[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:17

Hallo!

Ik ben een nieuwe op dit topic, maar het ziet er leuk uit :D
Sinds kort verzorg ik mijn oude verzorgpaard Bandolero weer, een Andalusier ruin.
Vandaar dat ik dit topic een beetje in de gaten ga houden, eens kijken wat andere allemaal met hun Andalusiers beleven :D
Vanmiddag ga ik er weer voor de eerste keer heen na een half jaar, ik heb er enorm veel zin in :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:32

hee, welkom!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:02

Shanna heb nog een prachtig veulen staan voor je of andere liefhebber (and he moves :D )

Afbeelding

Iloon blij te horen dat het weer vooruit gaat met Chico.

Anoek weet je je punten al heb wel gelezen dat het vooruit gaat met Samaranch heb je er nooit over gedacht om met Des een proefje te rijden ?

Deze zondag en de zondag erop hebben we ook 2 wedstrijden een vriendschappelijk en ander oficieel dan blijven we ook nachtje slapen.
En nog een plaatje van Gallo hij word al heel wit.(met mobieltje gemaakt)

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:09

Jus: qua kleur & aftekeningen echt helemaal geniaal... hahaha _O-
Ik kan het helaas echt nog niet :o Ik ben momenteel ook hopeloos verliefd op een schitterend palomino hengstveulen. Dat zou wel kunnen op zich... maar dan moet ik wel knetterhard gaan werken en ik wil gewoon ook heel graag naar het buitenland. Maar ik vind het zoooooooooooo moeilijk om hem te laten staan.... pfff. :o

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:11

Denise: Uitslag weet ik nog niet. Iemand anders zou de coupons meenemen en ik zie nergens uitslagen op internet. Zal wel tegengevallen zijn. hihi. Sam vond het caroussel echt heel raar om te zien en de andere proef, die jury heb ik meer gehad. Toen was het ook niet veel soeps. Ik wacht maar geduldig mijn coupons af. Woensdag zie ik haar weer, dus dan weet ik het allicht.

Shanna: Daar liep ik ook al tegenaan. Dat kwam ook niet duidelijk naar voren vond ik op die plaat. Maar Lotje heeft zichzelf zeker weer in beeld gezet haha. Ik weet nog een mooi merk... silhouette. Die zou zich zo ook onvergetelijk maken, omdat je dat woord kan gebruiken in een slagzin! Volgens mij was het wel een Engels zadel.

Ilona: Strand zal nog wel even duren. Je kan mee naar de Drunense Duinen zondag? Wij gaan dan met een groepje bokkers. HEt waren er 15, maar inmiddels nog maar 6... :+ Punten weet ik nog niet, zie mijn antwoord bij Denise.

Zondag heb ik serieus even weer overwogen om Sam uit te gaan besteden om hem springklaar te laten maken. Die opmerking van die fotograaf hakte er wel in. Hij vond Sam geen damespaard, maar wel een echt type springpaard. Mss zou hij daarin meer in zijn element zijn. Sam is echter geen talentvol springpaard, want hij kan zelf geen afstanden inschatten. Wat ik wel weet, is dat hij niet voor weinig weg mag en zeker een goed tehuis zou moeten krijgen. Combi Anda's kijken en dan zo'n concours was geen wijze combi.. :o Het heeft me wel geholpen om een ander besluit te nemen. Ik wil op korte termijn de endurance uitproberen met hem. Daarin is hij echt helemaal in zijn element! Ik ga niet langer wachten op mijn concoursmaatje, want die heeft zich al 2 keer van haar slechtste kant laten zien. Dus tips hierin zijn heel welkom, ook wat een mooie rit is voor een beginner op dit vlak.

Juweeltje welkom!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:16

Jus: <3 <3 Wouw!!! Wat een beauty dat bruintje. Maar valk of palomino zou ik ook zo mee willen nemen! Als ik er toch de ruimte voor had...
Ja, wel aan gedacht. Maar met het espagnola zadel mag ik niet op concours en ik krijg Des niet mee van Frankie... :+ Maar... hopelijk houdt de britse zadelmaker woord en is het zadelprobleem dalijk geen reden meer... Ik heb wel zoo iets moois gezien bij hem! En toen zei hij, dat ie die voor mij ging maken, maar eerst zien dan geloven hè? Tzt zou ik zoiets ook op Sam willen! Iets met 2 kleuren leer én suede op een 'gewoon' engelse dressuurzadel.

