[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:13

lakshmi schreef:
Mooie foto he! Maar idd erg jammer van die zweep, heb hem al weg geprobeerd te krijgen maar het werd een beetje een rommeltje := broekie is het kleintje inderdaad, hij is nog erg mager maar hij begint steeds beter te eten, we hebben wel geplette haver voor hem nodig want hij is aan het wisselen en krijgt de hele nogal moeilijk weg.. Hij zat zo vol met wormen, hopelijk gaat hij nu een beetje groeien! Las dat je zadel er aan komt, fijn zeg! Zal hem zeker mooi staan :)

zal ik het een keer proberen om die zweep weg teshoppen :D
kijken of het me lukt :D

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:16

stang teugel heeft inderdaad niet het gewenste effect als er geen kinketting is.. die kan er gewoon af dus

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:15

over een groot bakkes gesproken.. ik kwam denk ik zo'n 7 cm ketting tekort.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:14

Anouk: ik heb zelf gezien welke mest erover ging en dat was onze eigen paardenmest. Onze staleigenaar is erg zuinig op de paarden en er staat iemand bij ons met wel 10 paarden (niet de goedkoopste) en haar adviezen neemt hij nauw ter harte. Dus er is geen varkensmest gebruikt. Dat weet ik echt zeker. Jippe is dan ook 1 van de weinige met dit probleem nu. Het is ook 1 van de 2 met sokken en de ander heb ik nog niet gevraagd of ze last had ervan.

Zadel moet uit Finland komen. Aswolk is niet enige probleem. Steeds meer mensen in Europa ontdekken de Trekker-zadels (vooral de Endurance rijders) dus populariteit met een verkeerde inschatting van de verkoopaantallen (die dus flink zijn gestegen) is ook debet aan de leveringstijden. Zeker als je dus iets speciaals wilt. maar nu komt er in elk geval een zadel! Zit te denken een zadelbontje aan te schaffen om dat erop te doen. Vond het stugge van suede tov glad leer wel fijn zitten namelijk. Ik bedoel dus een seatsaver voor OP het zadel :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:04

Even een vraagje. Wat hebben jullie in de trailer op jullie barokkies liggen?
Ik heb voor Frío n.l. een dikke zweetdeken en een zomerdeken. Gisteren hadden we met een groepje een buitenrit gemaakt en vond ik beiden voor nu ongeschikt. De zweetdeken is met hals en te dik en de zomerdeken is wel lekker dun, maar niet zo handig als het paard wat bezweet is.

Rit was wel fijn. Wat gespannen jongere paarden mee. Frío vond de onbekende omgeving in het begin wel wat spannend, maar na verloop van tijd liep hij lekker door het bos voor en met mij te sjouwen.
Rij graag met hem achterop omdat hij graag zijn eigen tempo bepaald en af en toe even lekker zijn benen kan strekken als we een duintje op gaan.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:43

Aline -> Wat een schatje is het!
Leuke foto's heeft Sanne gemaakt.

Martine -> Ik lees niet zo heel veel hier, maar is Mabroek je nieuwe aanwinst?
Wat een leuke hengst! Hoe oud is hij?
Hoe gaat het nu met Flavio? Geen problemen meer?

Branka -> Vorige week heb ik Rintske verhuisd en toen had ze niets op in de trailer.
De temperatuur is warm genoeg voor haar, en bovendien maakt ze zich altijd wel wat druk op de trailer.
Ze stond wel rustig maar toen ik haar eraf haalde was ze toch wat klam.
Een zweetdeken of zomerdeken is dan echt veel te warm voor haar.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:48

Frio is gisteren ook zonder iets op de trailer gegaan. Op zich warm genoeg, maar hij was wel wat nat. Wat dat betreft had een zweetdeken wel handig geweest, maar dat is dan zo snel weer te warm.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:00

Ja dat is ook mijn idee erachter.
Als ik een zweetdeken op doe dan weet ik zeker dat ze zeiknat de trailer afkomt.
Ik hou wel de raampjes dicht, alleen het achterzeil is open, zodat er wel frisse lucht is maar het niet tocht.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:14

ik doe bijna nooit een deken op in de trailer. voor het laden nadat ze gereden zijn, eerst ff wat droogstappen. afhankelijk van de buitentemperatuur het zeil dicht maar ook dat doe ik niet snel.

