[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:14

Robijntjah schreef:
Saida: Ik krijg zelfs van andere mensen te horen dat die haar nog lang niet zouden laten gaan dus kom bij mij niet aan over egoïstisch....

Ik bedoel dit helemaal niet vervelend wat ik nu ga schrijven maar in deze situatie moet je niet naar andere mensen kijken.
Eerlijk gezegd ben ik het met Saida eens.
Jouw paard heeft pijn en kan niet zelf beslissen.
Als ze in stap al kreupel is dan kan ze zichzelf gewoonweg niet meer redden.
Ik hoop dan ook van harte dat je er toch nog eens over na wil denken dat Robijn zelf geen keuze kan maken.
Mocht je toch blijven bij je standpunt van 2 maanden zet haar dan zeker alleen in de wei, dit paard kan zichzelf niet meer weren bij andere.

Verder wens ik je enorm veel sterkte, welke beslissing je ook maakt, het is en het blijft heel moeilijk :(:)

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:16

Suelza, wat een rotbaan, hele dag wat koffie drinken :P
Jolijn, heel veel sterkte!
Saida, Goya heeft ook van die bulten op zn hals, hij jeukt er wel veel aan (aan bomen en aan het hek) maar ik weet niet wat het is en wat er aan te doen valt..
Lisenka, lekker buitengereden dus en weer wat paardjes minder..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:18

Jolijn, ik weet hoe lastig zo`n beslissing is. Heb zelf Claudia in moeten laten slapen, ze was hoefbevangen en was kreupel op het gras en kon haar niet eens mee de weg op nemen.. Zo erg was het.. Dierenarts kwam langs rijden en kwam bij mij even in de wei kijken, ik zat bij Claudia, en hij zei ook: Het is mijn mening maar ik zou haar in laten slapen als ik jou was, ze heeft alleen maar pijn.. Die middags heb ik het laten doen, hoe moeilijk ook, maar ze kon amper normaal stappen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:20

lisenka, lekker zo buiten gereden!
altijd moeilijk lijkt me als er paarden weg moeten...wel fijn als je weet dat je een goed plekje krijgen!

kelly, ik ben het wel met je eens, lijkt me vreselijk moeilijk, maar je moet soms naar een dier wel eerlijk blijven, dat was inderdaad ook wat ik aangaf met die uitspraak van de veearts...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:23

Nouvel schreef:
saida, wat bizar van die bulten!
kan een reaktie zijn op muggen ofzo inderdaad, mijn vorige paard reageerde daar ook heel extreem op, of anders het gras of het voer?
lastig...

jolijn, jij bent het uiteindelijk toch die de keuze moet maken en die haar het beste kent...
maar mijn veearts hoorde ik eens tegen iemand zeggen met een kreupel paard, als het paard in stap al kreupel loopt kan het dus niet meer kiezen of het wel of geen pijn heeft en dan is zelfs in de wei zetten niet eerlijk...

dat vond ik persoonlijk een uitspraak om te onthouden voor als ik zelf eens in die situatie kom te zitten...
maar zo kijkt iedereen er natuurlijk op z'n eigen manier naar...

Dat heb ik mijn oude, wijze opaatje ook eens horen zeggen, nadat we een jong paard kruislam uit de wei haalden, waarna hij direct is afgemaakt...

Maar ja... het blijven hele moeilijke beslissingen...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:24

soeske schreef:
Suelza, wat een rotbaan, hele dag wat koffie drinken :P..

Weet je wel hoe bruin je tanden daarvan worden :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:28

Robijntjah schreef:
Saida: Ik krijg zelfs van andere mensen te horen dat die haar nog lang niet zouden laten gaan dus kom bij mij niet aan over egoïstisch....

