[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:02

Oh Martine, heerlijk zo! Wat een leven heb jij toch ;-) (zal vast ook wel eens tegen vallen, maar voorlopig is het jaloersmakend!)
Met mij en Chim gaat het steeds beter! Vanmorgen weer lekker gereden en madam wordt echt steeds soepeler maar ook echt steeds werkwillender. Ze WIL echt heel graag en ze begint het nu door te krijgen, dus de draf gaat echt al zooo lekker rond! Heel fijn... maar het vervelende is wel dat ze nu al veel meer lengte heeft, veel meer buiging en toch nog altijd linksom in de rechter galop blijft springen, hoe erg ik haar ook in buiging naar binnen vraag, hoe klein de volte ook is waar ze in aan moet springen, het lukt gewoon nog steeds om rechts aan te springen!!
Dus nouja, daar bemoei ik me even niet mee, linksom alleen stap en draf, rechtsom wel galop, en links doe ik aan de longe de galop, en dan springt ze wel goed, dus het zal ergens toch ook aan mijn houding liggen! Maar ik weet niet precies wat het is...
Maar verder dus echt dik tevreden! Ze wordt gewoon steeds lichter op de hulpen en daar ben ik heel blij mee, want anders was ze echt heel hard!

Jolijn, ja das dan wel balen ja! Ik hoop zo voor je dat je iets 'moois' kunt regelen... dat je niet een heel jaar over hoeft te doen maar een vertraging oploopt ofz...?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:44

Robijntjah schreef:
Omdat ik mijn praktijkuren waarschijnlijk niet ga halen en dus ook de praktijkopdrachten niet optimaal kan maken... Ga er donderdag over praten.
Op school kan ik wel komen, alleen in het begin de hele dagen maken zal lastig worden maar dat is niet zo'n ramp.

Balen zeg.... Enige advies dat ik kan geven is om zo snel mogelijk naar een decaan te gaan. Die kunnen je mogelijk helpen bij studievertraging. Wat ik mij kan herinneren zijn daar speciale studiefondsen voor zodat je buiten de pech van vertraging ook niet een financiële tegenslag krijgt.

Verder in het verleden ook ondervonden dat een lichaam behoorlijk tegen je kan werken. Zeg ook altijd dat de garantie erop erg slecht is ;)

Zitouna schreef:
Branka hoe gaat het met jou en Frio?

Lief dat je informeert. Hij gaat gelukkig goed. Lijkt weer de oude. 1,5 week rustig begonnen met rijden. Eerste dagen alleen wat gestapt.
Hij pakt het rijden weer fijn op. Laatste keer wat meer doorgevraagd, vond ie niet zo grappig. Moest erg overtuigen, maar toen hij doorhad dat ik vooral wilde dat hij ontspannen bleef werken krijg ik hele fijne dingen van hem.
De verplichte 'vakantie' lijkt niet slecht te hebben uitgepakt.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:49

@Jolijn: ach nee, dat is echt even een extra tik... Hoop dat je iets kunt regelen met school! Bij ons bestond er zoiets als een aangepast traject, dat je bijvoorbeeld alles qua theoretische vakken kon doen, en de praktijk kon uitstellen.

@My_Chimanga: terecht trots op je superpaardje! En knopje linkergalop komt er ook nog wel op :)

@Zitouna: klinkt heerlijk! Ik plan nog een kort tripje met vriendin in het najaar, misschien toch eens overwegen om naar Tunis te trekken :)

Hier alles rustig, Figo voelt zich goed en eet goed. Lesklantje heeft er een foto van gemaakt dit weekend, en ik vind dat hij er al vrij okee begint uit te zien. Zijn halsje is nog heel iel (en ik moet'm dringend eens onder de douche steken), maar het gaat volgens mij de goede richting uit! Ben al wat mooie halsters in felle kleurtjes gaan halen, zal'm goed staan. (En uiteraard al dekjes aan het inslaan, terwijl hij die nog lang niet op moet :))

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:54

Mooie kleur heeft ie zeg!

