Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Estherr__1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:34

Wat voor valeriaan gebruik je precies Splinterz?
Ga ik denk ik ook maar aanschaffen voor mn volgende wedstrijd als dat zo goed helpt :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:45

Ik gebruik Valeriaan van Plantival. Gewoon bij de DA gehaald. Werkt echt goed

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:55

ok thanks ga ik dat ook proberen!

Zaterdag Zotte even gelongeerd, en voor het eerst zonder veulen mee genomen, nou ze had energie voor 10 := en heel de tijd roepen naar het veulen :+

Daarna Zotte met de andere merrie en met de beide veulens nog samen in de binnenbak gezet, kijken hoe dat ging.
Wilde die andere merrie zich een soort van bemoederen over het veulen van Zotte dus die wilde heel de tijd in de buurt komen }> en Zotte heel de tijd het veulen beschermen, op een gegeven moment gaf ze een trap naar achter en toen was het wel over, daarna hebben ze gewoon rustig samen met zn 4e gestaan :)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:34

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:39

Estherr__1 schreef:
Wat voor valeriaan gebruik je precies Splinterz?
Ga ik denk ik ook maar aanschaffen voor mn volgende wedstrijd als dat zo goed helpt :D

Valeriaan van kruidvat eigen merk :D Maar denk dat elke drogist wel heeft staan

Geinig jasje trouwens, zou het zelf niet durven haha

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:44

Estherr__1 schreef:
Wat vinden jullie van dit jasje voor de wedstrijden :D
http://kenzaa.nl/blazer-zara-roze/

Ik heb laatst een topic gelezen over mensen die een gewone blazer als rijjasje gebruikten. Zaten echt mooie tussen. De meesten laten één of twee knopen erbij aan zetten, waardoor hij hoger sluit. Hier gaat je plastron bijvoorbeeld niet mooi in blijven zitten

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:00

Dat jasje is echt gaaf esther! Ik zou het denk niet durven maar staat wel gaaf op een zwart paard!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:13

Ik rijd idd ook vaak de onderlinge wedstrijden met gewoon een blazer :j Kan wel, maar wat Suusenmalvin zegt over de knopen eraan zetten is denk ik wel een goed idee!

Krijg er iig wel altijd leuke reacties op :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:26

xXutopiaXx schreef:
Ik rijd idd ook vaak de onderlinge wedstrijden met gewoon een blazer :j Kan wel, maar wat Suusenmalvin zegt over de knopen eraan zetten is denk ik wel een goed idee!

Krijg er iig wel altijd leuke reacties op :D

Noem me maar gewoon Suus hoor ;)
Ik denk dat in de zomer een lekkere luchtige blazer wel lekker rijd, of niet? Ik vind het jasje wat ik nu heb van Harry's Horse echt heeeeeeeeeeel dik. Denk dat ik in de zomer wegdrijf :o

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:40

Heftig jasje Esther, vind het wel erg leuk, maar zou het zelf niet doen. Neutrale kleuren staan mij beter :+

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:57

ik ben ook niet zo van die heftige kleuren. In de dagelijkse training wil ik nog wel wat fellere kleding aan hebben en het gewaagste dekje dat ik heb is bordeaux rood. Ik heb eens getwijfeld of ik knalrode dressage boots zou kopen maar heb het toch maar niet gedaan. Rustige neutrale kleuren passen mij meer en op concours gewoon heel normaal zwart jasje en witte broek.
Er staat nu ook een tinker op bokt op wedstrijd met roze oornetje en meisje met roze jasje, wit hoofdstel.... nee sorry, dat gaat mij echt te ver.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:19

Hier hetzelfde, een roze dekje of deken vind ik wel leuk of een knalroze halster zoals klasien heeft. Maar op concours doe mij dan toch maar neutraal idd :j

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:22

Dat is nog geen gek idee in de zomer lekker een blazer zijn vaak idd wat dunner van stof.
Mijn jasje is best dik zweet me in de winter zelfs rot, kan ook van de zenuwen zijn :=

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:04

Op wedstrijd in de winter zweet ik me ook rot, kan je nagaan straks in de zomer :') Indd ook van spanning!

