[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:23

Suelza schreef:
@ Moll, gewoon spelenderwijs...

Eerst aan de hand de basisregels uitleggen, dit was een vrij heftige tante in het begin, dus heb mijn handen er vol aan gehad.

Daarna ben ik met haar gaan fietsen, maar omdat ze haar hoeven niet goed op de trappers kreeg, hebben we besloten dat ik zou fietsen en zij netjes naast de fiets mee zou lopen.

Daarna is een vriendin van mij er een keer overheen gaan hangen met mij ernaast, aangezien op mij vertrouwd als ze in paniek raakt Afbeelding (even snel 1 foto uit een hele reeks vanaf de grond - naar hangen - naar zitten, maar ff geen zin om ze allemaal 1 voor 1 te knippen/plakken. Is overigens wel een hele leuke fotoserie geworden. Staat op hyves voor eventueele liefhebbers).

Vervolgens aan een zadel laten wennen en daar weer mee door de polder gaan fietsen (ja wij fietsen wat af :') ).

Daarna met een bijzetje mee laten lopen naast de fiets... Dat had wel weer wat voeten in aarde want dat is stom, vind Pulcheria... Uiteindelijk ging dat ook wel heel snel erg goed...

Daarna hadden we heel slecht weer ivm de vorst dus toen mocht ze even lekker helemaal niets doen...

Vervolgens een paar weken terug haar geintroduceerd met de dubbele longe. Dat had ook de nodige voeten in aarde, want dat is nog stommer als een bijzet...

Dat ging daarna ook vrij snel heel erg goed en zodra ze de dubbele longe goed accepteren en hun rug willen gebruiken, ga ik er eigenlijk vrij vlot daarna op.

Dus vervolgens heeft ze weer even rust gehad om alles te verwerken en daarna heb ik haar gisteren van stal geplukt, zadeltje erop gelegd en toen ben ik naar de rijvereniging gereden :D

Vandaag gaan we lekker een buitenritje maken met een pony bij ons vandaan erbij en een ouder ervaren paard.

Ik heb die jonge beesten het liefst zo min mogelijk in de bak. Rijden met een mens moet vooral heel leuk zijn. Werken hebben ze nog de rest van hun leven voor...

evdpanne schreef:
Ach als paard wil rennen doet ie het toch, al loopt ie aan een longeerlijn ;). Ze sleuren de persoon aan de longeerlijn dan ook wel mee :P. En als paard omgetrokken wordt aan longeerlijn (als dat al lukt) lig je er waarschijnlijk als nog naast :=.

Maar netjes hoor! Ziet er goed uit!

Ja, en als het fout gaat heb ik niets meer in te brengen omdat er midden in de bak iemand staat die ik niet omver wil rijden...

Vandaar...

leuk om te lezen intresand zitten wel wat vergelijkende onderdelen bij, ik fiets alleen niet hahahahaha

heikedenise

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:25

we gaan lekker hard.

het is nu definitief morgen tussen 1 en half 2 komt de dierenarts en ik ben er nu zelf bij

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:26

heikedenise schreef:
GRR :(:( hein is gewoon weggegaan, nu komt ie morgen pas voor heike
wordt er een beetje moe van het meisje wat die bij had kon het niet ofzo

is voor heike ook niet fijn zo, arm paard :(:)

madelief mooie foto ziet er goed uit zal even in je topic reageren

Je bedoelt dat de DA gewoon weg is gegaan? Wat raar.
Hoe is het nu verder met Heike?

Leuke foto's zie ik weer voorbij komen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:20

Denise, gelukkig nu morgen écht een afspraak. Balen die miscommunicatie..

Beda, haha die PI :+ . Hij heeft echt het voorjaar in de bol!

Madelief, zag al een deel op hyves, gave foto's!! Fuur is zo'n lekker barok propje! :9

Bandito doet het ook goed Jasmijn, gave foto's!! Sanne heeft t toch weer mooi gedaan in de regen. Jullie zijn ook echte bikkels ook he :P .

