Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:26

Het zou leuk zijn als je zelf ook even zou taxeren ;)

PinkPrincess

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:09

otje. B = €4,500
Xander €6,000
Descarada € 3,000
Bauke €4,000

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:35

Descarada vind ik wel laag ingeschat een goede PRE merrie is meer waard als een hengst. Jerezana komt van bekende fokker ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:08

Zal binnenkort weer even foto's maken van Jerezana.

Zet Descarada maar gerust op 15000,-!!

Casanova; echt een PRE zoals een PRE hoort te zijn, jammer van de manen bij eventuele verkoop zou een liefhebber van Spaanse paarden dat bij een volwassen hengst niet leuk vinden, maar dat groeit wel weer aan. Ik denk dat je hem op 10000,- kunt zetten.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:30

vind 3000 euro voor Descarada ook wel erg laag.. 15 vind ik te veel voor haar. Ik zou zeggen rond de 9.000 euro

Casanova is ook werkelijk een schitterend paard is, zou voor hem ook rond de 10.000 euro zeggen..

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:51

ik kijk anders naar paarden denk ik dan men die hier een PRE heeft. zoals Cyrina. ik zag dat je een eigen fokkerij hebt :D gaaf zeg. ik doe alleen sport. en toen ik mijn paard kocht wist ik niet eens wat een pre was. ik ken alleen maar WBP spring en dressuur sport paarden. dus voor mij is dit al een hele omschakeling. ik kocht hem op gevoel. hij is gewoon mijn grote liefde. en dan blijkt hij ook nog is top tedoen voor wat ik wil. de sport. voor de rest maakt mij het niet uit of hij rastypishe is voor andalusier of lange manen heeft. want dat is voor mij niet van belang. ik kijk dus anders ernaar. en weet wat mijn paard op dit moment waard is maar wat een andere pre waard is kan ik echt niet zien hoor. ik kijk dus gewoon naar het gemiddelt sportpaard. voor sportpaard is Descarada 3 tot 4,000 waard.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:06

Descarada is onder het zadel ook een heel leuk paard hoor, ze schorde onder het zadel op de keuring heel goed!! Ze zou makkelijk kunnen starten in Nederland.

Wel leuk dat je dan echt op een rastypisch paard bent gevallen, hij zal het niet slecht doen op de keuring denk ik.

Misschien dat 15000,- voor dit moment wat veel is, maar normaal (als er geen crisis is) is een merrie die kampioene is geweest op de campeonato ( en de moeder ook) toch wel geld waard.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:33

Ligt er maar net aan of je wil verkopen en/of iemand interesse er in heeft daarom is het altijd zo moeilijk om te taxeren.
Natuurlijk is er crisis in Spanje maar de bekende fokkerijen verkopen nog steeds , jaren terug zijn veel aannemers fokkerijen begonnen om groot te doen en ook geld te wassen dit zijn juist de fokkerijen die over de kop zijn , paarden met goede bloedlijn en vooral correct bewegende en goed gereden paarden worden nog steeds verkocht.
Heb het filmpje van Casanova bekeken maar in slow motion kan ik zijn bewegingen niet echt goed zien , maar aan de hand is het een leuk paard en vind het ook fantastisch dat je echt in de sport zit met hem , hij lijkt op een paard wat hier op stal staat dat is ook een echte allrounder

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:18

Ik zet me paard erneer puur om tekijken wat jullie vinden dat die waard is. ik kijk in een heel andere richting als jullie kijken naar andalusier. ja hij is ook best alround en kan ook springen hihi.
hij is alleen wat over enthousiast maar dat gaat wel weer over als die het vaker gedaan heeft. Een vriendin van mij heeft ook een andalusier een bruine en die is echt super leuk. beetje vergelijkbaar met de mijn. langere hals langer op de benen. en meer ruimte inplaats van knie actie of vlak. het stukje wat zover ik gezien heb wat een andalusier mist. is lucht onder de buik zweef momenten. dat hebben die van mij en me vriendin wel. dan ziet zo paard er meteen heel anders uit onder het zadel.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:38

Descarada CIV@ 13000 Zeer goede merrie! mooie hoogte. Goede afstammeling
is ze ooit uitgebracht op wedstrijden? :)

@Manonnetjj
tevens wil ik er nog wel bij zetten (van campeonato 2009, we hadden een gedeelde prijs, er waren er 4 waaronder mijn eigen paard (de WH) met evenhoge Bewegingpunten (22)! ) mijne is in het totaal plaatje lager beoordeeld omdat haar morfologie minder was. en die van descarada veel beter! maar we hadden evenhoge bewegingspunten. dus ze heeft de WH er niet uitgelopen ;) maar descarada heeft het wel eerlijk verdiend omdat haar bouw veel rastypischer was :j
zie hier op blz 9 : http://www.pre-stamboek.nl/argeweb/down ... 0assen.pdf

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:00

Jawel ze heeft haar er wel uitgelopen. Idd even hoge punten bij de keuring, maar bij het overkampen voor de finaleplaats heeft ze gewonnen en MM bij haar naam gekregen wat beste beweger van de rubriek is en waardoor zij dus de medaille hiervoor ontving.

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:56

Q_vdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:58

Hmmm.. €2000,- ?
Ik weet er niet zoveel vanaf, maar hij is waarschijnlijk nog niet beleerd toch?

