Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij is wel heel gaaf hoor Suus!
Hopelijk vind je snel een ander paardje dat je kan gaan verwennen, dat geeft toch een hoop troost.
dat is stoer! Ik wil ook wel zo'n vent, en hoewel de mijne ook heel lekker kan koken doet hij het jammer genoeg door de week niet vaak. Ben benieuwd wat dat gaat worden hehe
Super dat je les zo goed ging, haha die Rints kan wel voor vent door 
natuurlijk kan je dat hier bij ons kwijt, daar zijn wij voor hoor!
Ik ga met Saida mee over de IforWilliams trailers. Is een atec of een bockman niets?
Hij is echt ronder en gespierder geworden zeg, hij is echt mjummie 

Het was lekker druk en ook erg gezellig. Suevo stond lekker in de wei, en was af en toe een beetje heen en weer aan t rennen van al het lawaai (er was een demo van politiehonden, en een motorcross show) dus echt borstelen kon ik niet. Maar van wat ik gezien heb was hij niet meer onregelmatig
dus hopelijk is dat in de bak ook zo. Op stal was het veel te druk dus ik heb hem maar lekker in de wei gelaten. Dinkey was zoals gewoonlijk weer erg geliefd bij jong en oud, er zijn heel wat kids op zijn rug geweest en hij staat op aardig wat foto's en film haha
Ik ben echt zo trots op hem!
Stalgenootje van mij heeft vroeger bij een kliniek gewerkt en die wist te vertellen dat er eens een paard met twee benen door de vloer was gezakt en de bestuurder het niet doorhad waardoor er niet veel meer van zijn hoeven was overgebleven en het paard afgemaakt moest worden...
Wat een verhaal hè!!

Maar misschien heb je je voet helemaal niet nodig om te rijden? 

Dan ga ik toch even nadenken... Ik ben ook bang dat ik het een beetje zweverig ga vinden en hoewel ik dus echt voor het correcte en respectvolle dressuurrijden ben, ben ik niet zo into bachbloesemtherapie en zulke dingen 
)
Ik kan me ook voorstellen met jouw rijniveau. Jij en Licor zijn al verder. Het is dat X nog groen is en ik met hem wel meer zal kunnen leren dan jij met Licor.
. Dat vond ik ook wel een hele mooie merrie!
.
Maarja zit jij weer in de lappenmand! Hopelijk knap je snel op!
de 2e ging iets minder, we waren allebei moe en ik was zo tevreden over de 1e dat ik er eigenlijk te weinig aan bleef rijden.
ongeveer evenveel als vorige week waarbij ik niet eens in de bak kon blijven 
we zitten in een stijgende lijn en dat is het belangrijkst
. Ik ben gewoon rustig aan op zoek
.
Ben zo trots op mn ventje!
. En hoe ging het rijden? Kon je Rints weer lekker oppakken? En dat is lekker he, even bevestigd krijgen dat je het goed doet! Een ander paard doet je eigen paard weer ontzettend waarderen 9 van de 10 keer
.
. Met handen en voeten kom je idd een heel eind haha! En ik snap wel dat je even wacht. Ik ben ook zo, ik zoek dingen niet op. Chico is heel gevoelig op geluid en drukte. Dus als het heel druk is op stal, rijd ik wel een andere keer haha
. Wat goed dat Atlas zo relaxed bleef onder de verbouwing! Soms betrap ik mezelf er ook op dat ik helemaal strak sta van spanning, en hij er niks om geeft...
. Als Benthe ook zou kunnen, en het leuk lijkt, dan komt het misschien ook goed met vervoer
.
. Wat leuk! Toch wel eerder dan gepland of niet? Ik vind het een knapperd om te zien! Maar hij is nog errug groen hoor... heeft nog heel veel begeleiding nodig! Als je dat leuk lijkt, zou het zeker een optie zijn! Een tip wel: er staat dat hij klinisch is ggk enzo, maar ik zou hem toch zélf nog een keer laten keuren zou het serieus zijn.. Want wie weet is er mee gesjoemeld..
. Kwa beenstand, rug, gangen ect heb ik er niet echt verstand van, misschien andere hier in t topic?
. Vind het echt rot voor je...
. Hij is echt zo knap! Wat doet ie het toch goed.. Moet echt wel fantastisch zijn voor jou dat je al zoveel hebt bereikt met hem!
.
. Echt lol met je knol jij! Fifi heeft het maar getroffen met zo'n fanatieke all-round baas!

