[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:22

frankiej schreef:
mag ik ook mee naar tunesie? hm, lees net dat er maar 2 bedden zijn. lesgeven? mag het ook wat anders zijn? zie het maar als bezigheidstherapie in de ruimste zin des woords haha

:') HAHAHA, Frankie is back on track _O-

Angela, oeh spannend! Zou jouw veulen dan ook eindelijk gaan komen :D !

zasread

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:38

Het is nu wel veulen-tijd hier in het topic, dus Shaddy kan natuurlijk niet achter blijven ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:06

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:46

ik heb even zitten kijken sanne, wat een gave foto's!
mijn complimenten!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:23

Esther: Mooi omschreven verhaal! Had ze er zo'n meetpad ondergelegd dan? Ik vind die dingen altijd een beetje twijfelachtig omdat de drukverschillen ook door je houding bepaald kunnen worden. Zo'n ding is getest tot in den treure en als je 100 metingen maakt, dan krijg je 100 verschillende uitslagen. Zelfs als je daarvoor exact dezelfde combi gebruikt.
Je had al twijfels rond je zadel hè? Ben benieuwd hoe het de komende 2 weken zal zijn, nu er iets anders op ligt! Oe ik hoop zo dat ik van de week ook iets kan showen op Des. Met wat geluk heb ik er een zadel bij voor hem.. Iets heel fraais!!! :P Ik duim dat ie er bij zit!
Ik vind wat jij betaalt wel duur! Ik moest dat betalen en daar zat een welliswaar kleinere, maar binnenbak bij! Is die stal waar Machonito staat geen optie? Die is toch ook bij jou in de buurt? Of zit ik nu abuis?

Shanna: Waar bokken al goed voor is hè?

Branka: Alles wat uit de lucht valt of waait is voor mij reden om binnen te willen rijden! Haha! Maar ja, ik moet een klein stukje met de trailer rijden en dan heb ik een bak van 100 x 20 tot mijn beschikking. Kosten 120 euro er jaar! Sam gaat ook het liefst met de kont in de wind staan. Hij houdt ook niet van nattigheid. Op concoursen ontkom ik er ook niet altijd aan.

Martine: Jonge jonge wat een sprietje nog! Maar ja, hij is 2 hè? En ik ben die dikke wpn'ers gewend. Maar een ongelooflijk mooi koppie en mooi gebouwd. Dit wordt een leukerdje!

Heidi: Is het al eb bij jullie in de bak? Hihi, ik vergeet die opmerking echt nooit meer! Bij jullie zag het er idd pikobello uit! Maar ik vind 300 behoorlijk prijzig, maar dat zal dan wel zijn vanwege de randstad? Hier komt er niemand voor zo'n bedrag!

Shanna: De laatste keer was een misser bij Sam dan, maar die wijt ik niet aan de bosrit. Sam is juist beter als hij de dag voor concours heeft mogen relaxen! Alle wp's in de B kwamen na bosritten! (En ook zonder ze, want de B was ik ook zo uit)

Martine en zo te zien: prima hotelmogelijkheden! Kun je daar geen gebruik van maken? Waar zit wenda dan ergens? Het verbaast me wel om te zien dat je op een eiland zit! Dat wist ik dan weer niet, dat Tunesië die heeft. Ah, ik zie je aanbod! Haha. Die Frank, ach dit doet ie toch niet, want hij heeft een bloedhekel aan lang vliegen...

Sanne: Heel mooie foto's! Dat valkje vond ik een eye-catcher. Dus toch een Lusitano. Da's jammer, ik denk dat we het toch maar op de PRE houden, dus ik moet nog een keer op jacht in Spanje.. . :P Ik zag wel dat wij ook op de foto staan... ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:31

Shanna en Suus ik vind het goed klinken hoor :D november is niet echt zomer meer hier hoor... graad of 20, 25 wordt het nog wel makkelijk maar het is ook weer niet die warme deken zegmaar.. Maar voor met paarden bezig zijn is het een fijnere temperatuur :)

Hihi het wordt nog druk zo, Frank vergeet niet dat het wel een islamitisch land is hier he ;) en trouwens, als jij komt moet Anouk ook mee!

Waaauw Sanne wat een prachtige foto's!!

