[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:38

Heey ik zou me graag aansluiten bij het topic Vork

Even voorstellen , ik ben Ellenice nagel 15 jaar oud Knipoog
Heb nog niet zo lang een Barok paard Lachen
Zoals je ziet heb ik een bonte pony die ga ik binnenkort inruilen voor mijn nieuwe paard (wel jammer dat ze weg moet Verdrietig )
Over mijn nieuwe paard, haar naam is La Luna is net 3 jaar wordt momenteel beleerd.
Het is een Warlander (anda x fries).
Voor foto's kijk in profiel Knipoog
Meer heb ik eerst nog niet te vertellen maar er komen straks nieuwe foto's van het beleren Pling

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:00

Welkom armyhorse! Klinkt ontzettend leuk en idd snel foto's maken! Ja

Edit; Heb even in je profiel gespiekt. Leuke paarden hoor! Knappe vader heeft La luna. Alleen waarom verkoop je je 'oude' paardje? Ben je te groot geworden?

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:06

Ja ben er helaas te groot voor geworden Knipoog
Ik verheug me ook al op de foto's Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:13

Hee armyhorse, wat leuk, je woont niet zo ver bij mij vandaan. Woon in Workum. La Luna heb ik ook wel gezien, komt bij Fam. Reitsma weg in Engwierum. Leuk zeg!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 05:50

Jeetje wat gaat dit topic toch haaaaard! Haha!

Ik heb een heeeele leuke bruine lusitano voorbij zien komen ergens geloof ik, nieuwe aanwinst, ben je naam kwijt, maarre gefeliciteerd met deze kanjer!

@peetisgreat: wat balen dat Tsjillert koorts heeft en dat vlak voor je vakantie Boos!

Trailerladen ziet er ook goed uit, mooi rustig aan en dan komt het vanzelf wel.

En nog ergens een heel mooi wit paardje voor de koets gezien, prachtig paardje zeg en ze loopt super zo voor de kar!

Enn verder... ben ik het even kwijt wat ik gelezen heb (mag ook wel, heb nachtdienst, dus ben al de hele nacht wakker)

Mijn update van mn Sil: niet goed Boos!
Hij is 3kwart jaar geleden gecastreerd. Vorige week had ie ineens een enorm opgezwollen koker en koorts en daarbij ook nog eens koliek.
Koker bleef dik, plek waar linkerbal heeft gezeten begon ook op te zwellen en daar is het uiteindelijk gebarsten: een flink abces, waarschijnlijk nog een gevolg van de (slechte) castratie.
En nu heeft Sil dus waar ooit zn linker bal zat, een gat in zn buik van 1 cm doorsnee en wel bijna 10 cm diep en moet ik hem 3 keer per dag spoelen en wassen met antibiotica. En mn Sil is pas 2 en vind water nog doodeng, normaal gesproken zou ik hem er rustig aan hebben laten wennen, maar nu moet het gewoon in 1 keer zo. En het doet hem zo zeer als ik het schoonmaak (ik moet met mn vinger in het gat om het goed schoon en open te houden), dan knijpt hij samen en trapt hard op de grond. Maar het is ook wel weer zo'n kanjer, dat hij niet naar mij trapt (terwijl ik er toch half onder/achter hang) en hij loopt nog steeds zonder problemen mee naar de wasplaats, echt een superpaardje!
En dan heeft hij ook nog 2 keer daags antibiotica poeder erbij, pfff echt balen allemaal Boos!

En wat nog minder is: volgende week wordt het mooier weer, wat betekend meer vliegen (en vliegen zijn gek op vieze pussende wonden (jaaa het pus druipt er echt enorm uit, de vlokken pus vallen gewoon op zn benen en op de grond))

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:37

Nou ik ben er ook weer even, ga zo weer naar de paardjes! Heb afgelopen week heel wat fijne ritten gemaakt met zowel Dink als Suev dus mn vakantie was goed besteed haha Cool

Sanne gelukkig ben je weer opgeknapt! En wat een leuke foto's weer van Otjuuuuuhh Lovers (Fifty is ook leuk hor Haha!) Die steigerfoto van Ot had je niet moeten plaatsen dat is niet goed voor zijn imago Schijnheilig Haha! Gelukkig heb je lekker gereden op Vicky, ziet er ook leuk en lief uit! Hoe was het bij Femke?

