[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:58

blij paard, eindelijk weer een heel klein beetje 'echt gewerkt'! :D
Afbeelding

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:14

Haha Jeej, wat ziet ze er toch altijd goed uit!

Ik ga zo je topic even lezen!

Chim heeft weer goed haar best gedaan vandaag :-) Wel nog een paar keer uitgebroken en dan dus de verkeerde kant op trekken, maar heb haar (sorry) echt een behoorlijke klap richting hoofd op hals gegeven toen ze er weer rechts doorheen wilde breken, ze schrok en ging toen toch maar links... daarna niet weer geprobeerd en steeds van te voren al flink opgevangen...
Daarna heerlijk gereden dus had weer een donkergrijs paardje die beide kanten op goed heeft gegaloppeerd en redelijk netjes ingebogen heeft gelopen! Ze wordt duidelijk leniger <3

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:32

Goed opgelost Geeske, soms moet je even doortastend zijn. (vind het ook nooit leuk maar soms ontkom je er niet aan)
Onze nieuwe 4 jarige heeft echt een blok beton voor zijn hoofd, zogauw de stal opengaat zoekt die naar alles wat hij in zijn mond kan nemen, ook een flesje haarcreme van de Action en straffen helpt echt niet, ga denk ik maar een bot voor hem kopen :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:37

Fijn, Geeske! Af en toe een beetje doortastend optreden kan geen kwaad :)

Ellis, knappe Fifi! Blij dat je weer wat aan de slag kan, waarschijnlijk?

Ingrid, weidemaatje van Figo is ook zo'n hooligan die van alles wel even wil proeven. Zolang hij van Figo's manen afblijft, is het allang goed voor mij :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:52

Haha, ja een bot is misshien een oplossing ja!
Chimanga's maatje pakt ook echt alles! En die maakt het dan dus ook kapot ja.. ze gaat er op stampen, bijt er in, alles!
Chimanga daar in tegen wil wel alles even bewonderen, omgooien, er in en er achter kijken en soms een klein proefje nemen, maar dan laat ze het weer met rust.... en dan komt die ander er dus aan en die maakt het kapot...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:03

Brrr, wat een rotweer hier vandaag! Regen en wind...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:20

:wave: Hallo allemaal!

Lees nog braaf mee hoor! Alleen te druk om te reageren af en toe.

Fijn Ellis dat Fifi weer een beetje aan t werk mag! Wat ziet ze er toch altijd goed uit. En wandelen met Ferro, leeeuk :)) .

Figo knapt ook weer op lees ik, fijn om te lezen! Te hopen idd dat hij zo braaf blijft ohz, dan heb je er een wereld paard aan *\o/*

Geeske, haha, moet stiekem ook wel lachen om Chim haar streken. Het is me er 1 ;) . Maar goed, soms moet je toch even aanpakken.. niet altijd even leuk, maar soms nodig om iets te doorbreken.

Ingrid, hoe is het met jou? En de paardjes?

Madelief, jaaa *\%/* Helemaal blij voor je dat je bent toegelaten. Wilde je zo graag! Gefeliciteerd.

Martine, prachtige plaatjes altijd op FB van je kanjers. Ik Like bijna iederen foto :)) . Stuk voor stuk prachtig. Sta er altijd van de kijken hoe 'groot' de 'kleintjes' zijn geworden. En dat je er nu mee rijdt enzo. Prachtig om het allemaal te volgen. Martine's paradijs O:) . Ben trouwens wel benieuwd hoe het met de kleine gaat? Begint ze ook al paardengek te worden :P

Oh en voor iedereen die ik vergeten ben, sorry! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:39

Ladies, ik mag weer halve dagen gaan werken :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:31

Goed nieuws Jolijn.
Het gaat goed met mij gelukkig alleen wat weinig tijd om te rijden en een dag regen helpt ook niet.
En zondag weer les van Pedro, ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn jong (halve fries) heeft nog steeds een soort vakantie.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:15

Jolijn, fijn!
Zo, hier ook wat drukte haha.
Maar Martine, die 40 graden, lekker hoor. Mochten hier weer in de modder ploeteren.. paarden weer op stal

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:24

Jolijn, goed dat je weer aan de slag kan!

Het weer wordt hier niet echt beter, Figo blijft vandaag gewoon op stal staan. Gisteravond gaan voederen in een gigantische plensbui die een uur duurde en dan in combinatie met de wind... Stalhoudster is met vakantie en ik neem de voederbeurten in de avond over. Toch wel blij toen ik droog en wel in mijn zetel zat :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:54

Goedzo Jolijn! Je komt er wel weer!

