[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:10

:D
nou inderdaad, hopelijk wordt 'ie niet voller, dit is wel weer genoeg! :+

1.55 is toch een mooi maatje, als hij van de wormen af is en goed gevoerd wordt gaat hij vast nog een heel stuk groeien!
vaak staan ze toch even een beetje stil als ze niet helemaal gezond zijn...

Ferro stond na de verhuizing en de castratie ook ineens helemaal stil qua groen, en een paar maanden later was 'ie ineens enorm overbouwd! :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:51

Heel groot hoeft hij niet te worden, ben zelf goed 1m60 :) Klopt het dat ze iets groter worden wanneer je ze castreert?

Ik hoop dat er snel nog wat meer vlees aan komt, ik weet dat ik er alles aan doe, maar heb er vannacht toch weer wakker van gelegen. Hij kijkt wel al vrolijker, ben ik blij om!

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:19

Ah Jolijn, balen zeg! Laat je niet te veel op de kop zitten, maar ergens heeft hij misschien wel gelijk ja! Je moet nu vooral aan je gezondheid denken :(:)

Aii, Fif dus echt wel even in de lappenmand! Nou ik hoop dat het bij jullie gewoon ook hersteld en jullie bij de 80% zitten! Als je ziet waar ze allemaal al doorheen gekomen is moet dit toch lukken...? Ik ga duimen! :)

Liesbeth, tijd doet wonderen ;-)

Aaaah! Gisteren eindelijk weer eens les gehad... Ik ga er niet eens te veel over zeggen, ik ben zo blij met dit plaatje!
Afbeelding
- ja ik heb mijn been te ver naar achteren, we zijn nog vrij lomp in de hulpen anders blokkeerd mevrouw 'omdat ze het niet snapt'
- Ja ik moet haar duidelijk meer opvangen aan de voorkant, dat was nu even heel pittig maar het resultaat mag er zijn vind ik!
- EN IK HEB DE LINKER GALOP WEER GEDAAN! Super hard, ongecontroleerd en lomp, maar we deden het wel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:35

mooi plaatje inderdaad! +:)+

liesbeth, als jij maar 1.60 bent is 'ie inderdaad al groot zat! :D
ik ben 1.76, dus van mij mag het ietsje groter, maar zo net over de 1.60 vind ik ook groot genoeg hoor, vooral omdat ik er ook mee met de wagen wil gaan rijden en dan hoeven ze niet groot... 8-)

kan me best voorstellen dat je ermee bezig bent dat hij weer snel rond en gezond moet worden!
maar dat heeft gewoon tijd nodig...
mijn merrie is ook heel erg mager geweest en dat heeft toch bijna een jaar geduurd (en veel voer :+ ) voor ze weer zo mooi rond was...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:40

Ziet er goed uit, Geeske! (Mag ik jullie met de voornaam aanspreken?)

Ellis, hij krijgt zeker alle tijd van de wereld hoor, maar ik ben nogal een piekeraar :) Al hoop ik dat hij er tegen 25 mei al wat presentabel uitziet, mag hij mee op onze trouwfoto's :) Hij mag ook gewoon lekker buiten staan, hoeft nog lang niet aan het werk, misschien volgende zomer al heel voorzichtig wat longeren.

Jolijn, fijn dat die leraar z'n bezorgdheid uit, maar jij beslist toch? En als jij het ziet zitten...

edit: nog eentje van dit weekend, met vriendjes eventjes de weide op!

Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:11

Fifi nog kreupel maar komt zeker goed (altijd positief blijven :) )
Geeske, ik vind het een mooie foto ziet er relaxed uit en het blijft een momentopname.
Jolijn doe wat je hart je ingeeft altijd goed.
Liesbeth, rustig aan hij wordt vanzelf dikker. Mijn halve fries is ook super mager, maar zijn ribben zijn nu weg nu spieren opbouwen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:40

Liesbeth leuke foto! 1.55 is toch een mooi maatje :)

Geeske ook leuke foto fijn dat je de vooruitgang voelt! Haha hete tante is het wel he?