Anouk ukkie is het nog he! Maar hij is aan z'n tanden te zien al ouder dan Darius, die is toch wel een stuk breder! Er zijn hier inderdaad volop hotels, geloof 150 op het eiland, zitten hele mooie tussen en ook hele leuke kleine typische hotelletjes. Zo lang vliegen is het anders niet, vanaf Amsterdam 3 uur en vanaf Brussel een dikke 2,5 8-)

Ik heb vanochtend de peerden een voor een losgegooid, eerst Mabrouk maar hij zat de andere paarden zo op te hitsen, Flaaf en Darius stonden ernaast en begonnen helemaal te bokken en in het rond te rennen. Toen Flavio, die duidelijk dus weer energie had... En hij uitte het dit keer zowaar, jemig die heeft een show weggegeven, keiharde sprintjes trekken, steigeren, bokken, maar helemaal niet meer het aanvallende, hij had er echt duidelijk plezier in. Eerst werd hij bij het zien van een zweep gelijk panisch, dan sprong hij bij wijze van al bovenop je. Nadat hij uitgedold was kwam hij ook gelijk kroelen. Toen Darius nog even, hij heeft er weer een rotzooi van gemaakt met de pionnen. Heb ook wat foto's gemaakt, zal kijken of ik ze online kan zetten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:35

Ow ja, en gisteren heb ik dus weer gelest. Ging echt weer super!

We waren deze keer met ons drietjes en dat werkte perfect. De instructrice kon me nu wel perfect vooruit helpen! Sam werd steeds beter en uiteindelijk kon ik hem van stap in galop zetten en weer in stap zetten. Zo perfect was ie aan het been. Het mag verder nog wel wat stoerder worden, allemaal nét iets te braaf, maar voor de L1 zeker winstwaardig! <3 Als ze daar wat van zei, was Sam wel heel makkelijk actiever te maken. Dus ik duim dat ie zondag ook weer zo spettert, dan zit het wel snor. Zowiezo krijgt hij nu weer iets meer brokken hierom, want dat hebben we iets geminderd vanwege zijn weide-bezoekjes. Grappig detail: Frank zegt altijd dat ik op rechts moet friemelen tot Sam het bit loslaat. Bij Caroline moet ik juist links iets meer eraan leggen en rechts meer geven. Resultaat was echt verbluffend! Het kost mij minder moeite. Op zo'n moment vind ik het jammer dat Frank niet aan de kant meekijkt. Zodat hij het verschil in uitleg ook hoort. Hij heeft me ook prima geholpen hoor, dankzij hem lukte het me weer om hem weer naar beneden te krijgen en om zijn aandacht te krijgen. Geleidelijk aan vind ik de knoppen weer op Sam. Het is allicht leerzaam om de ideeën van een ander ook te horen, zeker als je zoals Frank graag iemand vooruit helpt.

De dag ervoor heb ik puur getraind op houding en voelen op zijn Soeske's. ;) Dat heeft ons wel vooruit geholpen. Ik ging ineens weer meer begrijpen over de waaroms. Dat moet bij mij altijd even bezinken. Ook merkte ik als ik mijn buitenschouder naar voren duw, dat Sam daar anders op reageert, dan als ik mijn binnenschouder naar achteren duw. Dan wendt hij veel makkelijker! Wel grappig om dat ineens zo goed te kunnen voelen! Stelling rijden is dan ook makkelijker en het wijken ook. Nu hopen dat ik er zondag ook nog aan denk...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:38

Tuurlijk kom ik mee hoor! Haha.

Dat is verrassend dat ie ouder is dan Darius, maar daar is op oerhollandse wijze, natuurlijk prima voor gezorgd!

Luzerne kun je hier in Nederland trouwens ook gedroogd kopen. Hartog in Abbekerke is één van de grootste leveranciers. Dan heb je het mooi verpakt in plastic. Geen idee wat transport ervan zou kosten naar Tunesië? Mss dat we gewoon allemaal zo'n zak als bagage naar je moeten meenemen? ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:30

Sanne: Mooie foto's hoor!
Anouk: Ze heeft er geen meetpad op gelegd, maar nadat ik zonder dekje gereden had zag je waar het zadel gelegen had... En de afdruk bij mijn oude zadel lag dus dichter op de ruggengraat dan het nieuwe zadel ;). Je zag het vooral goed aan de stof :P. Vandaag gereden met het nieuwe zadel en het bevalt nog steeds goed! Ik betaal idd veel stalgeld... Maar hier in de buurt is niet zo snel iets beters (keuze veel land weinig faciliteiten of geen land en veel faciliteiten of absurd duur :P). Ik had laatst op marktplaats wel een perfecte stal gevonden! Dezelfde faciliteiten en maar zes stallen :). Maar ja is weer in wassenaar... En ach ja heb ook gewoon vrienden op mijn huidige stal staan en daar ken ik dan niemand. Dus ja het is lastig ;).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:02

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:28

Heey

Anouk: Fijn dat het rijden weer lekker gaat :D.

