Ellis sterkte met Fifi, fijn dat ze nog wel een klein beetje buiten kan staan zo..
Ingrid stoer zo de tweede keer al!!
Liesbeth wat een schatje, leuk dat hij zoveel aandacht krijgt
liesd
Geplaatst: 04-09-12 14:11
Ja, ik kan het niemand kwalijk nemen Hij ziet er ook ongelofelijk lief uit! Zoals je aan mijn gezicht op die foto kan zien, ben ik heeeel erg blij met hem
Er bestaat dus schijnbaar nog een methode voor dit soort breuken (waar ik dus niet eens vanaf wist) die volgens mijn betrouwbare bron (orthopeed) beter is...
Aan deze methode kan ik over houden: rotatiefunctiestoornis beenlengteverschil anatomisch anders gevormd gewricht
Met alle gevolgen van dien (denk aan vroegtijdige slijtage etc.)...
Ik voel me knap banketstaaf kan ik jullie vertellen...
En die andere methode kan nu niet meer toegepast worden? En wat kun je daar bijvoorbeeld aan over houden? Is het herstel dan beter?! Bah...
Ik heb gisteren de linker galop weer te pakken gehad Jeeeeeej! En al iets minder explosief omdat ze er al vrij snel in sprong en ik dus niet heel lang door hoefde te klooien waardoor ze boos wordt
Het herstel zou dan inhouden dat ik iets langer op krukken moest lopen (enkele weken werd er genoemd). Nou, ik zou nu al zonder krukken mogen lopen en dat gaat dus gewoon niet dus dat had ik vast wel overleefd. Ik heb maar hele korte reactie van die orthopeed maar hij liet duidelijk doorschemeren dat hij voor de andere optie gegaan zou zijn... Zegt voor mijn gevoel wel iets... Maargoed, het is nu zoals het is, ik ben vooral gewoon heel erg boos dat dit hier gewoon kan. Ze doen gewoon iets zonder het met je te overleggen. Dat is toch krom?!
Fijn dat het zo goed ging (sorry hoor, ik ben echt heel boos nog )!
O geeft niet, ik snap je volkome hoor! Het is gewoon erg frustrerend dat het over een onderwerp gaat waar je zelf natuurlijk zo weinig verstand van hebt dat je volledig afhankelijk bent van het oordeel van anderen... En als je dan geloofd dat ze weten wat ze doen en later blijkt dat ook een andere optie mogelijk had kunnen zijn, had ik ook graag geinformeerd willen worden hoor! Je hebt er misschien geen verstand van, maar jij hebt de pijn en het is jouw lichaam en jouw herstel. Nou, ik hoop dat deze manier gewoon ook goed voor je uit gaat pakken... Dat het goed kan herstellen en dat je dan gewoon weer lekker aan de slag kan met je studie, met je paardje en met al je andere hobby's! Maar je loopt nog op krukken?
Jeps, gaat ook nog wel even duren Loop in huis kleine stukjes zonder maar ga dan zo raar bewegen dat ik beter met kan lopen even nog. Wel stukkies met 1 kruk.
Oh nee, Jolijn, da's erg! Dat ze voor een hechting niet overleggen, tot daar, maar voor een dergelijke operatie mag je toch minstens verwachten dat ze eens met jou overlopen wat de opties (en de gevolgen daarvan) zijn! Heel veel sterkte, laat je hierdoor niet onderuit halen!
Geeske, fijn dat de linkergalopknop er weer op zit
Gisteren een uitgebreide poetssessie met Figo gehouden (hij begint zijn gouden glansje terug te krijgen en even wat licht grondwerk aan het halstertouwtje gedaan: netjes meelopen, achteruitstappen, stoppen wanneer ik stop, even oefenen in allevier de voetjes optillen... Hij pikt heel snel op, dus dat is wel fijn. Poetsen gebeurde ook aan een los touwtje, en hij bleef netjes staan.
Geeske, niet over zadelmakers maar over zadelkamer Iets anders dus, je had het erover datje dat ging schilderen? Daarom was ik benieuwd of je stallen aan huis had, en dat heb je, lekker joh! Jaloers! Zie dat je zondags ook op HE bent, leuk! Haha, Chimanga uitsloven tegenover een paard op bezoek, grappig! Had je foto's van moeten maken Super dat je les zo goed ging joh! Ziet er goed uit! En ook lekker met Parelli bezig, leuk.
Laura, had je topic gezien zag er goed uit! En met je goede nieuws heb ik je al een aantal keer gefeliciteerd haha.
