Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Estherr__1 schreef:Zou zeggen alleen met hengstigheid starten dan!![]()
Jamiejoyce, vorig jaar reed ik eigenlijk altijd zonder zweep en pakte ik alleen de zweep als ik ging galopperen (die had ik toen echt nog nodig), dan wist ze meteen wat we gingen doen reageerde ook altijd heel heftig op de zweep, ook omdat ze het gewoon niet gewend was.
Tegenwoordig rijd ik eigenlijk altijd met zweep en nu is ze eraan en gewend, dus denk dat het ook te maken heeft met gewenning.
Reed je voorheen altijd zonder?
Estherr__1 schreef:Ahg ja Suus, soms is het ff nodig![]()
Sporen zijn toch niet meer verplicht op Z niveau?
Jamiejoyce, kan je instructrice/instructeur hier niet mee helpen?
Kan het niet zo zijn dat je door dat je een tik met de zweep geeft zelf onbewust je teugel los gooit waardoor je je verbinding kwijt raakt?
Zijn er hier mensen of kennen jullie mensen die gewoon zelf een normale blazer hebben omgetoverd tot wedstrijd jasje? Heb een mooie grijze blazer gezien bij de H&M, dacht misschien kan ik daar gewoon zelf een wedstrijd jasje van makenvolgens mij zijn er wel meer mensen die dat doen..
En als dat jasje van Harry's Horse ook zo warm is een normale blazer misschien een betere optie
Ilsemarie schreef:Jeetje wat schrikken!!Hoe is het nu met je en met je verwondingen?
Jenny_S schreef:Jeetje dat was schrikken
Stalgenootje had dit ook gehad maar haar paard was al een heel end naar huis en op de 80km aangereden en gevallen. Uiteindelijk kunnen vangen. Dit is echt mijn grootste angst wat het bos betreft. DoutZ zal wel stoppen denk ik
Jenny_S schreef:Ik weet niet of het vanwege het ongeluk was maar ze liep later niet meer goed en dat is uiteindelijk niet meer goed gekomen en hebben ze haar ingeslapen. Maar wat ik al zei ik weet niet of dat het ongeval is veroorzaakt. Maar niet best dus
Ik zou ook gelijk achter paard aan gaan haha dus niet zo gek
Zondag was ander stalgenootje nog van paard bedondert. Daar kwam ambulance enz aan te pas. Die bleef dus wel braaf liggen