Deb, ik las het op hyves.. wat vreselijk |( . Sterkte!

Martine, ahh gelukkig, mooi weer in aantocht. Vandaag schijnt hier ook heerlijk de zon 8-) .

Esther, haha kijk die Shaggy, heerlijk zo op het strand!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:36

*wijst op onderschrift

Als iemand nog wat leuks weet. ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:38

Zo, ik ben weer bijgelezen :j

Suelza, blijkbaar zijn er toch meer mensen die zonder longeerlijn werken, dan dat je denkt. Ik heb een paar paardjes ingereden, toen ik nog wat flexibeler was, en wat minder zwaar. Dat ging ook altijd zonder longeerlijn. Dan hoef ik in ieder geval alleen het paard maar in te schatten. Anders moet je ook nog kijken of de persoon op de grond wel weet waar ie mee bezig is.... Dat is me 1 x gebeurd, dat dat fout ging, en sinds die tijd NOOIT meer!!

Erg brave Fjord, liep al aangespannen. Ik zou er voor t eerst opgaan, eigenaresse +/- 16, zou m vast houden. Pony super braaf, wel wat moeite met evenwicht, en viel paar keer in draf. Meisje op de grond gillen Hooooo RUSTIG, kalm, en zelf zwaar in de stress met dr armen aan het zwaaien.. en aan de lijn aan het rukken terwijl ze hohooooo riep. Werd t voor de pony niet duidelijker op.... Heb gezegd: maak maar los. Ze keek me aan of ik gek was, maar deed t wel. Pony was echt superbraaf, derde keer erop al rustig langs de straat heen en weer geweest...

Leuk dat je ook fietst met je paard. Ik doe dat met die van mij nog steeds af en toe, die is 17. Ik vind fietsen super veel voordelen hebben.
Paard loopt lekker lange rechte lijnen, moet braaf op zijn beurt wachten (hij mag met zijn neus niet voorbij mij komen) en kan lekker onbelast zijn beentjes strekken. Ook erg handig als ze herstellen van een blessure...

Denise: balen dat t zo onduidelijk was met de DA. wel fijn dat hij nu morgen komt, en dat je er zelf bij bent.

Cloris: tsja, zullen de voorjaarskriebels wel zijn bij PI. Hoe oud is hij nou? Ruim volwassen toch?
Sommigen blijven t houden, die van mij is 17, maar soms denk ik dat hij dat zelf niet helemaal door heeft.... Oud kan ik hem zeker niet noemen, de grapjas ;)

madelief: Wouwie, gaaf! En hou dat portugese tuig dr maar mooi op, ik vind het schitterend!!!!

evdpanne: in welke richting zoek je werk? En welke omgeving? We kunnen allemaal natuurlijk onze oortjes open houden!

Moll: wauw, die valk <3 <3
Kunnen we die niet een keer naast die van mij in het tuig zetten??? *D lijkt me een super gezicht, twee barokke valken in een dubbelspan.... :j

Tweedles (troetelnaam van Tweety) was Heet vandaag....
Kennen jullie dat gevoel? Paardje braaf, zet geen pas verkeerd, maar toch heb je t gevoel dat ie ieder moment kan ontploffen??? Dat had Tweet vandaag. In feite heeft hij geen pas verkeerd gezet, maar hij was wel heet!
Ik had nog een knap mazzeltje vandaag. Ik was over de dijk aan het rijden, en ineens ging mijn telefoon. Dat gebeurt eigenlijk nooit als ik aan hetrijden ben. Toch maar opgenomen, was het een man die mijn portemonaie gevonden had. Ik had hem nog niet eens gemist. Dr zat best een hoop in, moest t stalgeld weer betalen vandaag... Hij is tijdens t rijden uit mijn jaszak gevallen. Ik was er nog niet ver vandaan, en heb even een galopje terug gedaan. (Paard ook weer blij, vond t alleen erg vervelend dat ie moest remmen bij een man met een portemonaie }> )
Ik heb hem heel hartelijk bedankt natuurlijk. Ik denk dat ik er vandaag maar even een bloemetje laat bezorgen!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:52