nog ff voortbordurend op stangrijden. ik vond nog een duidelijke "kandare-foto": http://fotowettbewerb.hispeed.ch/origin ... andare.jpg
had ik m'n teugels gisteren exact hetzelfde dus.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:58

kan ook ja.. je kunt ze ook allebei 1 opschuiven, de ene onder de pink, andere tussen ringvinger en pink. Net wat je zelf makkelijker vind.. Ik vind de trens teugel onder de pink net wat fijn gevoeliger, door allene je pink te bewegen kun je even een trilling door geven zeg maar.. als je ze op de manier van de foto hebt vind ik het persoonlijk lastiger

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:08

Wat zien Flavio en Darius er beiden goed uit zeg!!! Weet niet wat ik zie!! Wow, als je Mabrouk ook zover hebt dan spettert die helemaal van de foto's af straks denk ik. Ik vind hem helemaal leuk. Hopelijk geen restgevolgen voor hem van de slechte start.

Ik kijk meer plaatjes als dat ik echt bijlees hier :o , maar ik ben er nog wel hoor :D .

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:10

Heey

Martine: Wat een heerlijke foto's zeg :D.

Shaddy was gister avond echt enorm chaggie en ze at bijna niet. Nu is ze weer wat vriendelijker en eet ze weer. Haar uier groeit goed :).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:25

Soeske: google maar eens op Fantasia + cheval/horse/paard en je vind vast wel wat filmpjes van Marokkaanse en Tunesische Fantasia. Hooi en stro is wel een beetje lastig, moet vanuit het noorden komen maar het is er wel. Meer stro dan hooi trouwens, er zit wel verschil in de kwaliteit maar het 'hooi' is meer een veredeld stro. Gras groeit hier helaas amper, er valt hier gewoon bijna geen regen! In het noorden is het wel weer erg groen.. Hier meer een woestijnklimaat, wel wat struikjes, veel olijfbomen en palmbomen maar geen echte groene planten ofzo..

Esther ja wat een mafkees he! Dat is echt z'n favo spelletje, hoewel hij ook altijd alle hindernis attributen omgooit.. Hoop ook dat broekie zich nu lekker kan gaan ontwikkelen, z'n spieren zijn nog helemaal niet ontwikkeld, hij ligt ook nog erg veel maar zn karakter komt wel steeds meer boven!

Ilona dank je! Ben ook zo blij met ze, het worden echt binkies zo! Nu die uk nog, dat is echt een sprietje naast Flaaf := bij Chico is trouwens ook zo'n enorm verschil te zien, het goede leven he!

Anouk klinkt goed dat ponykamp :) hihi dank je voor het aanbod van de peesbeschermers, het zit alleen net nog wat lager, vlak boven z'n hoef in de kootholte, het lijkt al aardig dicht te zijn maar er hing nog wel een soort flapje huid aan :r zal wel bij een van z'n sliding stops zijn gebeurd := kan hem ook de zee niet in laten gaan want dan wast het zich mooi schoon en moet hij daarna weer door die modder naast de weg :( elke dag schoonspuiten, spulletje erop. Hij loopt gewoon normaal trouwens maar laat het liever even helemaal beter worden.. Wat een nerveusje die Sam, hij houd dus niet van rood := hihi wilde ook al wat zeggen over stieren maar zie dat je dat ook al deed!

Saida: Mabrouk is m'n nieuwste vriendje ja! Het is echt een scheetje, hij is nu 2 jaar en een paar maanden maar nog een echt sprietje! Hopelijk krijgen we hem snel helemaal gezond :) met Flavio gaat het erg goed, op wat kleine beenprobleempjes na, hij is echt amper te herkennen en iedereen zegt maar steeds wat een lieverd het nu is <3 laatst waren er 5 kleine meisjes komen kijken bij hem, ik zei nog kijk wel uit, maar hij zag ze, gelijk koppie naar beneden, hij verzette geen voet meer en die meisjes hem maar aaien, hij stond helemaal te genieten :) hoe gaat het nu met jou en Rintske, weer helemaal erbovenop?

