Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:14

Je laat zien wat je kan en daar wordt op ingespeeld en op doorgeborduurd daarna. Als jij een B-proef rijdt dan verwacht ook een grandprixjury echt niet dat je paard al meer verzameling toont en meer op de achterhand zit. Die grandprixjury is ook ooit als B-Ljury begonnen en moet dus (als het een goede is) weten op welk niveau er wat wordt verwacht en daarmee aan de gang gaan.

xXutopiaXx

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:32

Clinic rijden is ook echt iets wat er nog op mijn lijstje staat. Lijkt me zo leerzaam :j
Ben benieuwd hoe je het ervaart! :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:39

Caro zeg dat ook eens tegen sommige jury's :-)
Laatste jury zei tegen mij tijdens L1 proef ja sorry ik jureer anders dan een B L jury want mevrouw was een hogere jury

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:43

Dat vind ik wel heel raar als ze dat zeggen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:48

Oh ja das wel heel raar inderdaad.... :?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:49

Toch exht mee gemaakt helaas
Ik was ingedeeld in de hoge klassen en de avondgroep l1 met de B

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:52

Op zich niet erg om zwaarder getoetst te worden alleen niet gelijk in het begin ;)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:53

Vreemd, je komt om wat te leren en dan moeten ze wel rekening houden met het individuele niveau van de deelnemers.
Maar ja, er zullen ongetwijfeld ook bijzondere juryleden zijn met hun eigen-aardigheden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:03

Het is en blijft ook subjectief mensenwerk... ze kennen je niet, je verhaal niet, je paard niet, niet je hoeveelste proefje in deze klasse dit is, ze zien alleen en voelen het niet, etc... Dat maakt het soms lastig maar ook weer leuk. Vandaar dat ik het altijd wel erg leerzaam vind om het te laten filmen, dan ga je toch zelf met je protocol ook iets objectiever kijken naar wat de jury gejureerd heeft.

En ik denk dat je met friezen ook niet het aandeel van de zelfhouding moet vergeten. Friezen nemen toch wel snel een eigen houding aan, zit vaak veel front op en dat vertekent het beeld soms behoorlijk. Zowel positief als negatief.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:46

Proefgerichte clinic lijkt me ook erg leerzaam! Meer uitleg over het hoe en waarom. Helaas word het hier in de buurt niet gegeven :(

K heb vandaag wedstrijd gehad. Van te voren 2 valeriaan genomen en dat helpt mij echt goed! Beter dan de bach druppels.
Proef 1: Lekkerrrrr, zo fijn aan het been, geen grote fouten!
Proef 2: rommelig.. vind het sowieso een *^&proef want alles gaat zo snel achter elkaar.
Resultaat: Proef 1 179 en 3e vd 13.. Lekker hoog gejureerd ook *sarcasm*
2e proef 177 puntjes.
Heb er iig een super goed gevoel over gehouden want we hadden weer weinig getraind door het fijne weer van afgelopen tijd.
Op naar de volgende, 22 maart!

Vandaag nog meer mensen op concours geweest?
Afbeelding

Iemand nog belang bij kentucky rijjasje, donkerblauw met krijtstreep mt 88? Is mij te groot geworden, heb de -10kg bereikt!! *\o/*

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:59

Leuk Jenny zo'n proef gerichte clinic!

Fijn Splinterz! Dus die valeriaan helpt goed?
Jammer net geen winst maar iig een goed gevoel!
En super 10 kg eraf :j

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:02

Ja ben er super over te spreken! Was goed te pas, lekker ouwehoeren vanmorgen terwijl ik normaal heel stil word door stress. En zo ben ik dus ECHT NIET :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:10

Gefeliciteerd splinterz! Hou vast aan je eigen gevoel!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:11

Goed bezig Marjon! Punten komen vanzelf volgende keer :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:23

Ik hoorde later dat beide juryleden liever verlies als winstpunten geven dus ik hou mn goede gevoel *\o/*
fiets 'em

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:24

Toch bizar dat dat soort mensen nog gevraagd worden om te jureren.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:55

Vandaag was pure noodzaak dat 1 van deze gevraagd werd, andere jury was ziek.
Ergens snap ik het wel, zo is het niet altijd 'te makkelijk' om punten te pakken maar in mijn geval was het wel zuur :+ .

