[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:03

Ja, dan snap ik wel dat je voorzichtig bent! Ik hou het dan maar bij wandelen en wat werken in de bak!

Ferro deed't ook wel flink!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:15

Ja de eerste keer vond 'ie het zo spannend dat 'ie er helemaal baldadig van werd... :D
Dus toen ben ik heel rustig schuin achter 'm mee gaan lopen en dan steeds iets verder weg en dat ging best heel goed!
Hij doet enorm z'n best om dingen goed te doen, maar als 'ie het te spannend vindt wordt 'ie baldadig en begint 'ie druk te doen en te bijten... :D
dat is met wandelen ook, moet 'ie even afreageren... 8-)

Ik wil het straks wel weer rustig aan op gaan pakken het longeren, als de bak minder zwaar is en dan ook maar 1 keertje per week 10 minuutjes ofzo...
1 feb wordt 'ie al 3, dus van de winter moet dat denk wel rustig kunnen als de bodem goed genoeg is...
Maar verder ben ik inderdaad ook heel voorzichtig, ik wandel nu 1x in de week, soms 2x zo'n 20 minuutjes, verder alleen een beetje poetsen en grazen aan de hand enzo...

Wel leuk zo samen wandelen met de 2 paarden martinique, fijn dat dat goed gaat, en leuk dat ze zo enthousiast is!

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 01:31

Zo, weer even bijgelezen, wordt eindelijk weer gekletst hier! Haha
Ik heb alleen niet heel veel paardennieuws, morgen komen mijn nicht'jes' rijden op Chim... hebben allebei al jaren rijervaring maar ben toch benieuwd hoe dat gaat!

1.5 jr en dan longeren terwijl het beestje niet eens opperbest is?! Wat een domme beslissing... helaas is ze vast niet de enige die gewoon het geduld niet hebben en niet overzien wat de consequenties voor later kunnen zijn!

Jolijn, heel veel plezier morgen samen! En fysio, nooit leuk, nooit prettig, maar als het werkt dan moet je dat gewoon even volhouden ben ik bang!! Komop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:16

Ik ben gebroken :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:51

maar...
was het leuk????

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:57

Niet weer echt gebroken he?!
(flauw, sorry :Y) ) was het leuk?? Lekker weer eens met je paardje in de weer geweest?

Oooooh Chim was vandaag zooo braaf, maar zooooo stout tegelijk!!
Mijn nichtjes kwamen rijden, beiden wel lange rijervaring maar helaas alleen vanuit de manege en dat zijn toch andere paardenkarakters dan mijn dame...
Inrijden ging goed, ze was zelfs wat sloompjes en liet het allemaal maar gebeuren... draf ging ook prima, nichtjes durven niet echt te vragen om buiging en stelling, dus madam had nergens moeite mee want ze kon lopen waar ze wilde.... maar daar ging ze dus ook misbruik van maken!! Iedere keer op de volte linksom kwam ze bij het hek tot de conclusie om zelf maar naar rechts af te slaan. Nichtje een heeft het een tijdje vol gehouden maar ze bleef tegenstribbelen en dat kostte haar een aantal keren de knie... Ook de linkergalop wilde ze graag proberen maar Chimaga bleef dus steeds de bocht om trekken en daarbij weer volledig verkeerd aanspringen dus dat heb ik even stop gezet... Nog even lekker rechtsom gereden en toen ging nicht nr. twee er op.
Gewoon mijn leeftijd en mijn lengte en gewicht dus dat was het probleem niet ;-)
En toen begon ze echt helemaal koppig te doen! Maarja, dat nichtje vraagt al wel wat meer, dus ging ze uitproberen geloof ik! Bij mij werkt ze momenteel heel goed mee, al vindt ze het wel moeilijk, maar bij haar gaf ze gewoon niet toe!
Zo erg zelfs, dat ik zij dat ze gewoon op de linkervolte maar door moest blijven sturen en dat Chimanga vanzelf een keer linksom zou gaan ipv rechts, toen zijn ze recht tegen de omheining aan gereden (chim heeft schaafwondje op haar borst, zo raak!) maar ook zij heeft dapper doorgezet en zelfs een korte zeer hevige linker galop te pakken gehad *\o/* Niet geheel expres want ze gaf Chim een tik en die gaf een bok terug en sprong er vandoor maar 'perongeluk' in de goede galop, dus riep ik dat ze haar maar even door moest rijden...
Naja, heel lang verhaal, de dames hebben zich vermaakt en willen allebei nog wel eens komen, dus ze zijn niet bang! Maar ooooh wat een ontzettend koppige draak heb ik dan zeg! Gelukkig heb ikzelf morgen weer les 8-)
Maar al met al heeft Chimanga wel iedereen netjes toegelaten, was ze extreem braaf met opzadelen en deed ze haar dingetje wel, behalve toen de dames dus wat meer durfde te gaan vragen :P
Laatst bijgewerkt door My_Chimanga op 30-09-12 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:01

My_Chimanga schreef:

:oo _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:05

:')

Nee, ik ben gewoon echt dood en dood op!

