[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:14

Heb er nu 76!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:17

Ohhhh ik ben jaloers! Jammer dat het voor mij veel te ver weg is :). Moet denk maar gaan verhuizen....

Ik betaal 220 en heb daarvoor:
1. Wel heel veel land
2. 2x per dag voertijd, dit is wel inclusief (aantal keer voer vind ik eigenlijk te weinig :P)
3. een longeerbak
4. een 20x40 rijbak (dit is gewoon te klein voor het aantal paarden wat er staat, bijna al 60 stuks en de meeste komen toch wel na 5 uur... Longeerbak is dan ook wachten tot je eindelijk kan).
5. Strand door duin bereikbaar ;).
6. Was/poetsplaats met alleen koud water (waar het vaak veel te druk is :P.

En verder heeel veel plannen om dingen te bouwen (extra bak enz.), maar voorlopig komen er alleen maar extra paarden bij :(. Grootste voordeel is dat het op 5min fietsen van me huis is!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:19

Ja wij kunnen nu alleen nog maar buiten wassen... maar daar komt dus wel verandering in.
Ik rij bijna altijd alleen in de bak! Haha heerlijk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:23

Ik heb nu ook geluk dat ik alleen ochtenden werk, maar daar komt (hopelijk) ook verandering in. En dan ben ik dus wel aan de avonden geboden. En dan is het echt giga druk bij ons op stal... Hij loopt nu al jaren rond met plannen voor een binnenbak en alles (wat dan wel meer gaat kosten). Maar een extra (of zelfs twee extra) buitenbak(ken) zou niet verkeerd zijn!!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:28

lakshmi schreef:
Wenda: dank je wel! Ben ook helemaal verliefd <3 oeh zal ook eens gaan kijken voor die luzerne dan. Zodra broekie wat aangesterkt is mag hij lekker samen met een ander paard spelen in de paddock, lekker rennen en gek doen. Hij was zo verbaasd gisteren dat hij los stond... Leuk jullie ook 2 nieuwe paarden 'erbij', foto's? Hoe is het met die testmeneer gegaan afgelopen weekend? En met de Duitse endurance dame? En de vrijwilligster is dat nou Narya? Leuk hoor! Wij zitten te kijken of we niet beter ergens een landje huren/kopen om de paarden te zetten. Foto's komen eraan!

T was n testmevrouw van Cheval d' Aventure
De site ziet er wel indrukwekkend uit maar ze vertegenwoordigen zowat de hele wereld. Omdat Tunesie niet vertegenwoordigd was in hun pakket hebben zij -via trailfinders- contact met ons opgenomen en een afgevaardigde gestuurd. Zij was erg positief over het hele authentieke concept van bagage per dromedarissen en vond het tempoverschil erg meevallen, de ervaring in de woestijn en de nacht onder een bedouinentent erg leuk en zelf hoopte ze dat we onze route ook nog meer door de oase zouden willen laten gaan, ze was erg ingenomen met de ranch en de stallen, ze vond het een mooie en idyllische plek en hoopte dat wij gastenverblijven gingen bouwen (ja uiteraard!) en dat we zouden gaan uitbreiden met het hebben van nog veel meer eigen paarden (ja eveneens uiteraard!).
Ik bestudeerde hun brochure en vroeg hoeveel interesse er eigenlijk was in bijvoorbeeld een reis naar 'Mexique', ze reageerde doodleuk :"Oh, 3 vaste klanten over het hele afgelopen jaar."

Ik stuur je snel een interessant verslag via PB.

De duitse endurance dame was n welkome bezoekster eraan voorafgaand waardoor ik besefte welke veranderingen er nog doorgevoerd moesten worden, afschermen van de mesthoop bijvoorbeeld - maar zij kwam met haar moeder op bezoek waardoor ik haar niet helemaal goed heb kunnen doorgronden. Wel bleek dat zij inmiddels ook in jury's zit en eveneens europese endurance jureert (!), zij zou ons misschien kunnen helpen met het aankopen van niet meer interessante jonge dravers, voor luttele bedragen als 800 TDinar.
We shall see.
Ze heeft ook de oude verblijven geinspecteerd die waren gebouwd voor een endurance race tijdens een SaharaDouzFestival en meende dat het weer opnieuw organiseren wellicht makkelijker was dan gedacht. Dus wie weet kom jij een race rijden in Douz,...