@ Annash, je hebt pb met betrekking tot je onderschrift.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:54

Dankjewel! Je hebt al antwoord. :D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:55

hahaahah Salto in het span, nou denk het niet hahahahaha

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:07

Dat zou dus geen succes worden... :D

Ik vind t op de foto wel een geweldig dier om te zien!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:19

astrid ja omdat er niemand was die de dierenarts kon helpen, is die weggegaan en heeft mij opgebeld.
en nu hebben we dus definitief een afspraak voor morgen middag tussen 1 en half 2

shanna - nog een erbij?

iloon - ja was erg vervelend die miscomunicatie maar nu is het gelukkig opgelost
en het is zeker lekker weer als je naar buiten kijk.

femke - super dat die man je netjes opbelde en je, je portomonee weer kon ophalen.
en ik herken het wel bij heike denk ik ook weleens dat die ieder moment kan ontploffen maar dan gebeurt het niet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:25

Eventueel ja. Heb binnenkort weer een stalletje vrij. :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:54

Heey

Debby: Jeetje, wat vreselijk zeg :(:). Heel veel sterkte :(:).

Suelza: Dat klinkt echt als een hele fijne en rustige manier :D. Leuke foto :D.

Esther: Heerlijke foto :D

Jasmijn: Dat ziet er weer heerlijk uit zeg :D. Ik blijf jullie echt een hele leuke combinatie vinden.

Madelief: Gaaf tuig :D Rijden ziet er heerlijk uit :D.

Femke: Wat fijn dat die man even belde :D. Fijn dat Tweets verder braaf was :D.

Denise: Balen dat zijn tanden nog steeds niet gedaan zijn. Hoe gaat het nu met Heike?

Met Shaddy gaat het weer goed. Ze vind zelf dat ze veel meer kan als alleen stappen. Ze is dan ook erg druk met het stappen. Maar we stappen rustig verder, ik bouw liever wat te langzaam op als te snel.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:23

leuk hoor shanna

angela heike gaat de goede kant op hersteld goed, de medicijnen zijn ook bijna op, dus even kijken hoe die het zonder medicijnen doet.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:24

Zo, ben ik weer. Heb vluchtig even 10 pagina's bij moeten lezen......Te veel om op te reageren maar wil Debby heel veel sterkte wensen, wat vreselijk om je dier te verliezen.

Alle nieuwe mensen WELKOM!

Verder heb ik weer mooie pics voorbij zien komen, ook wat fotosessie in slecht weer, ziet er allemaal super uit!

Feesten waren super! Had wel onwijs veel pijn in mn knieen, laat staan mn voeten, heel de dag en nacht staan en dansen! Band, DJ, catering etc. allemaal super. Voor herhaling vatbaar.

Rijden gaat af en aan goed, morgen weer les...ben benieuwd. Dable is eindelijk in de rui!!! Op naar de knappe maanden 8-) <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:06

ik kom ook even snel binnen vallen na een lange dag werk en cursus...

debby heel veel sterkte...

elise, ziet er goed uit!
ik heb ze ook niet altijd aan de longe, beetje afhankelijk ook van hoe ze zijn...

jasmijn, gave foto's en wat een onwijs stoer hoofdstel!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:48

Martine -> Ja joh, ik knoopte Rints met borstelen en opzadelen al expres aan haar eigen box vast zodat ze niet kan neuzen met 1 van de ruinen.
Maar gisteren liep er eentje achter haar langs, rook ff aan d'r billen, en huppekee! stond madam weer te piesen! :D
Fijn dat je je goed voelt! Goed luisteren naar je lichaam en veel, heel veel rust nemen, hoor!
Jeetje wat erg van die vluchtelingen... :(

Esther -> Ben heus niet jaloers op jouw strandfoto! O:)

Elise -> Wat lees ik nu? Heb jij een fries?
Foto?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:00

Shanna: Leuk hoor weer op zoek mogen naar een pony erbij :P. In de buurt hier ken ik niks leuks wat te koop staat ;).

