[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:33

Lusitana schreef:
cloris, stoer hoor, zo´n foto. Je hebt alle recht om zoooo trots te zijn op je paard en jezelf.

Ik ben trots op mijn schimmel, hij heeft zo de Power en hij is zo geweldig...trots op mijzelf moah maar ik heb het maar wel geleerd dat klopt Bloos
Citaat:
En ja absoluut, je moet ook zonder sporen kunnen rijden. Ik doe ook met en zonder, maar dat vind ik dus ook van een bit.
Ik rijdt met allerlei soorten, maar ook bitloos en hoofdstelloos. Met hetzelfde paard wel te verstaan.
De reacties op de bitten tonen het beste wat voor een handen je hebt, uiteindelijk.

Ik rijd met en zonder sporen, sporen hoeven van mij niet verboden te worden hoor, maar eigenlijk vind ik wel dat ze TOT de M uit de ring moeten, B-ruiters(tjes) die al met fikse sporen rijden? dan is er al wat mis met de gehoorzaamheid aan het been lijkt me.. maar goed wie ben ik.
Citaat:
Iets anders:
Ik zou wensen dat ze vanaf de L de neusriem verboden.

Nou de neusriem hoeft niet weg, daardoor ligt het bit op zich zelf al stiller in de mond maar er moet weer eens goed gecontroleerd worden op hoe strak die dingen zitten, vroeger kreeg je dat echt te horen er moesten 2 vingers tussen passen maar dat gaat je vandaag de dag niet meer lukken bij veel neusriemen.
Citaat:
Had ik al verteld dat ik met Catita bij de trailer aan het oefenen ben?

Stoer en lukt het?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:51

ben ik ook weer eventjes:
mooie plaatjes Jolijn, beterschap he!
Amanda: welkom en denk aan onze vuistregel hier: veeeeeeeeeeeeel foto's haha

Ik heb ook een nieuwtje: gisteravond een Dartmoor ponytje gekocht voor onze oudste van bijna 6. Het is de op bokt bekende Prince. Echt een lief mak beestje. Hij was eerst van Prince@bokt, daarna was ie van Madonya@bokt. Er staan al heel wat foto's van hem hiero. Zelf heb ik er gister door de regen en het donker zijn (uur of 7 in de bossen) geen kunnen maken. Zo, en nu maar weer verder met het werk. Bleeegh tot vanavond een uur of 8 minimaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:52

Wat leuk Frankiej Haha!

Dartmoors zijn echt leuk!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:59

Catita staat al vol vertrouwen op de loopplank, maar naar binnen wil ze nog niet. Dring ook nog niet te veel aan. Voor je het weet is het weer tien stappen terug.

De ruimte waar het bit ligt, blijft ruimte, al snoer je de kaken op elkaar. Je kunt ook met een neusriem het bit door de mond trekken bv. Dus dat stiller liggen van het bit zie ik persoonlijk echt niet. Ik heb daar verschilende keren lang en diep over nagedacht, maar met welke neusriem dan ook, je kunt het bit gewoon net zo bewegen als zonder. Het is de ruiter die moet zorgen dat het bit stilligt en juist zonder neusriem zie je dus de ruiterfouten omdat het paard dat overmatig gaat sperren.
Waarom mensen de neusriem aansnoeren is mij een raadsel. Een paard MAG de mond wat openen, ook op wedstrijd. Hij mag hem alleen niet overmatig sperren omdat dát wijst op te harde hulpen. En dat verbergen met een aangesnoerde neusriem is juist wat me zo tegen staat, vandaar dat ik zou willen dat de neusriem eraf ging.
Bij jonge paarden heeft een neusriem nut om te voorkomen dat ze te veel rommelen met hun kaken en tong, maar zodra een paardje een beetje aan de hulpen is, is een neusriem overbodig.
Vandaar dat ik zeg: laat ze in de B nog maar een beetje oetelen met zo´n ding, maar daarna mogen ze laten zien wat hun handen waard zijn.
Mee eens dat sporen in de B niet thuishoren, met name omdat ze gewoonlijk verkeerd gebruikt worden.

