[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:24

Ohhh wat mooi :) Ooit.... Wil ik ook een mooie jurk uit kunnen zoeken haha.

Geeske, lastiggg.. Denk dat het erg moeilijk is om zelf je houding aan te passen, omdat je het dus alleen ziet als je het laat filmen... Ik deed altijd mijn benen veel te ver naar voren, en mijn instructrice bleef het gewoon herhalen, en ondertussen is het dus wel onwijs verbeterd en heb ik het zelf veel beter in de gaten. Misschien dat je voor jouw gevoel erg achterover moet gaan zitten? En wat meer ontspannen misschien? En je bekken de goeie kant op kantelen, dat zou je houding ook ten goede moeten komen..

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:38

Wat een super mooie jurk zeg.

gr. Ingrid

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:09

Bedankt, allemaal :)

Geeske, ik heb vorig jaar ook een periode gehad dat mijn houding nergens naar leek. Heb dan maar een paar zitlesjes genomen, echt terug van de basis beginnen, en dat ging snel weer beter.

Ingrid, je mag me altijd het mailadres van Cathy PB'en!

Esther, zag er heel leuk uit! Ben je tevreden over die GPS?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:14

GPS op mn horloge is heel leuk voor als ik terug ben om te kijken hoe snel ik gereden heb en welke route enz. GPS met route was ook erg handig (die hadden we daar gehuurd). Had m aan mn zadeltas hangen alleen jammer dat ie uitgevallen was :'), toen waren we de weg kwijt.... Maar daarvoor ging het super!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:17

Fijn! Wij willen naar Loon dit jaar ook een GPS mee, ipv een papieren kaart die halverwege de tocht uit elkaar waait of verandert in een hoopje nat papier :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:23

Ik zou allebei meenemen, als GPS uitvalt heb je anders niks meer :P.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:23

Waren heeeeeel blij met iphone met navigatie......

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:24

Ja, klopt :) Maar dan wordt dat papiertje enkel in uiterste nood bovengehaald :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:40

Liesbeth, ik stuur je het email adres vanavond.
Iphone navigatie gaat prima, alleen was mijn batterij snel leeg van Ermelo naar huis :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:30

En navigatie pakt ie kortste route en geen mooiste, dus alleen handig als je de weg kwijt bent....

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:30

Wauw wat een mooie jurk! Schitterend zeg :-)

Ja, zitles is ook wel wat ja... das het lastige want we zijn zo druk met Chim bezig en dan let ik daar zo erg op dat ik mijn eigen houding steeds krampachtiger ga aannemen denk ik... Ik zit voor mijn gevoel echt goed rechtop, maar in feite dus te ver naar voren.... ik wil misschien iets gaan proberen (ja klinkt heel stom) met een lange kralenketting o.i.d... steeds als deze niet meer tegen mijn lijf aan hangt betekent dat dat ik naar voren val! Dan komt de ketting ook los... maarja, met een ketting om paardrijden is ook niet echt handig :s
Nouja, mijn instructrice let er ook veel op, maar ik merk gewoon dat het steeds weer gebeurd als ik alleen rijd. Ik ga nu eerst mijn beugels een gaatje korter maken zodat ik bewuster mijn hakken uit kan drukken. Nu verlies ik erg vaak mijn linkerbeugel dus druk ik niet ver genoeg uit. Kijken of dat werkt!
En inderdaad, ik kantel mijn bekken niet goed. Ik heb heel snel een holle rug!