Marit fijn dat het rijden zo lekker gaat, ik wacht idd met smart op foto's! Gelukkig gaat het weer wat beter met Siem, arme ziel Ach gut

Eeeeeeeeeef waar ben je, als je nu niet even een berichtje krabbelt ga ik je PBen Tong uitsteken Alles goed?

Lolaaaa foei jij ons lekker maken dat je Xender-pix gaat neerzetten en daarna gewoon de benen nemen he Duivel Tong uitsteken

Peet nog gefeliciteerd met je dochter! Echt niet tof dat het nu weer slechter gaat met Tjillert, hopelijk slaat de AB snel aan en knapt hij dan voorgoed op. Ach gut Enne dat is echt geen gezeur hoor, gewoon balen dus dan mag je best even je hart luchten Ja

Margot_VH haha wat een stout friesje, hoe gaat het nu?

Pipi gefeliciteerd met je baan en fijn dat het zo goed gaat tussen Mynk en jou, dat heb jij wel verdiend!

FM & Armyhorse welkom, veel postplezier!

Nouvel echt hele mooie foto's, jouw paarden lopen dressuurmatig ook altijd zo fijn voor de wagen, mijn complimenten hoor! Echt cool dat het zo goed ging met jouw vriend en het trailerladen, hij wordt nog eens een echte Horse Whisperer Cool Ook mooie foto's van hem en Piëla, wow die kan ook lekker lopen Wow!

Lobke fijn hoor dat het zo goed ging! Voor jouw isntructeur is Etten Leur zeker te ver Tong uitsteken Veel plezier op je weekendje weg, ik moet Suev en Dink even missen vanaf zaterdag, dan gaan we een weekje naar Noorwegen!

Madelief leuke foto's! Veel plezier bij Tommie maar dat zal best goed komen!

Leonietje wat fijn dat het goed gaat met Jacolien, wanneer mag je er zelf onder begeleiding op?

Cristy dat is niet nix, balen man! Hopelijk knapt hij snel op, zo'n gat in zn buik is ook niet alles. Ik zou zeggen, zet hem op stal als er veel vliegen zijn, maar dat is ook geen optie want hij moet juist bewegen. Arme Sil hij zal zich wel beroerd voelen. Wat een knapperd dat hij toch zo braaf blijft!

Nou ik ga even hoofdstellen olien *yuck* en dan richting stal!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:48

Nou meiden, het was gisteren echt super fantastisch mega ontzettend leuk bij Femke. En haar paarden zijn nog mooier en leuker in het echt Haha! Ik heb op Friesje en Meastro gereden. En door Meastro ben ik nog doller geworden op Anda’s Haha! Hij rijdt echt zo lekker. Met Wessel ben ik natuurlijk ook nog op de foto geweest en hij is zo ontzettend mooi Kwijl , eigenlijk wilde ik hem mee naar huis nemen, maar hij paste helaas niet in de kikker (de auto) van mijn vriend.
Straks zal ik even een topic openen over mijn belevenissen Lachen

Prinslover: Ze ziet er misschien braaf en geduldig uit, braaf is ze meestal wel, maar geduldig is ze zeker niet Tong uitsteken

Ellenice: Welkom, leuk paardje is la luna

Malin: Otje wil graag van zijn imago af van schattig ponietje, hij wil liever groot en stoer zijn Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:29

hihi, fijn is maesje he Haha! ik ben ook helemaal verliefd op dat paard Lachen Ben benieuwd naar je topic Lachen

armyhorse: welkom! ik heb eenzelfde kruising als jij, maar wij zijn elkaar geloof ik al eens eerder tegengekomen op bokt he?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:37

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:55

Het zijn onwijs leuke foto's geworden en ik heb natuurlijk overal even gereageerd Clown
Je kan zien dat je een hele fijne dag hebt gehad,leuk hoor.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:06

Idra schreef:
Pipi schreef:
Trouwens,ik mis Cloris en Nickyu al een hele poos???