Karina dank je! Ben ook zo trots op ze, alleen nu id Darius het lastige ventje geworden! Flaaf laat alles met zich doen maar Darius wil alleen maar spelen, hij pakt alles in z'n mond wat hij maar te pakken kan krijgen, springt met een metershoge sprong de paddock in en uit enz.. Ach het is de leeftijd he :') Mabrouk, ik hoop dat hij ook ooit zo vol kan worden! Hoe gaat het met jouw ventjes, las dat je een drachtige merrie hebt lopen? En hoe gaat het met Sol, zijn jullie lekker bezig samen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:52

Wanda: Als je wil: Die ligt hier in onbruik. Geen idee wat ze nieuw kosten, maar biedt geld en hij is van jou. :D

Branka: Met dit weer ligt er helemaal geen deken op Sam, die gebruik ik alleen als hij zwaar bezweet is en het is guur buiten. Bij fris weer gooi ik er mijn zweetdeken alleen op in de trailer en als ie thuiskomt gaat die er weer af. Maar zoals je mss wel snapt, ligt die sinds maart in onbruik in de bijkeuken. Zowiezo wordt Sam heel vervelend van een deken op zijn rug als hij níet bezweet is. Mijn zweetdeken is van fleece, de grootste miskoop ooit! Als ik die van zijn rug af trek springen de vonken er af en staat Sam altijd behoorlijk te springen. Mijn voorkeur gaat uit naar wol, dat knettert niet.

Martine: Dat is idd een lastige plek! Daar hebben ze in NL weer van die plastic dingen voor. Geen idee hoe die heten. Hopelijk knapt ie snel op. Kan dat zout geen kwaad dan uit de zee? Bij flinke open wonden doen wij suiker op de wond. Dan heelt de wond mooier is onze ervaring.

Nou net concours gehad. Mijn eerste proef voelde heel gespannen. Sam had een caroussel in het vizier. Dat vindt ie blijkbaar eng. De jury was erg vriendelijk en kwam zelfs zeggen waar ik aan moest werken! Maar wel de bekende weg. Maar het gebaar sprak mij bijzonder aan. De 2e proef voelde heel relaxed, maar toen liep ie niet volgens Frank. Te veel uit elkaar gevallen. pffff. Geen idee wat de jury er van vond! Volgens een leek aan de kant liep ie wel constanter. Dat hoor ik vast nog wel. We moesten nog anderhalf uur wachten op de uitslag en de paarden gaan voor, dus die hebben we lekker thuisgebracht. Een clubgenootje brengt de coupons mee.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:06

Angela dank je! Gelukkig is Shaddy weer wat relaxter vandaag..

Anouk mmm ja dat zijn toch springschoenen? Hmm het was de eerste keer dat dit gebeurde, hij ging dan ook wel erg hard los, hoop dat hij er geen gewoonte van maakt :+ hier zeggen ze voor alles: ga in de zee! Het ontsmet natuurlijk wel goed, daarna spoelen we het zout er ook altijd weer af... Suiker kende ik nog niet, honing wel! Schijnt ook erg goed te werken. Pfff 2,5 uur wachten op de uitslag zou ik ook geen zin in hebben, nouja maar het ging dus op zich aardig, en een behulpzame jury, ook fijn!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:02

Zo noemen ze ja. haha, je kan wel raden hoeveel ik er van in mijn bezit heb. :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:15

suus: daar zeg je wat, de pink is natuurlijk het minst sterk dus de inwerking is dan ook al zeer gedoseerd. zal het morgen eens uittesten. onee dat kan niet want de teugel doet niets met dat kettinkje. kzal eens kijken of ik die tijdelijk provisorisch kan verlengen met een tyrap ofzo.