Branka: ja, ik heb meteen de klas coach ingeschakeld en die heeft gisteren met mijn leraar overlegd en we hebben afgesproken dat we morgen even een gesprekje hebben over hoe en wat. Ik wil iig een kans om het toch te gaan proberen. Dat ik pas over een jaar op mijn oude niveau zit betekent niet dat ik tot die tijd helemaal niets kan natuurlijk!

Fijn dat Frio goed gaat :)

Heb besloten dat Modesta ook een half jaar sabbatical krijgt, gaan we van het voorjaar wel weer samen lekker spiertjes opbouwen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:53

Oeh, das ook wat zeg! Maarja, veel meer kun je op het moment ook niet met Mo... dus als je dan definitief hebt besloten dat het zo even goed is qua training en ze gewoon op sabbatical gaat kun je je daar misschien wat minder druk over gaan maken. (kan me tenminste voorstellen dat je er steeds behoorlijk over in zit) Al je energie eerst maar eens in jezelf steken! Daar heeft iedereen uiteindelijk het meest aan. Succes met het gesprek morgen!

Figo heeft idd een leuk kleurtje!

Fijn dat Frio het werken weer goed begint op te pakken... En natuurlijk heel goed dat je hem niet gelijk overvraagd, want dan zal hij misschien wel in de stress schieten ja! Dan willen ze wel, maar dan kunnen ze gewoon nog niet...

Haha, gisteren kwam ons nieuwe 'buurpaardje' even op visite. (Das het paardje van onze directe buren, alleen zit er hemelsbreed nog zo'n 600 meter tussen ;-) )
Nou dat is een zeer klein en smal fjordje, maar ze is al wel vijf jaar. Heel apart maar super schattig beestje.
Chim was gelijk heeeeelemaal gek. We hebben onze paarden in het land gehouden, en de fjord in de aangrenzende bak gezet. Er kon dus wel contact gemaakt worden, maar verder niets gebeuren.
Chimanga sprong of haar leven er vanaf hing, voorbenen en achterbenen kwamen met gemak boven het hekwerk uit (1.50 hoog) en dat was best indrukwekkend! Dat vond ook de fjord, en ook Chims weidemaatje.
Zij is altijd de baas dus dat was ook in de eerste minuut al duidelijk dat ze die plek niet weg ging geven.
Ze hebben nog wat neus aan neus gestaan, Chim zet dan echt een heel indrukwekkende hals op zeg! Net een hengst! Maar toen was het voor hun wat klaar... alleen het weidemaatje van ons die probeerde daarna natuurlijk een tweede plaats te veroveren, dus we hebben ze niet bij elkaar gezet omdat we bang zijn dat dat paard dan echt ontzettend vals gaat zijn. Gewoon omdat ze altijd onder de duim zit, en nu haar kans ziet om hogerop te komen. Nouja, en een paard van 1.67 tegen een klein (en nog vrij schraal) paardje van 1,43 die net op nieuw terrein is vonden we wat sneu!
Maar lang verhaal, Chimanga lijkt het okee te vinden dat ze daar af en toe eens even de bak komen gebruiken om te rijden, dus als dat goed gaat kunnen we er lekker samen op uit. Heb ik toch weer een nieuw 'bosrittenmaatje' gevonden! *\o/*
Wie weet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:58

Ik denk dat dit het beste is voor ons allebei. Ik heb een jonkie gekocht om naar mijn hand te kunnen rijden en voor een kortere periode zou het best ok zijn als er iemand anders op gaat maar dit is mij gewoon te lang... Bovendien vrees ik dat als ik er iemand anders mee aan de gang zie ik veelste snel ook er weer op kruip en daarmee meer kwaad doe aan mijn lijf dan goed.
En geestelijk is het een stressfactor minder merk ik nu al :j

Je hebt wel een dametje zeg :+ Leuk haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:45

My_Chimanga schreef:
Fijn dat Frio het werken weer goed begint op te pakken... En natuurlijk heel goed dat je hem niet gelijk overvraagd, want dan zal hij misschien wel in de stress schieten ja! Dan willen ze wel, maar dan kunnen ze gewoon nog niet...

Qua werk schiet hij niet zo snel in de stress hoor ;) Maar hij heeft fysiek en conditioneel wel wat voor zijn kiezen gekregen. Dan kan je niet meteen vol er voor gaan.
Komt nog bij dat Frío zich erg prettig voelt bij en na eerlijk werken. Dan wil hij best hard voor je aan de slag.