Ja, en Lola! Die ging nog Xender pics plaatsen Clown

Ja ik was het m'n zelfdiscipline weer helemaal kwijt. Heb ik Engeland gezeten op een festival en toen ik terug was kon ik weer niet volgen en ja.... Clown
Maar vanaf alles wat hieronder gepost wordt lees ik weer mee Haha!

Missmuts in ieder geval nog gefeleciteerd met je nieuwe paard! Kon je me geen mailtje sturen met de blijde boodschap? Tong uitsteken Hoe lang heb je hem al? Hij is MOOI!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:56

Sanne gave foto's joh, ziet eruit als een lekker dagje!

Ik heb vandaag toch zoiets schattigs meegemaakt....

Ik liep naar de wei, en Suev lag. Heel toevallig had ik de camera mee voor Ellis om een hoofdstel foto te maken (die ik dus vergeten te maken ben Bloos ).

Mijn lieffie Lovers
Afbeelding
"Hej ventje van me"
Afbeelding
Effe kroelen (En Suevvie snel grasjes eten Vork ):
Afbeelding
Kusje aan mn hand:
Afbeelding
Liev Lovers
Afbeelding
En de stoerste Cool
Afbeelding

Heb hem daarna ook nog even platgelegd maar daar heb ik maar 1 foto van waar mijn charmante achterwerk te veel op in beeld staat Haha! Tong uitsteken Schijnheilig dus die krijgen jullie niet te zien Knipoog

Ik versla Pipi aan penny gehalte Haha! Tong uitsteken

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:33

Jeetje wat gaat dit topic snel Clown

soeske : Ok wat leuk Lachen

cruesli: Jeetje dat is niet niks

zasread : Dankje Lachen

kjoetie: Ja haha Clown

DinkeyGirl : De laatste is leuk !

Zo heel verhaal Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Mucchio op 30-07-07 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:34

Wat een gave foto's!!!! Die laatste is inderdaad echt mega stoer!
Sorry dat ik niet reageer, voel me erg aso Tong uitsteken
Maar heb t best druk, en zit al de hele dag achter de pc Knipoog
Van t weekend weer (alhoewel, dan ook best durk met Tommie etc Tong uitsteken )

Daarnet nog maar even gekeken of Furia nog steeds zo braaf was met de trailer, want dat was toch al 2 jan voor het laatst!!
Maar wat een kanjer zeg! Mak schaap, zowel drin als druit wandelde die dr op en af Haha!
Ben trots op mn knappe jonkie Lovers
En zin in zaterdag Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:56

Wat een gave foto's dinkygirl die laatste heel hoog kwijl gehalte

Alle nieuwelinge welkom

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:37

Hallo allemaal! Even een berichtje van een vakantieganger. Jaja, je bent i-netverslaafde of je bent het niet Clown
Frío heeft vandaag de reis goed doorstaan. Laden was wel wat lastig omdat Frío niet zo graag erin gaat en mijn moeder helaas toch wat huiverig is voor paarden. Maar met wat tips via de telefoon van de staleigenaar die net weg was toen, is het gelukt.
Eruit had ie haast en heeft ie blijkbaar zijn hoofd gestoten, want hij heeft nu een boedhistenstip op zijn voorhoofd. Hij heeft vanmiddag heerlijk in de buitenbak/paddock gestaan en zijn stalletje lijkt hem prima te bevallen. Vanavond lekker met hem een stuk gewandeld. Meneer had maar oog voor 1 ding: alles wat groen was. Etennnnnnnnnnnnn!!!!
Op de terugweg leek ie even een hengst want hij stond toch te brullen vlak voor we bij de stal waren Haha!
Hij staat nu weer tevreden op stal en morgen gaan we lekker op pad onder het zadel.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:56

super wat een leuke foto`s heb ik weer langs zien komen

en een rot verhaal over een gat in zijn lies na een verkeerde castratie hoop dat je paardje snel weer beter wordt en ik hoop ook voor dat het slecht weer blijft