Oe ik ga zo even je verslag van het kamp bekijken! Alles naar wens geweest?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:39

Komt wel goed! Mijn instructrice zei toen: dat je zelf al beseft dat het niet goed zit, is een goede eerste stap :)

Nog eens allemaal bedankt voor de complimentjes over mijn jurk :) Ben er zelf helemaal van overtuigd en stond echt met open mond naar mijn eigen spiegelbeeld te kijken... (Ijdel he :) )

Figo doet het heel goed! Je ziet nog een klein beetje ribbetjes, maar ik zie week na week verbetering. Ik was bang dat hij, naarmate hij beter in zijn vel ging zitten, ook lastiger zou worden, maar dat is helemaal niet het geval. Hij blijft superlief en handelbaar, ook wanneer er andere paarden in de buurt zijn. Hij stelt zich ook heel goed op naar andere paarden toe, zodat hij zelfs van de meest norse merrie toelating krijgt om van haar hooi te eten.
Gisteren kwam ik aan op stal, en hij kwam dolenthousiast op me afgerend. Heel fijn gevoel :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:52

Fijn is dat he? als je merkbaar eer van je werk hebt.... dat hij er beter uit gaat zien en dat hij je begint te begroeten en dus blij is dat e er bent is helemaal fijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:29

Joehoe!!!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:22

Hoi hoi! Rustig hier he! (ik ben ook schuldig) hoe gaat het met iedereen? Nog een beetje weer daar? Hier de hele week alweer bloedheet, tussen de 35 en de 40 graden! Ben steeds maar 's ochtends vroeg weer gaan rijden. Ze gaan wel lekker allemaal de paardjes :) nou verder ook niet veel bijzonders, alleen komende maand wordt een beetje druk, een hoop bezoek :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:04

Alles gaat zijn gangetje, maar ik zou wel wel meer van het Tunesische klimaat willen. Vanochtend bij 11 graden staan voederen, brrr :)

Jolijn, hoe gaat't nu met je?

Ik heb Figo voor het eerst laten wennen aan de longe gisteren. Niets bijzonders, gewoon tien minuutjes rondgestapt en eventjes gedraafd, maar hij pikt ook dat heel goed op. Had bij andere jonkies bokkesprongen en wild gedoe gezien, niets van dat alles bij mijn mannetje :)
Ga dat nu niet dadelijk dagelijks doen, daar is hij nog te jong voor, maar af en toe eventjes kan geen kwaad, toch?
Hij begint ook al wat meer hals te krijgen, dus binnenkort ziet hij er echt uit als een Lusitanohengst :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:41

:wave:

ik kom ook maar weer eens even langswaaien... :D
met werk en paarden zijn de dagen zo om... :+

Leuk liesbeth, dat hij het zo braaf doet!
ik heb Ferro van de zomer ook 3x heel eventjes aan de longe gehad, hij vond het wel vreemd, maar deed het ook best braaf...
Daarna heb ik het niet meer gedaan, ik vind het nog wel belastend voor de gewrichten zo op de volte...
maar af en toe een paar minuutjes zal inderdaad niet zoveel kwaad zijn...

wow 35 tot 40 graden! :wow:
hier is het echt herfst aan worden...
*jaloers*

en hoe is 't nu met jolijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:27

Fijn dat het zo goed gaat Liesbeth :)

Jezus, zo warm :oo *ook jaloers*

Met Jolijn gaat het wel... Mag met 1 kruk lopen en meer oefenen op correct zonder krukken lopen. Word nu wel flink aangepakt bij de fysio en dat voel ik maar het is voor een goed doel.

Ik mis het wel echt heel erg om intensief en uitgebreid met Mo bezig te zijn maar dat ga ik morgen ff inhalen! We doen weer mee aan een fotomeeting :D

Hoe is het met Fiffil?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:17

Fijn dat er wel vooruitgang in zit!
fysio is echt AUW soms, ik weet het... :+
succes met je fotomeeting en doe voorzichtig! :D

Met Fifi ben ik nog steeds aan het stappen, ze was van de week echt megadruk, compleet met rare sprongen en daardoor viel ze met lopen zelfs een keer voorover op 'r knieën... :oo
Zo schiet het lekker op... -O-
Gelukkig stapt ze nog steeds goed voor mijn gevoel, in draf heb ik nog niet gekeken...

