Jeetje benthe wat een goed nieuws zeg !!! Dat word eeeen feestje, het zag er in iedergeval al veel beter uit
Cyrina
Geplaatst: 08-06-09 20:50
Sorry jongens, heb het hier even niet bijgehouden, we zijn zo druk met hekken plaatsen, werk, merries die gedekt moeten worden enz.
Wel wil ik Jolijn even heel vel sterkte wensen! Ik vind het echt zo erg voor je!
Verder hebben Cantaor en ik gisteren ook nog onze wedstrijddebuut gehad....
De voorbereiding was niet zo denderend, alles ligt overhoop thuis omdat we dus nieuwe omheining aan het plaatsen zijn (wordt wel heeeel mooi), dus echt veel geoefend had ik niet. Daarnaast moest hij afgelopen week ook dekken en sond zijn koppie daar ook wel naar
Ik was ook nog bang dat hij de windmolens op het terrein eng zou vinden en ik haat de B, dus ben gelijk maar L1 gaan starten. Al met al was ik best een beetje zenuwachtig dus
Maar Cantaor deed super zijn best!!! Hij liep heerlijk ontspannen over het terrein en luisterde heel goed :lol: Echt, ben super trots! Alleen de stapoefeningen gingen in de proefjes de mist in, daar ging hij steeds lopen dribbelen, wat zonde is want hij kan juist zo mooi ruim stappen. Daar had ik dus dikke onvoldoendes voor, maar we hebben die aardig op kunnen halen met o.a. het wijken en de middendraf. Waardoor ik toch nog uit kwam op in de eerste proef 180 punten, een winstpunt dus!!! (eigenlijk 182 maar ik reed natuurlijk weer een keer de verkeerde kant op )
En in de 2e proef net geen winst met 178.
Mijn zus is een tijdje geleden begonnen met Bonito in de B en die vliegt er werkelijk doorheen, ook nu ging ze weer met 188 naar huis!!!
leuk was dat de mensen (incl. jury) ook echt heel enthousiast over onze paarden waren.
Nou hier een paar foto's;
IEKS een echt bordje!
En deze wilde ik jullie ook niet onthouden, mijn zusje met Bonito, niet gisteren maar bij Moravita;
weer even geleden maar wou even melden dat me nieuw spaanse chicka is geariveerd uit spanje vannacht !! :D Ze heet Garbosa RB is een Karthuizer PRE van 5 jaar ! en ze is ooo zoooo lief ! heb haar ook bij Adalberti gekocht en ze is ook nog gedekt door een prachtige kastanje bruine hengst daar. Ze is nu nog een beetje bang en alles is nieuw, maar dat kotm wel goed. De hoefsmit was er dus die heeft haar gelijk mee gedaan en dat vond ze nog wel moeilijk en al helemaal eng, maar ze dee het geweldig en bleef aardig rustig. ze is ook nog niet gewent om fruit t eten, want een appel snapte ze echt niet en raakte ze ook echt NIET aan hahaha.
Maar ben echt heel blij met haar ! ze is zo ongelovelijk lief, zou snel foto's laten zien
Welkom wanda Mooie fries heb je Mooie foto's cyrina Naatjuh : wij willen foto's
Machonito
Geplaatst: 08-06-09 21:28
Leuke foto,s gezien van Chico en van Mies
Gaaf Ilona dat het zo goed gaat met lessen
Suelza: bah is niet niks met je oog hoop echt dat het goed komt voor je. Wat voor werk doe je dan als ik het zo mag vragen.