Ja, Narya heeft al n ticket,... :Y)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:29

Wat bepaalde dingen betreft klinkt het ideaal, Shanna. Maar ik heb kort op een stal gestaan zonder binnenbak en merkte dat ik toch graag rij in een binnenbak. Vooral in de winter vind ik het na een werkdag een verademing.
De prijs/kwaliteit verhouding is gelukkig vrij goed bij ons. Enige is dat het wel vrij druk is. Daarom probeer ik meestal aan het begin van de avond naar stal te gaan zodat het nog vrij rustig is als ik rij.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:30

Da's persoonlijke voorkeur ook :j
Ik heb er zelf geen problemen mee. Rij altijd buiten en vind ik eigenlijk ook wel lekker. Als het echt vriest is het binnen ook koud... hahaha.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:33

Ik had in de binnenbak ook bevroren tenen inderdaad :). Buitenbak vind ik ook altijd wel lekker! Schijnt ook beter te zijn voor de longen van je paard :P. Maar ja dat is bij elke bak weer verschillend. Maar heb ook wel hele stoffige gezien idd...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:33

Esther fijn dat je nu een beter zadel hebt :) 60 paarden, dat is ook wel erg veel!! Gelukkig wel lekker dicht bij het strand..

Broekie heeft vanochtend zijn wormenkuurtje gehad, ging er makkelijk in. Verder even gespeeld in de paddock, wat genoot hij ervan! Even snuffelen bij de paarden aan de andere kant van het hek, drafje, galopje, lekker rollen. Hij volgt ons overal als een hondje en vind het heerlijk om te kroelen. Zijn hoeven zien er gelukkig best goed uit. Heb nog een paar foto's gemaakt van vanochtend, hij is nog wel erg mager hoor het arme ding... Hij heeft ook z'n hele kont opengeschuurd :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:34

Klopt. Heb ik iig geen last van. Vorige week werd ie al iedere dag gesproeid! :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:36

Oh gut! Sta je nou aan zee?!
Wauw!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:37

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:38

Thanks! Ik had er net al 85 zag ik!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:38

Ooh lakshmi, mag ik bij jullie op vakantie komen?

Wat betreft stalling.. Hier staan ze aan huis, heb niet eens een bak dus moet het in t weiland doen of op buitenrit. Moet aan de nieuwe buren nog vragen of ik gebruik mag maken van hun bak ahha

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:40

Ik heb op de hengstenhouderij destijds ook altijd in het weiland gereden hoor! :P

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:40

Annash schreef:
Da's persoonlijke voorkeur ook :j
Ik heb er zelf geen problemen mee. Rij altijd buiten en vind ik eigenlijk ook wel lekker. Als het echt vriest is het binnen ook koud... hahaha.

Klopt, en de kou is niet zo zeer het probleem. Meer dat het hier al snel nat en winderig is. Vind ik zelf niet echt fijn en mijn witje is er ook niet zo'n liefhebber van heb ik al gemerkt. Die geniet eerder an een graadje of 25 ;)
Betaal hier 245 voor stal incl. voer, uitmesten en ontwormen. Zomers hele dag op het land (als ik wil ook 's nachts) en in de winter in de paddock. Verder een 20x40 binnenbak, matige 20x40 buitenbak (maar bedoeling is dat er dit jaar 30x60 eb en vloedbak komt). Wasplaatsen met warm/koud water (warm water betaalt) en solarium. Oude buitenbak wordt waarschijnlijk 2 longeerkralen.
Verder een gezellige kantine en staleigenaren die graag een goede en gezellige sfeer op stal hebben.
Of de prijs na aanleg van de nieuwe buitenbak hoger wordt weet ik niet, prijs is per 1 januari n.l. al omhoog gegaan. Dit o.a. omdat het ontwormen nu inbegrepen is bij het stalgeld.
Minpunt is dat er geen goede uitrijgelegenheid is (vind ik, heb n.l. hekel aan rijden langs weg) en het is best druk (staan ruim 50 paarden). Maar er is altijd wel iets aan te merken op een stal en al met al heb ik het niet slecht getroffen voor hier in de regio.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:42

Da's ook netjes vind ik!
Jammer dat er niet echt uitrijgelegenheden zijn. Dat heb ik gelukkig wel. Als ik goed doordraaf en wat stukken stap ben ik denk ik met 10 minuten in het bos. Hooguit een kwartier.