Angela: Gelukkig gaat het alweer wat beter met Shaddy, hopelijk knapt ze snel weer helemaal op!

Saida: Het is echt heerlijk om strand zo om de hoek te hebben ;). Moet nu ik zonder werk zit toch ook wel een beetje genieten ervan :P. Straks kan het weer niet meer.... Tenzij ik heel vroeg in het weekend ga want anders is het gewoon te druk...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:15

Mag je in Katwijk niet meer na 19.00 uur op het strand? tja vanaf 1 mei weer he, jammer is dat altijd.. ik ga vaak na 19.00 uur wanneer het laag water is of voor 09.00 uur op een warme dag, zalig lekker door de zee *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:24

In Katwijk mag dat wel hoor ;), daar hebben ze een heel plan :P. Na 7 uur mag je zowiezo, of na een stuk door duin en dan strand op want dat is het vrije strand daar mag je de hele dag op. En dan is er ook nog de regel dat als het (ik dacht) onder de 16 graden is of regent je ook gewoon het hele strand op mag ;). Ik sta nu in Noordwijk en daar mag ik dan alleen door het duin het vrije strand op ;). Helaas daar geen uitzonderingen als na 7 uur wel of tot 9 uur 's ochtends en als het regent of koud is.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:37

zo esther dat is zeker een heel plan :P

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:41

evdpanne schreef:
In Katwijk mag dat wel hoor ;), daar hebben ze een heel plan :P. Na 7 uur mag je zowiezo, of na een stuk door duin en dan strand op want dat is het vrije strand daar mag je de hele dag op. En dan is er ook nog de regel dat als het (ik dacht) onder de 16 graden is of regent je ook gewoon het hele strand op mag ;). Ik sta nu in Noordwijk en daar mag ik dan alleen door het duin het vrije strand op ;). Helaas daar geen uitzonderingen als na 7 uur wel of tot 9 uur 's ochtends en als het regent of koud is.

Ja dat is hier ook zo, met slecht weer in de zomer wordt het gedoogd om van de tijden af te wijken en ik ben ook met mooi weer nog wel eens langer op het strand dan tot 09.00 uur;) maar als je kijkt bij Schoorl en Bergen is het weer heel strikt, daar heb je zelfs dagen dat je helemaal niet met een paard op het strand mag ook in de winter.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:49

Vind het in Katwijk wel een goede regeling ;). En ik zou niet eens met paard het strand op gaan als het druk was :P.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:57

evdpanne schreef:
Vind het in Katwijk wel een goede regeling ;). En ik zou niet eens met paard het strand op gaan als het druk was :P.

Zeker, daarom ben ik ook zo blij dat het bij ons ook gewoon mag, moet er niet aan denken dat de regels zo streng worden dat je bijna niet meer op het strand mag.
Ik rijd er ook niet als het zo druk is hoor of in de zomer overdag, dan is het weer veel te warm, ik ga trouwens ook alleen maar met laag water, in dat zware zand rondstampen vind ik niets

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:04

Eergister ging ik twee uur na hoogwater en dat is ook prima te doen ;). Heb je nog een mooie zwin om in rond te stampen en genoeg hard zand om een drafje op te doen. In Noordwijk is het strand een paar jaar terug helemaal opgespoten dus dat is echt enorm als je met laag water gaat.... Hoog is inderdaad ook niet fijn maar zo een paar uur na hoogwater was ook prima :D.