Ik kan nog niet echt wennen aan die knalkleuren op wedstrijd... ik hou het toch liever allemaal wat rustiger. Soms zie je in bruintinten wel mooie combinaties voorbij komen, dan is 't met het paard een geheel. Dat vind dan ook ik echt heel mooi. Bij friezen vind ik toch gewoon zwart/wit het mooiste. Klassiek en rustig... Maar de meeste friezen hebben ook een wat imposanter uiterlijk en door je eigen kleding rustig te houden komt dat ook mooi naar voren vind ik.
Maar trek je van mijn smaak wat dat betreft niet teveel aan, ik heb sowieso wel een redelijk klassieke/nette smaak, ook gewoon in het dagelijks leven
Welkom Woestein! Volgens mij zag ik die foto's ook op facebook al een keer voorbij komen? of friezenforum? of ergens anders op bokt? ik weet het niet meer haha
Kilometers is belangrijk inderdaad, zeker tegen de spanning. Gewoon de tijd voor nemen. Als zijn accu snel leeg is kun je ook prima gewoon 1 proefje rijden. (ik heb altijd ruim los gereden en de eerste paar wedstrijden maar 1 proefje totdat hij beter om kon gaan met de spanning en nu doet hij er ook prima 2). Gewoon kijken wat voor jou het beste werkt! Lessen op locatie kan ook fijn zijn, voor het kilometers maken, dan heb je ook direct iemand erbij die je begeleid om die spanning af te laten vloeien.
Kort in de hals is lastig inderdaad, dat steekt met spanning dan wel heel erg de kop op. Hopelijk helpt het kilometers maken en dan komt dat vast en zeker helemaal goed met jullie
En slanke knappert hoort, die Euwe! Hij wordt dit jaar 6 neem ik aan? Is ook nog jong... je laatste foto is al een heel mooi moment 
(Welke regio woon je? Voor spanningsdingetjes en les op locatie... er is in frieschepalen regelmatig een lesdag met jenny veenstra, die is daar echt top voor! Ik had eerste keer ook veel spanning, maar door haar les (op locatie) voor m'n debuut ben ik echt veel rustiger en vol vertrouwen naar m'n eerste wedstrijd gegaan. In de ring alsnog spanning maar met losrijden liep hij toen al wel zoals thuis dus mijn doel was toen al ruimschoots gehaald. Kan het je zeker aanraden, jenny kan daar echt heerlijk nuchter doorheen prikken
Hier heeft er weer eentje heerlijk gelopen! Het wijk-kwartje rinkelt al goed. Het heeft de bodem nog niet helemaal bereikt maar het is onderweg hahaha dus dat komt vanzelf!
Wat vinden jullie van middengalop op de volte trouwens? Ik vind dat echt waardeloos... Op de lange zijde kan hij echt al wel een mooi middengalopje laten zien maar op de volte verliest hij sneller balans en dan kan hij ook wel verruimen maar dan gaat m'n volte veel sneller uit model
Ik vind middengalop op de volte in ieder geval een stuk moeilijker als op de lange zijde