[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:12

Ik ga zo alweer naar huis... Nou ja, misschien blijf ik iets langer, om bij te kletsen, maar mijn chef zit op mijn huid. Die wilt mij op tijd weer thuis hebben :(

Gelukkig zijn mijn collega's wel heel begripvol. Voelde me zo rot. Het is megadruk en ik draai altijd veel nachtdiensten, die nu dus allemaal overgenomen moesten worden door andere collega's... Die zitten lekker met de gebakken peren. We hebben veel brokkenpiloten op het moment... En dan ben ik niet eens echt ziek...

Hoe is het nu met jou?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:15

ja da's waardeloos he, het gevoel dat je anderen met jouw werk op moet schepen...

ik was net weer een week volledig aan het werk en toen werd ik gebeld dat ik afgelopen dinsdag kon komen voor de operatie op de grootste schroef eruit te halen, dus toen kon ik weer bellen dat ik er weer even niet was... :+
was eigenlijk van plan om vorige week donderdag gelijk weer te gaan, maar directrice raadde het af, was achteraf maar goed ook, want ik kon geen kant op van de hoofdpijn van de ruggeprik (heb ik weer... -O- ).
gaat nu gelukkig stukje bij beetje wel beter, als ik me maar rustig houd, en dat valt niet altijd mee... 8-)
enkel gaat verder goed, ziet er netjes uit, dus dat komt wel goed, volgende week woensdag mogen de hechtingen eruit...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:17

Nou ja, heftig is het verkeerde woord, het is gelukkig niet om leven of dood. Ik was even heel dringend nodig als praatpaal op de msn en dan is hier reageren altijd heel onhandig. (inloggen - weer inloggen...)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:20

gelukkig dat het in de zin van heftig mee viel...
ja, soms moeten mensen even iemand hebben om hun hart te kunnen luchten...

Anoniem

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:20

Hier ook nog een update... Ik heb besloten dat Robijn eind deze maand naar een rusthuis gaat en dat ze eind augustus wordt ingeslapen... Zo heb ik even tijd om wat afstand te nemen en zij kan nog lekker even paard zijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:22

jolijn, kun je bij zo'n rusthuis per direct terecht?

en kan ze pijnvrij rondlopen daar nog die maanden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:23

Ja, ze hebben gewoon plek...

Pijnvrij is ze zowiezo niet maar zolang ze niet gek gaat doen gaat het wel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:25

Fijn dat ze plek hebben in ieder geval, dat is in die zin weer even een kleine zorg minder!

Loopt ze in stap al niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:26

Daar begin ik het nu ook in te zien, draven wil ze niet meer uit zichzelf...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:28

het klinkt misschien niet aardig, maar als ze in stap al duidelijk niet goed is zou ik haar ook niet te lang op de wei laten lopen als er geen verbetering meer in zit...
dan doet elke stap pijn...

he wat balen allemaal voor jullie zeg, bah... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:30

Daarom heb ik nu ook deze knoop doorgehakt omdat ik het in stap begin te zien... Ik heb alleen echt voor mezelf eerst wat afstand nodig anders trek ik het niet!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:32

logisch, het is allemaal ineens zo snel gegaan...

Anoniem

Ik moet eigenlijk werken maar durf zo niet in de auto te stappen :=

Prinslover

Jeetje Jolijn... wat heftig zeg.. :(:) . Ik vind het nog steeds best schokkend.. nét je eigen paardje, zolang naar uitgekeken en dan dit.. ;( En nog wel klinish laten keuren.. Ongelovelijk.. Sterkte ermee!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:33

doe voorzichtig jolijn, en anders maar bellen dat je iets later komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:35

Ja, ik wacht gewoon ff, en als ik niet snel uitgejankt ben dat meld ik me maar ziek...
Zo kan ik ook niet naar de kindjes toe...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:35

even proberen rustig te worden, koude plens in je gezicht en dan even kijken of het beter gaat... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:36

Duidelijk iig geen make up op :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:37

nee maar even niet... :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:56

Esther -> Leuk paardje die Sorento!
Je ziet duidelijk dat ie nog vrij jong is en weinig balans heeft, maar dat komt vanzelf met trainen.
Ga je bij hem kijken?

