Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
My_Chimanga schreef:Niet weer echt gebroken he?!
(flauw, sorry) was het leuk?? Lekker weer eens met je paardje in de weer geweest?
Oooooh Chim was vandaag zooo braaf, maar zooooo stout tegelijk!!
Mijn nichtjes kwamen rijden, beiden wel lange rijervaring maar helaas alleen vanuit de manege en dat zijn toch andere paardenkarakters dan mijn dame...
Inrijden ging goed, ze was zelfs wat sloompjes en liet het allemaal maar gebeuren... draf ging ook prima, nichtjes durven niet echt te vragen om buiging en stelling, dus madam had nergens moeite mee want ze kon lopen waar ze wilde.... maar daar ging ze dus ook misbruik van maken!! Iedere keer op de volte linksom kwam ze bij het hek tot de conclusie om zelf maar naar rechts af te slaan. Nichtje een heeft het een tijdje vol gehouden maar ze bleef tegenstribbelen en dat kostte haar een aantal keren de knie... Ook de linkergalop wilde ze graag proberen maar Chimaga bleef dus steeds de bocht om trekken en daarbij weer volledig verkeerd aanspringen dus dat heb ik even stop gezet... Nog even lekker rechtsom gereden en toen ging nicht nr. twee er op.
Gewoon mijn leeftijd en mijn lengte en gewicht dus dat was het probleem niet
En toen begon ze echt helemaal koppig te doen! Maarja, dat nichtje vraagt al wel wat meer, dus ging ze uitproberen geloof ik! Bij mij werkt ze momenteel heel goed mee, al vindt ze het wel moeilijk, maar bij haar gaf ze gewoon niet toe!
Zo erg zelfs, dat ik zij dat ze gewoon op de linkervolte maar door moest blijven sturen en dat Chimanga vanzelf een keer linksom zou gaan ipv rechts, toen zijn ze recht tegen de omheining aan gereden (chim heeft schaafwondje op haar borst, zo raak!) maar ook zij heeft dapper doorgezet en zelfs een korte zeer hevige linker galop te pakken gehadNiet geheel expres want ze gaf Chim een tik en die gaf een bok terug en sprong er vandoor maar 'perongeluk' in de goede galop, dus riep ik dat ze haar maar even door moest rijden...
Naja, heel lang verhaal, de dames hebben zich vermaakt en willen allebei nog wel eens komen, dus ze zijn niet bang! Maar ooooh wat een ontzettend koppige draak heb ik dan zeg! Gelukkig heb ikzelf morgen weer les![]()
Maar al met al heeft Chimanga wel iedereen netjes toegelaten, was ze extreem braaf met opzadelen en deed ze haar dingetje wel, behalve toen de dames dus wat meer durfde te gaan vragen
My_Chimanga schreef:Zo, weer even bijgelezen, wordt eindelijk weer gekletst hier! Haha
Ik heb alleen niet heel veel paardennieuws, morgen komen mijn nicht'jes' rijden op Chim... hebben allebei al jaren rijervaring maar ben toch benieuwd hoe dat gaat!
1.5 jr en dan longeren terwijl het beestje niet eens opperbest is?! Wat een domme beslissing... helaas is ze vast niet de enige die gewoon het geduld niet hebben en niet overzien wat de consequenties voor later kunnen zijn!
Jolijn, heel veel plezier morgen samen! En fysio, nooit leuk, nooit prettig, maar als het werkt dan moet je dat gewoon even volhouden ben ik bang!! Komop!