Ja, t weer is momenteel echt verschrikkelijk ja... nu is het wel weer droog, maar het regent dan in korte tijd steeds zoooo veel bij dat het weiland het onderhand niet leuk meer vindt :s Maarja...
Ik blijf ze nog maar even buiten zetten, en als het weiland echt plassen gaat vertonen komen ze alleen nog in de bak... Jammer is het wel!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:03

Figo stond gisteravond aan het hek van de weide te hinniken en kon niet snel genoeg zijn stal binnenlopen. Mijn paard houdt niet van herfst :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:45

Haha, nee mijne ook niet hoor. die heeft een regenjas aan! En dan blijft ze wel even buiten, anders komt ze ook gelijk weer naar binnen!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:39

Ik heb wel echte ijskonijnen hier, een plas water is om in te rollen is je baas altijd zo gelukkig :Y)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:01

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:54

Prachtige foto's, Jolijn, jullie zien er geweldig uit samen!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:00

... Onze bak heeft het opgegeven om de boel steeds weer netjes droog te maken geloof ik!
Vanmiddag lekker in het water gespeeld met een niet echt overtuigde Chimanga ;-) Die heeft een behoooooorlijke hekel aan water!
Stappen ging al amper, maar met wat overtuiging ging ze draven, dat werd al leuker en toen we gingen galopperen ging ze geloof ik toch even expres door een paar diepere plassen heen stampen :Y) Maar fanatiek trainen zit er even niet in nu... Al tilt ze haar benen nu geweldig op! haha

Ander staat ze er ongeveer de hele dag zo bij als het regent:
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:39

Meld mij weer eens. Lees nog braaf mee, maar niet heel veel te vertellen.
Druk. Frío wel weer op de rit na alle ellende.

En even een leuk iets: Jolijn, jouw fototopic staat op de voorpagina bij 'uitgelicht'! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:13

Ik zag het, echt super leuk!
En bedankt allemaal!

Mo houdt ook echt niet van regen haha! Prinsesje van me!

Krabbende Figo :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:45

Haha ja, t zijn inderdaad echt prinsesjes! Je ziet nog net die andere wel gewoon middenin een plas buiten staat, maar Chimanga is dan echt niet blij!

Bah, ik ging vandaag weer proberen met trailerladen, maar ze vertikt het echt... ze word echt helemaal opgewonden als je alleen al die trailerklep open doet, ik krijg haar er echt niet op, en iedereen die helpt loopt eigenlijk alleen maar gevaar, dus ik heb vandaag contact opgenomen met mijn Parelli instructrice, dus ik hoop komend weekeind training te krijgen! Dat wordt helaas wel weer een super duur grapje natuurlijk, maarja... ik hoop dat het gaat werken!
Nu heb ik net de trailer mooi in elkaar zitten, gisteren hebben we een nieuwe auto gekocht, een mooie 4x4 die de trailer goed kan trekken, dus nu wil ik wel ook lekker op pad kunnen gaan! Naar bossen, maar ook naar de winterstalling waar ze binnenkort weer heen zal moeten/gaan!!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:30

YES!!

Ben aan het eind van de middag nog even rustig alleen naar Chim gegaan, ze stond in een kleine padock met de open trailer met daarin veel eten... ik heb haar helemaal los gelaten maar zwaar gewapend met wortels de trailer in gegaan,.. ik heb haar stapje voor stapje uiteindelijk weten te lokken.... 1 voetje op de klep, hapje wortel... tweede stapje op de klep, hapje wortel.... zo door gegaan!
zo'n 8 dikke winterpenen later heb ik haar in de trailer gekregen, daarna nog 3x (alle drie de keren heeft me dat maar 1 wortel gekost ;-) )

Uiteraard neem ik nog wel n trailerles, want ze moet er natuurlijk ook een keer op lopen als et MIJ uit komt, maar ik ben toch wel weer heel blij met het resultaat! Ze is her zelf opgeklommen, heeft goed gekeken, was wat onzeker maar toch heel rustig in de trailer en is er steeds zelf weer heel voorzichtig achteruit afgestapt *\o/*
Toch best trots op mijn knollie <3

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:47

Flinke Chim! Wij hadden er ook een staan die voor de dood niet op de trailer wou. Die liet zich nog liever gewoon omvallen dan erop te gaan. Was geen kwestie van bang zijn voor de trailer, gewoon gevalletje 'ik wil niet en ik zal niet'.
Door omstandigheden zijn we vorig jaar halsoverkop van de winterstalling moeten vertrekken, hadden alle paarden verhuisd en haar voor het laatst gehouden, want we hadden haar niet kunnen voorbereiden en dachten dat het lastig ging worden. Ook heel rustig gedaan, net zoals jij dat gisteren hebt aangepakt, en ook voetje voor voetje de trailer op laten stappen. Sinds die dag gaat het allemaal een stuk makkelijker :)

Branka, goed dat Frio weer op de rit is!

Onze bak was dit weekend een ramp. Figo vindt al die plassen maar niets, maatje Quadro werd er dan wel weer dolenthousiast over. Grappig zicht :)

Ik wilde Figo zo lang mogelijk uit de dekens houden, maar wil er toch eentje achter de hand hebben voor wanneer het overdag echt koud wordt. Hebben jullie aanraders? Voorwaarden: moet stevig zijn (Quadro is nogal enthousiast als ze spelen), betaalbaar zijn, en passen om mijn nog vrij smal barokje...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:43

Hij moet dan zowiezo wind en waterdicht zijn neem ik aan? Dat is voor buiten ook echt het belangrijkste want van water en wind krijgen ze t natuurlijk het koudst, maar als je alleen een regendeken op doet kan hij juist niet lekker zijn haren uitzetten om goed warm te blijven, dus als je dan een deken op doet moet er ook wel een vulling in zitten lijkt me...
Ik heb altijd gewoon 200gr water en winddicht, en als het dan echt heel koud wordt kan ik er altijd nog een fleecedeken of een staldeken van 150 of 200gr onder doen.... Maar das al flink dik dan!!