[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:40

Anoek :D Baron is nu ook bruin alleen van de modder :D
sam heeft wel een lief koppie hoor :D

lakshmi Leuk paardje hoe oud is hij :o

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:43

Heidi, dat idee had ik ook eerder maar dat is totaal niet nodig! Gewoon reageren waar je op wil reageren en schrijven over jouw kanjers!
Frío kwam vandaag niet bruin maar zwart van het land. Gelukkig was dat droog dus bleef er een grijze gloed over :+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:55

Angela: oeh dat wordt echt een verrassing dus! Leuk :)

Anouk hihi ja klopt ook wel weer.. Alleen die Iberiers kosten wel flink wat, berbers zijn in Europa trouwens ook erg duur. Kleintje heet Mabrouk, betekent zoiets als zegening van God. Het zal wel worden afgekort tot Broekie :D oei, heb je je rug wel eens nagekeken? Ik ben er ooit achtergekomen dat ik al jaren met een scheef bekken rondliep na een val van m'n paard toen ik 12 was := een wakkere Sam, dat is iig wel goed toch ;)

En thanks allemaal! Zit nog steeds te :D :D

Heidi hij is nu 2 jaar en 4 maanden oud, helaas heeft hij vrijwel geen beweging gehad dus is hij nog erg smal en zit er weinig spier op, nou ja nu gaan we er voor zorgen dat hij elke dag lekker kan rennen en spelen :)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:59

eventjes ook een paar foto,s plaatsen.
we hebben sinds aantal maanden een eigen stuk land die we huren voor een heel jaar.
alleen mag je de paarden half jaar erop hebben dus in het voorjaar en de zomer maanden.
tot november.
omdat ze anders alles vertrappen en ook de dijk.
we hebben bij een boer 10 schapen en 30 lammertjes kunnen krijgen die nu erop lopen en ook voor in de winter maanden.
land is bijna 2 hectare groot.
op het land staat een oud schuurtje die op instorten stond.
helaas mogen we dit niet afbreken om wat nieuws erop tezetten.
dus het was van binnen uit op knappen en verstevigen.
wat echt goed gelukt is.
nu hebben we een in en uitloop schuurtje.

sinds 30 april is Baron met zijn maatje al naar het land gegaan.
zijn maatje is een oud arabiertje ook een hengst.

het was spannend want Baron heeft bij mij nog nooit met een ander paard op het land gestaan zelfs niet met een hengst.

ze hebben 1 x een strijd gehad over de rangorde en nu is het goed.
ze staan samen te grazen en te knuffelen en zelfs in de stal.
helaas door de macht strijd is de arabiertje gewond geraakt in zijn hals wat nu is gaan ontsteken.
gelukkig slaat zijn medicijnen aan wat ie van de arts heeft gehad.
net nog de wond schoon gemaakt en is minder dik.

hier wat foto,s van de eerste keer samen op het land.

Macho schapen :P (tja ik wilde heel graag een keer schapen die op macho leken hahaha)
Afbeelding

hieha kom maar op :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Baron laat zien hoe de spaanse pas moet <3
Afbeelding

stoer doen 8-)
Afbeelding

eventjes tussen door rollen :P
Afbeelding

hij is knap he :D
Afbeelding

Afbeelding

hihi maf doen :P
Afbeelding

hie ha }>
Afbeelding

rennen :):)
Afbeelding

kom maar op ~~}>
Afbeelding

Afbeelding

Baron wilde gewoon weten hoe paarden biefstuk proeft :Y)
Afbeelding

oeps daar was ie niet mee eens :P
Afbeelding

Macho komt later naar het land toe zijn stukje is nog niet af.
hij krijgt ook een inloop stalletje die we eerst moet opknappen.

Zitouna

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:04

Waaauw Heidi wat een superfoto's, ziet er heerlijk uit! Ook wel een leuk stel zo die twee witjes :) wat moet dat heerlijk zijn voor ze om lekker samen te kunnen spelen..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:07

Martine: *\o/* Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wel een sneu verhaal hoe hij werd behandeld :(:) , of eigenlijk meer verwaarloosd. Zonde zeg! Zijn kleurtje is :9 .

Aline, prachtige foto ook weer! Wat een knapperd en zooo klein nog!

Sanne en Jasmijn, leuk zeg, bezoekje La Vida Nueva gehad dus :D ! Gezellig!

