[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris_P

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:07

Heeft er niemand van jullie tips of ideeën? :x
Over de vragen die hierboven zijn gesteld:
Inderdaad je hebt heel veel veelzijdige Friese! Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard.

Kilometers maken is altijd goed! Helaas rijden mijn fries en ik geen wedstrijden, zou het wel super graag willen!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:19

fijn maanlicht!

blackhallows ik ben bij het friese ras gekomen doordat ik ooit een paar keer op mn moeders nicht haar fries heb gereden en toen was ik eigenlijk meteen verkocht <3 ze zijn super veelzijdig, met mijn fries kan ik bv. springen, dressuur, horsemanship, grondwerk en vd. hier ook een super slim paard, bij het leren van een nieuwe oefening moet het knopje even omgaan maar dan snapt ze het gelijk!

Pien wat je zelf al zecht idd KM maken!

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:05

Krijg nu door jullie wel de neiging om een Fries aan te schaffen :=

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:08

Hahahaha dat zou niet goed zijn als wij in dit topic een ander ras zouden noemen 8)7

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:10

Gewoon kijken naar wat je aanspreekt. Ik vind Friezen prachtig en heb een super lieve merrie ter beschikking. Met ook een heerlijk karakter, maar mocht ik ooit een paard kunnen kopen en ik kan haar niet kopen. Denk ik toch echt dat er geen Fries komt :o

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:11

Heel eerlijk, vroeger ( ong 10 jaar geleden) had ik niet echt gedacht dt je zoveel et een Fries kan doen en vond ik er niet veel aan :=

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:13

Kris_P schreef:
Inderdaad je hebt heel veel veelzijdige Friese! Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard.

Kilometers maken is altijd goed! Helaas rijden mijn fries en ik geen wedstrijden, zou het wel super graag willen!

Nou ja heb ik wel.. maar die reactie is niet zo leuk.
Als jij wilt dressuren en jouw paard totaal niet.
Dan passen jullie niet bij elkaar. Ik snap dat je van je paard houd, maar hoe moeilijk het ook is. Jouw paard niet switchen van interesse. Dus of jij moet je aan passen... of nadenken voor een andere maar niet zon leuke oplossing.

Heel hard, maar waarom betalen voor een paard als het alleen maar "stress" kost.
Ik zeg niet dat je hem moet verkopen, maar ga er maar vanuit dat de situatie niet veranderd.

Even ervan uit te gaan dat je alles medisch heb uitgesloten en geprobeerd heb om haar interesse voor dressuur aan te wakkeren.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:13

Friezen kunnen alles, maar als je echt hoger in de springsport wilt, raad ik je een ander ras aan :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:17

Annekeee schreef:
Kris_P schreef:

Dan passen jullie niet bij elkaar. Ik snap dat je van je paard houd, maar hoe moeilijk het ook is. Jouw paard niet switchen van interesse. Dus of jij moet je aan passen... of nadenken voor een andere maar niet zon leuke oplossing.

Heel hard, maar waarom betalen voor een paard als het alleen maar "stress" kost.
Ik zeg niet dat je hem moet verkopen, maar ga er maar vanuit dat de situatie niet veranderd.

Even ervan uit te gaan dat je alles medisch heb uitgesloten en geprobeerd heb om haar interesse voor dressuur aan te wakkeren.

Voor deze Friese merrie, Leasde ik een ruin. Die vond bakwerk ook niets aan, wat een opluchting toen ik deze merrie kreeg te rijden.

