[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:29

Jemig Laura! Wat een vreselijk nieuws Huilen
Woorden schieten tekort,maar toch heel veel sterkte Ach gut

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:29

Jeetje Laura Ach gut Echt veel sterkte, wat verschrikkelijk rot voor je.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:38

laura,wat vreselijk...pas 3 maandjes oud... Huilen

heel erg veel sterkte Ach gut

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:38

Ook van mij heel veel sterkte!! Ik weet niet wat ik moet zeggen, verschrikkelijk zulke dingen!!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:39

Laura wat vreselijk.... sterkte

Cojolly; het Garrochawerk en de DV doe ik nu en jaar of 6 Knipoog

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:36

Loolapelooza ;Jeetje sterkte !

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:48

Ocharme toch, heel heel veel sterkte toegewenst, dat erg zeg !
Pff dat hoor je toch regelmatig zo dingens hé, die veulentjes doen zo zot soms..man man een nachtmerrie dat!
Ach gut Ach gut Ach gut

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:30

Laura: wat erg! zo jong en dan zoiets. Sterkte voor jou en je merrie!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:18

Cloris lijkt me echt leuk om eens te proberen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:25

kom hier zo even binnen vallen, we zijn 3 dagen naar mijn schoonouders geweest, loop dus wat achter met bijlezen...

laura, wat verschrikkelijk zeg, sterkte...

mooie foto's verder gezien!

de rest zal ik nog even rustig doorwerken als ik er aan toe kom...

ben de hele week al niet lekker, ontzettend zere nek en hoofdpijn.
vanmorgen maar even langs de dokter geweest, blijkt irritatie of ontsteking van de aanhechting van een spier in m'n nek te zijn, dat doet dus zeer achter m'n oor en bij alle bewegingen van m'n hoofd in m'n nek...
bah, en dat in m'n vakantie! Boos!
heb nu pijnstillers, moet 't rustig gaan bewegen om het los te krijgen en anders weer terug...
nou ja, niks aan te doen, we wachten af...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:53

Ik reageer later wel op alle berichten en foto's.

Maar ik wou Laura even heel veel sterkte wensen.. Wat een verlies zeg, het arme beestje, pas 3 maanden oud Verdrietig Verschrikkelijk...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:03

Dankjewel allemaal, de merrie staat hier ondertussen weer op stal. Ze is navenant de situatie vrij rustig in de zin dat ze niet hectisch staat te roepen... ze staat wel over haar hele lichaam te rillen van de stress, heb de reis naar huis bij haar in de camion doorgebracht en heb ze de hele weg geaaid. van zodra ik ophielt werd ze weer onrustiger... dit is zoooo klote, ze heeft een uier als een Holstein koe en ik zit in dubio. Langst de ene kant mag ze dan niet veel eten zodat de uier sneller opdroogt, maar langst de andere kant wil ik ze helemaal vol stoppen zodat ze wat kracht heeft. Ze heeft ontzettende honger!! Ze zou ook dik 2 weken drachtig moeten zijn van een volle broer of zus van Dio, maar ik vrees dat ze hem niet vast gaat houden door dit hele gedoe en dat ze gust gaat blijven...
Haar jaarling zoon houdt de wacht voor haar staldeur, daar had ze wel wat steun aan maar niettemin is ze helemaal het noorden kwijt Huilen

Ik voel me echt zo ontzettend poedersuiker dat ik gewoon geeneens weet hoe ik het moet beschrijven... onze hoop, de toekomst... op 10 seconden van wei naar stal teniet gedaan... hoe oneerlijk kan het leven zijn?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:35

Peet: Het is me wel een feestje geworden zeg! Dat je een kater had haha Haha! En op een kameel rijden lijkt me echt gaaf! Misschien ga ik dat ook ooit nog is doen Clown

Brankaz: Zo aan de foto's te hebben gezien bevalt de vakantie met Frio prima! Geniet er nog maar goed van! *Wanneer ga je eigenlijk weer naar huis?*

Cloris: Heb ook al in je topic gereageerd! Wat ziet je dame er goed uit zeg!! Die is echt mega gegroeid, ook in de breedte haha Clown Leuk dat je dr weer een x kon zien Ja

Regine: Dat is niet zo goed nieuws over Cappie zeg.. Hopen dat het niet dr pees is..!