Overigens zijn er mensen die wel degelijk verschil voelen bij gebruik van een of andere neusriem, maar dat zit hem toch meer in het drukpunt op de neus dan wat het zou doen met het bit.
De enige neusriem die enige invloed op het bit heeft is die je aan de iberische en tuigpaard hoofdstellen vindt, omdat die door de bakstukken van het bit gaat.
Elke andere neusriem is een los attribuut. Ik zie niet hoe dat een bit kan beïnvloeden. Het hindert paarden in de meeste gevallen, met name als hij te strak zit. en toch denkt men dan beter resultaat te krijgen...

Vroeger reed bijna niemand met een neusriem. Die zijn ineens in zwang geraakt. Eerst de duitse, afrchtingsneusriem en daarachteraan, in de jaren tachtig, de gecombineerde. De engelse hoge was eigenlijk meteen al bijna alleen voor de stang-en trens hoofdstellen.

Over neusriemen in verband met rijden en anatomie van het paard.
link

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:02

hier nog de foto`s van onze lieve pony ebbie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:03

Wat een schatje Haha!

Lusitana: Je redenering ben ik het helemaal mee eens...
Het zou veel hardhandige ruiters ontmaskeren...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:06

Oh, schattig die pony, hebbe hebbe hebbe! Haha!

Amanda, sorry, ik zie nu pas dat je er nieuw bij bent, welkom van mijn kant.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:16

Amanda welkom! En graag foto's Haha!

Robijntjah Balen zeg Boos! wat zegt de huisarts er van dat je dan pas terecht kan?ik zou het wel even aan hem melden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:16

ja, doe ik morgenochtend!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:17

Lusitana schreef:

.

hij staat te koop voor 800 euro is hij voor jouw Haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:18

Frank ik heb Prince even op de zoekfunctie gegooid,gave pony!!!!!!!!!!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:22

Robijntjah beterschap meis ik hoop dat je er snel van af bent
mss iets anders dan AB ??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:23

Ik zit er over te denken om naar een homeopathisch genezer te gaan ofzo Clown

Ik weet niet precies hoe dat heet Nagelbijten / Gniffelen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:24

dat kan geen kwaad gewoon doen dit is toch ook niks zo
Ach gut
en anders hier lekker van je af schrijven hoor helpt wel eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:25

Ja klopt, en ben mezelf vol aan het tanken met water Nagelbijten / Gniffelen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:27

en dus de hele tijd naar de wc aan het rennen Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:33

peetisgreat schreef:
Lusitana schreef:

.

hij staat te koop voor 800 euro is hij voor jouw Haha!

Daar hadden we het al over. Ik heb geen villa anders kon ik je wel een weekeindje bieden, maar voorlopig heb ik niet eens een bank om op te slapen. Heb nog wel een tent Clown
Ik zal trouwens even serieus met de fokker praten vor wie ik werk, want die zoekt er nl een voor de les. En dat is dan af een toe met een kind aan de longe hoor, dat je geen manege ideeën krijgt.
We zitten hier redelijk aan de kust, en de insecten zijn hier ook net weer anders, ik denk niet dat de zomer eczeem opspeelt. Catita had nl in Góis erg last en hier niet...
Omdat er ook wel paarden hiervandaan naar Nederland en België gaan, kan die pony dan wel op zo´n transport hierheen komen, dacht ik zo. Kwestie van afstemmen op elkaar.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:59

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:10

Zoo ik ga ook maar eens bijreageren. Wat een leuke foto's weer, en nieuwtjes natuurlijk Cool

Jolijn: Jeeeh! Rij foto's! Super zeg, hét bewijs dat het goed gaat (op een miscommunicatie na Clown , maar logisch!). Echt super stoer om zo bezig te zijn Ja . Sterkte trouwens met je blaas.. Ach gut

Cloris: Kwijl Piepjee! Wat een enorme knapperd toch!! En is het nog gelukt om hem vanavond nog aan huis te krijgen? Wel een luxe hoor Pling .

Amanda, welkom hier!! Ik zag al in het taxatie topic een foto van jou kanjer. Hij is knaaaaapp!! Pling (meer foto's Knipoog ).

Frank: Gaaaaaf zeg. Dus die kleine is gewoon bevooroordeeld met ouders die van paarden houden Haha! . Dat lijkt me echt heeerlijk Haha! . Ik ga zo meteen de zoekfunctie ff gebruiken natuurlijk Clown .

Peet: Ag gos, wat een schattige pony! Helaas heb ik er niks aan, maar hoop dat ie een goed baasje krijgt!

