Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:58

Haha heerlijk die merries! Ik hou daar wel van :))

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:06

Die van mij begon ook haar eigen feestje. Hier een wissel en daar nog een en dan hier nog eens 1... Pff ben alle kanten op gegooid vandaag :/ nou ja, ik twijfelde of ze wel helemaal fit was. Maar mijn antwoord heb ik nu :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:09

Hahaha, ben blij dat die van mij ze nog niet kent. Anders had ik ze ook regelmatig om mijn oren gehad, volgens mij. Heb het nu soms al met de schouderbinnenwaarts of de travers, als ik die aan het oefenen ben om haar nog losser door het lijf te krijgen.
Die van mij dacht dat ze uit zichzelf wel even middengalop en arbeidsgalop kon doen. Heb haar toen toch wel even duidelijk gemaakt, dat ik bepaal wanneer we wat doen. En toen was het ook weer goed.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:04

Dames Dames ik hou jullie echt niet bij sorry sorry -O-

Vandaag weer op concours geweest met knappe Yselina in Veenhuizen.

De eerst proef super fijn kunnen rijden en 182 punten mee naar huis genomen!

Tweede proef was weer het typische verhaal dat ze behoorlijk kapot was en nauwelijks vooruit te branden. Al was het vandaag wel erg extreem. Ze zou onder proef zo drie keer stil gaan staan.
Tweede proef helaas al weer 179 punten gereden (wordt een beetje de story of my life hahha)

Maar ja zoals het nu gaat vind ik het prima we zijn ook nog maar net twee maandjes bezig in het L1 en we zitten nu al weer op 5 winstpunten dus het gaat snel genoeg :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:15

Hier ook een Merrie mee gehad op concours. Omdat ik op tijd moest gaan vlechten had ik gevraagd of ze haar binnen wilden laten staan terwijl de rest de wei in ging. Dat was dus helemaal fout! Ze heeft staan stampen en schrapen op stal en het vlechten kostte me ook veel meer moeite omdat ze elke keer zo aan het draaien was. Ze was echt heeeeel erg gepikeerd dat zij de wei niet in mocht. Daarbij ook nog hengstig, dus die had volledig de kop verkeerd op concours.
Eerste proef ging nog redelijk met 2 hele zure fouten waardoor ik geen winst heb gereden. Tweede proef had ze het echt helemaal gehad en dacht: doe jij het maar ff lekker zelf. Die heb ik afgegroet.
Jammer dan, weer wat geleerd: altijd naar buiten laten gaan met de anderen en desnoods na 5 minuten weer naar binnen halen. Dan is ze een stuk beter te pas.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:48

Jammer van je wedstrijd, Caro.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:05

apart te lezen dat vaak de 2 de proef snot gaat, hier juist altijd beter.
Moet mijn dame ook af en toe een beetje boos maken wil ze lekker gaan lopen en focused op mij

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:45

Wat jammer van je wedstrijd Els! Waar moest je rijden? Doe je zaterdag ook weer mee?

Hihi leuk feestje Sanet :P

Voor de rest niet goed bijgelezen, ik heb nogal een k.u.t. weekend gehad..
Zaterdagavond was onze poezel zoek. Nu is ze de laatste tijd van het jagen dus ach.. Ze kwam niet op voer oid af. Dus raampje open gelaten voor als ze naar binnen wilde. Volgende dag bij het voeren (andere kat + hond) was ze er nog niet (en het is een vreetzak).. Dus er besloop mij al een anstig gevoel..
M'n vriend is gaan zoeken, en hij heeft haar gevonden, in het gras langs de hoofdstraat.. Aangereden, en dood.. Ik ben er kapot van.. ;(

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:47

Sterkte, Berdien. Is nooit leuk om je kat dood terug te vinden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:49

Wat naar Berdien!

Wij hebben nu moederloze kittens de moeder is niet thuis gekomen dus ik heb weinig bokt tijd omdat ze om de 2 uur gevoed moeten worden.
Verder gaat het met paardlief super 31 augustus gaan we voor de herkansing.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:53

Sterkte Berdien :(:)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:33

Ah sterkte Berdien :(

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:13

Bedankt allemaal!

lrtj_: Dat lijkt me ook best pittig! Succes d'r mee ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:14

berdien85 schreef:
Bedankt allemaal!

lrtj_: Dat lijkt me ook best pittig! Succes d'r mee ;)

Is het ook gelukkig pakken ze het goed op eerst snapte ze het niet maar nu gelukkig wel.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:15