Zasread: Ik werk er voor vast. Dus het is geen vakantie baan. Verder is het wel altijd gezellig hoor, hele leuke collega's Lachen

Redina: Wat goed dat Enno het zo naar zn zin heeft. Die stal van jou lijkt me echt ideaal! Hoe zijn eigenlijk de buitenrijmogelijkheden daar? Hoop dat het met de hulp van Steffi nog beter gaat. Knipoog

Saida: Welkom hier! Altijd gezellig praten over de paarden en natuurlijk de ditjes en datjes. Leuke fries rij je! Ben je van plan misschien een andere leuke fries te kopen of hou je het bij deze dame?

Nouvel: Dat is niet zo mooi! Hopen dat de pijnstillers goed helpen.. Mag je nog wel rijden?

Laura: Arme merrie Verdrietig Die snapt er helemaal niks van natuurlijk.. En het arme veulentje.. Bah, dat dit soort dingen gebeuren, het is gewoon onberijpelijk... Ach gut

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:00

laura wat erg zeg
he maar wat is er nu gebeurt?
of heb ik ergens over het hoofd gelezen
kijk zo nog wel ff trg

gisteren hebben ze op tsjillert geredrn en hij was super braaf
gaaf om te horen hoor hoe ze daar bezig zijn met mijn ventje
alleen komt nu wel het gemis dubbel en dwars terug ik wou dat ik weer bij hem was
ga nu al genieten van het rijden wat is straks met hem ga doen
heerlijk door de bossen en we hebebn nu al afgesproken voor een keer naar het strand te gaan met zijn allen

ik kom later terug ga nu genieten van een dans show en voor de afwisseling van wat cocktials
Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:20

peet, veel plezier!
fijn dat het goed gaat met je ventje! Knipoog

prinslover, ik heb de hele week nog niet gereden, had er te veel last van en we waren ook een paar dagen bij m'n schoonouders deze week (kwam wel goed uit, kon ik toch niet rijden... Cool ).
vandaag met voldoende pijnstillers op wel m'n menles gereden, dat ging gelukkig wel!
Heb m'n les onder het zadel afgezegd, dat zie ik even niet zo zitten...
Mijn vriend heeft vanmiddag Tulipa gelongeerd, dus die heeft in ieder geval weer even wat gedaan.
Morgen maar weer even wat aan de longe zetten denk...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:24

Prinslover schreef:
Brankaz: Zo aan de foto's te hebben gezien bevalt de vakantie met Frio prima! Geniet er nog maar goed van! *Wanneer ga je eigenlijk weer naar huis?*

Vakantie beviel hem prima. We waren maar een weekje weg en zijn dus maandag alweer terug gekomen Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:42

Cojolly; proberen kan altijd toch? als je eens zin hebt in een lesje of iets geef je maar een gil Knipoog

Prinslover: Alegra staat redelijk in de buurt en ik ga regelmatig even buurten bij haar, verder worden er vaak fotos gemaakt van de opfokdieren dus, maar ze is idd goed gegroeid, ze is volwassen aan het worden, ik ga alleen volgende keer haar staart en manen bijwerken want dat ziet er niet uit en haar staart lijkt wel helemaal niet te groeien Koe

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:54

Prinslover schreef:
Saida: Welkom hier! Altijd gezellig praten over de paarden en natuurlijk de ditjes en datjes. Leuke fries rij je! Ben je van plan misschien een andere leuke fries te kopen of hou je het bij deze dame?

Ik had al een andere fries op het oog, maar dan een luxe fries. (een Tsjipke 399 * Meier)
Een merrie van net 2 jaar.
Ik had afgesproken dat ik haar volgend jaar zou gaan doen/leasen en dan in de tussentijd een ander paard leasen om lekker mee te rijden, lessen en naar buiten te gaan en meer ervaring mee op te doen.
Tot Trijntje op m'n pad kwam, dat klikte toch wel erg goed.
Ik heb haar genomen om te proberen en haar dan misschien te kopen, maar dan wilde ik eerst meer te weten komen over haar (medische) achtergrond.
Zo kwamen we er dus achter dat ze hoogstwaarschijnlijk botwoekering heeft.
Ik heb ondertussen de toen gemaakte röntgenfoto's ontvangen, die worden door een DA beoordeeld.
Misschien dat we nog een keer een foto moeten laten maken, maar als ik te horen krijg dat er weinig tot niets aan te doen is dan houdt het voor mij op.
Ik wil graag af en toe een wedstrijd kunnen rijden en daarmee een doel hebben om op te trainen, en dat kan dan niet met haar.
Dan ga ik gewoon een lekker jaartje met haar werken en er een leuk recreatiepaardje van maken waar je lekkere buitenritten mee kan maken.
Ze gaat daarna dan waarschijnlijk de verhuur in of anders komt ze bij de manegepaarden en mag ze zo af en toe een lesje meelopen.
Het is nog even afwachten dus!