Splinterz, weet ook nog niet of ik het durf hoor := maar vind het wel erg gaaf

En indd dan zet ik er gewoon zelf 2 knopen aan, maar dat moet denk ik bij elke normale blazer, die sluiten allemaal niet hoog genoeg denk ik.
Maar dat geef niet, kan ik hm mooi op pimpen haha

Ben ook bang dat het jasje van HH wat jullie hebben veeeel te warm is straks in de zomer..
Die heb je namelijk ook in een gave kleur roze!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:07

Caro_MarjaH schreef:
ik ben ook niet zo van die heftige kleuren. In de dagelijkse training wil ik nog wel wat fellere kleding aan hebben en het gewaagste dekje dat ik heb is bordeaux rood. Ik heb eens getwijfeld of ik knalrode dressage boots zou kopen maar heb het toch maar niet gedaan. Rustige neutrale kleuren passen mij meer en op concours gewoon heel normaal zwart jasje en witte broek.
Er staat nu ook een tinker op bokt op wedstrijd met roze oornetje en meisje met roze jasje, wit hoofdstel.... nee sorry, dat gaat mij echt te ver.

Dat gaat mij ook te ver hoor, verder gewoon neutral
Maar een gekleurd jasje erbij lijkt me leuk, zag vorige keer iemand met een heel mooi licht blauw jasje ook echt super! En dan verder gewoon neutraal, vind dat erg mooi.
(volgens mij was dat K.irsten Brouwer)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:13

het is jammer dat we niet in een net zwart giletje mogen starten in de zomer, lijkt me ook erg netjes staan.
beter da zo'n rode kop er op ;)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:17

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:38

Hallo!
Ik meld me hier ook :D
Wij hebben een 5,5 jarige ruin van Andries x Reitse welke in elk hoekje wel een monster kan zien..
Vorige winter vele rodeo momenten mee gemaakt maar na verhuizing naar een andere stal gaan we nu met sprongen vooruit!
Vorige week onze eerste officiële wedstrijd (thuislocatie) gehad (voor Euwe zijn 1e keer en voor mij was het alweer 9,5 jaar geleden) en doel was hem langs de enge hoek te krijgen.
Zelf op van de zenuwen dus dat werkte ook niet mee, meneer voelt me haarfijn aan...

Oordeel van de jury was te kort in de hals en dat beide proeven bijna bij elk onderdeel...
Terug kijkend op de filmpjes vond ik 2e proef een stuk beter maarja..
Zaterdag gaan we naar Vinkega (zoek gelijk de enge bakken op..) en hoop dat we daar ook "netjes" rond kunnen komen!
En dan staat de volgende wedstrijd op 28 maart gepland ook in Vinkega, advies is van instructeur om kilometers te gaan maken en niet te letten op de jury maar puur rijden voor mezelf.
Zal iig ook maar even langs de kruitvat, beetje ondersteuning kan geen kwaad!

Hier een paar foto's van ons:

Euwe zijn mooie koppie!
Afbeelding

Hier reden we tijdens de eerste proef op het enge stuk af...
En goed te zien wat meneer dan doet met zijn hals...
Afbeelding

Stils uit de 2e proef, moet zelf meer gaan zitten.. in training gaat dat prima maar nu nog tijdens de proeven hihihhi
Afbeelding

Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:40

tja wat is heel warm? ik vind op wedstrijd met 22 graden al ruk haha en je mag pas bij 30+ je jasje uit.
ik ben al 10 graden er voor al van paard af gevallen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:42

Ik ben inderdaad ook meer van de navy en bordeaux kleuren ipv de echte knalkleuren :j Al ben ik voor het springen/crossen wel langzaam een knalrode set bij elkaar aan het sparen haha.

Wat een knapperd die Euwe <3

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:46

Denk dat ik ook maar moet gaan rond kijken voor een ander jasje..
Had het vorige week al verschrikkelijk warm..
Wordt natuurlijk alleen maar erger...
Zo'n blazer lijkt me ook wel wat, zal eens de winkels in de gaten houden...

Dankje xUtopiaXx!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:03

welkom woestein, mooi paardje heb je

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:31

Welkom woestein! Leuk dier heb je. Kan me wel vinden in commentaar van de jury aan de hand van de foto's.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:33

Mooie fries heb je daar woestein!

Dat warme weer is ook niks voor mij met rijden. Ik loop al rood aan bij 15 graden :Y) Op wedstrijd met mijn vorige pony deed ik het jasje alleen aan tijdens de proeven.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:48

Welkom Woestein! Leuke Fries heb je! En indd op de eerste foto is goed te zien wat de jury bedoeld.
Maar dat is juist mooi dat je er ook een beeld van hebt dan weet je in ieder geval hoe de jury het ziet en kun je daar lekker mee aan de slag :)
Het is ook een kwestie van kms maken, en zoals je wel kunt lezen hebben de meeste van ons ook nog spanning/zenuwen :+
Wat waren je punten?