barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:07

Dominante paardjes claimen soms een ander paard, zien wij hier ook. Is dan net alsof ze een huisdiertje hebben genomen :')

Ik vond het ook eerst een vreemde diagnose, maar nadat de spuit was gegeven waren alle paarden op stal vanslag. Dus iets anders leek het ons niet :/

Mooi topic Shar, had gereageerd. Plezier spat er vanaf <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:34

nanda1980 schreef:
Sharon, ik heb je topic bekeken, ziet er heel gezellig uit, jij kunt volgend jaar zeker naar de dessert trail in Appelscha, Sterre zal het vast super vinden.

Ik rijd momenteel nog steeds niet, zo'n 3 weken terug Door mijn enkel gegaan en rijden is nog te pijnlijk, dus verplicht om andere dingen met Felix te doen (met mooi weer erg jammer dat er geen buitenrit kon worden gemaakt).
Ik ben zondag naar een workshop cranio-sacraaltherapie geweest en man wat was dat gezellig en vooral interessant! Blij dat ik mij had opgegeven. Ik ga het ook op de andere paarden, waaronder Fedde, eens toepassen. Felix vond het iig erg prettig en ik zag wel een degelijk verschil in voor en na tijd qua rug, onderstappen en stand.

Fedde heb ik met de dartmoor ondertussen bij de groten in gezet, geleidelijk aan hoor. Eerst bij Felix in naast het land van de merries en na een paar dagen de jongens bij de meiden gezet. Ze zijn een groepje van 6. Gekke is dat ik het meest bang was voor een 4 jarige merrie qua dominantie, maar het lijkt wel of zij juist Fedde geadopteerd heeft.
Ik kan Fedde trouwens ook rustig uit de groep halen (nog beter, hij komt naar mij toe zodra hij mij ziet), een eind lopen naar stal en hem daar poetsen en knuffelen. Hij blijft nu heel ontspannen en ook de 4 hoeven kan ik nu uitkrabben. Over een weekje ga ik een stapje verder Door hem dan ook vast te zetten tijdens het poetsen.

Ja dat ben ik ook zeker van plan! Vond het dit jaar alleen nog iets te vroeg + dat ze niet op de trailer wil, daar ben ik al mee aan het oefenen.

Balen dat je niet kan rijden, maar het komt gelukkig wel weer goed! Wel raar dat je er zo veel last van hebt, als ik door m'n enkel ga doet het meestal een uurtje pijn...

Gaat helemaal goed komen dus met Fedde! :) Super dat het zo goed gaat, en ook super dat Felix ook positief vooruit is gegaan door de workshop!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:49

Ja dat ben ik ook zeker van plan! Vond het dit jaar alleen nog iets te vroeg + dat ze niet op de trailer wil, daar ben ik al mee aan het oefenen.

Balen dat je niet kan rijden, maar het komt gelukkig wel weer goed! Wel raar dat je er zo veel last van hebt, als ik door m'n enkel ga doet het meestal een uurtje pijn...

Gaat helemaal goed komen dus met Fedde! :) Super dat het zo goed gaat, en ook super dat Felix ook positief vooruit is gegaan door de workshop![/quote]

Trailers zijn ook enge dingen voor paarden :+ , Fedde vond het ook helemaal niks, dus daar gaan we tzt ook mee aan de slag, maar alles op zijn tijd. Goed dat je de tijd neemt!

Ik heb mijn enkel dan ook goed verzwikt, lag erbij op de grond en ben voor de zekerheid nog naar het ZE geweest voor foto's, was niet gebroken. Dus blijkbaar een scheur in de banden. Heb ook echt met krukken gelopen en wanneer ik teveel doe, heb ik daar 's avonds plezier van |( Maar ik loop weer, gaat ook echt wel de goede kant op.

Ik heb ook echt nog geen dag spijt gehad van de koop van Fedde, ik had alleen niet verwacht dat hij alles zo goed zo oppakken, omdat bij het kijken naar hem, we hem nog niet eens konden aanraken.
Die workshop was ook echt interessant, een aanrader. Heb gelijk ook weer zin om les te nemen met Felix (heb nu al een jaar geen les meer) en op die workshop ben ik met iemand in contact gekomen waarbij ik een goed gevoel heb, dus dat wordt een proefles wanneer ik weer pijnlijk kan rijden :D

Wat rijden jullie trouwens? Ik Engels (op een dressuurzadel en dus voornamelijk dressuurgericht)en soms bitloos voor de afwisseling. Nu kriebelt het om western te gaan proberen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:00