Dit is de andere merrie;
Afbeelding

Afbeelding

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:13

@Clairtjuh: wat een prachtige andalusiers heeft jouw tante, wauw!

@Machonito: wat super dat Llano de piaffe begint te beheersen (dat vraagt om filmpjes Knipoog)

@BrankaZ: wat een super mooie foto van jou en Frio!

@Cloris: wat een prachtig spaans dametje!

@Amable: Jauke kan ook alles he, staat weer super zo voor de wagen

@Cinv: fijn dat Aqua het goed doet en wat is Invierno toch een knapperd!

@Regine: wat balen dat het niet zo goed gaat met Capriola

@Redina: fijn dat Enno het goed doet op zijn nieuwe stal. Ik heb met Sil gelukkig geen last van slechte hoeven, hij kan ongeveer om de 9 a 10 weken naar de smid

@Saida: welkom, leuke fries rijd je! Jammer dat ze niet helemaal goed is  die 2 jarige merrie is wel erg leuk!!

@Loolapelooza: vreselijk.. heel veel sterkte

@Nouvel: beterschap!

@Peetisgreat: fijn dat Tsjillert het goed doet op het thuisfront!

Zo nu ben ik weer een beetje bij geloof ik Vork

En ik heb goed nieuws: Sil is beter!!!!!!!!!!! Haha!
Gister is de DA langs geweest en hij was verbaasd hoe erg de zwelling al geslonken was (jaaa wat wil je met zo;n goede zorgen van t vrouwtje, antibiotica en een vitaminespuit Haha! ) en de ontsteking is nu helemaal weg. Dus hij hoeft niet meer op de antibiotica en ik hoef nog maar 1 keer per dag te spoelen ipv 3 keer per dag (dat scheelt een hoop heen en weer gevlieg en geregel).
Nu zit er nog wel een harde schijf, wrs kapselvorming/bindweefsel. En de tijd zal het leren of Sil zijn lichaam het opneemt, of dat het een litteken blijft. Maar je ziet er van de buitenkant niets van, dus dat is wel fijn.
Alleen moet ik wel goed opletten dat er dus geen nieuw abces meer vormt nu, ik zal m goed in de gaten houden de komende weken Knipoog

Met Maaike gaat het ook helemaal goed. Heb laatst wat geprutst aan de lange lijnen en dat pakt ze eigenlijk ook wonderbaarlijk goed op, helemaal fijn dus!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:18

cruesli schreef:
@Saida: welkom, leuke fries rijd je! Jammer dat ze niet helemaal goed is  die 2 jarige merrie is wel erg leuk!!

Dankjewel!
Ze zijn allebei erg lief en op hun eigen manier mooi.
Volgens mij heb ik jou ook wel eens gezien op het FPF?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:55

Saida, mooie merrie zeg ! En WELKOM Lachen

Cruesli dan je, en goed nieuws dat het beter is ! hoe oud is Maiike?

Hoe is het met de mama laura ? en met u ? nog eens heel veel sterkte! en ik hoop dat haar jaarlig haar een beetje kan troosten en u ook..

Het vers Aqua nieuws..
Aqua is lastig vandaag, ze is precies in haar slecht dag, slecht gezind, het monster ! Duivel Duivel