Liesbeth bedankt! Leuk beestje hoor, ben wel benieuwd naar meer foto's van Figo! Echt een droppie hoor, en fijn dat de manen nu ontklit zijn.
Mandy, had in je topic gereageerd. Niet te veel twijfelen hoor, gewoon goed naar je gevoel luisteren en evt extra informatie op zoeken
Martine, lekker druk bezig, zie ook de hele tijd heerlijke foto's verschijnen op FB! Haha leuk plaatje van banana!
Ellis hoe is het nu met Fifi, wat een ellende zeg? Ik kan het haast niet bijhouden En leuk een lange teugelles, ga ik ook nog een keer organiseren op stal, maar denk volg. voorjaar. Moest wel lachen om je dekenverhaal! Maar gaat ie nu al met deken dan?
Esther gefeliciteerd! Leuk dat je ook aan de lange teugelles mee doet bij Ellis!
Jolijn balen van je ziekenhuisverhaal, sterkte en succes ermee!
Nou, wie gaat er allemaal nog meer zondags naar Horse Event? Ik ben er dus zondag om 12uur te vinden in de NH cirkels met Horst Becker én Furia uiteraard! Furia gaat op het moment af en toe wat hectisch (ohz) maar wel met wat meer kracht dus volgens mij is hij zich goed aan het ontwikkelen. Mijn bijrijdster is een maand met vakantie, en mijn instructrice rijdt hem vanaf deze week 2x per week, dus ben benieuw hoe hij aan het einde van de maand gaat. Verder is mijn derde studiejaar aangebroken, lekker rustig begonnen en vandaag alweer een dagje vrij! Ga wel al het eea voor school doen, huis opruimen, nog even hardlopen en dan vanmiddag naar mijn ventje
Nouvel
Geplaatst: 05-09-12 12:15
jolijn, lastige situatie zeg... misschien dat ze niet overal alle mogelijkheden hebben of hier betere ervaringen mee hebben?
Liesbeth, super dat 'ie alles zo goed toelaat!
Madelief, nee hoor nog geen dekens op, veel te mooi weer! Maar als ze straks de wei uit moeten en overdags de paddock in en het wordt kouder en natter vind ik een dekentje toch wel prettig, dan staan ze zoveel stil...
Fifi vanmorgen na 2 dagen stil staan weer 10 minuutjes gestapt, ze was braaf en blij om weer even mee te mogen! Met de metacam komt ze 's morgens ook weer wat beter 's morgens haar box uit...
Ik ben er zondag ook! Maar heb nog geen planning gemaakt wanneer ik waar ga kijken.Hebben jullie echte aanraders? Is misschien wel even leuk om bij jou en Fuur te gaan kijken dan! Wat ga je ongeveer doen? Dan kan ik mijn maatje porren om ook te kijken! haha Ja, had helaas geen camera mee toen Chim zo aan het uitsloven was! Nu kan ze het ook nog, maar meestal blijft ze redelijk rustig als ze heel even mag snuffelen aan 'de nieuwe'... Dan gaat ze weer verder met haar andere hobby; eten.
Haha maar zadelmaker zadelkamer, zelfde letters toch? Haha. Nee we hebben twee stallen met daaraan nog een schuurkant waarbij je achter de stallen kunt komen, op de (kleine)hooizolder kunt komen en waar we inderdaad de zadelkamer hebben gemaakt. Is denk ik 3 bij 5 meter ofzo, lekkere ruimte er bij nog! Ook gelijk maar een klein koffie hoekje aan het maken... Ik loop vrij makkelijk weer naar binnen, maar die vriendin van het andere paard loopt natuurlijk niet de deur plat, en al helemaal niet als ze even wat mensen mee heeft naar haar paard. Dus dan lossen we het op met een hoekje! Haha, helemaal gezellig.
Mijn school is ook weer begonnen... zit nu in het afstudeerjaar en hoop heel erg op een leuke stageplaats. dan krijg ik de motivatie wel weer, maar heb momenteel weinig zin! Het is allemaal zo ontzettend rommelig en half geregeld op onze school altijd dat het super veel energie kost! Daarnaast nog werken, een paard en alle verplichtingen er omheen en ook nog een sociaal leven proberen te onderhouden is soms wat hoog gegrepen geloof ik! Maar we doen ons best...
Geeske, da's inderdaad wel heel druk Maar komt wel goed!
