[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:13

Dat is waar :). Het is daar heel wisselend.... Terwijl de aswolk op de een of andere manier nooit het europese vasteland bereikt :P.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:15

Euh... waar heb jij zo'n 1,5 week geleden gezeten? :D :+ (Of was jij op vakantie?)
Ik heb de aswolk toch wel degelijk gezien hoor! En het vliegverkeer was hier ruim een week van de kaart (lees: veelal zelfs dicht!) door die aswolk...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:37

Oh Aline <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:44

Shanna: Dat weet ik nog wel :P. Maar ze hebben het maar een keer gesloten, toen is het weer open gegaan en nu gaat het denk ook niet meer dicht ;). Terwijl ze in Engeland nog steeds sluiten... En toch ligt dat niet zo heel ver weg ;).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:45

Dat ligt geheel aan de wind... in Spanje is nu het nodige dicht. Dus dat zegt niks... als die vulkaan as blijft uitstoten en de wind draait deze kant op, zijn we gewoon weer de pineut. :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:48

Ik denk dat ze op het moment de economie ook zwaar laten wegen ;). Vond de theorie van dichtheid van asdeeltjes erg leuk, maar als ze zich verplaatsen kan je nooit voorspellen of je door een wolk met redelijke dichtheid of met ver van elkaar af asdeeltjes vliegt :P. Misschien is de route als je opstijgt nog vrij, maar vervolgens halverwege ligt er ineens wel een dichte aswolk voor je :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:50

Dat kunnen ze in principe voorspellen, waar die aswolk ligt...

Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Ene kant wil ik wel leuk paarden kijken etc, maar er wordt wel van me verwacht dat ik 2 dagen ook paarden rij (wat ik eigenlijk niet erg vind haha) maar met die rug nu... pfffffffffffffff dubio.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:51

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:11

Ohh fijn Shanna... Not :\ . Balen zeg. Ik duim dat alles vrijdag weer "over" is.

Anouk, gefeliciteerd *\o/* . Heerlijk gevoel zeker, dat je nu zelf op pad kan!

Aline, heerlijk die veulenfoto's :9 . Het is echt een prachtig kleintje zeg!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:41

Joepie! Maandag gaat "mijn" zadel op de bus. Ik zet het tussen haakjes want mijn eigenlijke zadel moet nog steeds naar Nederland komen. Ik krijg nu eenzelfde, helemaal zwart, maar dan met leren ipv suede zitting en als mijn eigenlijke zadel dan eindelijk binnen si mag ik zowiezo de zitting ruilen of evt zelfs het hele zadel (die ik nu krijg heeft 2 keer op een paard gelegen). Verder krijg ik nu webbers van 70 ipv 60 cm want die korte moeten ook daar vandaan komen. Ik kijk of de 70-ers me bevallen en neem dan miss de 60-ers erbij voor de kids.

Dus eindelijk kan ik straks weer gaan beginnen met rijden!!

Vandaag Jippe even uit de wei gevist, hoefjes gekrabd en wat aan zijn kootholten gedaan. Beide voorbenen heeft hij een plekje dat wat vochtig is, aan het smetten zeg maar. Mok? Heb de haren korter geknipt op die plekken zodat ik beter de Acederm erop kon doen en een flinke lik uierzalf. Jippe bleef heel braaf staan met zijn been liggend op mijn knie. En dat los in de stal zonder hooi voor zijn neus. Hij is braaf <3

Verder even het hoofdstel omgedaan met het dubbelgebroken bit eraan. Neusriem op advies van iemand in een ander topic hoger gehangen (zit nu WEL 2 vingers onder het jukbeen. Nooit naar gekeken :o Nu zit alleen die sperriem zo raar voor mijn idee, maar dat hoort zo geloof ik...) Zat er lekker op de te knabbelen (echt zijn kiezen ofzo erop: knarts, knarts...) om even later zijn mond stil te houden en vrolijk om zich heen te kijken. Daarna weer af en hem de wei weer in gegooid. Gaat uitgebreid liggen rollen toen ikd e wei uit was, met een hoop gekreun en gesteun. Doen die dat van jullie ook? Onder hevig gebries en geproest en gekreun 2 keer uitschudden en mij olijk aankijken met zijn manen door de war. <3 Vond het wel prettig om te zien dat hij zich om kon rollen over zijn rug heen en weer terug. Want dat heb ik hem weken niet zien doen. Alleen maar 1 kant rolde hij altijd, altijd rechts volgens mij (links gebogen...) dus had ik het idee dat ie miss wat vast zat. Maar nu dus beide kanten lekker onder de modder (jahaa, want het is net een varken. Liefst in diepe plassen of heftige modder rollen). Dus mijn idee dat 3 weekjes rust en lekker lopen op de wei miss wel erg goed voor hem is, lijkt te kloppen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:11

Heey

Shaddy houd het spannend, uier groeit goed, ze is erg onrustig, eet niet veel ( terwijl ze normaal alleen maar eet). En ze weet niet meer zo goed wat ze moet doen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:27

Soeske wat leuk zo'n show! Heb het gelijk even opgezocht wat het dan precies was.. Als jullie hier komen kan je de Tunesische Fantasia zien :P mooie foto ook trouwens!