Dinkey girl: hoe gaat het met jou al wat beter
snowy2004: ik zou ook een klacht ingedient hebben als ik wat jij scheef mee had gemaakt. echt erg hoor gelukkig is het als nog goed gegaan met je baby. maar net wat je zegt hoeveel mensen hebben hun kind voor niks weg laten halen. door een verkeerde diagnose
Lau Lau : filmpje ziet er netjes uit was dit je eerste keer
Benthe echt toppie dat je nu de stal heb Gaat Glen nu helemaal eruit en neem jij het helemaal over zal zwaar zijn maar ik weet dat je het kan
Indra wat heb jij een mooi kwijl paard zeg
Nouvel gave foto,s
evdpanne je fimpje heb ik bekeken net wat is hij braaf zeg en een mooie ruime gang
soeske wat een tijger heb jij zeg hahahah is het nou een maincoon of een noordseboskat. Ik heb zelf een maincoon gehad en mijn moeder ook maar die waren niet zo groot als die van jou. wij hadden 2 vrouwtjes
Brandito: gefeliciteerd dat je eerste ben geworden
Jolynn: mooie foto,s zeit er goed uit zo met lange teugelwerk
Moppielover : jou had ik nog niet sterkte gewenst. hier mee alsnog heel veel sterkte met je verlies van je mooie paardje
sanne je maakt zulke mooie foto,s echt waar
zasread ook mooie en leuke foto,s leuke en mooie paarden hoor
Annick : ken ik jou niet ergens van welkom hier
Zilfstar ook Welkom en een mooi fries heb je
Cyrina ziet er netjes uit en wat loopt ie mooi
xxxNaatjuhxx gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en foto,s
Oja Jesse zijn eerste tandje is door gekomen en hij heeft gister voor het eerst een beetje vast voedsel gehad hahaha fotocamera erbij en de leukste plaatjes hebben we van hem hahahaha zal het erop op zetten. vandaag voor het eerst zijn tandje gepoest maar dat vond ie niet vies maar juist lekker
Machonito
Geplaatst: 08-06-09 21:51
Jesse kreeg voor het eerst vast voedsel foto,s zegt genoeg Hij wil alles zelfdoen hahahaha
tjongejonge, tis al niet meer bij te reageren. zelfs bijlezen wordt al moeilijk haha. leuke en minder leuke verhalen maarja dat hoort bij het leven he. gister dus lekker van een middagje zwaluwhoeve genoten, leuk maar om er nog eens heen te gaan en de volle entree te moeten betalen, nee dank je. nu waren we dus gratis gelukkig. vanavond nog effe dessie gereden, in eerste instantie had ie weinig zin maar dat kwam alsnog goed. steeds meer momenten van lekker over de rug. alleen de galop blijft ie nog moeilijk vinden. oja heb nog wel ff snel een topic over prince gemaakt. zitten mooie plaatjes bij.
wat de strandrit betreft: ilona: ik ga er van uit dat ons priveritje meeverhuist naar die rit? vandaag ging het uiteindelijk niet, de champi's voelen onweer aankomen.... maakt er iemand een nieuw meetingtopic over? enne wat galop betreft: ook ik vind het best om het zonder (ren)galop te doen, evt. zou een groepje ff een op en neer raceje kunnen doen als de rest stapt of wacht in de duinen. wachten op het strand is geen optie, als er eentje vertrekt gaan ze toch mee. over sam het volgende: die kan gewoon heel hard, op het strand echt onvoorstelbaar omdat het stevig zand is. in de drunense duinen bijv. is het los zand en dan wordt ie vanzelf rustiger. de zee "in rijden" is moeilijk met hem, hij haalt echt alles uit de kast om het niet te hoeven. maarja ben benieuwd hoe des op het water en met name golven reageert. des is soms ook een held op sokken hoor.
zo, weer een heel stuk ego maar heb gewoon geen tijd genoeg. dalijk lekker slapen...
Hey Cyrina, dat ziet er super uit!!! Lijkt alsof je een hele fijne aanleuning hebt. Volgens mij gaan jullie het nog ver schoppen Jouw zus en Bonito zijn ook een mooi stel!
Natalia, ik ben erg benieuwd naar je nieuwe aanwinst, ga je haar ook inrijden?
Nathalie: Super dat ze nu bij je staat. Ach, went vanzelf.
Heidi: Wat is Jesse toch gegroeid. Wat een stoer ventje.
Cyrina: Gefeliciteerd met je wp. Super dat Cantaor het nu zo goed doet. Jammer van de stap, maar dat komt wel goed. Gave foto's ook van je zus en Bonito.
Frank: Gaaf zo'n strandrit. Had ik nu goed begrepen dat jullie dan in Egmond/Bergen wilden gaan rijden? Keljan vindt de duinen leuker dan het strand. Strand vindt hij nog gaan, maar de zee niet. Als ik hem de zee in wil hebben, dan stap ik af en loop met hem een stukje het water in. Dan stap ik weer op en dan vindt hij alles best. Het is bij hem echt de overgang zand/water.
Net weer met Keljan naar buiten geweest. Op de dijk gaf hij op een gegeven moment zelf aan dat hij wilde galopperen. Ik zei toe maar en weg was hij. Hij houdt het nog niet zolang vol, maar laat het hem zelf maar een beetje uitzoeken. Hij staat weer op stal of hij heer en meester is.
Even spammen. Foto' s van verleden week, van Halley in het land.