Hier alles in orde, Figo gaat zich steeds beter in z'n vel voelen! Nogal vage foto, maar hierop zie je dat hij al wat ronder begint te worden. Je ziet wel nog ribbetjes, maar de spieren rond zijn borst beginnen zich al wat te ontwikkelen en hij heeft al een wat ronder buikje!
O das al vrij vlot ja! Maar hij ziet er idd al ronder uit... (ook weer oppassen dat dat geen grasbuik o.i.d. wordt) maar als het vooral bespiering is is het prima! En zie ik het nou verkeerd of heeft hij 'zebrastrepen' op zijn voorbenen?! Dat zou heeeeel gaaf zijn
Onze buren gaan vandaag trouwen.. staat een super dikke overdreven feesttent in hun tuin (in de geitenweide) precies naast onze rijbak. Dat was wel eventjes feest gisteren toen ik wilde rijden en ze m aan het inrichten waren! Maar nu lijken ze goed gewend en kan het feest losbarsten... ik ga er vanavond heen, zal wel heeeeeeel laat worden dus ik zet voor ik weg ga de beestje voor alle zekerheid maar vast met een lekkere bult hooi op stal. Dan heb ik daar geen omkijken naar
liesd
Geplaatst: 07-09-12 15:37
Was ook al bang dat hij gewoon snel een ronde buik zou krijgen, maar ik merk aan zijn kont dat die ook wat gevulder lijkt te worden. En je ziet het goed, hij heeft zebrastreepjes
Veel plezier op het feestje Kan me voorstellen dat het dolle pret was met Chimanga, vorige keer dat wij bij de stal een barbecue deden, waren ze ook allemaal nogal onder de indruk van de partytent
Hoi, Ik kom even binnenvallen met een advertentie. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden!
Workingstudents/stagiaires gevraagd voor Lusitano stoeterij in Spanje
Finca la Donaira is gevestigd in El Gastor op de grens van de provincie Malaga/Cadiz in Spanje. Op onze finca van 250 hectare hebben wij rond de 50 paarden waarvan er gemiddeld 14 paarden op stal staan om dresuurmatig getraind te worden. We werken in een team van gemiddeld 5 mensen (3 personen in vaste dienst en 2 stagiairs). Dagelijks komt Grand Prix ruiter, Jose Carlos Castillo Muñoz ons begeleiden bij het africhten en trainen van de paarden. Op Finca la Donaira heerst een zeer prettige werksfeer en zijn veel internationale jonge mensen die vrijwilligerswerk uitvoeren voor het woofingproject. (www.wwoof. es)
Wij hebben doorlopend plaats voor 1 of 2 stagiaires/working students, het liefste 18+ en voor een periode van 3 maanden of langer, die al enige ervaring heeft met het omgaan van (jonge) hengsten.
Je werkzaamheden bestaan uit:
· Groomen/verzorgen
· Losgooien
· Voeren
· Poetsen van het tuig en evt. andere klussen
· Uitmesten (normaal alleen in het weekend) en dagelijks het uitmesten van 8 paddocks (alleen als er geen vrijwilligers beschikbaar zijn)
Wat bieden wij:
· Een leuke leerzame en uitdagende stage
· Kennismaking met Spanje en de Lusitano
· Dressuurinstructie (je mag 1 paard per dag rijden)
· Kost en inwoning
· De kans om je Spaans te verbeteren of om de taal te leren
Heb je interesse, twijfel dan niet en neem contact op met Elske van Reeuwijk. email: e.vanreeuwijk@gmx.net telefoon: 0034 669066889 of 0034 671696649 skype: Elske.van.reeuwijk
Nouvel
Geplaatst: 07-09-12 21:32
liesbeth, wat gaaf zeg die strepen! fijn dat hij al bij begint te komen! Ferro heeft ondertussen wel echt een buikje, die is ook wat aan te dikke kant, maar goed, als íe straks een keertje aan het werk gaat zal dat er wel vlot weer af gaan...
my_chimanga, gezellig trouwfeestje bij de buren! voor de paarden even wennen inderdaad zeg! jij in ieder geval nog veel plezier vanavond!
Hosante
Geplaatst: 10-09-12 08:04
Klinkt leuk zo'n stageplek, maar blijf lekker thuis (heb ook niet meer de juiste leeftijd hiervoor ). Bang voor een tent, ik denk dat Boukje helemaal een hartaanval zou krijgen. Bram niet die gaat gewoon kijken wat er gebeurd, misschien is er wel iets lekkers om te eten. Gisteren tijdens de buitenrit zag hij een papiertje en om dat goed te bekijken ging hij gewoon achteruit om het beter te zien. gek beest .