[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:36

HEY CLORIS!!!!!!!!
Hoe is t ! Tof je te horen.
Wat is je dametje mooi, die is ziet er super uit zeg wat een verschil tegen op begin hé.
Hoe oud is ze eigenlijk juist ?

En........GOEDE MIDDAG (bijna Tong uitsteken ) Iedereen !!
Ik ben gisteren savonds weg geweest en... wat miste ik mijn muilezelspruit zeg, ik ben direct naar haar gegaan om een knuffel te gaan geven Ach gut
Zaterdag zouden we gans de dag weg gaan maar..........ik weet niet of mij dat gaat lukken !! Tong uitsteken en ik heb zoiets van een veulie moet niet ne ganse dag in de stal, dus...tzal maar een halve dag worden denk ik Haha!

Het is de 3de dag dat Aquatje hier staat en ik zie zo al vorderingen ! of zou het psychologisch zijn Bloos
Ik voel dat ze meer reageerd en opzij gaat als ik haar een durk geef, 1x is ze zelfs uit haar eigen opzij gegaan, GEWELDIG..ja dat zijn kleine dingentjes maar ben er zo blij mee Clown !
En ik heb haar manen tot aan haar nekje kunnen borstelen en haar staart ook maar daar deed ze niet moelijk mee de 1ste dag ook niet. Ze vind het geweldig als ik met haar staart bezig ben hihi
En dan DE BORSTEL, ik heb ze voor het 1st gans kunnen borstelen overal !zonder dat ze ronddraaide !! zo leuk !! Ok niet met de roskam, we doen het zachtjes met de zachte borstel hé.
En ze stond half te genieten van haar hooi en...van het borstelen (?) héhé Go jij! Go jij!
Ze is echt lief

Pff ik heb één foto te veel geplaats, nu is mijn topic toe zeg... Boos!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:53

cinv schreef:
HEY CLORIS!!!!!!!!
Hoe is t ! Tof je te horen.
Wat is je dametje mooi, die is ziet er super uit zeg wat een verschil tegen op begin hé.
Hoe oud is ze eigenlijk juist ?
ze is 2.5 jaar oud nu...

Heb je Piep al gezien Cin.. hij is nu nog lichter kwa kleur Clown viewtopic.php?f=10&t=814429&hilit=/
Citaat:
Pff ik heb één foto te veel geplaats, nu is mijn topic toe zeg... Boos!

Dat meen je....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:09

Monchito Whahahah geweldig inderdaad, normaal veel werk om alles schoon en glimmend te krijgen en nu je best doen alles zo vies mogelijk en dan winnen!! Briljant! leuke foto trouwens!!

Cloris... zooweeejjjj die is lekker bol aan het worden! Ze ziet er echt steeds beter uit zeg!! Lekker wijffie hoor! Het ook ff in je Pieptopic gereageerd Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:17

Hoe gaat het met jou, Regine?

Monchito, geweldig plan! Ziet er leuk uit.
Cin, het dametje wordt (is) leuk! Lachen
Cloris, ze is niets te mager Haha! Ik heb ook gereageerd op je foto's met Piropo. Echt tof hoe je met hem bezig bent.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:31

Met mij gaat het goed, ik tel af tot aan mijn vakantie... dan ga ik naar Frankrijk en daar een stal met 30 Lipizzaners bekijken!! En verder natuurlijk gewoon ff helemaal niks doen, aan het zwembad hangen en met mijn vriendin die daar woont lekker paardrijden en met het 2 span welshjes weg... heerlijk!!
Capriola gaat trouwens wat minder goed, ze staat al anderhalve week vaag kreupel. We dachten een hoefzweer omdat ik de avond ervoor nog had gereden en ze de ochtend erna en stokkreupel was maar niks te vinden. Geen kanaaltje geen plekje niks... verder snijden kon ook niet want dan werd de hoef te kort. Maar goed de dag daar na was ze weer regelmatig, dus ik dacht goh toen perongeluk ongezien iets goed weggehaald ofzo. Ik haar nog 3 dagen rust gegeven en toen weer erop. In stap niks te voelen maar toen ik aandraafde... kreupel. Nu is ze de ene dag wel regelmatig en de volgende niet, aan de hand dan he, ik ga er ff niet op. De DA zegt bewegingskreupel, op het harde houden en niet in de bak en dan aan de hand stappen en draven... zucht... het lijkt gelukkig wel weer wat beter te gaan dus ik kijk het weer even aan maar echt happy ben ik er niet van.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:53

Dankje allemaal Haha!
Was gisteren erg leuk. Haha!
die meiden hadden erg hun best gedaan om Machonito heeeel erg vies temaken inplaats van blinkend schoon Tong uitsteken

Aurelie (Otje_Sjimmie hier op bokt) Zat in het karretje Haha!
ze staat nu in het locale krantje met Machonito Haha!