daar heb ik zelf ook wel baat bij met tsjillert gaat het een beetje
ik heb een tijdje bij hem gezeten in de regen ik dacht hij nat dan ik ook maar
wel zielig hoor als hij zo in het natte bakje staat helemaal alleen maar goed het is voor zijn eigen bestwil
de linkerkant is weer wat rustiger wat geslonken
de rechterkant blijft wel wat dikker
ook heb ik een tja hoe zal ik het uitleggen, een soort ader gezien onder zijn buik aan de rechterkant ik denk zelf dat het het vocht is wat niet weg kan door de rechterkant en zich nu verspreid onder zijn buik
het is zacht en je kan er goed aan zitten hij doet er niks op uit
ik kijk het morgen nog even aan en anders toch maar weer de DA laten komen
morgennacht gaan we weg naar turkye bah heb nu dcht geen zin Huilen
wel ben ik nog tot laat op de manege omdat we daar gaan BBQ met elkaar
zodat ik dan nog laat afscheid van hem kan nemen wat me heel zwaar zal vallen dat weet ik nu al
de temp. die wisselt van 37.6 tot 38.2
hij eet en drinkt wel goed en loopt soms best macho rond de gek

nou meiden ik zeg jullie alvast tot kijk en ik zal vanuit turkye wel even komen inloggen bij jullie mss kom ik morgen nog even online anders tot 16 augustus doeiiiiiiiiiii allemaal rustig ana doen en geniet van je paardje Ach gut

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:04

Waar is trouwens iedereen, Cloris/Kimmie261 etc??
Leven jullie nog Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:05

heej meiden..pfff wat schrijven jullie veel....

ik ga morgen eens met 2 schermen kijken of ik overal op kan reageren Tong uitsteken

moet mij ook eens een keer lukken.. Haha!

malin wat een super lieve foto's van suev!

en Missmuts heeft een kwijllllpaard gekocht,wat een kanjer zeg!!

peet die ader heeft denk ik ieder paard wel onder zijn buik,maar die wond die hij heeft moet je echt open spuiten...had het al eens gezegd,maar die wondjes mag je echt goed open houden,als die dichtgaan blijft de rommel zitten en dan heb je weer ellende...

en ik weet niet wie had geschreven over een abces en gat bij koker,mijn letlander kreeg geen gat,maar een mega abces in zijn buikholte ,die is dus geopereerd,3 uur lang,en heeft daarbij haast het loodje gelegd,die heeft daarna nog 2 maanden op een kliniek gestaan,omdat hij kritiek was...

nu is alles weer goed,maar hij nu heeft wel een mega dikke koker,en ook de littekens waaruit de die maanden de prut lieten lopen(echt hele arm naar binnen door zo'n gat om alle troep eruit te trekken)...

dus kleine troost,beter dat het nu via een gat naar buiten is gekomen,als dat je dezelfde ellende moet hebben als gambit...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:08

Als je t over de duvel hebt.... Tong uitsteken
Nou ik ga maar eens een keer op tijd slapen!! Dat is al een hele tijd niet meer gebeurd! En wel telkens vroeg druit Boos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:08

madelief, Vriendjes zijn? ik leef nog,ik lees ook trouw mee...maar soms wordt er zoveel gepost dat je niet even snel kan reageren zeg maar,en dan komt er hier visite enzo,en wordt het nog meer om op te reageren..

dus morgen ga ik eens met 2 schermen alles na lezen en overal op reageren!!

ik beloof het...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:09

kimmy ik weet het van die ander maar deze heeft geen een paard echt niet hij is nl dikker dan aan de linkerkant van tsjillert
en de wond houden we goed in de gaten en hij was nog wel open

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:11

ja en spuit je ook water IN die wond,dus lekker schoonwateren???

dat deed ik altijd,heb ook weleens een ontsteking erna gehad ,en sindsdien deed ik alle wondjes schoonspuiten...

dus liefst de slang zo goed als in de wondopening en dan spoelen maar... Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:14

nee heb hem nooit in de wond gespoten
de DA zei ook gewoon er tegen aan spuiten
maar ik zal er morgen dan maar mee beginnen
lijkt me wel eng trouwens als ik eerlijk ben hoor
brrrrr

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:16

Peet trouwens alvast fijne vakantie, probeer rotgevoel te vergeten dat je je paard achter moet laten en ga genieten van je vakantie met je gezinnetje!