Das wel fijn!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:17

Nu hopen dat ze het halen want het zijn echt leuke katjes.
Kruising pers x halve maincoon.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:20

Ohh hoe ziet dat er uit? :+
Ik vind Maincoon prachtig, Pers alleen niet zo..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:21

berdien85 schreef:
Ohh hoe ziet dat er uit? :+
Ik vind Maincoon prachtig, Pers alleen niet zo..

ze lijken qua haar op een pers verder best op een maincoon ik heb ergens nog wel een foto die pb ik je wel.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:52

aiii berdien sterkte, zielig!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:54

berdien85 schreef:
Wat jammer van je wedstrijd Els! Waar moest je rijden? Doe je zaterdag ook weer mee?

Hihi leuk feestje Sanet :P

Voor de rest niet goed bijgelezen, ik heb nogal een k.u.t. weekend gehad..
Zaterdagavond was onze poezel zoek. Nu is ze de laatste tijd van het jagen dus ach.. Ze kwam niet op voer oid af. Dus raampje open gelaten voor als ze naar binnen wilde. Volgende dag bij het voeren (andere kat + hond) was ze er nog niet (en het is een vreetzak).. Dus er besloop mij al een anstig gevoel..
M'n vriend is gaan zoeken, en hij heeft haar gevonden, in het gras langs de hoofdstraat.. Aangereden, en dood.. Ik ben er kapot van.. ;(

Ik ben op de tinkerwedstrijd in Emmen geweest. En nee, zaterdag geen Steenwijk voor mij want ik moet van vrijdag t/m zondag werken.

Ik zag op fb al het berichtje over de kat. Sterkte! Nooit leuk als zoiets gebeurd :(

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:04

Dankje Jenny!

Dankje Els! Ahh oke das jammer! Heb je paard als tinker voorgedaan dan? :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:13

Ahhh berdien, wat vreselijk! Mn overleden poes toen ik 4 was is mijn eerste herinnering, was ook aangereden. :(:)

Caro, lekkere merrie streken zijn dat! Hahaha herkenbaar, hoe oud is ze nu?

Maarten, wat hadden dat ook altijd! We voeren nu vitamine e en mineralen bij en sindsdien hebben we er bijna nooit keer last van! Het is een typisch friezending, dus tegenwoordig krijgen alle paarden bij ons in het werkt dat poeder.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:38

@ Berdien: bij het Tinkerstamboek organiseren ze een zomer- en een wintercompetitie. Meestal hebben ze dan 2 dagen wedstrijden en keuringen en soms beide dagen en soms 1 van de beide dagen mogen andere koudbloedrassen ook meedoen. Friezen mogen ook meedoen aan die wedstrijden. Hier in de regio zijn die wedstrijden vaak in Erica (HCE) en in Emmeloord. Ik heb inmiddels de voorlopige data voor de winter ook al gekregen.

@ Romyv: Carolien is nu 14 jaar. Ze is echt een schat en iedereen is gek op haar maar onder het zadel kan ze soms rare streken leveren. Niet gevaarlijk hoor, maar gewoon iets niet willen en dan de hals erop zetten, kaken vastzetten, of gaan lopen stampen, of als ze iets moeilijk vindt of niet begrijpt (miscommunicatie tussen ons) dan gaat ze rennen. Zolangzamerhand weet ik er wel mee om te gaan maar als ze zichzelf zo vreselijk vast zet met hals erop, dan moet ik eigenlijk gewoon alles laten wegvloeien en niks van haar vragen en pas later weer oppakken, maar daar is op concours simpelweg de tijd niet voor en bovendien is ze dan uitgeblust als ik echt de baan in moet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:20

Caro_MarjaH schreef:
Hier in de regio zijn die wedstrijden vaak in Erica (HCE) en in Emmeloord. Ik heb inmiddels de voorlopige data voor de winter ook al gekregen.

Vertel vertel!

Wij dus ook mee gedaan bij de Tinkers :) Echt balen Els dat die 2e proef niet ging :(
Was ook wel warm in de binnenbak vond ik.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:36

Ze had echt haar kop verkeerd Janet. Dan dramt ze gewoon tegen alles in en door en luistert gewoon niet goed meer naar mijn hulpen. Echt wel balen.

Ze gaven door: 15/16 nov in Emmen, 10/11 jan in Emmeloord en 8/9 maart in Emmen. Maar ze moesten nog aanvragen dus het is voorlopig en ik weet ook niet of dan beide dagen koudbloeden is of 1 dag tinkers en andere dag koudbloeden.