Wat andere mensen zeggen of denken zou mij niet interesseren, wel wat ik mijn paard aandoe door haar nog 2 maanden met pijn te laten lopen.
En als ik mezelf in jouw situatie zou plaatsen zoals je die zelf hier in het topic hebt verteld, dan zou ik het van mezelf heel egoïstisch vinden en haar liever laten gaan, zodat ze pijnvrij is.
Hoe moeilijk ik het ook zou vinden, het welzijn van mijn paard gaat vóór mijn gevoel.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:28

hahahaa
Ga je toch het ene kwartier koffie drinken en andere kwartier tanden poetsen ;)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:40

Dat is wel de oplossing. Ben alleen bang, dat je op een gegeven moment niets meer te poetsen hebt. :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:50

Ik wissel af met koffie - water - sterrenmuntthee ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:52

:D da's toch best een intensieve bezigheid!
je zal maar de verkeerde volgorde hebben... 8-)

ik ga zo eens even wat te eten pakken, heb vanmorgen groene thee, koffie en rooibosthee afgewisseld, nu tijd voor yohurt met kruus... :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:58

Suelza, heel veel sterkte, waardeloos deze situatie :(:)

Nouvel; Jij kan nu aan je definitieve herstel gaan werken toch? fijn ;)

Ik zag weer prachtige fotos van Xantha, wat een paard *zucht* sterkte met de laatste kuur maar de wetenschap dat het de laatste is moet ook wat kracht geven lijkt mij? ook voor jou een knuffel!!

Robijntjah; wat een verdrietig verhaal, heel moeilijk om die beslissing te nemen en persoonlijk zou haar volstoppen met pijnstillers zodat ze tot aug. iig een aangename tijd kan hebben als dat echt is waar je voor wilt gaan want een paard met pijn in het land zetten is niet paard-vriendelijk al denken wij zelf van wel.. maar paarden onderling zijn ook niet vriendelijk en zullen een kreupel paard niet ontzien ;) rusthuis en toezicht of niet ik denk dat dat zowieso iets is waar je niet zomaar aan voorbij moet willen gaan. Bedenk dat het jouw emotie is die haar uitstel geeft tot augustus maar en ga er dan ook maar vanuit dat het verdriet er echt niet minder om gaat zijn, dat kan ik je uit ervaring vertellen..
Ik wens je alle wijsheid en sterkte toe en probeer je eigen gevoel opzij te zetten in het belang van je paard :(:) nu of over een maand of wat het maakt kwa verdriet echt niets meer uit, de wetenschap dat je in het belang van je paard handelt maakt straks alles uit.. sterkte.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:43

Kelly – ik snap best dat je op zulke momenten met je ziel onder armen loopt maar je zou toch wel gewoon shows nog met hem rijden ?

Jolijn – moeilijke keuze maar waarom laat je der niet op het rusthuis als ik vragen mag want nu gaat ze iets langer als een maand naar het rusthuis en daarna wordt ze gelijk ingeslapen heb je daar een speciale reden voor ?

Ellis – ik snap best dat jij het stilzitten ook zat ben gelukkig ben je er bijna van af

Saida – ja me vriend is gewoon gaan werken en zijn chef stond ook verbaas te kijken die dacht dat die voorlopig nog wel thuis zou blijven hij loopt ook alweer met de geldkoffer in zijn hand over straat dus volgens mij is hij minder geschrokken dan ik maar hij belt me nu gelukkig wel af en toe om te zeggen hoe het gaat en zijn collega’s houden hem ook in de ‘’gaten’’ dus het is weer helemaal goed gelukkig
En wat raar van die bulten ik heb het nog nooit mee gemaakt :n dus kan je helaas niet helpen maar ben wel benieuwd wat het is

Lisenka – aan de ene kant super dat ze zo snel een goed plekje hebben gekregen maar aan de andere kant jammer dat ze zo snel al weg zijn
Wel fijn dat keljan weer de oude is dat is alleen maar super

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:36

Denise: Het is niet niets wat hij heeft meegemaakt. Hopen dat hij er zo mee om blijft gaan, maar hou hem maar goed in de gaten. Goed dat zijn collega's hem ook in de gaten houden. Het is in elk geval wel een bikkel.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:49

Heey
sanne :Gave foto's zeg :D
denise : Fijn dat je weer heerlijk gereden hebt :D
Iloon : Fijn dat het rijden weer heerlijk ging :D
jolyn : jeetje, ik weet hoe moeilijk die beslissing is. Ik wens je heel veel sterkte toe :(:).
kelly : Ik snap dat je op zulke momenten taco heel erg mist :(:)
saida : Wat raar van die bulten, hopenlijk zijn ze snel weer weg.