Idra
Geplaatst: 08-06-09 23:41
Wow Halley, moooooi!!! Jij plaatst veel te weinig foto's van deze knappe vent! Fijn dat Keljan weer helemaal terug is
Ja, het is al even geleden dat ik gestart heb en nog maar de 2de keer op niveau 3 (Z2). De proef is dan ook nog eens veranderd, dus ik ga deze proef voor de eerste keer rijden (M4). De wissels zitten op lastige stukken (korte zijdes), dus het wordt nog moeilijk Dit is de proef, voor wie geen idee heeft wat M4 is http://www.udr.be/proeven/M4.xls
FF weer een berichtje van mij. Veel sterkte Robijntjah met je beslissing. Ook voor Moppielover veel sterkte. Naatjuh leuk dat je paard er eindelijk is. Anniick welkom. En voor de rest heb ik weer hele mooie foto's voorbij zien komen en dan heb ik niet eens alles bij gelezen.
Voor de nieuwelingen welkom hier leuke foto’s van jullie kanjers
Lisenka – ja ik hou hem ook wel goed in de gaten hoor, en het is idd een echt bikkel ik doe het hem iig niet na Wat een super foto’s weer van halley hij blijft prachtig, en keljan weer lekker de meester op stal super hoor
Jolijn – je zal idd zelf wel weten wat het beste is voor je paardje en ik hoop dat je de juiste beslissing maak waarneer nodig
Debby – en hoe voel je je vandaag ? gelukkig zit de laatste kuur er nu in en kan je dadelijk weer volop genieten van xantha
Cyrina – ziet er heel ontspannen uit lekker zo doorgaan komt helemaal goed met jullie
Natalia – gaaf dat ze der eindelijk is nu snel foto’s plaatsen hoor en wanneer komt het veulentje of is ze net pas drachtig
Heidi – oh wat lief echt zo’n schatje en wat een wijsneus zo op die foto’s
Frank – fijn dat het rijden met des later toch nog lekker ging
Lobke – ook jij veel succes van de week met je wedstrijd
Gisteren heike weer gereden en wat was die heet hij wilde ook niet lekker loslaten in de aanleuning dus hebben we maar op de galop getraind en dat ging echt super hij bleef er lekker in en swingde achter echt lekker mee alleen jammer dat die voor niet los liet dus zag er een beetje komisch uit Maar al met al toch weer lekker getraind en het wordt toch echt weer tijd om een wedstrijdje te plannen
Wat vriendliefs oma betreft ze gaan nu kijken of ze haar spraakvermogen terug kunnen krijgen want dat ze het communiceren een stuk makkelijker maken. Maar de verlamming blijft ze probeert nu wel met de linkerarm (haar rechterkant is verlamd) de lepel vast te houden maar dat hou ze maar even vol en dan is ze al weer moe. Ook hebben ze nu besloten dat als ze eventueel ergens gereanimeerd voor zou moeten worden ze dat niet meer doen dan heeft ze er vrede mee dat ze dood gaat dus dat is wat zij wil en dat hebben we gedaan. Ook is de kans op een longontsteking er groot dus ze is nog niet uit de gevaren zone maar ze is wel iets voorruit gegaan
Suelza
Geplaatst: 09-06-09 08:45
Zo chef telefoon is weer binnen hoor! Ga zo mijn eerste bakkie maar halen....
Voor alle nieuwelingen: "WELKOM!!!"
Cyrina, gefeliciteerd met je winstpunt!
Lisenka, wat een mooi barokkie! Wat een blij hoofd heeft hij zeg! En klinkt misschien gek, maar best chique! Vind hem leuk!
Idra, ga zo even je proefje spieken... Wissels op de korte zijde vind ik persoonlijk zelf altijd wel fijner, omdat ze wat makkelijker sluiten, maar dat is heel persoonlijk denk ik...
Gisteren heb ik mijn fjordenproject gereden. Wat liep hij fijn! Dit was de tweede keer dat ik erop zat. De eerste keer zat hij muurvast op links, dus kostte het een uur om hem een beetje los en ontspannen te krijgen en gisteren was blijkbaar het kwartje gevallen. Ik heb heeeeerlijk gereden! Echt super!
Daarna nog een klein ventje (so cute) geholpen met zijn, nog kleinere, ponytje. Ventje raakte gefrustreerd omdat alles goed ging maar het paardje maar niet wilde inbuigen. Dus eerst hem met een lange teugel op zijn zit laten rijden (dat is heel moeilijk, dat kunnen alleen cowboys ) en toen zakte het beestje eigenlijk al... Vervolgens opgepakt en de pony liep vanaf pas 1 super! "Euhh... wie kon die pony niet aan de teugel rijden?!?" Heb er gewoon van zitten genieten, zo leuk!