Moest toen kiezen welke ik wou leasen, ontzettend moeilijk, maar ben super blij met de keuze. Ruin is verkocht en ik heb het plezier in het rijden weer terug.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:49

Ik had nooit iets met Friezen totdat ik toevallig Floris onder mijn kont kreeg. Dat was eerst echt geen goede combi. Maar nu we elkaar beter begrijpen en hij me vertrouwt heb ik er echt een top paard aan! Heb dit nog niet vaak zo meegemaakt. Hij is erg gevoelig en ik ook, dus ik begrijp hem daardoor heel goed. Wat ik geweldig aan hem vind is dat hij super graag wil werken, ook als hij het heel moeilijk vind doet hij toch zijn best. Waardoor het echt geweldig is om hem te rijden.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:53

Kris_P schreef:

Kun je een beetje buitenrijden in jullie straat? Wat ik altijd deed is buiten lekker uitstappen. Aan het einde van onze straat (doodlopend met een meertje) mocht ze even een paar 100 meter heen en weer crossen. Zo leer je ze dat na het 'saaie' bakwerk er iets leuks komt. Maar je moet dan wel natuurlijk net de gelegenheid op om een beetje rustig buiten uit te kunnen stappen

Ik zou ook zeker voor een Fries gaan! Ik had er vroeger ook helemaal niks mee, maar de volgende wordt weer een Fries!

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:55

En waar kan je opletten of de Fries gezond is? Bedoel er komt zowiezo een keuring, maar bedoel of het paard wel lekker in zijn vel zit?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:12

BlackHallows schreef:
En waar kan je opletten of de Fries gezond is? Bedoel er komt zowiezo een keuring, maar bedoel of het paard wel lekker in zijn vel zit?

Geldt voor elk paard,
of je hem overal mag aanraken. Als je bv op zn rug drukt moet hij niet weg trekken.
Maar mijn advies is gewoon JOUW EIGEN DA het paard laten keuren.

Vaak proberen mensen paarden met verborgen gebreken te verkopen, aan mensen met minder paardenervaring.
Zeggen ze dat ze het paard op de foto zetten, laten gewoon fotos van andere paarden zien. Of hun DA speelt over een hoedje.
Zal vast ook wel eerlijk gedaan worden.. maar een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Gewoon naar een fries gaan kijken, wat ben je eisen past. Meerdere keren proef rijden, op een ongekondige tijd aankomen.
Ik koop liever een paard wat recht uit de wei getrokken wordt, met modder aan zijn benen. Dan een paard wit gebandageerd op de poetsplaats staat. (al hoef daar ook niks mis mee te zijn)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:12

gett schreef:
Annekeee schreef:

Voor deze Friese merrie, Leasde ik een ruin. Die vond bakwerk ook niets aan, wat een opluchting toen ik deze merrie kreeg te rijden.

Moest toen kiezen welke ik wou leasen, ontzettend moeilijk, maar ben super blij met de keuze. Ruin is verkocht en ik heb het plezier in het rijden weer terug.

Super fijn!! +:)+

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:24

Annekeee schreef:
BlackHallows schreef:

Geldt voor elk paard,
of je hem overal mag aanraken. Als je bv op zn rug drukt moet hij niet weg trekken.
Maar mijn advies is gewoon JOUW EIGEN DA het paard laten keuren.

Vaak proberen mensen paarden met verborgen gebreken te verkopen, aan mensen met minder paardenervaring.
Zeggen ze dat ze het paard op de foto zetten, laten gewoon fotos van andere paarden zien. Of hun DA speelt over een hoedje.
Zal vast ook wel eerlijk gedaan worden.. maar een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Gewoon naar een fries gaan kijken, wat ben je eisen past. Meerdere keren proef rijden, op een ongekondige tijd aankomen.
Ik koop liever een paard wat recht uit de wei getrokken wordt, met modder aan zijn benen. Dan een paard wit gebandageerd op de poetsplaats staat. (al hoef daar ook niks mis mee te zijn)

Dankjewel voor je tips! :) mocht je me beu zijn, met l die vragen zeg het maar hoor :=

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:38

Haha denk dat dat wel los loopt, enige voorwaarde is wel dat je ons niet moet betrekken in je aankoopproces :')

Edit; wij hebben vorig jaar een fries gekocht die nooit door de keuring zou komen vanwege zijn achterhand. Maar door een inschatting te maken wat voor voeding die kreeg, zijn karakter en de manier hoe die uit z'n ogen keek toch het risico genomen dat wij hem wel ' beter' konden krijgen. Dat is inderdaad gelukt. Dus het is ook een kwestie van gevoel, maar zou sowieso voor eentje gaan die wel goedgekeurd is