My_Chimanga schreef:
Haha, gisteren kwam ons nieuwe 'buurpaardje' even op visite. (Das het paardje van onze directe buren, alleen zit er hemelsbreed nog zo'n 600 meter tussen ;-) )
Nou dat is een zeer klein en smal fjordje, maar ze is al wel vijf jaar. Heel apart maar super schattig beestje.
Chim was gelijk heeeeelemaal gek. We hebben onze paarden in het land gehouden, en de fjord in de aangrenzende bak gezet. Er kon dus wel contact gemaakt worden, maar verder niets gebeuren.
Chimanga sprong of haar leven er vanaf hing, voorbenen en achterbenen kwamen met gemak boven het hekwerk uit (1.50 hoog) en dat was best indrukwekkend! Dat vond ook de fjord, en ook Chims weidemaatje.
Zij is altijd de baas dus dat was ook in de eerste minuut al duidelijk dat ze die plek niet weg ging geven.
Ze hebben nog wat neus aan neus gestaan, Chim zet dan echt een heel indrukwekkende hals op zeg! Net een hengst! Maar toen was het voor hun wat klaar... alleen het weidemaatje van ons die probeerde daarna natuurlijk een tweede plaats te veroveren, dus we hebben ze niet bij elkaar gezet omdat we bang zijn dat dat paard dan echt ontzettend vals gaat zijn. Gewoon omdat ze altijd onder de duim zit, en nu haar kans ziet om hogerop te komen. Nouja, en een paard van 1.67 tegen een klein (en nog vrij schraal) paardje van 1,43 die net op nieuw terrein is vonden we wat sneu!
Maar lang verhaal, Chimanga lijkt het okee te vinden dat ze daar af en toe eens even de bak komen gebruiken om te rijden, dus als dat goed gaat kunnen we er lekker samen op uit. Heb ik toch weer een nieuw 'bosrittenmaatje' gevonden! *\o/*
Wie weet....

Duimen dat het allemaal goed blijft gaan. Wel zo leuk om met iemand op pad te kunnen.
Je hebt zo te lezen wel een dame met flink karakter.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:15

Jongens, even ego! Ik heb gewoon een dubbele longe les van Horst Becker op Horse Event gewonnen!!!!!
Watttt, just can't believe it, zo vet! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nu nog vervoer regelen!!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:45

Wow, fijn! Geniet ervan, samen met je knapperd!
Dat wil ik volgende zomer ook beginnen doen met Figo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:59

echt supergaaf madelief!!

Figo is leuk, hij is volgens mij al minder schraal he?
Hoe groot is 'ie nu?

Wij hebben in okt een lesdag langeteugelen van Piet Bakker hier.
Ik denk dat Fifi dat nog niet goed genoeg is, dus misschien ga ik wel een half uurtje met Ferro, gewoon even kennis maken en horen hoe we rustig kunnen beginnen...

frio weer goed, fijn!

chim en bosrittenmaatje, leuk!

Mo lekker vrij een half jaartje, ook lekker!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:50

Oh wat gaaf! Daar mag ik duidelijk ook wat lessen in gaan nemen samen met Chim! Die is me vandaag toch zo ontzettend uitgebroken tijdens het longeren! Kon haar vanwege mijn voet ook echt niet meer houden, ze rukte zich los, racete naar de doorgang van de bak naar het land, is door de draden gegaan en heeft zo'n 10 minuten als een bezetene door het land gerend met al haar tuig nog op en de dubbele lijnen achter haar aan... Ik hield mijn hart vast! Maar toen ze eindelijk bedaard was (god mag weten waarom ze zo uit haar vel sprong) heb ik haar de dubbele lijnen af gedaan maar haar met de enkele longe toch mooi nog maar even laten lopen! Even draf en toen heeeeeeel lang uitgestapt want ze was doorweekt en volledig buitenadem...
Wat haar bezielde? Ik heb echt geen idee.. al 10 minuten lekker aan de slag geweest en toen ontplofte ze ofzo!
Maargoed, ik hoop dus dat het met jou en je mannetje beter gaat op Horse Event! Op welke dag?