Sanne: Shaddy kan idd niet achter blijven :P. Ze moet het er maar snel uit gooien :P.
Wat een gave foto's zeg :D.

Shaddy's uier is weer voller :D. De spenen staan nu ook iets naar buiten :D.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:13

Zoooo meld me weer even.

Hier druk druk druk: kids 2 weken vrij dus tsja... Vandaag met ze naar de ruitershop geweest. Stond zo'n tent met 70% korting. Heb ik toch voor zoon een mooie jas kunnen kopen _/-\o_ Hij vond hem zooooo superstoer en heb dus even papa gebeld wat die ervan vond. En wat is het dan? Nou zo'n Australische wax-jas (die ik al 3 jaar voor mezelf zoek) in donkerbruin. Komt tot ver over zijn knieen en heeft zo'n schoudermanteltje. Een echte Australishe cowboy-jas dus. Helemaal grondwerkstijl... En ook nog even een rode bodywarmer gekocht voor hem met 70% korting van Pikeur. Verder een jas voor mezelf met 70% (gewoon zomerjas die waterdicht is). Eindelijk rainlegs gepast en ook maar meteen meegenomen en een dubbelgebroken koper watertrensje van Harry's Horse. En die laatste 2 met 12% korting. Kids hebben meteen een moederdagcadeau meegenomen voor mij (een onderlegger van Lammert Haanstra voor onder de longeersingel) maar dat vergeet ik dus meteen weer... :D :+

Zie nu net dat de watertrens die Jippe heeft 13 cm is binnen de ringen en ik dacht 13,5 cm... Dus heb nu een 13,5 meegenomen. Zou die halve cm nu echt veel uitmaken? Aangezien ze ook een fout zadel mee verkocht hadden....
Bit is ook meteen een stuk dunner (denk 16 mm waar hij 20 gewend was) maar gezien de verhalen hier denk ik dat Jippe dat niet erg zal vinden.

En mijn zadel duurt nog effe helaas. Maar krijg wrs een ander zadel (zelfde maar dan andere kleuren) te leen tot mijn eigen zadel er is. Gelukkig is het zadel nog niet betaald! Dat hoeft pas als de dealer hem binnen heeft en aan mij gaat versturen. Maar ik zit inmiddels wel 2 maanden zonder zadel!

Omdat

> de kids nu 2 weken vrij hebben
> (en volgende week mijn ouders er niet zijn)
> en Jippe vanaf vorige week maandag langzaam de wei op ging
> EN ik de afgelopen 2 maanden hard met hem gewerkt heb aan benen optillen, balkjes lopen etc

heb ik besloten in mijn immense wijsheid :P dat Jippe even 3 weken rust krijgt. Lekker op de wei lopen, wrs vanaf volgende week maanden 24/7 naar buiten... Dus kan ie alles lekker laten bezinken. Dan hoop ik dat ik mijn zadel heb (of miss een leenzadel ofzo) en mijn voortuig en dan ga ik hem weer oppakken. Met nieuw bit erin! Maar zal dat nou echt veel schelen een halve cm??? In dat bekkie van Jippe...?? Iets ruimer is lijkt mij toch minder erg dan te klein? Of zit ik nou fout?
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 06-05-10 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:29

Ik ben niet uitgenodigd voor de 1e gespreksronde van de baan waar ik op gesolliciteerd had, maar ze willen me nog wel even in dossier houden, wellicht word ik later nog uitgenodigd... We gaan 't zien.

Vanavond ga ik Skypen met een familie in Engeland waar ik dan wellicht heenga.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:19

Heb je een foto van Jippe met zijn huidige trens? Volgens mij maakt die halve cm niet uit hoor.

Esther: Dan heb ik wat verkeerd zitten lezen. Het las alsof het ergens mee gemeten was. Maar met vocht zie je idd ook wel veel. Ik hoorde net van Frank je antwoord. Ik hoop zooo dat ik je binnenkort wat gaafs ook kan laten zien... ;)

Shanna: Wat ongelooflijk jammer dat je niet eens op gesprek mag komen! Het is fijner om de keuze zelf te hebben hè? Nou ja, er komt nog een prachtbaan op je af joh! Zo zien we het maar hè? Is dat die in Spanje?

Nou mensen: Morgen om 11.40 uur moet ik voor de 2e keer op. Ik hoop dat ik dan mijn rijbewijs mag uitbreiden...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:33

Ik ga wel naar Spanje ja, maar ga daar denk ik niet werken ivm mijn rug. Richt me nu op weg als au pair.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:23

Anouk: Ik ben benieuwd wat je gaat laten zien :P.
Shanna: Jammer dat je niet uitgenodigd bent! Hopelijk valt de rest allemaal af :=.

