[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:07

Die heeft zeker al een lekkere buik! Ik ben ook super benieuwd :). Altijd leuk met van die supriseveulens ;). Anders kan je nog denken van mamma ziet er zo uit en pappa zo dus het zal wel zoiets worden :P. Maar ja nu is de vader onbekend...

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:11

Haha Lisenka, goed idee was dat! Heeft Altanera dan ook netjes gedaan ;)
En jij ook nog maar weer een keer gefeliciteerd hè. Amistoso vind ik een heel mooie naam!
Ik heb ook al een naam in gedachten, maar moet er nog even rustig verder over nadenken.

Ilona, we gaan hem uiteindelijk niet zelf houden, het is hier al vol genoeg, hij is dus te koop!
Maar voorlopig mogen we nog even zelf van hem genieten :D

Hier nog een mooie foto (vond ik zelf 8-) ) van vanmiddag

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:17

Echt heerlijk al die veulens :). Vind het bijna jammer dat ik een ruin heb ;). Maar ach wij hebben nu ook een veulen op stal waar ik mee kan kroelen en die ik op de foto kan zetten :D.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:26

Aline schreef:
Afbeelding

Jasmijn en ik hadden de eer om vandaag dit heerlijk veulentje in het echie te mogen bewonderen en knuffelen <3 <3 <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:29

aline, knap diertje, ook gefeliciteerd!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:13

Aline en Lisenka gefeliciteerd met de veulentjes! Ben benieuwd wat de naam van Aline's veulen gaat worden.
Ik zit hier ook te wachten op veulentje van Ullkenney, melk loopt inmiddels langs haar benen maar nog niks...

Even voor de goede orde, de klap van Moreno had niks met het uitje naar mij te maken hoor, hier ging alles goed :D . Had je nog gevraagd voor die vochtafdrijfpoeder Gab?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:25

Aline gefeliciteerd!! Wat een leukerd!

Lisenka tsja het is nog altijd niet de hemel, opfok of giga weilanden hebben we hier nu eenmaal niet... Maar vergeleken met waar hij stond is hij iig zeker een stuk beter af! Hij heeft de hele middag lekker los gelopen in de paddock, waarschijnlijk voor het eerst in 2 jaar... Als hij wat aangesterkt is gaan we kijken of hij samen buiten kan met een van de andere rustige hengsten :) Amistoso dus jullie kleine! Vind het een hele mooie naam :)

Borderjay balen zeg, je zit niet vlak bij het strand? Wij lopen altijd met ze de zee in..

Angela wow daar hangt ook al een aardig buikje onder zeg! Je hebt geen idee door wat voor hengst ze is gedekt?

En nog bedankt allemaal, ben zo blij met hem <3 hij heeft echt een heel fijn karakter, heel rustig en geen hengstenmanieren. Mo kwam me snel ophalen en we waren tegelijk bij de ranch, het was helaas toch geen trailer geworden zag ik toen, maar zoals hier gewoon is achterop de pick up! Vind dat toch altijd wel erg eng :( maar we reden er een stukje achter en meneer stond er rustig bij, benen uit elkaar, oortjes naar voren en lekker rondkijken. Ik hield toch m'n hart vast maar hij kwam in een stuk aan.. Hij liep er heel rustig af, we hebben hem in de paddock gezet en hij was eigenlijk steeds heel rustig, wel een beetje heen en weer lopen, af en toe een drafje, maar geen gehinnik of gekke sprongen. Toen we langs een van de merries liepen was hij toch wel even onder de indruk := maar hij kalmeerde snel weer, we moesten wel even boxen schuiven, met 12 hengsten en 2 merries blijft het altijd even passen en meten maar nu staat hij er lekker bij. Niet meer in de poep tot aan zijn knieen en niet meer dag en nacht vastgebonden iig.. Morgen mag hij weer lekker naar buiten.
Nu is mn fotouploadsite geblokkeerd, heb wel wat telefoonfotootjes gemaakt, zal even kijken of ik ze ergens anders kan uploaden.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben nu de batterij van m'n camera aan het opladen, morgen wat duidelijkere foto's maken :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:40

Leuk hoor!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:41

Karina schreef:
Even voor de goede orde, de klap van Moreno had niks met het uitje naar mij te maken hoor, hier ging alles goed :D . Had je nog gevraagd voor die vochtafdrijfpoeder Gab?

Het vocht is zo goed als weg...er zit nu alleen een verharde knobbel op de plek van de klap...