Branka oh super het gaat dus weer de goede kant op met jullie! Pauze heeft hem dus wel goed gedaan :)

Madelief gaaaaaf :D gaat het wel lukken met vervoer?

Ellis arme Fifi wat een pech heeft ze toch ;(

Hier alles goed, vanochtend vroeg lekker met Mabrouk naar het strand geweest, wat is dat toch een heerlijk rijpaardje geworden. Over maatjes: hij is echt een ukkie, nog onder de 1.50.. Voor het oog staat het dan ook niet zo mooi met mij erop met 1.80, maar hij kan het makkelijk hebben qua gewicht en men is hier natuurlijk niet zo erg gewend aan een dressuurplaatje van een paard van rond de 1.70 met een ruiter van even hoog..
Hier ik op Banana die zelfs nog iets kleiner is dan Mabrouk (maar wel wat breder).
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2009_n.jpg

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:14

Ja, is een pittige tante ja! Maar ze is wel heel werkwillend, alleen als het dan niet snel genoeg 'goed gaat' dus dat ze geen beloning ontvangt maar weer opnieuw moet beginnen (zoals momenteel met de galop) wordt ze wel wat kribbig, en als ze dan goed gaat en ze mag door galopperen dan neemt ze het er ook wel van ja! Haha, maar ze blijft gelukkig wel vrij eerlijk... op wat tempowisselingen, laat remmen of scherpe bochten trekken na doet ze niet veel meer dan dat... Schoof 1x echt bijna uit het zadel! Maar dat kwam omdat ik er vanuit ging links af te slaan en madam plotseling scherp naar rechts ging ;-) beugel kwijt! Maar ze is echt wel een lekkerding om mee te werken :+

Martine, heerlijk plaatje! En ik vind het er helemaal nog niet raar uit zien hoor, als het er maar plezierig uit ziet! En ik heb idd niet het idee dat dit paard erg leidt onder jouw gewicht/lengte ;-)

Liesbeth, natuurlijk mag je onze voornaam gebruiken!! (Tenminste, mijne wel hoor)
Zo zie je vrij goed dat hij nog een achterstand heeft he?! Zijn borstkas is echt smalletjes zo... maar zijn kleur is echt bijzonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:17

Nette foto Geeske!

Martine, ach, ik ben voor het plaatje ook te groot voor Mo (1.53 ongeveer, ik 1.78) maar het zal me echt aan mijn reet roesten :o Kun je nog je been breken _O-

[ITP] Om mezelf even een boost te geven...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:05

als je samen maar plezier hebt toch jolijn! :j

martine, gaaf plaatje!

Jemig, had ik een tijdje terug dekens gepast op Ferro, was 195 echt veel te ruim aan de voorkant, dus op zoek gegaan naar een maatje kleiner...
een mooie amigo en een rambo duo gescoord, ikke helemaal blij! *\o/*
ga ik ze vandaag passen, zijn ze gewoon te klein... :+

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:00

Ik heb een tijdje een kleine New Forest gereden, en dat lukte ook (bokjes waren makkelijk uit te zitten :))

Martine: prachtige foto, lijkt me heerlijk!

Mooie foto's, Jolijn, en dat van zo'n blitzfotoshoot!

Ik probeer het zonder dekens, overdag buiten en 's nachts in een schuilstal. Uiteraard grijp ik in wanneer ik zie dat hij zich niet warm kan houden, we zien wel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:49

ik vind een dekentje op met kouder en natter weer altijd wel lekker, in die kleine paddockjes staan ze altijd maar een beetje te hangen...