Het was zooo leuk, Mo was zo anders dan tijdens vorige shoots, compleet zen gewoon, echt heel fijn!
Ben heel erg benieuwd naar het resultaat, heb van iemand een mooi hoofdstel geleend met mijn eigen spaanse stang erin! Supermooi!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:07

My_Chimanga schreef:
(flauw, sorry :Y) ) was het leuk?? Lekker weer eens met je paardje in de weer geweest?

Oooooh Chim was vandaag zooo braaf, maar zooooo stout tegelijk!!
Mijn nichtjes kwamen rijden, beiden wel lange rijervaring maar helaas alleen vanuit de manege en dat zijn toch andere paardenkarakters dan mijn dame...
Inrijden ging goed, ze was zelfs wat sloompjes en liet het allemaal maar gebeuren... draf ging ook prima, nichtjes durven niet echt te vragen om buiging en stelling, dus madam had nergens moeite mee want ze kon lopen waar ze wilde.... maar daar ging ze dus ook misbruik van maken!! Iedere keer op de volte linksom kwam ze bij het hek tot de conclusie om zelf maar naar rechts af te slaan. Nichtje een heeft het een tijdje vol gehouden maar ze bleef tegenstribbelen en dat kostte haar een aantal keren de knie... Ook de linkergalop wilde ze graag proberen maar Chimaga bleef dus steeds de bocht om trekken en daarbij weer volledig verkeerd aanspringen dus dat heb ik even stop gezet... Nog even lekker rechtsom gereden en toen ging nicht nr. twee er op.
Gewoon mijn leeftijd en mijn lengte en gewicht dus dat was het probleem niet ;-)
En toen begon ze echt helemaal koppig te doen! Maarja, dat nichtje vraagt al wel wat meer, dus ging ze uitproberen geloof ik! Bij mij werkt ze momenteel heel goed mee, al vindt ze het wel moeilijk, maar bij haar gaf ze gewoon niet toe!
Zo erg zelfs, dat ik zij dat ze gewoon op de linkervolte maar door moest blijven sturen en dat Chimanga vanzelf een keer linksom zou gaan ipv rechts, toen zijn ze recht tegen de omheining aan gereden (chim heeft schaafwondje op haar borst, zo raak!) maar ook zij heeft dapper doorgezet en zelfs een korte zeer hevige linker galop te pakken gehad *\o/* Niet geheel expres want ze gaf Chim een tik en die gaf een bok terug en sprong er vandoor maar 'perongeluk' in de goede galop, dus riep ik dat ze haar maar even door moest rijden...
Naja, heel lang verhaal, de dames hebben zich vermaakt en willen allebei nog wel eens komen, dus ze zijn niet bang! Maar ooooh wat een ontzettend koppige draak heb ik dan zeg! Gelukkig heb ikzelf morgen weer les 8-)
Maar al met al heeft Chimanga wel iedereen netjes toegelaten, was ze extreem braaf met opzadelen en deed ze haar dingetje wel, behalve toen de dames dus wat meer durfde te gaan vragen :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:08

leuk jolijn!

haha eigenwijze chim! :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:11

My_Chimanga schreef:
Zo, weer even bijgelezen, wordt eindelijk weer gekletst hier! Haha
Ik heb alleen niet heel veel paardennieuws, morgen komen mijn nicht'jes' rijden op Chim... hebben allebei al jaren rijervaring maar ben toch benieuwd hoe dat gaat!

1.5 jr en dan longeren terwijl het beestje niet eens opperbest is?! Wat een domme beslissing... helaas is ze vast niet de enige die gewoon het geduld niet hebben en niet overzien wat de consequenties voor later kunnen zijn!

Jolijn, heel veel plezier morgen samen! En fysio, nooit leuk, nooit prettig, maar als het werkt dan moet je dat gewoon even volhouden ben ik bang!! Komop!

Meisje is 12 ofzo, heeft er eigenlijk gewoon veeeel te weinig verstand van. Haar moeder blijkbaar ook niet. Ben blij dat ze mij af en toe wat vraagt, wil me er ook niet teveel mee bemoeien, maar dit gaat wel erg ver.

Vandaag weer lekker gespeeld met Fiel in de bak :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:15

Was dat een foutje Geeske, dat quoten van jezelf? ;)

Grappig dat ze zo anders reageert als je nichtje meer gaat vragen! Wel vervelend dat ze tegen de omheining aanzat...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:15

O dat vind ik al heel wat, dat ze wat vraagt! Dat gebeurd ook maar zelden, dus als je niet beter weet en je ouders je ook niet kunnen helpen?