Zou deze er nog zijn begin juli? Wij gaan dit jaar met de auto hè? We vertrekken op 30 juni ofzo en zijn dan weer voor 8 dagen in je buurt... Zo'n veulen kan mooi opgroeien en dan kan ik nog 3 jaar vooruit op Sam... *D Even checken of Frank daarvoor te porren is... 8-)
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 10-05-10 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:18

Anoek Endurence is toch wel heel zwaar (voor ruiter :D ) doen ze geen Trec bij jullie ? Dat is ook heel leuk om te doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:20

Volgens mij is Trec hier de endurance. En de endurance, zoals jij hem kent hier eventing. Ik mag zowiezo eerst meedoen met de kennismakingsklasse. Die routes zijn korter. Sam kan zowiezo de kilometers wel aan en buiten is hij erg goed aan het been. En mijn conditie is behoorlijk. Ik kan een uur meerennen met Sabrina, dus ik denk dan maar: Gewoon proberen en stoppen kan altijd!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:21

Hihi ik schrijf anoek in plaats van anouk sorry , geen idee misschien is hij er nog wel word momenteel veel verkocht aan Amerika , Antonio zegt de hele tijd hou jij dat veulen maar ik wil geen paarden erbij met 3 heb ik er genoeg , hij heeft wel superafstamming.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:24

Mooie fotos Jus!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:33

Voor de palomino liefhebbers (ik heb de foto weleens geplaatst denk ik) , vorige week heb ik hem gereden.
Geen PRE maar lusitano bloed , is een halfbroer van Merlin.

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:37

Oooh
die mag hier wel heen hoor :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:51

Jus, heb je nog wat leuke jonge paarden? geen bruin of zwart ;)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:57

Mooie foto's Jus!!
Is Red Wine er nog steeds?
Heb je een video van het bruine veulen (en de naam, zodat ik zijn afstamming kan opzoeken)?

Nieuwtje: Yoshi is gisteren verkocht. :\ Het is heel erg snel gegaan, ik heb vorige donderdag beslist om hem te koop te zetten aangezien het niet meer ging met Licor (ze vlogen elkaar echt aan en het scheelde maar een haar of er was bij beide ernstige schade geweest). Gisteren belde er een kandidaat-koper en die is hem meteen komen ophalen. Yoshi heeft nu een shetmerrietje als vriendinnetje, dat hij mag gaan dekken, dat zal hij vast leuk vinden.
Licor mist hem natuurlijk wel, dus ik twijfel of dit wel de goede beslissing was, maar ja, zo kon het toch niet verder.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:58

Nou, voor die wil ik ook wel een uitzondering maken! Wouw!

Komen valkkleur en palomino ook voor bij de PRE's?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:10

Jeetje Lobke dat is wel heel snel.. dat Licor hem mist is normaal, zijn dagelijkse ding is veranderd en daar reageert hij natuurlijk op, dat je de goede keuze hebt gemaakt is denk ik wel duidelijk, je hebt ingegrepen voor het echt fout ging ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:11

Het fijne paardenweekendje heeft helaas een mindere start van de week: Frío is kreupel. Omdat ik deze week vrij ben kon ik naar stal om het te bekijken. Links voor kreupel, been is niet dik of warm. Hij vindt het wel vervelend als ik er aan kom maar staat rustig te grazen. Toen hij geïrriteerd raakte omdat ik zijn benen toch even goed wilde bekijken reageerde hij dat af op een weidegenoot. Drafje naar haar toe en een poging haar in de billen te bijten. Verder staat ie rustig te grazen. Hij heeft dus wel last van zijn been, maar het lijkt voor hem geen drama. Wel erg vervelend.
Vermoed dat doordat Frío aan het einde van het springen een paar keer een balk raakte hij nu wat last heeft. In de planning stonden een paar dagen Drenthe, dus rust kreeg hij al. Vanavond even afstemmen op stal zodat ze hem de komende dagen in de gaten houden.

@Jus: Jonkie is leuk, maar Gallo spreekt mij persoonlijk meer aan <3

@ Lobke: Dat is plots en snel. Maar ja, als ze elkaar in de haren blijven vliegen moet je helaas een knoop doorhakken.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:15

Trec is niet hetzelfde als endurance.....trec is véél leuker,google maar eens(eventueel zoeken op bokt) Anouk,trec is écht heel leuk :j .

Jemig zeg,die palomino is echt super!
Ik vind Gallo trouwens ook een plaatje <3
niet toevallig een perlino of cremello iberiër(mag ook veulen of jaarling/2 jarige zijn) in de uitverkoop Jus?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:27

Denise dank je! Broekie gaat al een stuk beter, moet zeggen dat hij er ook al beter uitziet! Hij heeft gelijk errug veel energie en staat lekker te gillen naar de dames... Hij snapt ineens waar die dingen tussen z'n achterbenen voor zijn 8-) fijn dat het bij jullie goed ging, en dat is toch het belangrijkste dat het allemaal lekker ontspannen gaat, dan krijg je er vertrouwen in en dan gaat het vanzelf steeds beter :)

Aline dank je! Hoe gaat het met jouw kleine?