Q_vdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:59

Waah OMG, typfout.xD

€4000,-

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:09

ja hij is nog onbeleerd, hij wordt over 3 dagen 2 jaar :P
maar we gaan deze zomer al wel langeteugel werk doen :)

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:18

Taxeren kan ik echt niet helaas.. Vandaar dat ik juist de vraag wil stellen :9

Gulpje: 5000,-
Manonnetjj: 11000,-
Shanou: 3000,-
PinkPrincess: 8700,-
Mirol3: 4000,-

Naam: Ira van tsjol
Geslacht: merrie
Leeftijd: 08-06-2002
Ras: fries
Stokmaat: 1,63m
Afstamming( met papier of zonder, evt keuringsresultaten). Leffert 306
Opgenomen als 2e premie in het veulenboek. Vorig jaar voor de keuring en is wegens haar draf niet opgenomen.
Prestaties( onder zadel of voor de kar en welk niveau): Onder het zadel thuis loopt ze L niveau.
Op een vreemde plaats is ze zeer gespannen waardoor ze niet laat zien wat ze kan, vandaar dat we de B maar niet uitkomen maar de jury meld er wel bij dat ze meer kan. Niet beleerd voor de kar, wel braaf in het tuig. Zal ze zeker leuk gaan doen.. Ook zeer braaf bij beginners en bange mensen. Verkeersmak, misschien ook leuk voor een lage klasse endurance.
Maximaal 2 foto's.
Afbeelding
Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:29

Moril3 : 6.000
AH_scim: 7.000

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:00

Casanova: 12.500
Descarada: 9.000
Otje: 3.500
Ira: 4.000
Ymkje: 2.000

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:07

Naam: Everhard
Geslacht: ruin
Leeftijd: 03-05-2002
Stokmaat: 1.72m
Niveau: L1 dressuur+6 en M springen+3
Afstamming: Erik-T (goedgek. premiehengst) x Nabuur
voor zijn gehele papier: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=5

Jeugdpremie behaald 2e van de 7.
Verkeersmak, trailermak, braaf op ander terrein.
Spring ohz met gemak 1.50m en springt los boven de staanders uit.
Heeft in sportblad gestaan op de voorpagina.

Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.120.213/254350001-2544000 ... _mOT2.jpeg

Moderatoropmerking:
Zoals in de openingspost te lezen is, maximaal 2 foto's ter illustratie en overigen in link.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 17-05-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:27

Mirol3: wat leuk, een nakomelin van Don Enamorado te zien hier..:D

hij ziet er al knap uit voor z'n 2 jaar :j

ik zou ook zeggen 4 á 5.000 euro..
Ik ben erg benieuwd hoe hij verder uitgroeit :Y)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:11

Moderatoropmerking:
Dit is geen klets topic.
Offtopic reacties zijn en worden verwijderd.

sannoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:17

Wat is nou een eerlijke prijs voor mijn friesje die ik te koop heb (zie onderschrift)
Hij heeft geen stamboekpapieren maar het is wel een leuk paard voor in de sport
Hij heeft fantastische gangen.
Het is gewoon een eerlijk paard die nooit ziek is geweest en heeft geen gebreken.
wel gechip en in bezit van een paspoort
Hij is nu al een poosje te koop en iedere keer als er interesse is loopt het spaak zodra ik de
vraagprijs noem.
Dus zonder dat ik vertel wat ik voor hem vraag ben ik benieuwd wat jullie een eerlijke prijs voor hem vinden..

filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=vZPA9eXwMhk

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:32

Sannoa : Ik denk dat je paardje voor de verkoop rond de 3 a 4.000 een nette prijs is. je moet niet vergeten je hebt een fries. zonder stamboom, en om tezien is hij gewoontjes. niks speciaals in de koper zijn ogen. geen meters manen, of dikke nek. geen super gave gangen maar gewoon normaal netjes leuk paard. dus een nette en leuke prijs. Mensen vergissen zich vaak in de prijs omdat de eigenaar hem/haar meer waard vind dan de algemene koper het ziet. eigenlijk moet je is informeren bij een friezen kenner. en daar een midde prijs uit trekken.

sannoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:37

PinkPrincess schreef:
Sannoa : Ik denk dat je paardje voor de verkoop rond de 3 a 4.000 een nette prijs is. je moet niet vergeten je hebt een fries. zonder stamboom, en om tezien is hij gewoontjes. niks speciaals in de koper zijn ogen. geen meters manen, of dikke nek. geen super gave gangen maar gewoon normaal netjes leuk paard. dus een nette en leuke prijs. Mensen vergissen zich vaak in de prijs omdat de eigenaar hem/haar meer waard vind dan de algemene koper het ziet. eigenlijk moet je is informeren bij een friezen kenner. en daar een midde prijs uit trekken.

Grappig want dat is dus ook mijn vraagprijs!
Als ze erom vragen zeg ik dus ook ergens tussen de 3 en de 4000 euro.
Ook een fokker heeft mij verteld dat een prijs rond de 3300 euro een nette prijs zou zijn voor hem.
Dus zit ik toch in de goede richting.
Ik hanteer geen fantasie prijs omdat ik ook weet wat zijn + en - punten zijn.
Ik heb ook een friese merrie met vol papier, en dat is een heel ander paard!
Bedankt voor je reactie ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:43

everhard 10000
ira 4500
don diego 3000
casanova 12000
bauke 4000

Dan de mijne

Andries fan sin en wille

tuigen ereklasse (hoogst haalbare) vele overwinningen op naam ook in damesklasse en youngriders
Nederlands Kampioen damesklasse 2006
aantal malen reserve kampioen, in de open klasse en young riders competitie
dressuur m1
10 jaar nu
abe x jakob
als veulen 2e premie, nadien nooit weer gekeurd
hij is nog hengst, veel behang, super braaf, en wakker op de momenten dat het moet. meerdere malen bruidsparen rondgereden, over braderiën en ringrijderijen, dorpsfeesten etc etc.

Afbeelding
Afbeelding