Lisenka en Jan.. Oohh hij is prachtig zo <3 . Wat een kanjer zeg.. Heel leuk ook die aftekeningen nu nog!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:12

BrankaZ schreef:
Heidi, dat idee had ik ook eerder maar dat is totaal niet nodig! Gewoon reageren waar je op wil reageren en schrijven over jouw kanjers!
Frío kwam vandaag niet bruin maar zwart van het land. Gelukkig was dat droog dus bleef er een grijze gloed over :+

ja het ging me tesnel zo een topic :o

gelukkig dat het vandaag droog bleef.
eerst was het warm en stond Baron op stal en nu hij 1 maal het land op mag gaat het regen ^)
morgen ook nog mooi weer maar dan komt de regen weer -O-

lakshmi ja ik vind hem ook smal daarom dacht ik dat ie jonger was :D
wel een leuk beetsje en die spieren komen er van zelf ;)

Ja wel heel leuk stel samen alleen nu is Baron zwart inplaats van wit :D
helaas werd de arabiertje ziek en moest vandaag de arts erbij komen omdat zijn wond ging onstekken en koorts had.
maar het gaat nu goed :D
koorts is gezakt en de wond ziet er beter uit door het schoon spoelen en de andere spuiten wat ie heeft gehad.
morgen komt de arts weer :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:19

lakshmi schreef:
Angela: oeh dat wordt echt een verrassing dus! Leuk :)

Anouk hihi ja klopt ook wel weer.. Alleen die Iberiers kosten wel flink wat, berbers zijn in Europa trouwens ook erg duur. Kleintje heet Mabrouk, betekent zoiets als zegening van God. Het zal wel worden afgekort tot Broekie :D oei, heb je je rug wel eens nagekeken? Ik ben er ooit achtergekomen dat ik al jaren met een scheef bekken rondliep na een val van m'n paard toen ik 12 was := een wakkere Sam, dat is iig wel goed toch ;)

Ja, ik ben een aantal keren doorgelicht. Ik heb behoorlijk bekkeninstabiliteit gehad toen ik zwanger was. Daar zal het wel van komen. En ik ben vorig jaar ook nog van het paard gekwakt. En ervoor behandeld bij de fysio. Voor mijn gevoel niet echt een nuttig bezoek. Ik kijk het voorlopig even af, maar als het zo blijft denk ik dat er idd even een fysio over aanspreek. Helaas moet dat allemaal uit de eigen portemonnee betaald worden en zo lang ik er geen pijn aan heb, vrees ik dat ik het nut er niet van in zal zien.. :o
Wat een mooie betekenis van de naam zeg. Je kan hem dan ook blesje noemen hè? Van blessing, dat is Engels voor zegening.

Heidi mooie foto's! Fijn zo je nieuwe stekje voor de paardjes!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:54

Lisenka en aline gefeliciteerd met de veulens!!!

Lisenka, ik ben erbij 15 mei!

Martine nieuw paard? Mooi beestje!!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:46

Zooo weer even wat momenten om te reageren en wellicht om bij te lezen maar hemel wat zijn er veel pagina's om te lezen!
Mooie barokke foto's gezien!
Prachtig nieuw veulen, gefeliciteerd!

Heidi waanzinnig mooie foto's van die 2 witten, met prachtige momenten!

Martine waaaah waanzinnig leuk beestje heb je erbij! Mabrouk met mabrouk!
Ik ben erachter gekomen dat naast de verse lucerne er ook gedroogde lucerne verkocht wordt. Fassa heet beide hier bij ons. Wellicht kun je het op Djerba ook vinden? Ideaal om door het voer te mengen en juist bij aanmaak en bijtrainen van bespiering. Aanmoedigen om veel te draven, maar tis nog n jonkie.
Leuk hoor! En wat n vriendelijk koppie! Wij hebben 2 nieuwe paarden op stal, niet van onszelf, maar we gaan ze wel inzetten voor de trektochten.
Einde van de maand krijgen we een vrijwilligster om werkervaring op te doen. Spannend en erg leuk! Voor mij een stimalans om lekker door te blijven rijden in de vroege morgen en de late avond tijdens de snikhete zomermaanden!
Martine, meer foto's graag!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:58

Ilona thanks!! Ben ook zo blij met m. Zelfs Mo hield er gisteren maar niet over op, hoe blij hij was dat we wat voor het broekie kunnen doen :) nu hopen dat hij snel wat aansterkt!