Ik doe academische rijkunst. Is in principe op een spaans zadel, maar voor Sjaak dus een dressuurzadel (engels). Ik hoop met hem ook nog eens lange ritten te kunnen maken. Doe met een fjord endurancetraining en dat vind ik heel leuk. Maar zover zijn we nog niet. Buiten wandelen is al een hele toer. Verkeersmak is hij goed. Ook voor heel zwaar verkeer. Maar hij ziet elke spriet waaien, is snel nerveus. Dus dat doen we rustig aan. Ik hoef niet mijn nek te breken. Ik word te oud voor dat soort grappen. Maar ik hou gewoon vol. Western lijkt me ook leuk.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:02

Wow wat een hoop tekst komt er weer voorbij :=

Ik heb veel gelezen maar niet alles onthouden dus sorry geen bijlees.

Ik rijdt engels, maar ga ook graag op buitenrit en spring ook af en toe. Wil ooit TREC gaan rijden en eens een x crossen. Ook heb ik Feike voor de kar lopen, maar wegens 4 lekke banden staat dit op een heel laag pitje :')

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:13

Jippie.. Net de eerste trap van Boux ontvangen. Hij is bekend om het meppen tijdens het longeren of naar een vreemde met slechte energie maar nu had ie iets heel vreemds.
Wij gewoon klein rondje wandelen zodat ie toch zn aandacht krijgt en weet niet wat hij denkt maar ineens sprint hij weg en ik wil hem nog tegenhouden/bij me houden en hoppa mep en raak -O-
Of hij was heel neidig of hij had een energieaanval zucht.
Had mn dag toch wel anders willen doen haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:16

Gatver! Niet ernstig hoop ik?

Sjaak wil ook wel eens zijn achterbenen een paar x naar achter gooien als het spannend was. Even ontladen, denk ik. Gelukkig doet hij dat gewoon achter me. Maar je moet daar niet net staan, nee :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:11

Ajj, verzwikt. Daar had ik overheen gelezen! Beterschap dan!

Ik rij Engels, dressuurmatig op het moment, maar wil me binnenkort wel aan een eerste sprongetje wagen met Sterre. Daarna komt ze 3 a 4 maanden op pensionstal zonder hindernis te staan dus dan wordt het geen springen voor ons. Ook maak ik met regelmaat buitenritten!

@Danique, bah! Wat raar zeg van Byoux ): hoop dat je er geen pijn aan hebt...
Sterre trapt gelukkig helemaal niet.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:23

Ik heb nog niet echt iets. Misschien dat k wakker word met iets maar dat zie ik dan wel :/

Haha vind een bokje niet erg. Soms bij Boux zelfs grappig om te zien als ie mogolisch de bak door gaat als ie los is, maar gericht trappen vind ik wel no go D:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:48

Finn is sinds afgelopen zaterdag uit de zomerweide gehaald en in de winterstalling gezet. Het weiland werd echt heel drassig. Kon bijna niet meer normaal lopen zonder uitglijden.
Nu is het dus zo dat de staleigenaar een jong veulen had (paar maanden, net van de moeder af).. dat niet alleen in de stal kon staan zonder dat hij door het luikje probeerde te springen. Ze maakte zich zorgen om het beestje en heeft mijn Finn bij het dier in de stal gezet. Dit gaat echt heel goed. Ze gaan samen naar buiten de bak in en staan samen op stal. Totdat het half zusje van het veulen ook op stal komt (en ze dus samen in de stal kunnen) staat finn bij het veulen. als het halfzusje er is, gaat finn terug bij de twee overgebleven hengsten waar hij ook een tijd mee in de wei heeft gestaan. Dit zijn echt lieve beesten.

Maar ik ben dus nu een super trotse eigenaar dat mijn 1,5 jarige hengst gewoon kan worden ingezet als 'stiefbroer' omdat hij zo kalm en braaf is met andere dieren(En dus ook een jonger veulen) en dat hij daar zo makkelijk mee is.. Echt geweldig!

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:55

Dat is echt schattig! <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:05

Heh wat naar van de trap van Byoux, niet te erg bezeerd? :(:)

Super lieve Finn <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:41

Ahw wat lief van Finn zeg! <3

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:13

Vandaag Vlekkie voor het eerst gereden. Ik heb echt een nieuwe vriendin erbij <3. Mega braaf maar oh wat groen. Een soort van 'vooruit' zit er op en als je gaat zitten en je iets zwaar maakt heb je de rem al te pakken. Het stuur moet ook nog even bevestigd worden maar ik zie er wel wat in!