Denise -> Hoe is het met je vriend nu? Is hij nog gaan werken vandaag?

Yenneke -> Belangrijker is om na te gaan wat jouw auto weegt en mag trekken.
Vindt je een trailer die je zwaarder mag beladen dan je auto weegt en mag trekken, dan kan je de trailer eventueel terug laten keuren naar iets onder het gewicht van je auto. (heb ik ook gedaan)
Je moet dan wel opletten dat het gewicht van de trailer plus je paard erin niet zwaarder komt dan wat je auto weegt en dat je totale combinatie (auto+trailer+paard) niet zwaarder is dan 3500 kilo.
In die situatie mag je met je B rijden en is E niet nodig.
Een rubberen gietvloer kan gerust, maar let er dan wel op dat de randen met pek zijn afgewerkt en check regelmatig op gaatjes in de vloer en vul deze bij met speciale kit.
Ik weet ook iemand van wie het paard met 1 been door de bodem is gegaan, terwijl de trailer net 3 weken daarvoor voor een jaarlijkse beurt was weggeweest.
De kogel lag helemaal open en het heeft een maand of 4-5 geduurd eer ze er weer op kon, maar gelukkig kan dit paard het wel navertellen!
Frits staat ook never nooit in de keuken, ik kook altijd.
Als hij achter het aanrecht staat dan is het hooguit om een eitje te bakken, of een soepje op te warmen of hij kookt in de auto (=afhalen).
Ik moet eerlijk zeggen dat hij het super heeft gedaan en niet 1x is het rookalarm afgegaan! :P
Je wil alleen niet weten hoe m'n keuken eruit zag......... :roll:

Suzanne -> Jeutje wat een joekel is Zuko! 8)7

Malin -> Ik ben bang dat dit een 'once in a lifetime' keer was dat hij heeft gekookt........ |(

Michelle -> Balen van je punten, joh!
Blijft een jurysport, zeggen ze dan.......
Deze jury had het niet zo op friezen zeker.......

Ilona -> Rintske had niet zoveel zin gisteren en heeft een nieuw trucje uitgevonden. :(
Verder wel lekker gereden!

Joyce -> Gefeliciteerd met wederom je eerste plaats! *\o/*
Wat leuk dat je vader ook mee gaat doen! Echt stoer!

Debby -> Een heel ander gezicht heb je zo met je gladde haren. ;)
Sterkte met je laatste chemo! :(:)

Angela -> Wat goed dat je hebt gereden!
Een beetje afleiding kan zeker geen kwaad.
Succes met jullie zoektocht naar een leuke nieuwe fries!
Op het FPF worden ook regelmatig friezen aangeboden, vaak van forummers zelf of van kennissen van hun.

Sanne -> Maffe Igneo! Had ik wel graag willen zien!
Volgens mij had ik dubbel gelegen van het lachen! _O-
Oh wat een mooie zonsondergangfoto's! Prachtig!

Karina -> Las ik een voorzichtig positief berichtje over Veludo? ;)
Klinkt super!

Anouk -> Oh dat was niet echt een aardige opmerking van die vent van jou. :(
Volgens mij meent ie het niet zo.....
Maar hem een keer meenemen en laten zien hoe het gaat met rijden kan natuurlijk nooit kwaad.
En daarna mag hij erop, eens zien of hij Sam net zo kan rijden als jij. }>

Jolijn -> Goh dat is dus echt helemaal niet goed met Robijn.......
Aan de ene kant kan ik jouw beweegreden wel begrijpen dat je even tijd nodig hebt omdat je het anders niet trekt, maar aan de andere kant vind ik het eerlijk gezegd egoïstisch naar Robijn toe dat je haar dan nog 2 maanden laat lopen met pijn.....

Zaterdagavond haalde ik de paarden binnen en zag ik bij Rintske onder aan haar buik één maanlandschap van bulten.
Echt heel extreem.....
Ik besloot het aan te zien, maar gistermorgen zat het er nog steeds.
Rintske heeft er geen last van, het jeukt niet en het doet geen pijn, ook mag ik er gewoon aankomen en kan ik er op drukken.
De bulten voelen zacht aan, net als een jeukbult.
In haar hals en flank vond ik er ook een paar maar lang niet zo extreem veel als op haar onderbuik.