angela: ik zeg 20 mei. gevoelskwestie

vandaag dus even naar de wedstrijd van anouk wezen kijken en voorlezen. mis het wedstrijdrijden echt niet meer hoor. die gezelligheid van vroeger is er niet meer en als je ziet wat een verzet er is bij een hoop paarden, ook kort gereden worden en slecht ondertreden. onbegrijpelijk dat dat niet afgestraft wordt in de beoordeling. nee niet mijn ding. en nou was dit nog wel 1 van de gezelligste locaties. laat mij maar lekker hobbyen en af en toe naar de bossen of strand

ik zag vandaag een hele mooie zadeladvertentie in de Paard en Sport met Lotje Schoots.... zou dan ook best zonder zadel willen rijden hoor :Y) :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:34

Zweetdekens die ik heb zijn van fleece en werken bij Frío prima. Je ziet het zweet er na een poosje echt op liggen. Alleen heb ik voor op de trailer een nette/schone deken omdat hij die ook nog wel eens op heeft naar wedstrijd. Dan liever niet zijn stalzweetdekentje omdat ik hem dan graag schoon houd. Maar ja, die deken is dus van dikke fleece en met hals. Niet wat, maar veel te veel van het goede bij deze temperatuur. Laatste keer dat ik die op had kwam hij net zo nat van de trailer als dat hij er op ging.

Vandaag weer een springlesje gehad. Ging erg goed. Merkte wel dat Frío na een uurtje moe werd. Hij kwam toen niet helemaal lekker meer uit (meneer is ook de kleinste van het stel dat sprong) en daardoor ging ik twijfelen. Dus even rustig aan gedaan en toen heeft de instructrice de afstand iets op Frío aangepast zodat we toch nog goed konden eindigen. Was nog niet super, maar goed genoeg ;)
Echt een relax weekendje: vandaag springen en gisteren buitenrit. Voor herhaling vatbaar!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:43

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:46

Over die foto is heel wat discussie op Bokt ontstaan. Tja... nut is onduidelijk maar doel is wel bereikt: het heeft aandacht!

Zeker genieten van je paard op deze manier. Maar ook als ik door de week 'gewoon' dressuurmatig met hem rij. Frío is 'gewoon' een (h)eerlijk paard waar rijden ontspannen is. Maar ook andere manieren van bezig met hem zijn is ontspanning. Meneer komt b.v. ook altijd even buurten als ik het land uitmest terwijl de paarden er nog op staan.
"Hoiiiiii!!!! Is dat wel alleen onze mest? :+ " om vervolgens weer rustig verder te grazen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:51

Anouk – gefeliciteerd met het halen van je e nu lekker toeren met de wagen :D
En hoe is je wedstrijd gegaan?

Aline – echt een heerlijk veulen <3

Heidi – fijn dat het inmiddels beter gaat met Jesse en succes vandaag in het ziekenhuis

Esther – lekker gereden dus met shaggy balen alleen van dat kind maar helaas die bestaan ook nog :P (zulke kinderen bedoel ik dan ;) )
En wat wordt shaggy stoer zeg hij veranderd echt positief :D

Anouk – fijn dat dochter lief weer thuis is van kamp en zo te lezen heeft ze het super naar der zin gehad heerlijk om die verhalen te lezen

Wanda – lekker weer met jippe bezig geweest fijn om te lezen

Martine – bedankt heb lekker gereden :D
En wat een heerlijke foto’s om te kijken, alleen balen van broekie zijn wormen hoe gaat het nu met hem?

Frank – ook jij weer lekker aan de slag met des, fijn dat het rijden lekker ging tips heb ik niet voor je want ik kamp zelf ook met dat probleem dus lees even mee ;)

Branka – lekker een ritje wezen maken heerlijk hoor ik heb voor extra een dun zweetdekentje die doe ik er dan altijd op

Angela – nog steeds geen veulen balen zeg

En Anouk wat waren je punten ?

Bij mij ging de wedstrijd super we zijn de baan netjes rond gegaan en ik heb echt genoten helaas nog geen winst maarja daar gaan we nu nog niet voor eerst maar eens ontspannen die baan door :D

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:26

Ilona, Martine, Frank en Heikedenise, dank je! :)

En Martine, jij ook nog gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst, hij is leuk!