!!
Dat is echt verschil van dag en nacht! Maar die hou je dus nog te goed
haha. Wat fijn dat Suevvie waarschijnlijk weer rad is
Jij ook snel weer beter worden! En super poownie die Dink! Heb jij geen foto's?!
. Het kan niet op zeg..... Sterkte ermee
.
Aplausje voor jezelf!!!
Wat goed zeg!! Dit is wat je wilde bereiken! Maar wedstrijden en jury's blijven lastig... Maar het komt vanzelf, dit is pas de 3e keer, en al die keren ben je keurig de baan rond gegaan!! Helemaal super, ik heb er de volste vertrouwen in dat als ze door heeft wat wedstrijdjes zijn, de punten binnen stromen
!
Ik moet hem vasthouden, nou, hij bleef drentelen en rondjes lopen haha! Gek paard.. Maar wel leuk, en groot
. Het zou wel heel leuk zijn als jij en frank samen komen... ! Leuk met zn alle in Noordwijk rijden!
.
. Hij deed het nu in 1 x! Ongelovelijk hoe slim die dan weer is, topper
. Ik weet niet wat het is, maar op zaterdag rijd ik altijd heerlijk! Het gaat echt super lekker laatste tijd.. Helemaal happy dus
) Wat ze alleen niet wist dat mijn vriend vlak naast de jury stond en zei dat ik inderdaad aan de beurt was............gaar kind!
. Wel idd in het begin alleen onder begeleiding, maar dat lijkt mij ook wel leuk. En ach als ik hem koop hoop ik er nog jaren plezier van te hebben... Dus dan mag het ook wel wat meer tijd kosten voor die helemaal klaar is
. En ach ja laat hem niet voor niks hier zien he
, en ik laat hem idd klinisch keuren als ik het doe. Je weet nooit wat er in de tussentijd gebeurd is
.
.
. Foto's?!
. Dan weet je meteen hoe en wat hij is! En als je gewoon goede begeleiding hebt (ik had geluk met Benthe, die kon 3 x per week!) dan komt het vast en zeker goed! Hou ons op de hoogte
.

Echt gaaf dat je die opleiding gaat doen 
Tis ook niet niks wat je nu op je bord krijgt.
Wat blijft Licor toch een heerlijk paard om te zien! 
ik kan nu natuurlijk niet achterblijven 

.
Beterschap met je enkel
.
. Het liefst eentje groter als 1,65 ( of zo groot gaat worden) omdat ikzelf nogal groot ben
.
. Paardje was lekker pittig en heel actief maar wel goed te houden
. We hebben een kleine buitenrit gemaakt en daarna op een grasveld gaan rijden.

Igneo was ook nog even lekker dom. Op gegeven moment pakt hij een tak met verdorde bladeren, schrikt zich een hoedje omdat die bladeren schrikken en schiet er vandoor. Maar ook niet die tak laten vallen he
Hij scheurt panisch die wei rond en elke keer als die tak weer begint te knisperen schrikt hij zich weer dood
Uiteindelijk liet hij de tak toch maar vallen en toen was hij weer helemaal relaxt. Apie 
Ze is nog maar net ingereden en loopt al heel fijn. Ze zocht zelf mijn hand op en liep lekker lang en laag. In het begin was haar tempo heel hoog, maar op gegeven moment kon ik haar ook mooi op mijn tempo rijden. Ze pakt alles heel snel op, ze liep lekker op mijn buitenhand en luisterde netjes naar mijn binnenbeen. Ik was positief verrast en gelukkig maar, want over 1 maand moet ik een showtje met haar rijden, omdat Dosie dan nog maar net haar veulentje heeft of nog net niet.

Wel fijn dat hij weer zo goed ging!!