Vervolgens nog even met mijn bijna-af projectje bezig geweest. Die pony kwam bij mij omdat hij de boel op stelten had gezet, over een hek was gesprongen en vervolgens met ruiter en al onderuit was gegaan... Inmiddels rijdt zijn vaste ruiter hem weer en o, wat rijdt ze hem nu mooi. Vertrouwen, wederzijds respect, concentratie, het straalt er vanaf. De pony werkt nu zo hard voor haar... Weer een genot om naar te kijken!!!
Na deze projectjes even een paard van iemand anders uitgeprobeerd... Ook eentje die zich niet altijd gedraagd. Fijn beest, maar wat laat ze zich moeilijk concentreren zeg. Moest mijn creativiteit goed gebruiken, om haar aandacht te krijgen. Paard rolt haar hals in oprichting ook niet goed af, waardoor ze haar spanning niet kan afvloeien en dus heel rillerig wordt... Uiteindelijk toch wel een paar pasjes goed gekregen in haar hals en wat loopt ze dan fijn.
In de avond nog even een lesklantje (en oud trainingspaard) gedrilld, haha! Dat ging voor het eerst eigenlijk goed! Nog niet zoals het zou moeten, maar ik was, zeker gezien de voorgeschiedenis, erg tevreden met die 2! Moet af en toe springen, schreeuwen en schelden (kan heel goed toneel spelen) maar dan gaat het uiteindelijk wel goed!
Al met al een vruchtbaar dagje dus!
_Saida_
Geplaatst: 09-06-09 08:50
Ellis -> Ik heb bij Rintske wel eens een paar bultjes gezien, maar nooit zo gigantisch veel. Het is echt net een maanlandschap. Wat het nou is geweest weet ik nog steeds niet zeker, ik denk toch het gemaaide gras en onkruid. Gelukkig was het gisteravond al iets minder.
Lisenka -> Dat is evengoed nog best wel snel gegaan met de verkoop! Positief teken, toch? Fijn dat Keljan steeds meer zijn oude ik wordt!
Elise -> Wat brengt vandaag voor jou? Weer heeeeeeeel veel koffie en thee drinken?
Denise -> Hoe was je vriend zijn dag gisteren? Hou je hem goed in de gaten? Hij kan zich nu wel voordoen als een bikkel, maar het zit er dik in dat het toch wel zijn sporen heeft achtergelaten. Mijn opa heeft jaren geleden een hersenbloeding gehad en is ook verlamd aan zjn rechterzijde. Hij kan weer goed praten, ook al gaat het iets langzamer, maar het is dus zeker mogelijk.
Annick -> Welkom hier! Wat een leuk koppie heeft Flip!
Debby -> Die gladde haren misstaan je niet, hoor! Ik hoop voor je dat de laatste kuur meevalt en de nawerkingen snel zijn verdwenen zodat je weer heerlijk met je meisje aan de gang kunt!
Wanda -> Welkom hier! Leuk weer een fries erbij! Wat is zijn afstamming?
Cyrina -> Gefeliciteerd met je winstpunt! Knap hoor dat Cantaor ondanks het weinig kunnen oefenen en ook nog een dekking er tussendoor zo netjes zijn debuut heeft gemaakt!
Natalia -> Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! En idd, foto's zou wel leuk zijn!
Heidi -> Wat een superleuke foto's weer van Jesse!
Frank -> Ik denk dat je pas op het moment dat je daar bent kunt zeggen of je wel of geen galop wil/kan doen. Het lijkt mij verstandiger dat de groep die niet gaat dan terug de duinen in gaat om problemen te voorkomen.
Lisenka -> De bedoeling is om in Kootwijk een strandrit te doen in september. Halley lekker in het land! Hij ziet er lekker vol uit!
Gisteravond waren de bulten op Rintske d'r buik gelukkig al minder!
Ja, idd heel veel koffie drinken, telefoontjes beantwoorden en wat schriftelijk werk wegwerken...
*** zucht ***
MAAR vanmiddag word ik wel onder handen genomen door de fysio, oftewel, de 2 fysio's, whahaha... kijken of die mannen mij daadwerkelijk kunnen (im)mobiliseren, haha!
Denise: Voor jullie wel fijn om te weten wat ze zou willen als het weer mis gaat. Weet je in elk geval dat je voor haar de juiste beslissing neemt. Nu maar hopen dat het herstel zich doorzet en dat ze er geen longontsteking overheen krijgt.