Saida, dank je. Haha, jij dacht Sanne was hier, dus die zal de foto's wel gemaakt hebben zeker? Nope, de foto's heb ik zelf gemaakt.
Ik denk dat het (bijna) een unicum was, maar Sanne had haar camera tijdens het bezoekje niet eens bij zich :=
Daarom moet ik nu allemaal foto's plaatsen :Y)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:31

BrankaZ schreef:
Over die foto is heel wat discussie op Bokt ontstaan. Tja... nut is onduidelijk maar doel is wel bereikt: het heeft aandacht!

Nou het doel is niet helemaal bereikt... ik weet nog steeds niet welk merk het is!! :+ En volgens mij vele met mij (heb het topic doorgelezen).
Maar idd, aandacht ervoor is zeker ook een doel.

Ik ga vanmiddag (eindelijk) naar de manueel. Hopen dat er wat uitkomt waar ie me mee verder kan helpen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:02

lakshmi schreef:
Soeske: google maar eens op Fantasia + cheval/horse/paard en je vind vast wel wat filmpjes van Marokkaanse en Tunesische Fantasia. Hooi en stro is wel een beetje lastig, moet vanuit het noorden komen maar het is er wel. Meer stro dan hooi trouwens, er zit wel verschil in de kwaliteit maar het 'hooi' is meer een veredeld stro. Gras groeit hier helaas amper, er valt hier gewoon bijna geen regen! In het noorden is het wel weer erg groen.. Hier meer een woestijnklimaat, wel wat struikjes, veel olijfbomen en palmbomen maar geen echte groene planten ofzo..

Zal ik doen ;).. Jammer dat er weinig groen is! Maar gelukkig wel hooi en stro te krijgen..
Heb er nu echt al onwijs zin in hoor om bij je langs te gaan haha..

Shanna, succes bij de manueel!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:51

Haha, ik zag dat beroemde topic ook al op bokt :+ . Vind het echt nergens voor nodig, maar al die aandacht die het krijgt, geweldig :P . Zullen ze blij mee zijn denk ik!

Shanna, fijn, hoop dat hij iets voor je kan betekenen :) .

Aline, ben even de draad kwijt. Had jij nu nog meer veulens dit jaar gehad? Al eerder of nog op de planning staan?

Denise, nou prima toch! jullie zijn al een stap in de goede richting :j . Eerst ontspannen de baan door, dan komen die wp vanzelf! Super fijn dat hij al niet meer gespannen is!

Branka, lekker paardenweekendje gehad dus! Heerlijk zo'n buitenrit met zn alle. Heb ik ook wel weer zin in.. maar zit er voorlopig niet in. Hoop binnenkort weer eens strand te doen, als me papa wil rijden :D ! Springen ging ietsje minder dit keer, achja, volgende keer beter toch! Ik ga zelden met de trailer, dus zou eigenlijk geen flauw idee hebben wat ik op moet doen.. Ik denk een dun zweetdekentje :)

Anouk, jammer dat je wedstrijd niet helemaal super ging, maar ach, misschien toch nog een wp behaald? Wat waren je punten? Hij was iig wel braaf verder las ik en een hoop mannen op het terrein, maakt een hoop goed toch :D haha!

Frank, weer lekker aan het rijden met Des lees ik! Is hij nog steeds zo súper lief? Of krijg hij meer praatjes nu? Wanneer kom je weer eens deze kant op voor het strand?! :D

Ohh heb echt fijn gereden gisteren met Chico.. zit eindelijk weer op mn rozewolkje <3 . Hij deed echt heel goed zn best. Chic was laatste weken flink aan het uitproberen/puberen door constant een uur lang te schrikken en k.loten, maar gisteren was hij echt super met rijden. Helemaal weer met zijn koppie bij mij! Ik had hem afgelopen weken weer wat meer aan de longe gepakt met bijzet en moet zeggen dat ik dat wel kon voelen. Hij voelde een stukje sterker als voorheen. Wijken deed ie super! Ook stukjes contra meegepakt voor het eerst en gebroken lijntjes in galop.. Hij deed het super voor de eerste keer.. Ben helemaal trots op hem :D :+: