[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:15

Heb je nog een link van dat paardj?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:19

Furia, ik begrijp dat je een paardje op het oog hebt?!
Spannend zeg, veel succes ermee!

Ess, ook spannend allemaal!!

Bij het kopen van een paard is je gevoel super belangrijk denk ik.
Maar je moet ook objectief kijken en goed nadenken, en niet alleen maar 'vallen voor een paard' denk ik, hoe moeilijk dat ook is...

Prinslover, jeps, foto's staan erop! Knipoog

[ITP] Lusitano op wintersport!

[AR-ITP] 't witte spook @ work op de Blakheide (menles Gerard Leijten

[AR-ITP] Bikkels in de sneeuwstorm!

2e paasdag Nagelbijten / Gniffelen :
Afbeelding

Sjef in de sneeuw:
Afbeelding

en nooit gedacht dat ik zó blij zou kunnen zijn met een binnenbak! Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:25

Mooie foto's en wat is ze wit zeg!! Meestal heb je gele paarden in de sneeuw maar jouw foto's zijn echt geweldig!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:27

regine schreef:
Mooie foto's en wat is ze wit zeg!! Meestal heb je gele paarden in de sneeuw maar jouw foto's zijn echt geweldig!

Dat viel mij ook al op!!
Echt hele leuke foto's!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:29

@elllis: wat een mooie foto's wat je witte spookje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:30

Thanx! Pling

Ze was daar inderdaad super wit.
Na het rijden spons ik haar hals altijd af, en doordat alles blank stond kon ze daar niet los, en dat scheelt duidelijk in vies worden! Cool
Het eerste wat ze deed toen we thuis waren was regelrecht het zand in duiken! Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:51

Haha daarom was ze zo wit. Lijkt Fue wel, die moet altijd gelijk na een mooie poetsbeurt het zand in duiken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:22

Nouvel: Die foto in de witte wereld is echt mooi! Ik ga zo even in je topics kijken.

Jasmijn: Ik ben erg benieuwd hoe Billy bevalt! Hoe gaat het nu met hem?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:23

Sanne: Ik was ook opzoek naar bruikbare tips, en dacht bij mezelf er zullen er wel meer zijn (jij en jasmijn o.a.). Dus dat komt mooi uit Haha! Hoop dat jij er ook iets aan hebt! Btw, je veulen is dan toch geen crusado? Anda x anda is gewoon andalusier, alleen geen vol papier toch. Een anda x ander ras = crusado dacht ik.... Of heb ik het mis Clown

Ellis: Wat een gave foto's weer zeg! Die 1e foto is echt prachtig, zo mooi wit! Haha! En het rijden ziet er ook super netjes uit! Hier en daar soms wat spanning volgens mij, maar valt ook niet mee ineens in een binnenbak haha. Clown Hoe reageren jou paardjes eigenlijk op een vreemde omgeving over het algemeen? Volgens mij wel braaf of niet Lachen ?

Gelukkig bijna weekend! Die vrijdag kan soms lang duren Clown Heb vanavond een verjaardag, en morgen avond ook. Gezellig, ik ben het hele weekend weer zoet Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:27

Ilona: Omdat de moeder van het veulen geen anda is met papieren mag het veulen niet ingeschreven worden in het p.r.e. stamboek, vandaar dat het crusadopapieren krijgt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:55

Ja, maar het veulen zelf is dan toch geen crusado, maar gewoon andalusier? Sorry, kom een beetje blond over volgens mij Clown

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:02

kan wel een Andalusier zijn, maar nooit PRE.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:08

Jasmijn -> Mooi dat de castratie goed is verlopen!
Nu hopen dat het allemaal goed geneest!

Michelle -> Van mij mag het zonnetje ook gaan schijnen!
De weilanden hier staan onder water dus Grytsje en Cipke zijn nog niet naar buiten geweest, maar dat zou wel goed zijn voor ze!

Ilona -> Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik zelf een paard zou kopen dan zou ik het paard eerst op proef willen en dan op eigen terrein een eigen VA een keuring laten doen.

Ellis -> Hee gezellig, je bent er weer!
Leuke foto's! Vooral die met sneeuw!

Esmée -> Leuk dat je je vader weer gaat zien!

Vandaag voor het eerst weer Grytsje gelongeerd!
Echt niet dat ze er zin in had....
Ze ging keihard sjezen en trok telkens richting de deur naar de stallen toe.
Logisch wel, maar gaandeweg zal ze toch moeten leren haar aandacht bij mij te houden.
Na een minuut of 3 op de ene kant zette ik haar de andere kant op.
Hier was madam niet van gediend en ze ging in staking.
Dus ik haar weer opnieuw die kant op sturen en een knal met de zweep geven toen ze aanstalten maakte om weer in staking te gaan waarop ze reageerde door te stijgeren en proberen weg te rennen.
Ik gaf een harde brul en toen stond ze weer stil.
Net zo lang doorgegaan tot ze netjes liep en toen weer de andere kant op.
Even een galopje gedaan en weer gedraaid.
Toen begon ze meteen weer dwars te doen.
Op een gegeven moment kreeg ze denk ik wel door dat ik toch echt door zou gaan tot ze zou luisteren en deed ze netjes wat ik vroeg.
Omdat ze zich zo druk maakte was ze wat bezweet en aan het hijgen dus ben ik met haar aan de hand door de bak gaan lopen om uit te stappen.
Nu kon ik ook meteen weer even duidelijk maken wie er de leider is, ze moest dus netjes naast me blijven lopen en niet mijn schouder voorbij, stoppen wanneer ik stopte, bochtjes meelopen en achteruit lopen wanneer ik dat ook deed.
Op deze manier dwing ik haar ook haar aandacht bij mij te houden.
Toen ze was uitgehijgd mocht ze weer naar Cipke toe.
Al met al ben ik heel tevreden hoe het is gegaan!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:33

Ellis wat een schiterende foto die eerste

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:39

Prinslover schreef:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe die keuring gaat bij een paard.
Stel je koopt het paard van een handelaar, wil hem laten keuren. Maar doen jullie dit door de daar plaatselijke DA? (Ik ben dan wel eens bang dat die connexties hebben met de handelsstal, en dus gewoon goedkeuren terwijl er wat aan het paard scheelt).
En hoe zit het met foto's maken? Bij wat voor prijs van het paard zouden jullie dit doen? En wat als het paard hoefkatrol, atrose oid blijkt te hebben en dus word afgekeurd? Hoe gaat dat met betaling?

Zo weer een hoop vragen, maar ben erg benieuwd hoe jullie dit doen / hebben gedaan?

Ilona ik laat mijn paard altijd door mijn eigen dierenarts keuren, dat is ook de enige die ik dat toe vertrouw, hij is enorm streng.
Maar doe alleen klinisch geen foto's, vind ik te duur, ten zij ik het al niet vertrouw

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:53

peetisgreat schreef:
cojolly schreef:
peet waar ga je kijken voor een huis? Bij jou in de buurt?
Leuke pony trouwens
Ilona jammer dat ze hem verkopen, ben bang dat ze er een fantasie prijs voor gaan vragen

we gaan wel kijken bij osn in de buurt ongveer 10 min vanwaar ik nu woon dus lekker dichtbij

Gaaf, ik ben een beetje over de grens aan het kijken, hier in de randstad is alles wel heel erg duur zeker als je je paard aan huis wil hebben

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:54

Cojolly: Ik zou als ik een paardje zou kopen ook het liefst een dierenarts willen die totaal onbekend is met de verkoper en het paard en dus super neutraal is! Maar vroeg me af of dat haalbaar was en hoe jullie hierover dachten, maar vele denken ook zo Knipoog

Saida: Volgens mij doe je er wel goed aan Gryts af en toe even dr plek te wijzen. Ze kan best even aan de longeer lopen en hoeft dan niet gelijk gek te gaan doen. Maar de grond oefeningen waar je mee bezig bent zijn wel goed vind ik Lachen

Vanaf wat voor bedrag zouden julie wel foto's laten maken? van het paard? Je kan bij een klinische keurig niet zien of een paard atrose/spat/hoefkatrol heeft neem ik aan... En aangezien ik hoor/zie dat veel Anda's slechte benen hebben Nagelbijten / Gniffelen ??

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:08

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:18

Citaat:
En aangezien ik hoor/zie dat veel Anda's slechte benen hebben

Wil hier even op reageren.

Denk niet dat andalusiers betere of slechtere benen heeft als een ander ras. wel vaak rugproblemen ( zwakke of doorgezakte rug )

Als ik zie hier vrachtwagens met " Andalusiers " die naar buitenland gaan tsja daar zitten vast veel paarden tussen met been problemen en veel anderen defecten.

Een goed en gezond paard is in Spanje ook niet goedkoop ook al heeft hij geen PRE papieren.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:49

Jus, wanneer zien we u paardjes nog eens en dat zwart lekker ding Lachen ?

Ik hoor dat er iemand een paard gaat kopen of een op het oog heeft, dan raad ik ook alvast om keuringen te doen hoor toch altijd veiliger. Een gezond paard is al vlug eens ziek of heeft iets voor, beter om de risico's zo veel mogelijk te verminderen hé.
De mijn heb ik altijd laten keuren en RX's.
Succes alvast.

Nouvel wat een mooi spookje heb je daar zeg ! EN ZO WIT !
man man Invierno is GEEL als hij op een witte achtergrond staat..vies.

Iemand nog iets gehoord van Femke ?

Ik heb net iets raars voor..net een telefoon gehad van iemand die in de tijd mijn gegevens geprint had toen ik Alavaro zijn paarden te koop had staan. 3 jaar geleden dus !
Ze vroeg of ik geen ferias deed met Invierno en of ik niet naar de Feria in Boom wou komen ermee...
Amaai zeg. Raar hé.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:46

Nou ik ben weer terug in Nederland! Haha!
Gisteravond al snel even bij Furia wezen kijken, vandaag even rustig wat gereden Lovers

Ten eerste: Welkom aan alle nieuwe (heb wat meegelezen in Spanje en zag dat er dus wat nieuwe mensen waren Bloos )
Moet jullie "verhaal" nog een beetje leren kennen maar dat komt wel!

Iedereen heeft zich aan het goede voornemen gehouden, want jullie zijn al 27 pagina's verder (in 10 dagen!) Pling
Iedereen ook bedankt voor de complimentjes Pling vooral het oude topic alle 500 blz doorlezen was erg veel werk haha, en nog zal ik wel wat dingen "gemist" hebben.

Nu het bijreageren van 27 bladzijdes (ik ben een die-hard Haha! )

Jakobien: Wat jammer dat je Wieger niet meer mag rijden! Hopelijk vind je snel een ander (barok) bijrijdpaard.
Danielle: Jaa je moet vaak komen meekletsen hoor Haha!
Die foto van Reina, sweet! Lovers
Marit: Echt leuke foto's die uit de oude doos, knappe Sam!
Blueberry: Ook leuk weer wat van jou te horen, alweer 1 jaar. en wat een dropje!
Sanne!!!: Echt super dat jij ook een barokje gaat krijgen, super spannend om die hele dracht mee te maken en erg benieuwd wat er uit komt rollen, ik gun het je ook echt!
Heb ook even op de site rondgekeken, wat een schatjes die veulentjes en de papa van je aanstaande veulentje en de mama zijn beide errug leuk!
regine: Ook leuke foto's van Capriola, fijn dat het zo lekker gaat!
Peet: Hahaha, ja wordt zeker tijd voor een meeting Haha!
Anita: Inmiddels je stem al weer hervonden(dat mag ik hopen van wel haha!)
Ja mn vriend en ik.. Het is nog steeds niet helemaal helder waar we nu precies naartoe gaan haha! Ik was wel klaar met hem, maarja.. liefde he Tong uitsteken
Gisteren zou die me van schiphol komen ophalen en toen was ie verdwaald (en ja natuurlijk net zn telefoon op werk achtergelaten...) en toen was ie helemaal van streek want hij kon me niet bereiken..
Was ik dus uiteindelijk met de trein naar Alkmaar gegaan en daar haald mn zusje+haar vriend me op, zie ik zo: thuis belt, dus ik nam op wel wat verbaasd omdat mn ouders niet thuis zouden zijn... Is het hem Tong uitsteken
IK echt zo huh? Was ie zo wanhopig dat ie naar mn huis is gereden, heeft aangebeld, en mn vader dus voor het eerst heeft gezien ROFL
Wat een grap! Hij voelde zich iig erg schuldig, achja en ik zou ook verdwalen dus Haha!
We zien wel weer hoe het verder gaat!

Alle nieuwe hebben ook echt praachtige paarden, leuk hoor (foto's foto's foto's)!

Heidi: Lekker dat je naar buiten bent geweest zeg, helemaal omdat je al een tijdje niet mocht..
Haha, baron is wel een beetje een uitslover he Haha! A Ladiesman! Knipoog
Ik moest stiekem wel lachen om je verhaal over dat meisje dat naast je kwam rijden Bloos
Lekker wakker ben je dan Tong uitsteken
Saida: Wat naar dat Cipke zo'n slechte start heeft..
Haha, die foto's, arme cipke helemaal onder de slobber Tong uitsteken Fijn dat je het zo leuk vindt met Gemelo! En onwijs leuk dat je hem ook mag komen rijden Ja
Saida, vind het er goed uit zien hoor! Helemaal gezien je nog maar een jaar rijdt, let inderdaad alleen wat op je houding (dat scheefzitten, maarja daar zijn die foto's echt handig voor!) en je binnenhand (maar dat is waarschijnlijk dat "engels" wat je nu aan het afleren bent).
Maar echt toppie hoor voor dat je nog maar een jaar rijdt!
Cindy: Gezellig dat je weer meer komt kletsen, wel doen ik vind jouw Invierno zoo knap en ben erg benieuwd hoe Aaua van veulen tot dressuurtopper gaat ontwikkelen Haha!
Nikki: Welkom! Goh, marit ik wist niet dat je nu toch een bijrijdster had gevonden, heb ik gemist?
Fijn, en erg leuk voor jou denk ik Nikki!
Ilona: Jeuuhhh!! Eindelijk de foto's van jou&Amanda, mooi hoor ziet er lekker uit!
Gaaaf, dat Amanda dat LL zo goed oppakte, foto's? Tong uitsteken
Patricia: Haha, dat van Ensueno die iets harder sabbelt aan je vingers heb ik ook wel es met Fuur Tong uitsteken En dan schrikt hij er zelf idd nog meer van als ik mn vingers ineens weghaal ofzo Tong uitsteken
Bailando doet stoer Haha! Maar wel fijn dat ie nog te handelen is, ben zo benieuwd naar hoe hij over een tijd zal zijn!
Lobke: Gaaf paardje die je oa rijdt!!
Madieke: ook welkom terug!
Jolynn: Knappe Xantha!! Hihi, dat met die poetskist, heeeel herkenbaar Tong uitsteken
Ellis: Die foto's van Fifi, mooi, en dat hoofdstel blijft errug mooi, ook leuke frontriem zeg!