Buitenzinnig

Annash schreef:
Ik heb op de hengstenhouderij destijds ook altijd in het weiland gereden hoor! :P

Ooh, vind het ook nie erg hoor hihi

Annash
Blogger

88 enquetes :Y)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:47

ik heb ook ingevuld :D
zo een stal zal ik nooit hier vinden met zoveel land.
en zo goedkoop
.
waar ik nu sta betaal je 300 euro zowel voor binnen box als voor buiten box.
het is 3 x voeren en 2 maal hooi maar veel hooi.
voor extra betaling (15 euro) krijg je extra hooi in de middag wat ze wel netjes geven.
zelf uit mesten maar je krijgt elke dag ruim veel sro voor je stal.
we hebben 2 grote binnen bakken en 2 buiten bakken en 1 losgooi padock en een stapmolen die helaas oud is.
hij doet het wel maar is zo 1 waar je paard aan vast zet.
binnen 2 was plaatsen waarvan 1 warm.
je mag in de les meerijden.
weiland voor de zomer maanden als je paard ine kude kan mag ie mee met de manege paarden.
anders is het maar een beperkt op het land.
als je eigenvoer heb dan gaat er nog 25 euro eraf.

op de andere manege betaalde we 370 euro buitenbox en 355 binnen box en werd er 1 x in de week uit gemest.
en elke dag een beetje opgestrooit.
je krijgt 2 x kuil als je hooi wil moet je extra ervoor betalen.
voor extra hooi of kuil in de middag moet je extra betalen.
3 x biks.
als je op eigen voer staat gaat er geen stalling kosten eraf.
verder zit er 1 grote binnenbak waar altijd lessen is en als je mee wil rijden ervoor moet betalen.
1 kleine binnen bak waar je amper in kan rijden wel los of longeren.
2 hele grote buiten bakken (z bak) en 1 gewone buiten bak.
1 binnen spuitplaats met warm water en 1 buiten spuitlaats.
1 losgooi padock wat in de winter modder is.
en een stapmolen
land maar daar moet je per jaar voor betalen.
en uit rij mogelijk heden.

dus bij ons in de buurt is het gewoon duur vind k.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 05-05-10 13:50, in het totaal 3 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:48

Annash schreef:
Da's ook netjes vind ik!
Jammer dat er niet echt uitrijgelegenheden zijn. Dat heb ik gelukkig wel. Als ik goed doordraaf en wat stukken stap ben ik denk ik met 10 minuten in het bos. Hooguit een kwartier.

Ach, heb gelukkig een trailer. Ga er alleen veel te weinig mee op pad ;) Bedenk mij dat ik wel met stalgenoot kan afspreken om zaterdagochtend lekker naar het bos te gaan. Wedstrijd gaat toch niet door, dus kan dan wel op zaterdag op pad gaan. Doe ik n.l. liever niet als ik de dag erna wedstrijd heb. Risico op spierpijn of erger neem ik dan liever niet.

Oh ja, vergat bij mijn stalling te noemen dat er inderdaad ook een stapmolen is. Pffff... eigenlijk best luxe! Terwijl het dus echt geen arrogante hotemetoten stalling is :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:49

Nee, dat doe ik idd ook nooit, een echte buiten/bosrit de dag voor concours! Wil nog wel eens na de training een rondje maken, maar dat is dan grotendeels stappen met een stukje draf en galop op het zandpad. Daar gebeurt niks mee verder haha.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:50

Ja we staan eigenlijk direct aan zee, er loopt alleen een (wel enigzins drukke) weg tussen, wat een luxe he! Het is niet het echte strand maar een soort lagune, zoek er even een mapje bij....
http://www.globalkite.de/img/djerba_map.jpg
Het is onder dat uitsteeksel in het noorden, Ras rmel, het is dus wel de zee maar doordat het meer een lagune is zijn er geen golven ofzo. Jullie mogen op vakantie komen hier hoor!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:51

Dat is het voordeel als je dichtbij bos staat. Dan maak je sneller een staprondje.
Als ik naar het bos ga, dan ga ik niet voor een rondje van een half uur ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:53

lakshmi schreef:
Ja we staan eigenlijk direct aan zee, er loopt alleen een (wel enigzins drukke) weg tussen, wat een luxe he! Het is niet het echte strand maar een soort lagune, zoek er even een mapje bij....
http://www.globalkite.de/img/djerba_map.jpg
Het is onder dat uitsteeksel in het noorden, Ras rmel, het is dus wel de zee maar doordat het meer een lagune is zijn er geen golven ofzo. Jullie mogen op vakantie komen hier hoor!

Pfoe, da's lekker zeg!

Wat moet dat kosten als ik bij jullie logeer? ;) Hahahaha!

@ Branka: dat rondje wat ik net noemde, is niet via het bos hoor! Het pad van de stal af, klein stukje weg (goede berm) dan binnendoor naar het zandpad, en dan via de wei van de buurman terug. Als ik het helemaal stap doe ik er met Win een minuut of twintig over. Gebruik het ook wel eens om lekker uit te stappen!