Mochten het muggenbeten zijn dan moet er een flinke zwerm op haar buik hebben gezeten.
Ik zit dus te denken aan een allergische reactie, maar waarvan?
Ze heeft niets vreemds of nieuws te eten gekregen, er is geen nieuwe zak voer of hooi of iets anders opengemaakt.
De voordroog is van dezelfde snede als de afgelopen 4 balen.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de pensioneigenaar afgelopen vrijdagmorgen heeft gemaaid op het landje waar Rintske en Buehne staan.
Er waren een paar stukjes waar het gras niet werd weggegeten waar nog wat boterbloemen groeiden en stukjes met zuring.
Normaal laten ze dat staan met grazen, maar als het gemaaid is en wat gedroogd door de zon willen ze het nog wel eens eten.

Gistermiddag heb ik haar onderbuik afgesponsd met azijn in de hoop dat het wat weg zou trekken, maar vanmorgen met het buiten zetten zag ik dat het nog steeds niet is verminderd.....

Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:56

Heeel veel sterkte de komende tijd Jolijn :(:) ! Gelukkig kon ze in ieder geval snel bij het rusthuis terecht!

Sanne: Heet die merrie toevallig Angeliek (als ik het goed heb). Iemand had gereageerd op mijn advertentie dat ze een KWPNxandalusier in bemiddeling had voor iemand die een fokkerij heeft... Zou wel heel toevallig zijn :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:59

Saida: Ik krijg zelfs van andere mensen te horen dat die haar nog lang niet zouden laten gaan dus kom bij mij niet aan over egoïstisch....

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:03

Robijntjah schreef:
Hier ook nog een update... Ik heb besloten dat Robijn eind deze maand naar een rusthuis gaat en dat ze eind augustus wordt ingeslapen... Zo heb ik even tijd om wat afstand te nemen en zij kan nog lekker even paard zijn!

Jeetje.... Dat is een flinke knoop geweest om door te hakken. Vind het een hele wijze en goede keuze. Maar dat maakt het er niet makkelijker op.

Heel veel sterkte meid! Ik vind het een hele dappere keuze...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:04

saida, wat bizar van die bulten!
kan een reaktie zijn op muggen ofzo inderdaad, mijn vorige paard reageerde daar ook heel extreem op, of anders het gras of het voer?
lastig...

jolijn, jij bent het uiteindelijk toch die de keuze moet maken en die haar het beste kent...
maar mijn veearts hoorde ik eens tegen iemand zeggen met een kreupel paard, als het paard in stap al kreupel loopt kan het dus niet meer kiezen of het wel of geen pijn heeft en dan is zelfs in de wei zetten niet eerlijk...

dat vond ik persoonlijk een uitspraak om te onthouden voor als ik zelf eens in die situatie kom te zitten...
maar zo kijkt iedereen er natuurlijk op z'n eigen manier naar...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:13

Probeer zoveel mogelijk bij te lezen.

Jolijn: Heel erg veel sterkte.

Anouk: Sabrina is een echte prinses.

Suus: Wat een gave kat.

Malin: Beterschap met je voet.

Hier ook het een en ander gebeurd. Zalamera is verkocht. Staat natuurlijk nog wel bij ons. De 4 paarden die hier op bokt stonden zijn ook allemaal goed terecht gekomen. Gisteren Floris (jan z'n paard) weggebracht. Heeft een superplekje hier vlak over de grens.

Gisteren voor het eerst met Keljan weer buitengereden. Naarmate we langer weg waren werd hij weer stout, dus gaat goed gelukkig. Ik wilde het rustig aan doen, maar hij vond het tijd voor wat actie. De laatste keer dat ik met hem naar buiten was, voordat hij ziek werd, wilde hij alleen maar stappen. Ziet er goed uit dus.

Altanera ontpopt zich als een heel lief paard. Doordat Zalamera zo aanhankelijk is wordt zij ook makkelijker. Met het dekken was zij ook heel erg braaf.