Shanna succes vandaag, hopen dat hij je kan helpen!

Suus ik kijk er ook al naar uit!

Ilona fijn dat Chic zo goed ging, ook wel een verademing na zo'n lastige periode ;)

Hoi juweeltje!

Jus prachtige foto's!

Anouk leuk van de endurance! Zou gewoon beginnen met flinke buitenritten te gaan doen, als hij een goede basisconditie heeft wat dus wel zo lijkt moet hij op zich best 30 km aankunnen, wij hebben het in 2,5 uur uitgereden, voornamelijk flink doordraven, af en toe 5 min stappen tussendoor en de laatste paar km in stap. Lijkt me ook veel leuker voor jullie, als hij in z'n element is en jij je er ook goed bij voelt, waarom niet.. TREC is wel wat anders, dat is en een flinke buitenrit maar ook behendigheidsproeven.

Hier gaat alles goed, prachtig weer, al zeker 30 graden! Flaaf mag toch nog even op rust want hij haalt steeds die wond aan z'n voet open, hij staat er aan te knabbelen :( hij heeft vanochtend wel lekker los in de paddock gelopen, meestal doet hij dus weinig, beetje naar dadels zoeken, even rollen en dan gaat hij ergens in de schaduw staan lummelen. Gaan we na 5 minuten even bij hem kijken, staat hij ineens met de pionnen te spelen! Nou dat heb ik hem nog nooit zien doen! Hij gooide ze allemaal de lucht in, stond recht op z'n achterbenen met zo'n pion in z'n mond en probeerde hem beet te pakken tussen zijn voorhoeven :') Heb er uit de verte een paar foto's van kunnen maken..

Afbeelding

Afbeelding

Met Mabrouk gaat het ook goed, een beetje te goed! Hij voelt zich gelijk een echte vent. Verder ziet hij er ook al wat beter uit, hij heeft ook gespeeld in de paddock en scheurde alle kanten op..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:49

Citaat:
niet toevallig een perlino of cremello iberiër(mag ook veulen of jaarling/2 jarige zijn) in de uitverkoop Jus?

Je ziet best veel deze kleuren hier maar licht ook aan het uiterlijk van het paard wat de prijs is maar ken verschillende mensen die deze kleuren fokken (cruzados)

Inderdaad zijn er valk en palominos PRE maar zijn verschrikkelijk duur.

Red Wine staat er nog steeds , vriendin van mijn schoonvader rijdt op hem.

Cloris staat altijd wel een leuke schimmel op stal.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:54

Jus, ik wil bij jou komen wonen :D ! haha, geweldig al die paarden :9 ben jaloers! Wat een heeeeerlijke beesten. Die palomino is echt om te kwijlen :~ . En Gallo <3 . Hij blijft een snoepje!

Anouk, zo op de Endurance toer! Geen dressuur meer dan, of toch ook wel? Endurance doet een vriendin van me hier op bokt _Fer_. Schijnt echt heel leuk te zijn, goede aanrader :j .

Branka, ach arme Frío.. :(:) . Hopelijk is hij snel weer goed!

Lobke, jeetje dat is snel :\ . Je was nog maar net zelf aan het idee gewend := . Jammer hoor.. maar ging echt niet meer he? Hij heeft wel een prachthuisje gevonden hoor ik!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:17

Citaat:
en ik krijg Des niet mee van Frankie

Nou zeg , gewoon vastbinden en paard meenemen :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:22

Heey

Ilona: Fijn dat je heerlijk hebt gereden :D.

Denise: Super dat de wedstrijd heerlijk ging :D.

Martine: Heerlijke foto's weer :D.

Branka: Balen dat frio kreupel is :(:).

Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis voor mijn Qkoorts. Het gaat echt slechter als eerst :(.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:50

Hee allemaal,

Wat een lekker weertje he! Dit weer doet de mensen weer goed.

Wat gaan jullie snel!!

Ik ben opnieuw verliefd
Afbeelding

Zijn het geen schattige schoentjes (L)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:51

Hahhhahahah heeeeeeeeeeeel apart!
Maar ze hebben wel wat ja! Ik hou normaal ook wel van zulke dingen, maar deze passen niet bij mij. Denk dat ik ze bij iemand anders wel heel stoer kan vinden 8-)