Maandag afspraak met de veearts voor controle, spannend! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:22

Pfff gek paard van je :(:)
Ik duim maandag voor jullie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:54

dank je! :j

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:26

Ik ben ook benieuwd Ellis, hopen er vooruitgang geboekt is! Fijn is dat he, wandelen met een paard wat rust moet en dat dan zo gaat doen....

Jolijn, leuk, weer een fotomeeting :) Leuke afleiding ook en goed voor het vertrouwen denk ik:)

Liesbeth, Fiëla is ook bijna 2.5, maar die doe ik nog niet aan de longe. Vind het ook nog te belastend, probeer op andere manier vast wat dingen aan te leren en te oefenen. Denk dat het af en toe weinig kwaad kan, maar ik doe het liever nog op andere manieren :)

Heb van de week een meisje van stal maar eens uitgelegd dat longeren erg belastend kan zijn en dat een paard pas met 6 of later is uitgegroeid.. Zij heeft een shetlandertje van 1.5, en longeert deze..... _-:( :n |( -:(- Hopelijk wacht ze er voorlopig mee, beestje heeft ook nog eens een scheur in zijn longpijp en weet ik niet wat allemaal door een trap van Fiel een paar maanden geleden.....

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:39

Hm, ik wacht dan nog maar even tot de lente voor longeersessie 2. Hij doet alles zo braaf dat ik eens wilde zien wat't gaf, maar daardoor ga ik wellicht te snel. Van die ene keer zal ie niet stuk zijn he :) Daarnet wandeling aan de hand gedaan: enge dingen bestaan niet, hij gaat alles rustig van dichtbij bekijken om dan te beslissen dat't wel okee is.

Martinique, een scheur in de longpijp? Arme pony!

Jolijn, veel plezier op de fotomeeting, ben al benieuwd naar foto's van je knappe dame!

Ellis, gekke Fifi :) Ik blijf duimen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:40

dit was de 3e keer dat ik Ferro 5 minuutjes aan de longe had, daarna heb ik 't eigenlijk ook niet meer gedaan...
de bak is losgetrokken en toen vond ik 't veel te zwaar...
Maar ik wilde het toen wel even proberen of hij het accepteerde zodat ik hem zou kunnen longeren in geval van 'nood' als het ergens echt voor nodig zijn...

http://youtu.be/vpOEqi1dGxM

http://youtu.be/9eqzwmfOuJk

http://youtu.be/XrZprmu9XE8

ik vind het wel heel grappig om 't terug te zien trouwens, zijn eerste 'werkje'... :D

en jeetje, 1,5 en dan longeren! :oo
stom en vooral dom! :+

Ja ik hoop ook heel hard dat de veearts Fifi voldoende vooruit vindt gegaan dat ze weer wat mag doen, dat zou beter zijn voor haar, weer wat werk hebben...
maar ja, afwachten maar...

Vandaag heb ik met Ferro weer een klein rondje gewandeld, samen met mijn vriend en de hond, hij vindt het nog best spannend, maar het gaat steeds beter!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:47

Hij zal vast nog niet kapot zijn Liesbeth :D
Het is soms ook lastig in te schatten wat wel en wat niet kan. Met Fiëla ben ik gewoon erg voorzichtig haha, heb al een paard met heel erge artrose, die ze op haar 9e al had, dus ik kijk wel uit... Zelfs met vrijwerken ben ik voorzichtig, doe ik ook maar heel af en toe en maak er de laatste tijd meer een spelletje van, paar minuutjes vrijwerken en dan achter mij aan laten lopen en stappen en draven en over een balkje heenstappen enzo.

Die filmpjes zijn wel leuk Ellis, groooote Ferro!
Wij hebben vandaag met beide paarden een ronde gemaakt, was leuk, Fiëla heeft laten zien dat ze ook kan dribbelen en gek doen, dus het was nog in een hoog tempo ook :+

Ja stom he van dat shetje.. Fiela heeft hem goed geraakt, mensen hadden hem laten ontsnappen en hij dook zo het land in bij mijn paarden.. Flinke trap geweest.
Heel stom dat longeren.. hoop echt dat ze het begrijpt..