Heidi hehe ja het is nu echt een heel smal paardje, er is iig nog weinig baroks aan := maar wat wil je, dat beestje heeft sinds hij 3 (!!) maanden oud was alleen en vastgebonden aan een 3 meter lang touw gestaan. Heeft dus nooit kunnen draven, galopperen wat dan ook.. Maar hij heeft gisteren al gedemonstreerd dat hij het wel kan :Y) Oei dat is wel ellendig, het gaat er met hengsten natuurlijk toch wat heftiger aan toe dan... Gelukkig dat het de goede kant op gaat. Is de arabier van een vriend/in van je of een eigen nieuwe aanwinst? Flavio hebben we ook eens met andere rustige hengsten geprobeerd, dat was geen succes, hij probeerde ze non stop te dekken en beet ze ook nogal. Echt een mannetje..

Anouk he getver, ik ging altijd naar de manueel therapeut daarvoor, misschien is dat ook voor jou wat? Blesje hihi. Kan ook! Hoewel ik dan meer aan een bles op z'n hoofd denk en die heeft ie niet :=

Mies thanks!

Wenda: dank je wel! Ben ook helemaal verliefd <3 oeh zal ook eens gaan kijken voor die luzerne dan. Zodra broekie wat aangesterkt is mag hij lekker samen met een ander paard spelen in de paddock, lekker rennen en gek doen. Hij was zo verbaasd gisteren dat hij los stond... Leuk jullie ook 2 nieuwe paarden 'erbij', foto's? Hoe is het met die testmeneer gegaan afgelopen weekend? En met de Duitse endurance dame? En de vrijwilligster is dat nou Narya? Leuk hoor! Wij zitten te kijken of we niet beter ergens een landje huren/kopen om de paarden te zetten. Foto's komen eraan!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:30

Wat een leuke foto's! Knap paard!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:47

heidi, wat een onwijs gave foto's zeg!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:08

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:46

Bij mij is net de zadelmaker geweest. Ze was echt heel vriendelijk en liet ook veel dingen zien! Eerst mijn oude zadel erop gelegt, toen al op een paar dingen gewezen. Even een rondje gereden in de bak en toen viel al op dat het zadel meer naar rechts ging hangen. Na het rijden liet ze de afdrukken van het zadel nog zien en liet ze zien waar het precies verkeerd zat. Het zadel drukte precies op de spieren naast de ruggengraat. Hij was hier ook gevoelig op.

Ik heb nu een zadel wat breder ligt zodat de ruggengraat meer vrij komt en het zadel meer op de ribben ligt als ik het zo goed onthouden heb :). Als het goed is kan hij hierdoor zijn rug ook beter gaan gebruiken. Ik merkte met rijden al dat hij wat meer ging ontspannen. Ik heb het zadel twee weken op proef om te kijken of dat een moment reactie was of dat het ook zo blijft ;). Ik heb het met haar ook over een nieuw zadel gehad, en dat lijkt me ook nog steeds een optie voor als dit niks wordt. Ik heb in ieder geval ook een mooie regeling voor als ik dit zadel wel neem voorlopig maar binnen een half jaar/2 jaar een nieuwe bij haar koop. Over en half jaar krijg ik gewoon het hele bedrag wat ik nu voor dit zadel betaal terug, over een jaar gaat er geloof ik 100 vanaf en dan over 2 jaar weer 100. Dat is het normale bedrag wat een zadel in waarde verliest per jaar als ik haar mag geloven :P. Tot een bepaald bedrag dan bleef het weer gelijk. Maar ja ik zou nu dus ook een half jaar met dit zadel kunnen trainen en dan een nieuwe kunnen kopen. Heb ik nog 6 maanden om verder te sparen :P. Want die zadels van haar zijn niet goedkoop, maar ja als ze maar goed zijn!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:48

Fijn dat je mag proberen joh!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:53

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:54

super dat je een zadel kunt proberen inderdaad!

enquete ingevuld!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:54

Thank you!!

Ik had al meer dan 50 respondenten daarnet... wil eigenlijk over de 100 proberen. Dat vind ik wel mooi!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:55

ben benieuwd of er iets duidelijks uitkomt voor jullie!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:59

Die 100 ga je vast halen! Ga hem ook invullen voor je ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:59

Heb er al 61 :Y)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:05

Volgens mij ga je vandaag al over 100 reacties heen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:12

Shanna: Ik heb hem ook ingevuld hoor :). Die voorbeeldstal is wel mooi hoor ;). Ik betaal veel meer en krijg er veel minder voor :P.

Ben ook echt super blij dat ik dit zadel twee weken mag proberen, echt een super regeling!! Echt zo'n verschil met hoe de andere zadelmaker werkt die bij mij is geweest!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:12

Nou het is geen voorbeeldstal... is de stal waar Win staat!!
Voor link zie onderschrift! ;)