Denise succes met je wedstrijd!

Anouk gefeliciteeeerd! Harstikke goed! Jullie gaan dus binnenkort naar het bos :D en Sabrina lekker op ponykamp geweest.. waar is ze heengeweest?

Aline wat een droppie..

Heidi wat een ellende, heel veel sterkte ermee.. Hopen dat ze een beetje opschieten met die operatie..

Esther wauw wat een bink is het geworden!

Is dat gedoe met die aswolk nou nog steeds aan de gang?!

Shanna als je met transavia vliegt en ze echt niet gaan boek je je ticket anders vast om voor Djerba :P

Flaaf heeft zich bezeert tijdens het gek doen in de paddock, hij heeft zich in z'n kootholte getrapt en helemaal opengehaald :( nog meer rust dus! Met Mabrouk gaat het goed, hij voelt zich al helemaal een ventje nu, is al n paar x op zn achterbenen gaan staan := hij stond eerst achter maar hij werd helemaal opgewonden omdat hij het merrietje kon zien in de verte, nu hebben we hem en Darius maar omgeruild, allebei zijn ze nu veel relaxter.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:42

Hier nog een paar fotootjes van de paarden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Broekie ligt erg veel, de hele nacht in z'n box en overdags buiten ook, wel kijkt hij de hele tijd naar de weg en de zee, koppie omhoog. Wel loopt hij steeds al half te piafferen als we langs de andere paarden lopen, en stoot hij al flink schrille hinnikjes uit :') hij heeft een hoeveelheid wormen uitgepoept trouwens, niet normaal! Van die rode bloedwormen..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:01

Ahhhh die steigerfoto!!! Even die zweep wegshoppen en dan is ie echt prachtig!

Broekie is zeker die onderste? Is ie nou zo mager idd? Wel een heerlijk weertje daar zeg ohhhhhhh!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:04

Mooie foto he! Maar idd erg jammer van die zweep, heb hem al weg geprobeerd te krijgen maar het werd een beetje een rommeltje := broekie is het kleintje inderdaad, hij is nog erg mager maar hij begint steeds beter te eten, we hebben wel geplette haver voor hem nodig want hij is aan het wisselen en krijgt de hele nogal moeilijk weg.. Hij zat zo vol met wormen, hopelijk gaat hij nu een beetje groeien! Las dat je zadel er aan komt, fijn zeg! Zal hem zeker mooi staan :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:36

lakshmi schreef:
Soeske wat leuk zo'n show! Heb het gelijk even opgezocht wat het dan precies was.. Als jullie hier komen kan je de Tunesische Fantasia zien :P mooie foto ook trouwens!

Dankje :D
Wat is dat, tunesische fantasia? hahaha
Leuke fotos heb je geplaatst. is het niet lastig om aan hooi/stro te komen? En hebben ze bij jullie gras?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:42

Lakshmi: Leuke foto's!! Geweldig zo spelen met een pion!! Gelukkig is de kleine alweer zijn wormen aan het kwijt raken! Hopelijk heeft ie ze binnekort snel allemaal uitgepoept dan wordt ie vast weer wat voller en groter! Die zorgen natuurlijk ook dat ie zijn voedingsstoffen niet binnen krijgt! Hij heeft wel echt een heerlijk kleurtje!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:05

Martine, wat een super gave foto's! :D Knappe Flaaf :~ Hij is echt leuk! En woest zo stijgerend haha! ;) En Darius wordt een heus paard, hij raakt baby-af. De nieuwe is ook erg leuk, wel akelig van die wormen zeg :=

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:33

gezellige klets hier...

goh, de aswolk heeft ook de barokkies bereikt haha. ik ben blij dat we deze zomer niet met het vliegtuig naar spanje gaan. bij ryanair ben je in zo'n geval dus mooi de sjaak. hoop dat het allemaal losloopt shanna!

whaaa wat een weertje daar aan de andere kant van de "mediterranean".