Zag dat oa de bloedlijne van Patricia's paarden werden nagezocht.. Ben ik toch ook wel benieuwd naar, iemand die mij meer kan vertellen over Furia XXXI (vader: Prestigio, moeder Artesana XVI)?

Suzanne: Bloedneus bij de paarden, kan me voorstellen dat je daarvan schrikt vind ik ook altijd eng (gezien het een slecht teken kan zijn)!
Pff, die mensen wel echt belachelijk, in een tentje, en ook nog eens je eigen eten bekostigen !? Maar goed dat jullie daar nee tegen hebben gezegd!
Mies: Zo helemaal ingesneeuwd Bloos!
Ben erg benieuwd hoe het ook allemaal met jouw zoektocht gaat verlopen..! Fijn dat het met de veulies goed gaat! En encanto?
Eveline: Foto's van Enno leuk! Wel echt heeel vervelend dat je zelf nog niet met hem aan de slag kan, hoop dat je snel opknapt!
Malin: Sjee wat vervelend, suev weer niet goed... Sjee, hoop dat ie snel weer beter gaat en blijft Ja
Lindy: Wauw, gaaf hoor je buikje, echt leuk!

Pfff, iedereen sorry ben nu bij pag 15, moet nog verder bijlezen en bijreageren, maar nu ga ik mn koffer opruimen en dan wordt ik zo opgehaald...
Dus Haha! Morgen weer genieten van Furia en de pony van een meisje van stal longeren!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:47

Ik heb Jauke niet laten keuren bij aankoop. Wel heb ik een bevriende hoefsmid mee genomen, die hebben ook veel verstand van beenzaken Knipoog En die heeft hem helemaal nagekeken. Ze vond hem te klein en te kort, er zou volgens haar nauwelijks een zadel oppassen! Maar ik vond hem leuk dus "is 'ie goed op z'n benen?" "ja..." Mooi Haha! Dan maggie mee Haha! En als je hem nu ziet, niets te kort voor m'n zadel hoor Knipoog En benen doen het super Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:33

Er zijn vast niet veel mensen hier uit omgeving Brabant, desondanks breng ik het graag even bij jullie onder de aandacht Lachen Morgen geven Jauke en ik om 14.00 en 16.00 uur show op deze beurs [EA-CO] Mobiliteitsbeurs Boxtel zaterdag 29-3

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:55

Prinslover schreef:
Ja, op gevoel kopen is idd een goede! Maar vaak (helemaal bij je 1e eigen paard denk ik) ben je zo happy dat je gaat kijken dat je ieder paard leuk vind denk ik Haha!

Ik heb ondervonden dat dat erg meevalt. Eerste paardje dat ik ging kijken viel zwaar tegen. Ik kon er nagenoeg letterlijk niet de bocht mee om. 5 jaar en eigenlijk al verreden.
Ik heb het overwogen, maar heb bij dat paardje eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik direct bij Frío had.

@ Ellis: het 'spookje' staat er weer prachtig op. Heerlijk die dagen in België. En mennen blijf ik toch zo gaaf vinden. Wil met Frío toch eens kijken of ik het werk aan dubbele longe en evt. lange lijnen onder de knie krijg en dan eens kijken of het tuig van de staleigenaar past als de band weer gevonden kan worden. Dan kunnen we de bak eens slepen Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:08

Heb Goya alleen klinisch laten keuren. Als ik voor de sport een paard zoek of voor shows ofzo zou ik ook fotos laten maken. Ik let voornamelijk op de bouw, rug, gevoelige plekken, hoe hij aan de hand is bij de eigenaar en bij mij en ook met rijden. Gewoon het algemene beeld zeg maar