na heel veel passen vanavond iets gevonden dat leek te passen! *\o/*
Afbeelding

2 maten groter dan ik had gekocht voor hem... := _O-

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:04

Haha, nou das het levende bewijs dat jouw 'kleine' man al duidelijk aan het groeien geslagen is!! Welke maat heeft hij nu?
Ik merk qua dekens dat toch de sluiting op de borst en dan de doorgang voor de hals zegmaar? Tussen borstsluiting en schoft, best wel krap is voor Chim vaak! Als ze graast vind ik ze toch al wat strak! Maar als ik weer een maat groter neem verzuipt ze er qua lengte van de rug helemaal in! Dus naja... maar een deken vind ik toch wel fijn voor ze in de winter, zeker als het zo guur en nat is! (ookal staat mijne dan veel binnen)

<3 Vandaag even lekker Parelli gedaan met Chim. We zijn nog van het simpele; volgen, stoppen, achteruit uit mijn ruimte, zijwaarts uit mijn ruimte, kont bij me weg draaien en altijd met de voorkant op mij gericht zijn, weer terug komen na het wegsturen etc. maar ze deed het vandaag erg lekker. Heel licht op de hulpen terwijl ik het toch al even niet meer intensief gedaan had!
Vandaag was er bij ons in de buurt ook Paard&Erfgoed. Super leuk evenement waarbij mijn parelli instructrice ook diverse demo's gaf. Helemaal top! Wat is het toch gaaf om zo met je paard om te kunnen gaan!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:16

Ja dat vind ik bij Ferro ook het euvel inderdaad, daarom wil ik graag toch ook een maatje groter Dominick passen op hem, die zijn een stuk ruimer bij de hals...
Hij heeft ook een vrij lage halsinzet, en ik vind daardoor alle dekens voor het fijne net wat te krap op de hals zitten, lijkt me inderdaad niet zo prettig met naar beneden buigen...
Voor Fifi heb ik Dominick dekens, die zijn echt superfijn! :j

de deken die hij hierboven op heeft is een 6.6 van Amigo! :oo
en dat terwijl ik hem op een 6.0 had ingeschat... :=

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:00

Ellis, deken staat'm goed! Ik wacht nog eventjes af, van zodra het kouder wordt, zal ik snel genoeg merken of hij er eentje op moet. Bij zijn vorige eigenaar stond hij vorige winter ook gewoon buiten zonder, maar nu heeft hij natuurlijk wat minder reserve.

Geeske: leuk, zo met je paardje bezig zijn!

Heksenvlechten zijn uit zijn manen geraakt, hoera! Heb er wel zo'n tien centimeter afgehaald, zodat ze nu netjes op dezelfde lengte zitten. Ze zijn nog dertig centimeter lang, dus het valt niet echt op :) En hij kreeg z'n nieuwe halster aan! Een kleur die ik niet snel zou nemen voor een ander paard, maar het staat hem wel, vind ik. Gisteren ook het plekje ontdekt waar meneer graag gekriebeld wordt, z'n onderlipje ging ervan hangen en hij stond voor het eerst zo te genieten! (En ik ook, was voor het eerst dat ik het gevoel had dat hij echt op z'n gemakje is bij mij.)

Afbeelding

Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:03

Geeske hihi ze heeft iig karakter :D een beetje uitdaging is ook wel leuk he :) jullie zijn lekker bezig zo te lezen! ja Banana is wel een stevig ding ook!

Jolijn dat gaat toch ook best, 1.53 is best een mooi maatje toch :)

Ellis oh oh kleine ventjes worden groot!! Gelukkig toch nog wat passends gevonden, je blijft bezig zo zeg :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:42

agossie, lief koppie, en mooi halster!

Ferro is vanmorgen weer bekapt, het is nog steeds niet zijn hobby, maar het ging alweer beter dan de vorige keer! :j

Was vroeg op trouwens, liep om 7 uur al met Fifi voor haar 10 min stappen, om half 8 had ik de hoefsmid voor Ferro, omdat daarna de veearts weer voor Fifi kwam om de kogel in te spuiten...
Gelukkig ook allemaal goed gegaan.
Hij schrok er volgens mij wel van dat ze in stap nog steeds niet goed loopt...
Ik kreeg er ook weer een grote fles metacam bij...
dus nou ja, we duimen nog steeds maar hard!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:57

