Over de vragen die hierboven zijn gesteld:
Inderdaad je hebt heel veel veelzijdige Friese! Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard.
Kilometers maken is altijd goed! Helaas rijden mijn fries en ik geen wedstrijden, zou het wel super graag willen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kris_P schreef:Heeft er niemand van jullie tips of ideeën?![]()
Inderdaad je hebt heel veel veelzijdige Friese! Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard.
Kilometers maken is altijd goed! Helaas rijden mijn fries en ik geen wedstrijden, zou het wel super graag willen!
Annekeee schreef:Kris_P schreef:Heeft er niemand van jullie tips of ideeën?![]()
Nou ja heb ik wel.. maar die reactie is niet zo leuk.
Als jij wilt dressuren en jouw paard totaal niet.
Dan passen jullie niet bij elkaar. Ik snap dat je van je paard houd, maar hoe moeilijk het ook is. Jouw paard niet switchen van interesse. Dus of jij moet je aan passen... of nadenken voor een andere maar niet zon leuke oplossing.
Heel hard, maar waarom betalen voor een paard als het alleen maar "stress" kost.
Ik zeg niet dat je hem moet verkopen, maar ga er maar vanuit dat de situatie niet veranderd.
Even ervan uit te gaan dat je alles medisch heb uitgesloten en geprobeerd heb om haar interesse voor dressuur aan te wakkeren.
Kris_P schreef:Heeft er niemand van jullie tips of ideeën?![]()
BlackHallows schreef:En waar kan je opletten of de Fries gezond is? Bedoel er komt zowiezo een keuring, maar bedoel of het paard wel lekker in zijn vel zit?
gett schreef:Annekeee schreef:Nou ja heb ik wel.. maar die reactie is niet zo leuk.
Als jij wilt dressuren en jouw paard totaal niet.
Dan passen jullie niet bij elkaar. Ik snap dat je van je paard houd, maar hoe moeilijk het ook is. Jouw paard niet switchen van interesse. Dus of jij moet je aan passen... of nadenken voor een andere maar niet zon leuke oplossing.
Heel hard, maar waarom betalen voor een paard als het alleen maar "stress" kost.
Ik zeg niet dat je hem moet verkopen, maar ga er maar vanuit dat de situatie niet veranderd.
Even ervan uit te gaan dat je alles medisch heb uitgesloten en geprobeerd heb om haar interesse voor dressuur aan te wakkeren.
Voor deze Friese merrie, Leasde ik een ruin. Die vond bakwerk ook niets aan, wat een opluchting toen ik deze merrie kreeg te rijden.
Moest toen kiezen welke ik wou leasen, ontzettend moeilijk, maar ben super blij met de keuze. Ruin is verkocht en ik heb het plezier in het rijden weer terug.
Annekeee schreef:BlackHallows schreef:En waar kan je opletten of de Fries gezond is? Bedoel er komt zowiezo een keuring, maar bedoel of het paard wel lekker in zijn vel zit?
Geldt voor elk paard,
of je hem overal mag aanraken. Als je bv op zn rug drukt moet hij niet weg trekken.
Maar mijn advies is gewoon JOUW EIGEN DA het paard laten keuren.
Vaak proberen mensen paarden met verborgen gebreken te verkopen, aan mensen met minder paardenervaring.
Zeggen ze dat ze het paard op de foto zetten, laten gewoon fotos van andere paarden zien. Of hun DA speelt over een hoedje.
Zal vast ook wel eerlijk gedaan worden.. maar een gewaarschuwd mens telt voor twee
Gewoon naar een fries gaan kijken, wat ben je eisen past. Meerdere keren proef rijden, op een ongekondige tijd aankomen.
Ik koop liever een paard wat recht uit de wei getrokken wordt, met modder aan zijn benen. Dan een paard wit gebandageerd op de poetsplaats staat. (al hoef daar ook niks mis mee te zijn)
droversrun schreef:Haha denk dat dat wel los loopt, enige voorwaarde is wel dat je ons niet moet betrekken in je aankoopproces
Edit; wij hebben vorig jaar een fries gekocht die nooit door de keuring zou komen vanwege zijn achterhand. Maar door een inschatting te maken wat voor voeding die kreeg, zijn karakter en de manier hoe die uit z'n ogen keek toch het risico genomen dat wij hem wel ' beter' konden krijgen. Dat is inderdaad gelukt. Dus het is ook een kwestie van gevoel, maar zou sowieso voor eentje gaan die wel goedgekeurd is
Annekeee schreef:droversrun schreef:Haha denk dat dat wel los loopt, enige voorwaarde is wel dat je ons niet moet betrekken in je aankoopproces
Edit; wij hebben vorig jaar een fries gekocht die nooit door de keuring zou komen vanwege zijn achterhand. Maar door een inschatting te maken wat voor voeding die kreeg, zijn karakter en de manier hoe die uit z'n ogen keek toch het risico genomen dat wij hem wel ' beter' konden krijgen. Dat is inderdaad gelukt. Dus het is ook een kwestie van gevoel, maar zou sowieso voor eentje gaan die wel goedgekeurd is
Eens maar jij hebt de ervaring.
Wat is begrijp heeft zij dat nog niet.