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:15

Goed gedaan Splinterz!! Jury lekker laten kletsen (hoewel het natuurlijk jammer is dt je net geen winstpunten hebt gereden).. Bizar dat zulke jury uberhaupt bestaat. liever verlies dan winst geven. Achterlijk!!!
HIer geen wedstrijd. A.s zaterdag weer *\o/*

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:19

Goed gedaan Marjon, die punten komen wel en als je nu een jury had gehad die wat normaler had gepunt had je gewoon winst gehad. Je goede gevoel is het belangrijkste!

Hier een harde werker, weekend gewerkt dus :D Vanmiddag even paard laten racen in de bak, dat was wel even nodig want ze stond al te hyperen in de stal. Ze bleef dus ook maar rondracen, even energie kwijt. Nu ben ik weer 4 dagen vrij dus 4 dagen rijden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:19

Jeetje fijne jury zeg Pff haha. Wel balen net een puntje te kort maar fijn dat je proef wel lekker aanvoelde

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:20

Ik werd er vandaag op gewezen dat ik op een startlijst stond. Ik huh! Bleek foutje van het wedstrijdsecretariaat te zijn. Denk meld het wel voordat ik een rekening krijg van niet opdagen

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:26

Goed gedaan splinterz! Idd gewoon lekker aan je eigen gevoel vast houden, is veel belangrijker dan wat zo'n stomme jury vind ;) haha

En -10kg! Goed man! :j

Wij gaan volgende zondag ons debuut maken, vanmorgen stond de startlijst er op en we mogen lekker vroeg op :') . Maar ja je moet er af en toe wat voor over hebben he hahaha. Ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat, alle onderdelen gaan super behalve het wijken, maar dit komt absoluut alleen vanaf mijn kant. Zodra ik ga doorzitten blokkeer ik toch m'n benen en krijgen we mis communicatie, daardoor gaan we maar heel vlak enkele pasjes en dat was het :') als ik blijf lichtrijden gaat het wel super en schaart ze echt mooi. Maar ja we zien het wel, heb al wel met mams afgesproken dat ze me er aan blijft herinneren dat ik het voor de lol doe, ik heb altijd een beetje de neiging het te goed te willen doen op wedstrijden waardoor het dan juist helemaal niet meer wil en ik boos en geƫrgerd van het paard af kom :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:34

Jenny_S schreef:
Caro zeg dat ook eens tegen sommige jury's :-)
Laatste jury zei tegen mij tijdens L1 proef ja sorry ik jureer anders dan een B L jury want mevrouw was een hogere jury

Nou ja, als je altijd bij het M en Z zit, dan moet je echt wel even omschakelen als je een keer een B rubriek moet doen, dat heb ik tenminste wel.

Splinterz schreef:
Ik hoorde later dat beide juryleden liever verlies als winstpunten geven dus ik hou mn goede gevoel *\o/*
fiets 'em

Dat vertelde iemand die nooit een deuk in een pakje boter rijdt? :roll:
Geloof je nou echt dat een jury met die insteek zijn vrije dag gaat besteden aan het jureren?
Het jureren doe je omdat je het leuk vindt (om het geld hoef je het immers niet te doen, daar is nog niemand schathemeltjerijk van geworden).
Natuurlijk is de een milder dan de ander, maar dat is nu eenmaal jurysport.
Ik vind het helemaal niet leuk om verlies te moeten geven, integendeel...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:39

Karin. Snap ik helemaal hoor. Wil ze alleen nu nog niet treffen hihi maar hoef ze ook niet kado

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:43

Nee dat vertelde een andere jury die er ook was.
Laat ik het anders zeggen: jury jureert nogal streng voor B. Bv had ik 2x een 4 voor middeldraf. Ok, middendraf zit er niet in maar het zou dan een 5 moeten zijn met 'moet verruimen ipv versnellen'.
Er zijn gewoon jury's met een iets mindere reputatie en vandaag hadden we er 2.
2e proef was ik 4e met 177.

Volgende x weer volgas en hoop dat we hetzelfde neer kunnen zetten als vandaag, bun trots!