Ooh Ellis, vervelend dat fif dan nog zo slecht gaat... wel fijn dat Ferro al wat netter is bij de hoefsmid! ;-)
Liesbeth,fijn is dat he? als je eindelijk het gevoel heb dat ze eens helemaal kunnen genieten van jouw aandacht!
Ik merk echt dat als ik bewust met parelli bezig ben Chim echt begint te snakken naar mijn aandacht! Juist omdat ze dan niet constant in 'mijn ruimte' kan en mag komen wil ze heel graag weer vriendjes worden en aandacht krijgen :+: De schat.
Fijn dat je de knopen er toch zo goed uit gekregen hebt! Nu heel veel antiklit er in houden en bijhouden, anders draait het zo weer in elkaar! Die van mij had ook een heel hardnekkige dreadlock die echt iedere morgen weer terug zat... dat heeft wel een tijdje geduurd, maar gewoon stuk door gaan!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:08

Hopelijk gaat het toch snel beter met Fifi. Ik vind het (voor mezelf) niets als het zolang duurt.
Wat betreft Dominick, ik heb ze ook en passen super goed mijn super brede Fries. Ik kan nu een normale maat voor haar nemen zeg maar.
Knopen eruit, altijd weer een uitdaging. Ik heb van de week maar weer eens een poging gedaan om een staart uit de klit te halen en dat is redelijk gelukt al zeg ik hetzelf.

Zaterdag geschreven op de Hippiade en toch wel een paar knappe pony's tegengekomen.
Gisteren voor de 2de keer op Brammetje gezeten (halve fries) en hij vond het helemaal prima, de versnelling naar draf is een beetje moeizaam, maar eenmaal in draf is het versnellen en opvangen geen enkel probleem. Zelfs even een klein stukje op de weg gestapt en dat ging goed, hij houdt alleen niet van kanariegele auto's.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:23

leuke naam brammetje! :D
fijn dat het goed ging!

leuk en leerzaam zeg, op de hippiade schrijven!

Huuhuhu deed Fifi vanavond op 'r kleine stukje, kom je me halen???
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:25

Ahhh... hadden ze geen roze verbandje? ;)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:05

Haha, Fif wordt op alle mogelijke plekjes wel lekker op het gras gezet he?! Handig! En ze mag zeker niet groter nu omdat ze dan te veel gaat bewegen?

Goed dat brammetje het goed doet! Kanariegele auto's hebben vaak ook een bijpassend geluid en heten een Lamborgini ofzo? ;-) Daar zou de mijne ook bang van worden denk ik... (nu is daar niet ontzettend veel voor nodig, maar toch)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:48

Nee helaas...
geen roze verbandjes... -O- :D

Ze moest eigenlijk 2 dagen volledige boxrust na het inspuiten.
Maar het stukje gras is best heel vlak en niet veel groter dan een box, dus dat mocht gelukkig ook!
vandaag en morgen nog op het grasje en dan heeft ze het daar echt wel kaal en stuk gelopen ben ik bang, dus dan gaat ze weer terug naar haar klein afgezette paddockje! :j

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:58

Arme Fifi, zo geïsoleerd worden :) Wel goed dat ze op die manier ook gewoon buiten kan zijn!

Hosante, goed van Brammetje! En kanariegele auto's zijn ook eng!

Ik ga een slot op de staldeur van Figo laten zetten, of hij wordt nog eens meegenomen door iemand. Iedereen is er al ongelofelijk dol op, hij wordt constant geaaid en aangehaald. Meneer geniet uiteraard heel hard van alle aandacht, en doet ook enorm zijn best om zich alvast als stallieveling te profileren. Hij is ook nergens van onder de indruk (behalve dan van de imposante 14-jarige Lusitanoruin van de stal) en helpt vrolijk mee met het verspreiden van het houtschaafsel in zijn stalletje.

Schattig kijken heeft hij alvast onder de knie :)
Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:02

Aghh wat lief :)
Balen dat het nog niet echt beter gaat met Fifi..