http://www.telstar-online.nl/nws_item.php?id=1038

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:10

regine schreef:
Met mij gaat het goed, ik tel af tot aan mijn vakantie... dan ga ik naar Frankrijk en daar een stal met 30 Lipizzaners bekijken!! En verder natuurlijk gewoon ff helemaal niks doen, aan het zwembad hangen en met mijn vriendin die daar woont lekker paardrijden en met het 2 span welshjes weg... heerlijk!!
Capriola gaat trouwens wat minder goed, ze staat al anderhalve week vaag kreupel. We dachten een hoefzweer omdat ik de avond ervoor nog had gereden en ze de ochtend erna en stokkreupel was maar niks te vinden. Geen kanaaltje geen plekje niks... verder snijden kon ook niet want dan werd de hoef te kort. Maar goed de dag daar na was ze weer regelmatig, dus ik dacht goh toen perongeluk ongezien iets goed weggehaald ofzo. Ik haar nog 3 dagen rust gegeven en toen weer erop. In stap niks te voelen maar toen ik aandraafde... kreupel. Nu is ze de ene dag wel regelmatig en de volgende niet, aan de hand dan he, ik ga er ff niet op. De DA zegt bewegingskreupel, op het harde houden en niet in de bak en dan aan de hand stappen en draven... zucht... het lijkt gelukkig wel weer wat beter te gaan dus ik kijk het weer even aan maar echt happy ben ik er niet van.

Waardeloos.. heb je al eens een osteopaat laten kijken? zou ik zeker doen als er niets uitkomt verder.

Ja Alegra is idd niets te mager, tegenovergestelde van wat ze was bij aankomst he Pling

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:10

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:24

Cloris, ik heb er nog geen osteopaat bij gehad. Ik hou me hart een beetje vast want het is het been waar 2 jaar geleden ook al een lichte peesblessure aan is geweest na een onvrijwillige rengalop en glijpartij op buitenrit. Toen heeft ze 3 maanden rust gehad en was het daarna met langzaam opbouwen weer goed gekomen... tot nu weer dat been dus... het blijft toch een zwakke plek en ik hoop zo niet weer die pees!! Het gekke is, in de wei is ze niet kreupel draaft en galoppeert ze ook gewoon en op het harde is ook niks te zien. Alleen in de bak dus, maarja dat loopt ook zwaarder in zand dan op vlakke bodem natuurlijk en mag haar nu dus ook even niet in de bak laten lopen. Ik was net aan het opbouwen en naar de keuring aan het toe werken... arme Cappie. Dinsdag komt de hoefsmid nog een keer kijken en ook het stel meteen bekappen (benieuwd hoe Maestro dat vind, voetjes geven doet ie braaf) wie weet komt er toch nog wat uit de hoef en zat het erg diep... ik las zo iets op internet dat een diepe hoefzweer vaak met peesblessures wordt verward... Probeer hoop te houden!
Gelukkig komt me vakantie er aan en heeft Capriola ook vakantie, hopelijk kan ik daarna weer heeeel!!! rustig beginnen...

Cinv, hij ziet er super uit! Mooi rijden daar bij jou ook!! Afwisselend landschap!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:31

Prinslover: Is het een beetje leuk werk op kantoor? En is dit je vaste baan of vakantiewerk? (ja, ik ben een beetje nieuwsgierig aangelegd)

Branka: Wat een schitterende foto Kwijl Ik ga zo gelijk de rest bekijken!!

Cloris: Wat zie Alegra er goed uit Haha! Ze wordt vast een hele mooie meid!

Cinv: Fijn dat het zo goed gaat met Aqua en foto’s van Invierno Haha! Ik ga zo gelijk even kijken!

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:39

brankaz wat een super fotos hij doet me denken aan witte van pipi langkous
heel gaaf je foto hoor ik zou ze allemaal nemen Haha!

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:09

hahaha ik heb net hier tsjillert maar even op de achtergrond gezet zodat als ik binnen loop mijn kerel zie staan wel even uitvinden hoe ik het meost doen met die turkste taal maar hij staat erop

heel gaaf hoor
kreeg net telefoon dat tsjillert aan de goede hand is hij wordt vandeweek mee naar buiten genomen en vanaaf gaan ze er wer ff opziten aan de longe
dus mijn sms in de gaten houden hoe het ging
gisteren nog een paardje op het strand gezien en toen moest ik wel heel erg aan mijn lekker vent denken we zaten net aan tafel dus alleen celine rende er naartoe mss komt hij van de week nog een keer langs kan celine-ikke er even op heerlijk op het strand

doeiiiiiiiiiiiiiiii

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:07

brankaz: wat een mooie foto's zeg! Ga je er een uitvergroten?
Cinv: jou merrie. Oef.... echt kwijl! Wat een gangen en wat een hoofdje.
Cloris: Wat ziet jou meisje er geweldig uit! Je herkent haar niet meer terug joh! Hoe gaat het met lopen? Denk je dat het ooit toch nog helemaal goed komt met haar? Want ze had toch erge problemen toen jij haar kocht door haar heup als ik het goed heb?
Peetisgreat: Wat fijn dat hij op aan het knappen is! Is de zwelling nu bijna weg? Fijn dat je weer rustig aan de slag mag!