Afbeelding

Mijn houding is alles behalve netjes op de foto maar mijn enige gedachte was los die voorkant en lekker voorwaarts rijden!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:06

Ah Danique, dat is niet leuk zeg. Heb je er nog iets aan over gehouden?

Wat is Finn lief <3

Vlekkie ziet er mooi uit, mooi bont. En die houding... ik zeg niks, want ik ben echt niet beter :D we doen allemaal ons best toch?

Sharon, gaat Sterre in de winter dan in pension? Of begrijp ik dat verkeerd?

Nientsje, TREC lijkt mij ook gaaf om eens te proberen. Wie weet wat de toekomst brengt.

Fabster, is de academische rijkunst heel anders dan gewoon dressuur?

Ik heb een topic over Fedde gemaakt (voel je niet verplicht :D ) en ik heb hem opgegeven voor de verkiezing, al weet ik niet eens wat dat echt inhoudt :?
Ben gewoon zo trots op hem dat ik dacht dat hij dat wel verdiende haha :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:38

Zit wel verschil in ja. Gewoon dressuur en academisch. Alhoewel het de zelfde grondslag heeft. Dit past gewoon beter bij mij.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:30

Nanda, mijn houding is normaal veel netter maar met de jonkies/groende dieren vindt ik het belangrijker dat je fijn mee kunt gaan en ze niet in de weg zit. Dat kan niet altijd als je kaarsrechtop zit en je armen en handen mooi bij je hebt..

Wie was het ookalweer die die trap heeft gehad vandeweek? En hoe gaat het met je?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:09

Wat gaaf DWensink! Daar ga je nog veel plezier aan beleven :D

Heb je een linkje van je topic Nanda?

Ik heb een topic gemaakt van de Desert Trail; dus voor de mensen die hem willen zien: Angsten vervagen, waar dromen uitkomen. :D

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:16

Starten jullie eigenlijk ook op concours? Hoe staan de jury's tegenover dit 'soort' paarden? Ik weet wel dat bont niet vaak in de smaak valt :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:42

Afbeelding

Afbeelding

Wat een weer, mensen! Heerlijk! Sjaak met zijn vriendinnetje.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:54

DWensink schreef:
Starten jullie eigenlijk ook op concours? Hoe staan de jury's tegenover dit 'soort' paarden? Ik weet wel dat bont niet vaak in de smaak valt :=

Ik heb 1x onderling gestart.
Men is altijd zeer gecharmeerd van Feike. Hij is ook niet super bont zegmaar. Meer zwart dan wit. En hij heeft 4 gelijk witte benen, scheelt ook een hoop.

Mooie foto's hierboven in het zonnetje :D

Ik heb Feike en mij ingeschreven voor een clinic bitloos en boomloos, gewoon omdat het kan. Is in november :D ben benieuwd!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:16

Haha! Ik rij al mijn paarden bitlois en boomloos. Ook gewoon omdat het kan. :D

Bevalt mij heel goed, moet ik zeggen. Ben benieuwd wat jij er van vindt. Alleen heeft Sjaak dus nu een boomzadel. Maar die gebruik ik dus bijna nooit. Pak ik liever de barebackpad. Zit zoveel lekkerder.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:03

Ik ben heel erg benieuwd!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:55

DWensink schreef:

Dat is echt zulke onzin!
Hier in het "westen" rijd ik met Alejandro en regelmatig boven de 200 punten (record is 220!)
En er staat altijd onderaan mijn protocol dat ze ons als combi heel leuk vinden, of wat een onwijs gaaf paard enz enz

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:08

Wat een leuk dier die Vlekkie!

Houden en zit... maakt helemaal niks uit! De houding die jij daar aanneemt is toch een beetje de 'gas' houding. Die had ik ook in het begin met Sterre, omdat je vooral wilt dat de jonkies op eigen benen gaan lopen en vooruit gaan.

Ga zo door! :D

nanda1980 schreef:
Sharon, gaat Sterre in de winter dan in pension? Of begrijp ik dat verkeerd?

Ja want wij hebben hier alleen een halve hectare land van de buurman, geen overkapping etc. En als de paarden daar de winter ook op zouden blijven lopen is het gras in het voorjaar al helemaal prut, dus ze gaat een maand of 3 / 4 op pensionstalling.