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:42

Amistoso vandaag lekker in beweging. Nog geen 24 uur en zelfverzekerd rondlopen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:43

lakshmi Wat een knapperd! Gefeliciteerd met je mooie aanwinst,gaaf kleurtje <3

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:43

Je moet 'm verven Jan! Als ie bruin was, dan was die qua aftekeningen helemaal perfect zo!!! Hahahah... maar op den duur zie je dat bij schimmels niet meer he. :+

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:47

Ja Shanna, maak me effe gek. De enige bruine zoon van Halley is bij een ander geboren !!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:50

Hahaha ik weet het _O-
Misschien van Lagartera... maar als ik gelijk heb wordt het een schimmelhengst. Hoewel ik erbij blijf: ik weet niet of die uitspraak te vertrouwen is _O-

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:50

ik vind zijn kleur echt prachtig zo...best jammer dat het niet zo blijft :D

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:54

Annash schreef:
Hahaha ik weet het _O-
Misschien van Lagartera... maar als ik gelijk heb wordt het een schimmelhengst. Hoewel ik erbij blijf: ik weet niet of die uitspraak te vertrouwen is _O-

Als het een schimmelhengst wordt is Shanno misschien een leuke naam...... }>

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:55

Mag hoor, voel ik me vereerd _O-

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:58

Buikje groeit idd goed :D. Het veulen is ook al wat naar achteren gaan liggen :D.

Martine: We weten idd niet door welke hengst en wanneer ze gedekt is. We wisten ook niet dat ze drachtig was toen we haar kochten ;). Wat een prachtige aanwinst hoor, nog wat meer vlees erop en hij is echt prachtig :D

Jan: Wat een mooi veulen is het toch :D.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:59

aline: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. heel mooi beestje.

jan en lisenka: haha wie is daar nou lekker in beweging?? hij is mooi hoor

angela: ik vermoed dat het nog wel ff duurt hoor

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:01

Frank: Het zou goed kunnen hoor, wij weten het niet, de VA schatte op half/eind mei maar hij vond het heel moeilijk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:06

dan heeft ie het denk ik een heel eind goed geschat. maarja het blijft natuur he

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:06

Zoooh even een paar dagen niet geweest en meteen 5 pagina's! Pfffff!!!!

Branka: Sam vindt springen ook leuk. Vrij sprong ie eens samen met een ander paard een behoorlijke hoogte. Echt synchroon! Super om te zien en dan natuurlijk net het fototoestel niet bij hebben... En als ie vindt dat ie aan de verkeerde kant van het touwtje staat in de wei, springt ie er ook vanuit stilstand overheen. Ik wil het wel een keer doen, maar dan wil ik ook echt les van iemand die ervaring heeft in lesgeven. Bij ons op de club heeft er één zo haar rug gebroken. Dat wil ik dan weer niet. :o
Wij geen foto's gemaakt in Bunschoten. Er stonden zo veel fotografen aan de kant... Marcel, Laura, Kelly... e.v.a.

Shanna: De Pas de Deux hebben we niet meer gezien. Wij zijn rond 4 uur naar huis gegaan. Na de zwarte Lippizaner.
Da's wel een leuke op een verjaarsfeestje haha! 'Ik steel niet van Captain Jack Sparrow..."

Denise: Sam vindt van wel, die springt over het hek, maar verder helaas geen springmateriaal. Ik vind de bak ook te klein ervoor: 15x20 m. Dat is weinig voor een paard als Sam. Maar op de woensdagavond is er soms springles. Ik ga proberen om een keer te rijden als die les er is.

Michelle: Ik heb minstens één mooi exemplaar zien lopen met een plaatje van een valkkleurig paardje. Ben even kwijt of het een Lusie was of een PRE. Laura wilde die op de foto hebben 'alleen, dan kwam de kont er op!' en ik nog: "Dat geeft toch niks???" Ik heb nog gevraagd over wiens kont we het hadden toen 8-) haha. Zij had het over het paardje...

Ilona: Ik voel me niet aangesproken. hihi, ik heb namelijk geen barok paard. :P

Lisenka: De woeste hoeve! Da's idd niet naast de deur voor jullie! Maar als het daar is, wil ik wel gaan kijken. Mss kunnen jullie onderweg ergens onderbreken. Weet dat je welkom bent hier...

Martine: Idd is er een mals buitje gevallen. Frank wilde Sam binnenhalen met een regenjas aan. Dat geritsel was heel erg eng volgens Sam en zelfs Des vond het spannend. Alles heeft weer water gehad en je ziet het groen worden! Was hard nodig!

Suus: Ik was in stijl: Roze!

Lisenka: Wat een beauty!!