Hier weer even wat nieuws op een rijtje. Enno heeft het super naar zijn zin op zijn nieuwe stal. Hij staat elke dag heerlijk de hele dag in de wei en hij gaat ook nog de stapmolen in.
Hij is super braaf en relaxed. Staat geregeld met zijn hoofd laag en een centjebakkie haha.
De hoefsmid is net weer geweest. Ik moest een andere hoefsmid omdat ik hem bij mijn vorige stal door de man van de staleigenaresse liet doen. Hij was heel braaf. OVer 5 weken komt hij weer.
Sinds ik Enno heb gaat hij om de vijf weken naar de hoefsmid hoogstens 6 omdat hij niet zulke goede hoeven heeft.
Hoe is dat bij jullie eigenlijk?

Ook komt steffi van de laarse op 28 augustus. Enno is met rijden en longeren nog steeds scheef rechtsom. Het is wel al voor 80 procent verbeterd maar nog niet helemaal dus ik ga hem eens geheel na laten kijken door haar. Ik heb veel goede verhalen gelezen op bokt over haar.
Deze week heb ik 2 dagen 3 uurtjes gewerkt. Vandaag maar weer thuis gebleven. Ben steeds zo moe door die pfeiffer dat ik het gewoon even niet trok. Nog 1 dagje werken en dan vrijdag lekker 1 week vrij en op vakantie naar gran canaria.

Tot zo ver weer even wat info vanuit lopik hihi

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:55

Alegra is sterker geworden maar loopt nog steeds anders.... ik zie wel hoe dat zich gaat ontwikkelen, het is iig een mooie dame geworden Cool

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:52

Fijn dat Enno het naar zijn zin heeft. Oeste gaat elke 6 weken naar hoefsmid. Het zou langer kunnen, want hij heeft goede voeten.

Ze is zeker mooi, Cloris.

edit: fijn dat Tsjillert aan de beterende hand is.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 02:47

Hoi,
Mijn naam is Saida, en ik ben mijn hele leven lang al gek van friese paarden.
Als klein meisje van een jaar of 1,5 - 2 op de arm van mijn vader aan het kijken bij het ringsteken draaide mijn hoofd alleen maar naar de friese paarden toe en was ik enthousiast aan het wijzen en roepen; Die! Die papa, die!
Inmiddels ben ik 34 jaar verder en is mijn grootste wens eindelijk uitgekomen.
Sinds een maand of 2 rijd ik een barokke friese dame met een onwijs lief karakter.
Haar naam is Trijntje (Fetse 349 * Bendert) en ze is 9 jaar oud.
Ik zou haar gaan kopen, maar dat gaat misschien niet door aangezien we er pas achter zijn gekomen dat ze waarschijnlijk botwoekering heeft op haar straalbeen.
Hier heeft ze niet altijd last van, maar daardoor kan ik dus geen wedstrijden met haar gaan rijden.
Dit is een fotootje van haar;
Afbeelding
Ze is ondertussen wel een stuk bruiner geworden! Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:40

_Saida_ leuk paard jammer dat ze niet helemaal goed is, welkom trouwens

Cloris wat een geweldige foto's van piep op texel, hoelang doe je dit al?

Regina hoop dat het niets ernstigs is wel heel naar zeg

redina fijn dat het hem zo bevalt op de nieuwe stal

Peet heb je lekker warm weer, ik barst weer van de kou tussen de opvliegers door, word er gek van jas aan jas uit

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:57

Sorry dat ik zo even kom binnevallen maar ik ben helemaal stik kapot van binnen na die verschrikkelijk poedersuiker van gisteren...
Mijn beste veulen uit m'n hele carrière stond op 3 benen, zijn linkervoorbeen was gebroken. Hij is nog naar de kliniek geweest om te kijken hoe de breuk in elkaar zat en of het operatief te redden viel maar de breuk was zo gecompliceerd en bestond uit zoveel verschillende fragmenten nét allemaal op de verkeerde plaats Boos! dat de slaagkansen van een operatie nul komma nul waren en wij ons 3 maand oude kereltje daar hebben moeten achterlaten...
De moeder mocht nachtje door doen op de kliniek met haar levenloze zoon op stal zodat ze afscheid kon nemen, die gaan we zo halen....

Ik ben compleet kapot van Huilen Huilen Huilen Huilen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:59

Oh jee Laura, wat vreselijk, sterkte....... Ach gut

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:01

Jeeh laura vreeselijk zeg, wat triest, heel erg veel sterkte

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:53

Laura!! Wat een k-zooi zeg!!! Fok je zo´n prachtig schepsel, kan je het direct weer inleveren....Heel veel sterkte!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:03

Wat verschrikkelijk Laura! Om zo'n jong leven alweer zo vlug te moeten afstaan, zo oneerlijk!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:04

Laura heel veel sterkte Huilen Huilen Huilen

Wat erg zeg, hopelijk slaat de moeder zich er ook een beetje doorheen Verdrietig

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:19

Jeetje Laura, wat vreselijk verdrietig. Begrijpelijk dat je hier helemaal kapot van bent.....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:24

Wat verschrikkelijk Laura!
Heel veel sterkte voor jou en je merrie!