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:19

droversrun schreef:
Haha denk dat dat wel los loopt, enige voorwaarde is wel dat je ons niet moet betrekken in je aankoopproces :')

Edit; wij hebben vorig jaar een fries gekocht die nooit door de keuring zou komen vanwege zijn achterhand. Maar door een inschatting te maken wat voor voeding die kreeg, zijn karakter en de manier hoe die uit z'n ogen keek toch het risico genomen dat wij hem wel ' beter' konden krijgen. Dat is inderdaad gelukt. Dus het is ook een kwestie van gevoel, maar zou sowieso voor eentje gaan die wel goedgekeurd is

Eens maar jij hebt de ervaring.
Wat is begrijp heeft zij dat nog niet.

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:20

Annekeee schreef:
droversrun schreef:

Eens maar jij hebt de ervaring.
Wat is begrijp heeft zij dat nog niet.

Mijn ouders hadden mijn eerste paard gekocht, verder weet ik het wel. Maar mijn ouders hadden hem gekocht zonder keuring := dus kwa keuring en zelf aanschaffen weet ik het niet 100%

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:21

Nee dat denk ik ook, daarom lijkt mij handig als zij in ieder geval voor eentje gaat die volledig goedgekeurd is :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:59

BlackHallows, ik weet niet precies waar je woont maar ik kan je Pieter Wijbenga in Oudwoude (N-O Friesland) wel aanraden, mocht je toch overwegen om wat Friezen te gaan bezoeken :) dat kan daar overigens vrijblijvend.

Mijn merrie was eerst mijn verzorgpaard, is achter mijn rug om verkocht en dat was naar hem toe, hij is handelaar in Friese paarden. Helaas was ik niet snel genoeg en had hij haar al kunnen verkopen (na 2 dagen op de website te hebben gestaan) naar Zweden.
Hij was zo lief om mij te vertellen waar naartoe, anders had ik haar nu nooit terug kunnen vinden.

Ik vind hem een eerlijke man met goede paarden, zeker een kijkje op zijn website waard. Die vind je wel als je Googled.
Keuringen zijn allemaal toegestaan, hij handelt ook veel naar het buitenland dus mocht je op zijn route wonen is ie ook niet te beroerd om je paard te brengen mocht je er eentje aanschaffen :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:06

Ik vind, bij echte friese handelaren, je meteen de hoofdprijs betaald..
Terwijl als je hem partuculier koopt het duizend(en) euro’s kan schelen..

Ik vind trouwens wel de friezen op het moment heeeeeel erg duur :=
Zag een veulen staan, volpapier verder niet super bijzonder. Van paar mnd oud, vroegen ze €3.500,- :oo

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:51

Dat is wel erh duur ja.

Toen bleek dat mijn merrie al verkocht was bood hij mij een andere merrie aan, dat was een goed paard met goede papieren en hij vroeg daar niet eens de hoofdprijs voor.
Was helaas niks voor mij en ben ik mijn verzorgpaard achterna gegaan :+
Waar ik achteraf meer voor heb betaald dan die andere merrie die hij mij aanbood, maar ze is iedere cent waard.
Maar dat is gewoon een ander verhaal :)

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:06

Iedereen echt super bedankt voor de tips!
We gaan proberen nu buiten rijden en in de bak rijden afwisselend te doen en na het in de bak rijden nog een stukje buiten. Hopelijk word het zo iets beter, maar natuurlijk kun je niet heel je paard gaan veranderen zoals je dat wil. En dat is dan ook echt niet mijn bedoeling!
We hopen gewoon dat het nu beter gaat en anders moeten we misschien toch zoeken naar een andere oplossing....

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:04

Ik heb afgelopen oktober fotoshoot hehad met me topper tussen gele bloemen en ze zijn zo gaaf geworden! <3

Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je meer foto's wilt zien kan je op mijn topic kijken! :D [ITP] Mijn knapperd tussen de gele bloemen

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:06

Mooi!!! <3