Ellis: Ik heb je bezig gezien met Spook joh! Wat zijn jullie perfect op elkaar ingespeeld. Frank en ik genoten van de werkwilligheid van Spokie. Ze gaf geen greintje verzet en liet zo parmantig zien wat ze kan. Diep respect ervoor en prachtig om te zien hoe jij en je paardje zo intens genietend met elkaar bezig kunnen zijn. Super!

Lisenka: Amistoso vind ik idd ook echt een heel geschikte naam! Is weer eens wat anders dan een biermerk. hihi

Martine: Gefeliciteerd! Wat super dat je je paardje erbij hebt! Dus toch maar een plaatsje zoeken voor je nieuwe aanwinst...
Ik vind 6.000 euro voor een paard ook een behoorlijke prijs. Eerlijk is eerlijk: Dat heb ik voor Sam niet betaald! En een hafje in Tunesië. Is het daar niet te warm voor zo'n beestje?
En dat valkje is een beauty! Heeft ie ook een naam?

Denise: Heidi had op de vorige pagina nog wat neergezet en Saida is hier ook nog af en toe. Die zal wel geen tijd hebben om te antwoorden, want ze tobt met haar knie. Maar ook zij plaatst hier nog wel eens wat. Maar idd is het een stuk rustiger geworden hier. Maar ja, nu moet ik ook ineens een aantal pagina's bijlezen. hihi. Enne... waar was jij al die tijd... :P

Aline: Ieuw! Ik zit nog net niet te kwijlen!!! Wat een beauty en... BRUIN!!! Ik ben reuzebenieuwd naar zijn naam.

Gab: Als ik je goed begrijp is ie niet kreupel? Dan zou ik er gewoon op stappen en hem rustig rijden. Een paard is een bewegingsdier, dus moet je hem laten bewegen. Althans, dat is wat ik denk.

Jan een plaatje van een veulen hoor! Als ie die kleur bleef houden dan wist ik het wel! En ik ken een bruin paard met die aftekeningen...
Afbeelding Een knudde-rijfoto, maar ja, net mijn beugels 2 gaten korter en dat was wennen, die aftekeningen lijken er wel op hè? hihi. En dit paard is ook nog eens bruin... <3 <3

Angela, het is gewoon maar afwachten hè? Als het tijd is komt het hopelijk vanzelf!

Nou net gereden en gefocust op mijn zit en het voelen stappen van Sam. Ik merkte dat ik met één zitbeenknobbel niks voel en met de andere wel. Duidelijk een gevalletje van een scheve dame. Sam knabbelde lekker op het bit, hij mocht nog ietsje constanter aan het bit nog, maar we zijn weer onderweg naar meer niveau. Ik moest hem wel behoorlijk longeren deze keer. Hij liep heel ingehouden. Pas na de 2e galop, trok ie een spurt en ontspande zichzelf. Toen hebben we wel lekker gereden, maar hij was wel heel wakker. Maar ja, dan hoef ik hem ook niet zo vooruit te schoppen, dus al met al lekker gereden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:36

Citaat:
Ellis: Ik heb je bezig gezien met Spook joh! Wat zijn jullie perfect op elkaar ingespeeld. Frank en ik genoten van de werkwilligheid van Spokie. Ze gaf geen greintje verzet en liet zo parmantig zien wat ze kan. Diep respect ervoor en prachtig om te zien hoe jij en je paardje zo intens genietend met elkaar bezig kunnen zijn. Super!

anouk, bedankt! *D
leuke rijfoto van jou!

mooi valkje zag ik verder voorbij komen en nog een paar hele leuke veulenplaatjes!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:37

heikedenise schreef:
ZO ik verveel mijn eigen dus ben de oude topics terug gaan lezen deel 1 had ik toen al op het oog en vanaf half deel 2 ben ik ook gaan mee posten en nu zitten we alweer over de helft van deel 4.

toch mis ik een aantal mensen in dit topic, ik heb al lang niks meer van peet gehoord, en van heidi en van saida waar is iedereen gebleven mis ze wel hoor

Had er eventjes geen zin meer en weinig tijd :o

we hebben het erg druk met ons nieuwe landje om het op teknappen ook het schuur wat erop staat wat nu een inloop stal is geworden.

daarvoor in het ziekenhuis gezeten met Jesse hij was goed ziek en lag aan de zuurstof.
en de verhuizing van ene manege naar de andere manege zat er ook tussen.
ik wilde wel graag wat neer zetten maar had er gewoon geen zin meer in.
en ik had het gevoel dat ik eerst iedereen moest beantwoorden en daarna wat over mezelf of de paardjes kon schijven en daar had ik geen zin meer in.

nu kom ik maar weer af en toe langs :D