik wat ik moet doen en waar ik op moet letten, dus morgen wordt er een tondeuse aangeschaft en deze week ga ik stap voor stap Rintske onder handen nemen.
Ze is er echt heel erg hard aan toe! Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:00

saida lekker van dat zadel en idd goed dat je vriendin er geen een neemt die nog veel opgevuld moet worden.

gaaf zo`n cur6 dagje he zal ze mooi van opknappen die mooie meid van je.gaat je dus weer geld kosten hihihi

Haha! wel foto`s van voor en na he

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:01

_Saida_ schreef:
Sanne -> Ja zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat ik 2 tennisarmen heb.
Heb met iemand van stal gesproken en die heeft precies hetzelfde en die zei dat ook al.
Kan alleen beter worden met rust, maarja ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen met een eigen paard en een huishouden.
Ik probeer nu alles zoveel mogelijk te verdelen, dat niet alles op 1 dag valt.
Hopelijk gaat het dan beter.
Maar ik wil toch ook even langs de huisarts, ben tch wel nieuwsgierig wat het nu is.

Mijn vader is toen met zijn tennisarmen naar de osteopaat gegaan en dit hielp onwijs veel zei hij! Hij had er gelijk een stuk minder last van en toen ging het ook vrij snel over.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:04

Saida: Ik zal je foefje eens uitproberen, ik was er ook al naast gaan staan, maar toen liep ze steeds naar voren en dat kan natuurlijk niet als je er voor staat Pling
Jeetje, wat stom van de vent! Dat is echt raar, dan smeren ze je ook zo wat aan als je niet oppast!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:34

Ik ga straks even alles bij lezen!

Gister hadden Nino een onderlinge wedstrijd. Wat bestond uit een
caprilli proefje. Ik ben zo trots op hem! Hij gedroeg zich voorbeeldig.

En natuurlijk foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:37

saida, waar in FRL was je? WOon ook in FRL haha.
Goya kan de buiging nu goed Haha!
Afbeelding
Hij is wel over enthousiast maar goe haha.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:51

Die wil ook met Nino gaan oefenen, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:54

ik heb het gedaan hem door middel van bv. een wortel mijn hand laten volgen. Ook daarbij een woord, zoals bv. buig zeggen. Nu doe ik het met brokjes in mijn hand. Gewoon volgen tussen zijn benen. Heeft bij hem ook een poos geduurd voordat hij eht zo deed. Eigenlijk pas sinds 2 dagen, we zijn al een poos aant het oefenen. Dus wel geduld hebben, komt vanzelf. Zorg er ook voor dat zijn hoofd tussen zijn benen door past haha. Dat gebeurde bij ons wel, dat zijn hoofd er neit tussen paste en hij me aan keek van: Ja, ik wil wel, maar hoe hahaha

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:01

Bedankt voor de tip! Haha! Ik zal het gaan proberen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:03

Saida, bedankt voor de tip, maar omdat ik er niets voor wens te betalen (het hoofdstel is 2 maanden oud!) Moet Hypo het maar fijn oplossen.

Die buiging Lachen