aline: hebben, hebben, hebben. wat een mooie toch ook

vanavond erg lekker gereden. van de week ging het echt belabberd, vandaag had ik er eens de pelham (van suus ja) ingehangen. hij reageerde er echt goed op. direct lekker laag instellen, rug goed gebruiken, oortjes erop en gewoon lekker lopen. ik zei al tegen des: nou ben je net een echt paard haha. had nog wel discussie met anouk over het teugelgebruik bij zo'n bit. "hulpteugel" zit onder aan het bit, hoe is de teugelligging dan tussen de vingers? "gekruist" beviel me wel het beste. ik heb overigens nog nooit met 2 teugels gereden vandaar. denk er hard over om eens een stang te proberen, ik hoor steeds meer signalen dat een pre die beter waardeert dan een (gebroken) trens.
daarna ook nog even zonder teugel gereden voor de zit. het doorzitten blijkt toch nog wel een ding waar ik problemen mee heb, des remt namelijk direct af als ik ga doorzitten en zonder zadel bokt ie als ik wil draven. een meisje uit de buurt draaft en galoppeert er zo mee weg dus t ligt echt wel aan mijzelf. (naja zij is 16, ik 42 dus ze zal ook wel soepeler zijn :D ). ook op sam is doorzitten een crime terwijl die toch een heel "lichte" draf heeft. ik weet dat het vanuit m'n schouders en bovenlichaam komt, met die losse teugel werd het dan ook pas echt voelbaar en zichtbaar. iemand tips om oefeningen te doen zonder paard om die boel los te krijgen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:37

Bij die pelham als volgt Frank; de gewone trens teugel (dus bovenste) onder de pink door en de stang teugel tussen ring vinger en pink
Ik zou bij Des eerst de basis er goed in doen met een trens, als je op stang over wilt gaan zou ik je aanraden er eerst een kaptoom bij te doen en een stang, dus sturen op de kaptoom, dan 3 teugels in 1 hand (stangteugels en linker kaptoom teugel in 1 hand en de rechter kaptoom teugel in rechterhand) en daar aan laten wennen.. Zomaar een stang er in hangen zou ik persoonlijk niet doen als het paard op trens kan rijden...

En ik zou een fysiobal (of iig zo`n grote bal) kopen, kosten paar euri.. daar op rond balanceren en bekken losmaken.. kijken waar je midden zit op de bal, waar je bekken het meest kan bewegen. Vanuit daar gaan bewegen. Rondjes, naar voren, naar achter etc.. Anders eens een boek over Pilates bekijken, staan ook goeie tips in

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:45

met een trens is ie behoorlijk onrustig met z'n mond. met de pelham was ie al een heel stuk rustiger. sowieso is dessie lekker licht in de mond en daar blijf ik zuinig op. de stangteugel heb ik maar net aan vastgehad dus die deed eigenlijk niks. ook heb ik ondertussen verschillende iberische rijders gesproken en die geven bijna allemaal aan dat hun paarden een stang prefereren.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:50

Waren alleen maar tips hoor ;)
Met stang rijden is niet zomaar ff dat ding er in hangen.. Kan wel, maar dan moet je paard wel onwijs aan de zithulpen zijn en je moet zelf handig zijn met stang te rijden; weten wat je doet..
Waarom probeer je niet een ongebroken trens dan? Of alleen het trens gedeelte van de pelham?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:26

dus die stangteugel hoeft er niet per se aan om de het bit in balans te houden ofzo? misschien denk ik nu te ver door.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:30

Tjonge, hoe kan dat nou? Mooi weer en druk hier... ?

Soeske, kan me voorstellen joh! Ik vind het in elk geval superrrr mooi effect hebben op de foto's! Dan heb je echt je 'droompaard' <3

Esther: Ik ga niet in een vliegtuig zitten met al die as hoor! Mijn tante vliegt bij KLM als stewardess en ze was gelukkig nog in NL toen alles dichtging, maar ook het personeel van KLM heeft begrip voor het feit dat er niet gevlogen wordt. Het is vervelend, maar uit onderzoeken echt gebleken dat het gevaarlijk kan zijn. De risico's zijn naar mijn idee groot! Toch vervelend als de theorie waar is en jij zit net in dat vliegtuig, die dat wil bewijzen...
En onze vakantie gaat er niet mee lijden, want wij gaan dit jaar met de auto...

Shanna: Ach, overal is een reden voor! Mss moet je even uitstellen en kan je rug beteren? Dan kun je daar helemaal je beste beentje voorzetten!