ze laat echt zien dat het haar zin nie is, ik heb een paar keer geroepen en zelfs een mot gegeven ze
ALALA..
mijn ritueel is..
Invierno eten geven, Aqua eten geven.. Vork
Invierno gedaan, wei in doen
dan Aqua haar hooi doen , nat maken en dan geven
Terwijl ik haar hooi deed, begon madam nerveus te worden, rond draaien en hinnik ne keer...en ze was echt lastig, ineens zien ik ze naar achter even gaan met haar gat en ops de voorbeentjes naar omhoog, nie stijgeren want ze kwam amper van de grond maar zo van..ik ben nie blij !..
ik roep erop dan bekijk ze zo met haar ezel horen , wa is t? Koe
Ok heeft ze even tegen de deur gestampt ! Boos!
Tsssss trien!
Speciaal nie direct het hooi gegeven
Enfijn..tja ze ziet invierno in de wei en zij zit binnen nog.
Dan Viern zijn stal doen, hooi klaar leggen enzo
Dan de kiekens gedaan, dan gaan ik naar Aqua
Vandaag was ik van plan om met de plastieke roskam handschoen haar te borstelen..
Ik kom binnen, ze weet al goe da ze achteruit moet das goe
ik begin aan haar nek stilletjes...REACTIE, hoofdje draaien en kijken.. Duivel
toen dacht ik Ok das gelijk de 1ste dag...yoepi
Idd even rondgedraaid de eerste minuten ..
zeker als ik aan haar schoft kwam..draaid ze ineens met haar gat naar mij om te draaien, niets stouts nie stampen maar echt zonder rekening te houden da ik er was! Tong uitsteken ( en ze heeft een dik gat, ze is echt zwaar, t is geen fijn(mager) paardje)
ik kwaaaaaad. haar geduwd duwde ze feller terug de patat!, dan ike kwaad, eens een mot gegeven en geroepen. Als ze het goed deed geaait.
Dan deed ze gelijk met het hooi, even hoofd omhoog, gat omlaag, en voorhoofjes van de grond , en oorkes achter, echt om te zeggen ik ben nie akkoord
Erna gerust gesteld, alles was beter, ze bewoon nie meer en kon haar overal borstelen
Begon madam aan het hout te lekken van de stal muur, en erin proberen bijten, ike kwaad en riep als ze het deed, uiteindelijk nie meer gedaan en dan schrok ze als ik riep en ineens in mijn hand klapte..erna gestreeld Ach gut
Dan was ze super braaf........haar manen gedaan en staart ook..en seffens eens met de zachte borstel terug en de wei in !
Ah ja en madam was ook tegen de deur aan het stampen, heel even een paar keer maar ik riep erop, toen ik het hooi deed , ja juist !
Man daar zit een karakter in Tong uitsteken
Is da nu omda ze jong is, omda ze karakter heeft, omda ze nu alles nieuw leert, in een stal staat
Hoop da ze nie zo begint tegen te werken telkens ze !
Maar heb wel de indruk da er niets stouts in zit, nooit willen stampen of bijten of vieze gezichten trekken. Gewoon laten zien da ze nie akkoord is.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:02

@ Cinv: hahah wat een portretje die Aqua, komt vast helemaal goed met jullie
Ow enne Maaike is 3 jaar, ben vorige maand begonnen met rijden op haar en ze pakt alles super op!

@ Saida: ik zit inderdaad ook op het fpf ja

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:13

Cin,het komt allemaal wel goed.
Denk dat dit gewoon is omdat ze het niet weet en verder nog wat last heeft van jeugdige baldadigheid Haha!
Mynke had in het begin ook dit soort fratsen,maar als je gewoon consequent blijft gaat het echt wel over.
Het wordt iig minder Knipoog
Hoewel dat koppie er wel altijd op zal blijven (dat is bij de mijne net zo),maar je leert ermee omgaan en ze worden uiteindelijk wel rustiger en liever naar jou toe,althans dat is mijn ervaring.

Ik heb eigenlijk geen nieuws,Mynke en ik gaan nog traag maar gestaag elke keer een klein stapje vooruit Whoosh!
Hopelijk heb ik morgen iemand die wat plaatjes wil schieten,dus die zal ik dan uiteraard wel plaatsen Knipoog
Verder ben ik druk met van alles en niks zoals gewoonlijk.
Ik lees braaf mee,maar heb vaak niet de fut of de tijd om op iedereen te reageren.
Hopelijk wordt het me niet kwalijk genomen Bloos

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:22

cruesli, wat leuk ,veel succès in ieder geval hé

Paola, dnak je, ik hoop het...pf, want nu begin ik een merrie karakterke te zien erin aie aie aie Lachen
T is echt een trien ze! Ik gaan ook moeten opletten , mijn probleem is dat ik er teveel in vertrouwen mee ben en ik heb er geen schriek van, stef zei jaja pas maar op da ze u niet ineens stampt hé...maar denk nie dat dat erin zit.Ik zou toch meer schriek ervan moeten hebben eigenlijk.
Maar ben blij dat ik er mij beter mee voel want de 2 3 eerste dagen man man toen zag ik het niet zitten en had ik bijna spijt da ik ze gekocht had.ik kon niets genieten en was zo stress.

Spijtig dat ik niet in u buurt woon kon ik komen fotos trekken Knipoog
En ...liever traag en goed dan vlug en slecht met Mynke hé !

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:58

zo ook net weer wat gehoord van het thuisfront
alles gaat goed ze hebben hem were ff gereden dus alsik volgend eweek thuis kom ga ik maar gelijk met hem naar het bos hahaahha
wel makkelijk dan zo dat ze hem ff bij werken nu het weer kan

maar nomaals het gemis wordt met de dag erger brrrrrrrr Huilen en dat voor die viervoeter Verdrietig