Lobke: Die proef doe ik je niet na. Knap hoor.
Elise: Gaaf is dat dan om te zien dat het ze dan toch lukt en trots dat die kinders dan zijn. Word je zelf ook helemaal blij van.
Saida: Kootwijk ok. September, dan kan ik nog wel even wat conditie opbouwen met mijn gele boefje of is het alleen voor barokkies? Ben vooral blij met de belangstelling voor de veulens. Weet je dat je niet voor niets fokt. Van Zalamera kan ik nog lekker genieten.
Dank jullie wel voor de complimenten over Halley. Halley is ook een blij paard. Hij is best wel ondeugend, maar wel op een hele lieve manier. Ik hou persoonlijk wel van paarden die ondeugend zijn. Ik kan ook niet boos op hem worden, moet altijd om hem lachen. Hij is naast barok inderdaad ook chique.
Machonito
Geplaatst: 09-06-09 09:30
hihi Dankje Ja Jesse is echt een leuk manneke
_Saida_ die bulten onder d'r buik komt dat door eiwitten of gestoken ?? Baron heeft ook een keer bulten gehad hij zat helemaal onder maar dat kwam door een reactie van een spuit dat ie kreeg van de dierenarts omdat ie koliek had. bleek dat ie een zwaar reactie na gaf van die spuit en als hij teveel eiwitten krijgt zit ie ook onder
Suelza Fjorden zijn ook zo leuk ik heb vroeger er ook 1 gehad via de dierenbescherming heb ik hem gekocht. hij was een baby fjordje met een groei achterstand (hij leek op een veulentje terwijl hij ander een half was). Fjordje was zwaar verwaardeloost bij iemand weggehaald hij zat in een tekleine donkere stal zonder ramen erin van 1 bij 1 en kwam er niet uit en leefde op brood en water. hoefjes vergroeid en mager en had zelfs droes Ik heb hem genomen en opgeknapt hij is een mooie fjord geworden en later een goed tehuis voor hem gezocht (ik kocht vaker zielige paarden op om op teknappen).
wel leuk hoor dat je een klein ventje op zijn paardje helpt en nog eens lukt
heikedenise Stekte met je oma en geef haar een dikke kus van ons
soeske wel een grote Maincoon zeg zijn de katers groter dan de poezen ?? helaas is die van ons naar de poezen hemel gegaan ik vind ze zo mooi
Lisenka echt een knappertje heb je zeg
frankiej ik ga zeker mee hoor met Baron gewoon heerlijk over het strand hobbelen. we hoeven niet eens te racen mischien dat Annick ook mee gaat met Flip
Anniick dankje Annick ga je ook mee een strand rit maken met ons
Vanmiddag gaat Baron naar de hoefsmid krijgt weer nieuwe schoenen en Jesse gaat vanmiddag naar de kinderarts in het ziekenhuis voor na controle. hij blijft benauwd hebben verder heeft ie geen last ervan ofzo hij is een vrolijk blij mannetje
Machonito
uuhg7ttrgfgfjjjhn nb gb ,mjhgyty665 vc jh bnbyn6rrbhvvvvvvvvv;yhjhvghygggbbkji
een berichtje van Jesse hahahha
Zilfstar
Geplaatst: 09-06-09 09:34
@ Saida: Zijn afstamming probeer ik nog achter te komen. Staat niet in zijn paspoort. Hij is gefokt bij Van de Gadedijk en iemand bij mij op stal kent deze stal dus ik ga proberen daarmee in contact te komen voor namen van moeder en vader. Het is een echt barok gebouwde Fries en super lief. En het ging ons vooral om karakter en niet om papier.
Voor de anderen: ik ga me niet ineens in allerlei online gesprekken al mengen maar begrijp dat her en der de nodige steun welkom is. Zoals bij Jolijn gellof ik omtrent de gezondheid van haar paard. Veel sterkte hiermee. Zo te lezen nogal een beslissing.
En ook voor Denise de nodige steun. Ik hoop dat er vooruitgang in komt als ik het goed onthouden heb.
En Debby: heb even niet gevolgd wat voor kuur je moest maar ook voor jou veel sterkte.
Machonito
Geplaatst: 09-06-09 09:37
van het weekend gingen we fietsen en zagen we in een woonwijk op het gras 2 ooievaars. wij stoppen en er naar kijken en filmen met mijn telefoontje. ze waren niet bang ofzo. volgende keer gaan we er weer heen fietsen met een camera en brood mee en dan in het gras zitten met jesse brood voeren en hopen dat ze dicht bij komen voor leuke foto,s