Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
randalinpony schreef:Maar jij bent waarschijnlijk veganist, Enable?
Lusitana schreef:Diablo schreef:Als je moedwillig speren in een stier steekt (omdat het sport is?????), vind ik dat inderdaad niet van respekt getuigen naar de stier.
Tja, iemand kan ook wel zeggen dat op ene paard gaan zitten niet van respect getuigd naar het dier. Of een kat in huis houden, of een hond aan een riem, ga zo maar door.
Of om bij die indianen te blijven, doden en het vervolgens op te eten....
Het is maar hoe je respect uitlegt.
Het respect voor de stier zit hem in de bewondering voor zijn kracht en moed, het ervaren dat je maar nietig bent tegenover zo'n dier.
Lusitana schreef:Heb je naar de filmpjes gekeken die ik heb geplaatst?
De stier gaat op het paard af, het is niet zo dat een ruiter de stier opzoekt om hem te gaan prikken.
Er is dus geen sprake van moeten of willen vluchten/uitwijken.
(Het zit ook niet in de stier om te vluchten of uit te wijken voor wat dan ook)
Citaat:In Spanje gooien ze ook geiten uit de kerktoren en hangen ze hazewindhonden
Citaat:spaanse paarden in zo'n arena daar worden de ballen van afgekneld nou daar kan ik wel om janken
suleilitha schreef:Biggen moeten tegenwoordig verdoofd worden gecastreerd en verder is onverdoofd onthoornen ook al een poos out of te question, je bent niet helemaal bij, randalinpony. Tegenwoordig ben je zelfs al strafbaar als je een koe bij de staart pakt, daar zijn al straffen voor uitgedeeld en de controles op transport zijn nergens zo streng als hier.
BBreedveld schreef:Koeien vechten onderling niet vaak om territoria (zeker niet binnen dezelfde kudde), en verder nauwelijks om de rangorde te bepalen. Wanneer er kalveren in het spel zijn, dan zullen ze die echter wel beschermen. Wanneer een indringer te dicht bij komt, kan ineens 'het licht uitgaan', vaak totaal onverwachts.Citaat:Stieren zijn sowieso iets onberekenbaarder dan een koe en hebben territoriumdrang.
Dat weet ik zo net niet. Iemand met behoorlijk verstand van zaken heeft mij eens toevertrouwd dat koeien met kalveren in het dagelijkse werk veel gevaarlijker zijn dat stieren, omdat ze óók aanvallen, maar dit minder volgens het 'ceremonieel' van een gevecht van stier tot stier doen. Kortom, een stier zal je eerder duidelijk maken dát hij aan kan vallen, een koe zal eerder uit het niets door het lint gaan om haar kalf te verdedigen. Koeien zijn dus onvoorspelbaarder.
Diablo schreef:Hoe zou jij het dan willen noemen? Ik ken niet veel mensen die zich op die manier tussen een collega en een aanvallende stier gooien als ze geen speciale band met die persoon hebben.Lusitana schreef:Heb je naar de filmpjes gekeken die ik heb geplaatst?
De stier gaat op het paard af, het is niet zo dat een ruiter de stier opzoekt om hem te gaan prikken.
Dat laatste filmpje, wat jij zo mooi broederschap noemt (haha, ja, dat kun je er ook van maken), vind ik dan wel weer leuk om te zien.
randalinpony schreef:suleilitha schreef:Biggen moeten tegenwoordig verdoofd worden gecastreerd en verder is onverdoofd onthoornen ook al een poos out of te question, je bent niet helemaal bij, randalinpony. Tegenwoordig ben je zelfs al strafbaar als je een koe bij de staart pakt, daar zijn al straffen voor uitgedeeld en de controles op transport zijn nergens zo streng als hier.
Ik denk dat jij ook niet alles weet.
Die controles en straffen zijn er niet voor niets, suleilitha.
Maar ik vind dit: of je nou indirect of direct oorzaak bent van het leed van dieren, je bent maakt je er schuldig aan.
Wij allen in dit topic zullen waarschijnlijk medicijnen slikken waarvoor heel veel dieren geleden hebben, als dat nodig is voor onze gezondheid.
En dan kun je wel zeggen dat het een niets met het ander te maken heeft, maar er is wel leed aan een dier toegebracht ten dienste of ten bate van jou.
Alleen maar dit: degenen die nu zo hard Schande! Schande! roepen, hoeveel dieren zouden er al voor die personen geleden hebben?
Citaat:Alleen maar dit: degenen die nu zo hard Schande! Schande! roepen, hoeveel dieren zouden er al voor die personen geleden hebben?
detour schreef:Leed uit sadisme of omdat ik toevallig mijn vitamine B's uit de biologische dieren verstrek?
Wederom een onzinnige vergelijking waarbij welzijn bij de een en ander enorm van nivo verschillen.
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met zijn allen niet uit zullen komen.
Citaat:De kernvraag van deze hele discussie draait maar om één punt en dat is het opzettelijk verwonden van dieren ten gunste van het vermaak van de mens. Dáár gaat het over en dáár zijn de protesten op gericht.
randalinpony schreef:Jannepauli schreef:Citaat:De kernvraag van deze hele discussie draait maar om één punt en dat is het opzettelijk verwonden van dieren ten gunste van het vermaak van de mens. Dáár gaat het over en dáár zijn de protesten op gericht.
En dan vraag ik me op mijn beurt weer af hoeveel mensen hier een drama maken en Lusitana veroordelen, terwijl ze achter de comp zitten met mascara op hun toet die op konijntjes getest is.
Voor mij valt dat ook onder vermaak, hoor.
Het gaat hier niet over het ene kwaad goedpraten met het andere, maar het gaat er hier wel om dat het hypocriet is om één kwaad te veroordelen, terwijl je zelf (indirect) schuldig bent aan een soortgelijk kwaad.
Wat mij betreft gaat het wel degelijk om het recht van spreken - en nee, dat heb ik niet, want tegenwoordig eet ik weer vlees, draag leer, gebruik medicijnen en make-up.
Maar je ziet mij geen hetze tegen Lusitana voeren, wel.
Citaat:Maar je ziet mij geen hetze tegen Lusitana voeren, wel.
Lusitana schreef:..
Maar het heeft weinig te maken met het onderwerp, de jongste tauromatische amazone.
Diablo schreef:Lusitana schreef:Heb je naar de filmpjes gekeken die ik heb geplaatst?
Ik heb de filmpjes gezien. De ruiter gaat wel degelijk op de stier af, omdat er vaak gewoonweg geen reactie van de stier komt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de bloedloze versie minder erg vind, maar het filmpje dat ze met zijn allen op de stier duiken en dan die man die aan zijn staart gaat hangen terwijl de stier compleet uitgeput is (sjonge, wat een lef hebben die mannen toch he....) en het bloed over zijn rug stroomt.....walgelijk, echt waar.
Dat laatste filmpje, wat jij zo mooi broederschap noemt (haha, ja, dat kun je er ook van maken), vind ik dan wel weer leuk om te zien. Ik begrijp dan weer niet dat jij niet begrijpt dat mensen graag zien dat stieren iemand verwonden of zelfs doden. Dat gebeurt de stier toch ook? En dat vind je wel leuk?