Eindelijk, we kunnen er volop over kletsen.
Even een berichtje van mijn kant wat betreft Iloon haar knollebol. De oplettende lezer had me al gespot op de foto, ik ben diegene (met pet en sokken) die richting het (ontzettend cool, gave, leuke, bloedmooie) veulen (van Chico!) kijkt. Iloon belde me op om te vragen of ik mee ging. In eerste instantie kon ik niet, maar na wat geschuifel kon ik uiteindelijk toch, ik was meegewest met paard nummer 1, en als er iets is waar ik goed in ben, is het wel Iloon van haar roze wol afschoppen door ontzettend kritisch te kijken naar wat er mis is aan een paard. Paard 1 vond ik sowieso al niets, paard 2 had ik mijn bedenkingen over, maar heb ik nooit in real live gezien. Paard 3 kwamen we aanlopen, en je zag een vonk overspringen tussen Iloon en Chico. Helemaal leuk. Maar, kritisch als ik was, bleef ik nog wat stil. Tot hij vaststond. Wat een benen, wat een bouw. Vrijwel perfect! Mijn reactie was dan ook "strik eromheen en meenemen". Anyway, nadat hij wat draf en galop had laten zien was ik er helemaal weg van, en was de keuze ook snel gemaakt om een veearts te zoeken die kon keuren. Helaas wist mijn veeaarts niemand in de buurt, maar gelukkig was Madelief daar met het nummer van een goede veearts. Madelief nog bedankt.
Nou ja, de keuring verliep zoals het hoort bij een groen paard, met wwat gestuiter en ge-skie, boer Harm (wat een man! Helemaal geweldig) werd enkele meters meegesleurd, maar nie loslaten nie!
Anyway, ik ben weg van hem, en ik weet zeker dat Iloon er heel erg veel plezier aan gaat beleven. Iloon, nogmaals gefeliciteerd, en volgende maand gaan we hem ophalen. Je cadeautje is er volgende week hoop ik.