Lusitana: Goed zeg van Catita, nu al de laadklep op! Ik denk dat ze met alle geduld er van de week misschien zo op loopt?!

Gab; En nog in de file komen te staan? Knipoog Is het hondenvoer nergens anders te koop dat je het zover gaat halen? En dat verhaal heb ik gelezen.. Erg sneu idd. Ach gut .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:11

Heb je mijn rijfoto's over het hoofd gezien ilona Verdrietig

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:25

Jaaa, en dan nu ever een ego post hoor Bloos . Het moest er toch maar eens van komen.......... Aangezien ik al een aardige zoektocht achter de rug heb, wat een beetje "geheim" is geweest voor de meeste, blijkt toch maar weer dat de 3e keer scheepsrecht is Knipoog . Wat ik hiermee eigenlijk bedoel is: IK BEN EEN TROTSE PAARDENBEZITTER!!!!!!!!!! Haha! Haha! Haha!

Jaja, het begon een aantal maandjes terug, toen ik ging kijken voor een bruine anda, zonder papier. Het bleek helaas niks te zijn, en helaas dus geen paardje voor mij......

Toen kwam ik bij een andere Anda, ook zonder papier. Een leuke schimmel en heel lief! Ik was er gelijk al gek op. Helaas via DIT TOPIC, er door Gabriella (borderjay) achtergekomen, dat de verkoopster niet te vertrouwen was... Ach gut . Gab wilde hem ook al kopen (dit is het paard waar Gab ook verdrietig om is gweest Ach gut ) een tijd geleden, maar dat ging plots niet door wegens vage redenen... Bij mij was het ook zo. Ik had alles geregeld, lees: DA keuring, stalling, vervoer... maar op de dag van de keuring belde ze af dat ie kreupel was Verward ..... (om vervolgens weer de volgende dag door de delfstehout te crossen -gesignaleerd door Heidi-). Daar ben ik meteen mee gekapt!!

Tsja, en 3 maal is scheepsrecht. Ik was nog helemaal niet op zoek (al keek ik iedere dag op MP, voor 'de fun' hield ik mezelf voor Huilen van het lachen ). Maar toen zag ik daar een heel leuk paard staan, en ik belde op........... Die wordt van dacht ik na het telefoongesprek. En ja hoor, toen we gingen kijken was ik verkocht. Echt een geweldig dier is het!!! Gister is hij klinisch ggk!! Party!! Party!! Dus helemaal van mij.
Alle info ff op een rijtje:

Naam: Chico
Ras: Onbekend, ikzelf denk een anda/lusi x arabier
Leeftijd: 5 jaar
Geslacht: nog hengst
Niveau: Groen
Schofthoogte: zo'n kleine 1.60 m

Hij is dus nog groen, en al papa van een heel gaaf veulen (van een koudbloed merrie Clown ). Verder wel een schatje!! Hij wordt morgen gecastreerd (gewoon nog op zn oude stal) en eind oktober haal ik hem op. Ik heb gekozen voor een castratie omdat ik er niet mee wil fokken (geen papier, dus ook geen fokwaarde), makkelijker met stalling, in omgang, op wedstrijd......
Mochten er nog vragen zijn, vraag maar raak haha Pling . Ik ben iig heeeeeleeemaaaaaaaal HAPPYYY Party!! Party!! .

FOTO's!
De andalook:
Afbeelding
Afbeelding

Arabierenlook:
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog ze mooie merrieveulen:
Afbeelding
Afbeelding

De financiën betalen mijn ouders zolang tot ik zelf een baan heb, dus dat zit helemaal goed..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:26

Ja!!!!!!!! Chico Lovers

Nogmaals gefeliciflap Ilona!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:28

Sorry sanne Bloos . Ik heb er niet overheen gekeken, want heb ze wel degelijk gezien hoor Haha! Haha! ! En ziet er goed uit!! Idd, een goed idee die teugels aan je neusriem (als ze dan maar niet kapot trekt Knipoog ). Maar zo zit je veel minder in dr mond, echt super vriendelijk opgelost hoor san! Toppiee Haha! . (kort staat dr wel grappig trouwens!)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:49

In het echt is ie mooier dan op de foto's Haha!

Ik heb heel wat foto's gemaakt voor Loontje en er zitten leuke bij vooral van gisteren hahahaha.
Ik zie die man nog voorbij schuiven op zijn buik hahahaha.