Suelza schreef:@ Moll, gewoon spelenderwijs...
Eerst aan de hand de basisregels uitleggen, dit was een vrij heftige tante in het begin, dus heb mijn handen er vol aan gehad.
Daarna ben ik met haar gaan fietsen, maar omdat ze haar hoeven niet goed op de trappers kreeg, hebben we besloten dat ik zou fietsen en zij netjes naast de fiets mee zou lopen.
Daarna is een vriendin van mij er een keer overheen gaan hangen met mij ernaast, aangezien op mij vertrouwd als ze in paniek raakt(even snel 1 foto uit een hele reeks vanaf de grond - naar hangen - naar zitten, maar ff geen zin om ze allemaal 1 voor 1 te knippen/plakken. Is overigens wel een hele leuke fotoserie geworden. Staat op hyves voor eventueele liefhebbers).
Vervolgens aan een zadel laten wennen en daar weer mee door de polder gaan fietsen (ja wij fietsen wat af).
Daarna met een bijzetje mee laten lopen naast de fiets... Dat had wel weer wat voeten in aarde want dat is stom, vind Pulcheria... Uiteindelijk ging dat ook wel heel snel erg goed...
Daarna hadden we heel slecht weer ivm de vorst dus toen mocht ze even lekker helemaal niets doen...
Vervolgens een paar weken terug haar geintroduceerd met de dubbele longe. Dat had ook de nodige voeten in aarde, want dat is nog stommer als een bijzet...
Dat ging daarna ook vrij snel heel erg goed en zodra ze de dubbele longe goed accepteren en hun rug willen gebruiken, ga ik er eigenlijk vrij vlot daarna op.
Dus vervolgens heeft ze weer even rust gehad om alles te verwerken en daarna heb ik haar gisteren van stal geplukt, zadeltje erop gelegd en toen ben ik naar de rijvereniging gereden![]()
Vandaag gaan we lekker een buitenritje maken met een pony bij ons vandaan erbij en een ouder ervaren paard.
Ik heb die jonge beesten het liefst zo min mogelijk in de bak. Rijden met een mens moet vooral heel leuk zijn. Werken hebben ze nog de rest van hun leven voor...evdpanne schreef:Ach als paard wil rennen doet ie het toch, al loopt ie aan een longeerlijn. Ze sleuren de persoon aan de longeerlijn dan ook wel mee
. En als paard omgetrokken wordt aan longeerlijn (als dat al lukt) lig je er waarschijnlijk als nog naast
.
Maar netjes hoor! Ziet er goed uit!
Ja, en als het fout gaat heb ik niets meer in te brengen omdat er midden in de bak iemand staat die ik niet omver wil rijden...
Vandaar...
leuk om te lezen intresand zitten wel wat vergelijkende onderdelen bij, ik fiets alleen niet hahahahaha