Jolijn, ik snap je beslissing hoor! Ik vond het al vervelend om mijn stal-genootje twee keer op Chim te zien rijden.. niets aan! Dan wil je zelf...
Verstandige (maar vast ook moeilijke) keuze. Hoe voel jij je nu?

Waarom denk je dat Fifi niet goed genoeg is voor die les? Ferro kent toch juist nog minder?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 06:41

Fifi staat ernstig kreupel en mag nu zeker 5 weken niks doen buiten 2x per dag 10 min stappen... -O-

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:23

@My_Chimanga: wat een temperamentvol dametje heb je daar :) Bij ons lopen er ook een paar van dat kaliber rond!

@Jolijn: goede oplossing, en die sabbatical zal Mo ook wel goed doen!

@Nouvel: rot dat Fifi nog steeds zo kreupel loopt...
Figo ziet er inderdaad al minder dunnetjes uit, maar er is nog heel wat werk aan! Hoe groot ie nu al is, weet ik niet precies, maar zal toch rond de 1.55 zijn. Benieuwd waar hij uitkomt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:27

Leuk madelief!

Aaaaah ellis! Godnonde zeg, ik baal echt even heel hard voor je :(:)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:32

Goede beslissing Jolijn.
Lange teugel werk altijd leuk, ik les ook af en toe bij Piet Bakker.
Oh oh Geeske, hopelijk een eenmalige actie van je paard.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:37

Haha, ja ik hoop ook dat het een eenmalige actie is!
Vanavond heb ik eindelijk weer eens rijles, is toch zeker al 6 weken geleden, dus daar heb ik onderhand wel weer zin in!

Oja Ellis, dat is natuurlijk ook zo... ik dacht dat je het qua niveau bedoelde!! Maar nog steeds zo kreupel dus? -O- Vervelend, en al helemaal als je niet weet waar het van komt!
Hebben ze uiteindelijk iets gevonden wat het is? (of heb ik dat gemist...)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:16

Maandag is de veearts weer geweest, hij heeft het been stapje voor stapje uitverdoofd, zodat we zeker wisten dat het in de kogel zat.
Dinsdag zijn we naar de kliniek geweest, er zijn foto's en scans/echo's gemaakt van kogel tot sprong.
Gelukkig waren gewrichten en pezen goed, alleen het kapsel van de kogel was zwaar geïrriteerd en daardoor waren er ook woekeringen in het weefsel onstaan.
Omdat volgens de veearts toch zo'n 80% van de paarden goed hiervan herstelt gaan we het behandelen en hopen dat zij daar bij hoort!
Maandag wordt de kogel ingespoten.
Ze moet in ieder geval 5 weken op rust met 2x per dag 10 min stappen...
dus voorlopig zijn we er wel even uit...

vandaar dus ook geen lange teugel les voor Fifi helaas... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:17

:(:) Nogmaals sterkte Ellis...

Ik kom net van school...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:26

thanx!

hoe was het op school?
en hoe kom je daar, word je gebracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:27

Leraar heeft zijn zorgen uitgesproken over of ik wel de goede prioriteiten stel als ik nu mijn afstudeerjaar in ga... Hij is bang dat ik mijn genezingsproces verleng of er blijvende schade aan over houdt...
;(

Ik lift veel met klasgenoten mee...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:29

Balen van Fifi zag het al op facebook!

Wel leuk als je met Ferro mee kan doen, kunnen we met de paardjes meeten! (ga natuurlijk ook meedoen met de lange teugelles :D).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:31

he vervelend allemaal jolijn... :(:) sterkte!

esther, ja als ik het aandurf neem ik Ferro mee, leuk als ik met hem vast een beginnen kan maken!
kunnen ze meeten inderdaad! *\o/* :D

van fifi is inderdaad echt balen, had net een paar weken geleden rug en voorbenen op de foto gehad, en nu achter weer... -O-

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:53

Maar gelukkig wel kans op herstel! We gaan maar weer duimen voor je!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:26

Wat vervelend Jolijn!
El, jeetje, jullie ook weer in de lappenmand.. Sterkte!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:34

We kunnen bijna een barokke ziekenboeg vullen. Veel sterkte allemaal!