Ilona: Een zalig gevoel! Vandaag moest Sabrina, maar ze heeft zich verslapen en morgen moet ik zelf op concours, maar omdat Frank heeft beloofd om voor te lezen, rijdt mijn vriendin. 23 mei rijd ik natuurlijk!!! :P Dan gaan we naar Schijndel. En de keer erop rijd ik ook hebben we afgesproken. Het is een heerlijk gevoel, maar nog wel onwerkelijk. Dinsdag moet ik mijn rijbewijs vernieuwen, maar het schijnt al in het systeem van het RDW te staan dat ik met een aanhanger mag rijden, dus als ze mijn kenteken checken, houden ze me niet aan... *D

Wanda: Het beste medicijn tegen mok is jouw ochtendurine. Zonder gekheid. Acederm werkt daar niet tegen. En verder zal de wei-eigenaar er wel varkensmest op hebben laten rijden. Dat is zulke agressieve mest, dat vreet ik de paardenbenen. Al onze paardebeesten kregen hier mok als dat op het land lag. Degene die het toen op het land reed, keek niet zo nauw en die mag het er nu dus niet meer oprijden.
Waar moet jouw zadel vandaan komen? Ik weet inmiddels dat die aswolk dramatisch is voor leveringen uit Engeland. Ik spreek helaas ook uit eigen ervaring!

Martine: Sabrina is naar De Moer geweest. Dat is een klein plaatsje naast Loon op Zand en vlakbij de Efteling. Lekker dicht bij de Drunense Duinen dus! Ze hebben zich perfect vermaakt daar en ik ben er heen gereden in de veronderstelling dat ik kon helpen ophalen. (was reuze benieuwd naar de accomodatie) Maar ze waren al onderweg naar huis toen. Dus ik liep ze mis, maar buiten zag het er keurig uit!
Zal ik nog een paar peesbeschermertjes toesturen voor Flaafje? Wat vervelend dat ie zich zo opengelopen heeft! En zo te lezen was ontwormen geen verkeerd besluit! Hopelijk is hij snel af van die bezoekertjes en kan hij zich wijden aan het groeien... Hij is mooi gebouwd, ben benieuwd hoe hij wordt als ie meer is aangesterkt!

Suus: Zowiezo had de stang weinig effect, want Frank kon de kinketting niet eens vastkrijgen! Dessie heeft een heeeeel grooooot hoofd... :P Dus die werkte al niet. Sammetje zijn bolleke is kleiner... 8-) Die is dan mss hoger, maar in hoofd moet hij inboeten. Nou ja, Sam denkt waarschijnlijk simpeler dan Dessie, die kan dat met zo'n groot hoofd natuurlijk heel lang. :+ Ik had ook al geopperd dat ie alleen een teugel zou doen aan de trens. Dat kan dus ook gewoon dan hè?

Na Frank heb ik Sammetje uit de bak gevist. Hij liep er al en wilde zichzelf een zandbad geven. Dat kon ik nog bijtijds voorkomen! Toen even poetsen. Daar word ik bij Sam altijd draaiierig van. Sam gaat altijd lopen drietsen en rondjes hollen als ik hem buiten poets aan het halster. Maar uiteindelijk bleef ie even staan! Hij leert bij! Frank kwam hem vasthouden, nou nou, alsof ie geslacht moest worden. Zo nerveus werd ie. Omdat Frank Sam vast had, had ik nog een leuk geintje voor Sam: Eerst sjabrak, daarna zadel. Haha, dat was spectakel! Sam wilde geen rood dekentje op de rug! Even snuffelen en toen lukte het, maar hij stond te rillen. Zadel erop, nog meer spanning! Hoofdstel.... pfff, dacht ie, dat ken ik tenminste! Toen opstappen en Frank had hem ánders vast dan anders. Toen ging ie! Gelukkig laat Frank niet los en bedaarde Sam. Uiteindelijk toch een mooi begin gemaakt en toen begon het gestuiter opnieuw: Bleek er een witte duif aan het wandelen te zijn langs de goot. Daar reageerde Sam nogal op. Toen die zijn bivak had gevonden, ontspande Sam. Ik heb behoorlijk zitten zoeken. Ik wil natuurlijk mijn houding verbeteren en dat vinden duurt altijd even, maar ja, hij moet ook netjes aan de teugel lopen en dan krijg ik nogal eens spanning. Sam gaat niet vanzelf goed lopen. Die moet je altijd wel even overtuigen, dat het echt moet. Maar als hij morgen ook zo loopt, hoor je me niet. :+ Hij eindigde weer super! Maar dat had wel wat voeten in de aarde dus. Sam is in ons achterbakje enorm afgeleid (of ik, kan ook natuurlijk). Na het rijden heb ik Sam nog even losgelaten. Kon ie even rollen en dat deed ie! Aan het touwtje mee naar de stal en hij reageerde weer op zijn rode sjabrakje. Volgens mij is ie in een vorig leven stier geweest in de arena ergens in Spanje. Kan bijna niet anders haha. :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:47

Anouk: als het niet doorgaat, ga ik er ook niet meer heen. Ga er sowieso niet werken, durf de gok gewoon niet aan met mijn rug. Dus ik zie wel hoe het loopt.