Alle vriendjes van Shaggy zijn op vakantie, stalgenoten van mij zijn op kamp. Hij staat nu op het land met Samiro en Tintel, en dat vind ie maar helemaal niks... Ik ging net nog even zijn deken op doen en hij kwam gelijk naar het hek toe (normaal moet ik toch echt naar hem toe :P). En toen ik weer weg ging stond ie me echt na te kijken bij het hek (normaal staat ie gelijk lekker te grazen). Zou bijna bij hem gaan kamperen :(:).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:11

Goedenavond allemaal!

Vanavond moeten lachen om Frío. Paarden gingen wat later dan normaal naar binnen en waren erg druk. Zag Frío in het land al lopen showen en toen ze hem naar voren lieten gaan ging meneer er dus vol voor. Bij het stukje richting stal bedacht hij dat hij nog lang niet uitgeshowd was en draaide om om op het open stuk tussen de landjes nog even lekker de benen te strekken. In galop als een hert (noem dat altijd zijn Pepe LePew imitatie omdat meneer op het moment lekker vies van het land komt) afgewisseld met een lekker uitstrekkende draf. Staleigenaresse stond helemaal verbaasd te roepen dat ze Frío niet eerder zo had zien showen en dat ie zo spectaculair kon lopen :D
Voor mij was het niet geheel onbekend omdat hij dit showtje ook wel weggeeft als ik hem losgooi.
Uiteindelijk ben ik maar naar hem toegegaan omdat meneer niet van plan leek om te stoppen met zijn 'one man show' en er nog meer paarden naar binnen moesten. Toen ik hem pakte bleek meneer nog een mond vol gras te hebben :+
Even op stal gezet om wat rustiger te worden met de melige opmerking van de staleigenaresse dat ik hem wel moest opvoeden (Frío is 1 van de braafste paarden, dus was deze show van hem voor meerdere mensen toch wel erg grappig) en toen alle paarden op stal stonden heeft hij met zijn overbuurman in de stapmolen gelopen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:56

idefix4 schreef:
Heb je een foto van Jippe met zijn huidige trens? Volgens mij maakt die halve cm niet uit hoor.

Niet van heeel dichtbij:

Afbeelding

Gedeelte vergroot...
Afbeelding

En nog een keer vergroot:
Afbeelding

Mijn gevoel zegt dat een iets dunner, ietsje langer en dubbel gebroken bit veel fijner gaat werken voor Jippemans...
En die heb ik dus vandaag gekocht!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:07

Annash schreef:
Ik ben niet uitgenodigd voor de 1e gespreksronde van de baan waar ik op gesolliciteerd had, maar ze willen me nog wel even in dossier houden, wellicht word ik later nog uitgenodigd... We gaan 't zien.

Vanavond ga ik Skypen met een familie in Engeland waar ik dan wellicht heenga.

Ik duim voor je dat ze je laten komen! :D En dat je aangenomen word! ;)

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:08

zilfstar: wat voor zadel heb je dan? :D
sorry er waren 10 paginas bij ofzo, dus heb haast niet gelezen:P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:50

Lakshmi, ooh, 20-25 graden klinkt goed :)
Anouk, fijn dat je het gaat begrijpen, en ja.. doen he.. is idd alles ff laten bezinken..
Shanna, hoop dat je aangenomen word!

Sorry, heb wel wat bijgelezen maar weet t ff niet meer.. vandaag weer meegedaan met Fantasia op het balingehof, was weer erg gezellig en leuk.. Even op een aantal paarden van daar mee gedaan, konden die er ook aan wennen en altijd weer leuk :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:28

zo jullie gaan echt super hard zal dadelijk proberen bij te lezen en te reageren ben 3 daagjes niet geweest en gelijk tig paginas erbij

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:05

Suus, klinkt gezellig :D Wat houdt dat Fantasia eigenlijk in precies?

Denise, haha, ja wordt weer druk hier ;) .

Angela, oe spannend! Die Shaddy weet ons wel in spanning te houden :D .

Anouk, heel veel succes! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:12

kim_hester schreef:
zilfstar: wat voor zadel heb je dan? :D

Een Trekker Pro Endurance (zie www.buitenzinnig.nl)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:40

Iloon, ter voorbereiding op een show.. met lichtjes, mooie muziek, in het donker, met rook..
Dit is met Goya
Afbeelding