Leuk, lekker spelen!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:17

Had gedacht dat haar moeder wel meer verstand had, is toch ook wel een paardenmens.. Ja ze vroeg niet of het longeren goed was, maar vroeg wat ze kon doen als hij tijdens longeren ging grazen ofzo. Dus toen heb ik gezegd dat ze hem helemaal niet zou moeten longeren en uitgelegd hoe de groei van een paard gaat.. Van die meisjes zijn wel vermoeiend hoor... Hebben te weinig verstand eigenlijk, te weinig ervaring, maken graag een ****zooi in stal kennelijk.... Soms he.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:33

Eigenwijze chim :+

Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:32

Zo jong longeren en dan met zo'n probleem :(
Mijn oude paard kan ook zo reageren als Chim, ze is nu 23 dus nu niet meer maar vroeger, kinderen geen probleem, liep ze netjes aan de teugel maar ging er iemand opzitten die dacht dat ze kon rijden dan ging ze ze echt uitproberen. Overal bang voor zijn of in de galop even superhard en dan gewoon tegen de rest in gaan en ik maar roepen niet trekken dan gaat ze alleen maar harder. :D

Fijn Ellis dat je vooruitgang ziet bij je paard, nu maar hopen dat de veearts het bevestigd.

Vandaag weer een beetje opgeknapt Jolijn?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:58

Mooie foto, Jolijn! Wat heeft Mo superschattige oortjes :)

Geeske, wat een eigenwijs paard heb jij zeg :) Bij ons staat ook zo'n Lippizaner, kan zoooo koppig zijn! Ze heeft ook een enorme hengstennek, dus als ze die er dan nog eens bij opzet...

Gisteren wat vrij werk met Figo gedaan en we zijn rustig aan de hand wat gaan wandelen. En hij is werkelijk nergens van onder de indruk! Als hij zo zal zijn onder het zadel, wordt het een heel fijn paard om tochtjes mee te doen :) Daarna nog een lange kriebelsessie en vriend heeft het gefilmd. Figo geniet daar zo hard van dat hij de meest oncharmante koppen trekt.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:30

haha, ja, t is dan echt een kreng! En inderdaad, zooo sterk! Maarja, we zullen zien of ze t bij mij vandaag gewoon normaal doet ;-)

Fijn dat Figo zo lekker gaat zeg! Leek me ook wel wat, van jongs af aan opvoeden, dan kun je inderdaad alvast mooi wat voorwerk doen voordat ze zover ontwikkeld zijn dat ze echt veel veel VEEL te sterk zijn om nog makkelijk te kunnen corrigeren! (zoals mijne bijvoorbeeld -O- )
Dat is alleen maar lekker voordat je er op gaat!

Mo is echt Mooi :-)

Ellis, wanneer kwam de da om te controleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:08

Goed bezig Liesbeth!

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:17

Mooie foto's!

Wat fijn dat Figo zo ontzettend makkelijk en braaf is zeg!
Bij Ferro gaat nog niet alles vanzelf hoor... :D

Vanmorgen is de veearts geweest voor Fifi, ze was best wel druk, sprong een gat in de lucht toen ze mocht draven... :+
Moest een keer extra heen en weer draven omdat de eerste passen niet goed waren, dus even spannend...
Maar daarna liep ze gelukkig goed, ook op de volte, dus we mogen weer heel rustig iets gaan opbouwen...

Moet wel 2x per dag blijven stappen, maar mag nu de 2e keer 30 min, en dat mag ook onder het zadel of voor de wagen, dus dat is wel fijn! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:18

Oooh heel fijn Ellis! Goed nieuws!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:45

Supernieuws, Ellis!

Ja, mijn wilde hengst is bijlange niet wild. Alles is hoogst interessant en de moeite waard om rustig te onderzoeken :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:34

Goed nieuws Ellis.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:42

Oh dat is eindelijk beter nieuws Ellis, lekker weer aan de slag! Al is het eerst rustig aan...

Ik heb om 5 uur les, hoop dat ik het dit keer eens droog kan houden!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:13

Jeetje, wat ben ik alweer een tijd niet langsgeweest.
Momenteel heel druk, met studie, paard etc, wel heel goed nieuws mbt studie:
Mag de minor doen die ik heel graag wilde doen: Creatief schrijven! Was een selectieprocedure, dus was heeeel blij!!
Verder van de week les gehad, heb een topic aangemaakt, linkje staat in mijn onderschrift mochten mensen het leuk vinden!
Daar staat ook meer info over zijn nieuwe sportkapsel :D

Even in vogelvlucht er doorheen...

Weer foto's voorbij zien komen van knappe Ferro, leuk!! Yeah, redelijk goed nieuws over Fifi, fijn!!

Ook verhalen over jonge paarden, kan ik nu niet over meepraten haha, maar leuk om te lezen uiteraard!

Geeske, fijn dat Chim goed gaat, en druk met winterstalling bezig, wat dus ook gelukt is lees ik nu, super!
Haha moest lachen om je scherpe opmerking: Niet echt gebroken he :') En stoute Chim :') Chimanga zou dus geen goed manegepaard zijn haha (of wel, ze leert het iedereen wel ff) :D

Wauw en Liesbeth echt prachtige jurk zeg!! Heerlijk dat Figo zo braaf was :j

Martine, bij jou bloedheet, en verder? :D