Morgen ga ik weer rijden :D
Het deed me gister echt goed :)

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:27

Hallo :D
Mag ik ook gezellig meekletsen? :o :P
ik heb een andalusier, Flip (philiphe).
sinds kort ben ik er achter dat hij écht geimporteerd is uit spanje :D
Afbeelding
Afbeelding
Flip is een echte donder en ik krijg les in de spaanse rijstijl :)
ik sta gezellig bij Heidi en Marcel op stal...
nouja, jullie horen nog van me :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:33

welkom annick :D Gaaf paard heb je zeg

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:34

Welkom!
heb jullie gezien in bunschoten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:37

Welkom Anniick! Knap paard heb je hoor!!

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:45

dankje :D
ach ja, Bunschoten, ik vind dat ik daar zo vreselijk slordig heb gereden, :=
maar het was een super ervaring & flip was echt bijzonder braaf :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:16

Annick: Welkom.

Angela: Fijn dat je weer hebt gereden. Moet toch een dubbel gevoel zijn.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:35

Jolijn Goh,ik ben echt onderste boven van je verhaal....wat een verdriet ;(
We waren allebei zo blij met onze stoere friese kruising...ik vind het echt zó erg voor je...
En ik weet zeker dat je een wel overwogen besluit neemt wat Robijn betreft,en ik weet zeker dat als jij ziet dat augustus te ver weg is,je eerder tot een beslissing zult komen.
Doen wat jij het beste vind,en ik weet hoeveel je van Robijn houdt en dat je haar niet onnodig veel pijn zal laten lijden..echt heel erg veel sterkte meis :(:)
En als je er aan toe bent...Moreno heeft heerlijke knuffels voor je :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:31

Dankjullie wel allemaal!

Robijn is in stap nog niet kreupel maar ik zie wel dat ze korter loopt... Vandaag met haar wezen wandelen en dat gaat prima, voor een half uurtje, daarna is de koek echt op!

Als ze echt zienderogen zou lijden zelfs al in de wei zou ik dit besluit niet nemen, dan was het nu afgelopen.
Gelukkig ken ik mijn paard het beste en weet ik zelf al dat ik niet te lang af wil wachten...

Gab: Dat kom ik zeker een keer doen, bedank voor de lieve woorden!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:37

@Jolynn, heftig zeg.
Ik weet dat het heel moeilijk is de knoop door te hakken (ik heb het zelf twee keer moeten doen)
Maar denk aub aan je paardje, ik vind het niet eerlijk haar met pijn te laten lopen.
Ze heeft altijd zo haar best voor je gedaan en verdient het niet pijn te hebben.
Ik begrijp heel goed dat je haar nog even wilt houden, zet haar dan in elk geval op een goede pijnstiller!!! :(:)

@Elise, Jij aan de thee?????

@Saida, ja vreemd he die gladde haren. :o?
Ik stijlde het zelf ook wel eens maar dan sprongen de krullen en altijd snel weer in, kan niet wachten tot ik weer haartjes heb (ik krijg al een beetje pluis!)

Die bulten die Rinske heeft kunnen een allergische reaktie zijn op een muggen (of ander insekten) beet.
Dat heeft het paard van een vriendin ook een paar keer gehad.

@Anniick, welkom!

Nou mijn laatste kuur zit erin, nu maar afwachten hoe ik me morgen voel.
Vandaag gaat het nog wel, alleen een beetje misselijk en moe.
Scheelt zeker dat ik weet dat dit de laatste keer is.
Nu kan ik straks weer heerlijk met Xantha gaan opbouwen en weer lekker rijden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:46

Mag ik ook hier bij aansluiten en meekletsen?
Heb sinds 4 weken een Friese ruin Jippe. Hij is afgelopen vrijdag 6 jaar geworden. Hij is 1,58 (en ik 1,59) en superlief. Is Bdressuur ingereden door vorige eigenaar. Ik ben nu veelal bezig met grondwerk vanwege een blessure van mijzelf. Maar leer Jippe hierdoor wel erg goed kennen en hij mij. Ook mijn zoon van 7 doet grondwerk (wandelen in de wei met Jippe los achter hem aan)

Afbeelding

Afbeelding