[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:00

volgend weekend komt suena eindelijk naar huis. dan kan het eindelijk beginnen!! na 2 jaar opfok eindelijk elke dag naar haar toe en een echte band opbouwen!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:16

Kom even bijkletsen :D

Shoot was uiteindelijk niet doorgegaan, pakketje meerdere dagen te laat en ook nog eens pas 's avonds bezorgd (veel gedoe met TNT).
Als de voorspellingen eens wat beter worden voor zonnige avonden, kan ik de shoot misschien eens opnieuw inplannen :D

Geeske, dames in de woestijn, ging hierover: [BEU] Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin Hoe is het met je zadelkamer afgelopen, heb je je eigen stal dat je het over een zadelkamer hebt? Mooie foto!!
Ik zal eens opsnorren of ik iets recents heb :D Prachtige draffoto ook!
En super dat het zo goed ging, lekker joh!

Liesbeth, welkom! Mooi paard, hopelijk knapt ie snel op van de bloedwormen! Gelukt met de heksenvlecht?

Martinique, leuke foto's!

Leuk Esther, ik kan ook altijd genieten van andere op mijn paard. Oei, Shaggy onregelmatig, balen joh!!

Ellis, oeh Ferro! Joh, das toch een mooie maat!! Ik vind boven de 1.62 voor een Iberisch paard al snel te groot :o

Suus, prachtige foto hoor, en wat ziet Goya er goed uit zeg!!

Hoop gepraat over voer, Furia is juist altijd eerder te dik. Een keertje echt te mager geweest (vorig najaar) door het constant jagen van een ander paard. Pfff, en toen was het opeens moeilijk hem weer wat steviger te krijgen. Nog heeft ie daarvan smallere schouders volgens mij.. Heb hem toen op gewicht gekregen door slobber en veeeel hooi. Ging wel erg langzaam.. Nu is hij weer lekker barok :D Vermoed hem al een tijdje van insulineresistentie, is ook mega gevoelig op de hoeven. Ben nu Gluco Balance gaan geven sinds paar dagen (voor insulineresistente paarden), ben erg benieuwd of zijn gewicht en gevoeligheid verbeterd.

Verder lekker dressuurmatig bezig, en ook lekker fanatiek met vrijheidsdressuur, genieten we erg van!
Ook laatst weer heerlijk door de duinen naar het strand geweest... Heb daar nog wel een foto van, even opzoeken, en ook eentje in de bak (wel allemaal met tel gemaakt, dus geen super kwaliteit).

Niet echt een mooie foto van Fuur, maar wel mooi met het strand en zee enzo:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3497_n.jpg

In de duinen:

Afbeelding

En in de bak:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 3509_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0143_n.jpg

Hmm, via photobucket willen ze niet uploaden, op 1 foto na dan, maar even zo dan haha.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:53

Mooie foto's van Fuur hoor! Lekker genieten daar denk ik!
Ik weet even niet meer wat ik over zadelmakers gezegd heb ;-) Maar ik heb twee stallen bij huis waarin mijn paardje woont en het paard van een vriendin... Ik verzorg er dus altijd twee, maar echt een eigen stal zou ik het vast niet noemen! Haha. Voel me zo al gezegend genoeg...
Jammer dat jouw shoot niet door ging! Heb je de set inmiddels binnen en past het goed?

Mandy, lekker dat je paardje eindelijk thuis komt!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:25

Wow wat blijft het hier toch hard gaan!!! Maarga weer eens een poging doen om bij te reageren!

Madelief jammer dat de shoot niet doorging! En leuke foto's van Fuur!

Mandy spannend dat ze naar huis komt en je er lekker mee aan de slag kan!

Suus gave foto! Heerlijk zo in het water!

My Chimanga en kruipen/rollen ze er niet onderdoor dan springen ze er wel overheen :P

Liesbeth fijn dat hij zo aan het bijkomen is!

Jolijn hopelijk vallen de foto's mee en heb je er niet te veel pijn aan!

Evdpanne en liep hij alweer goed?

Verder kan ik helaas niet teruglezen... Sorry als ik iemand vergeten ben!

Met Hincapie gaat het super! Die zit lekker in zn vel, loopt lekker met zijn nieuwe zadel en zie zn rug er nu al beter door worden (of wil het gewoon graag zien haha...) En ik zit er ook nog eens heerlijk op dus das dubbel feest. Enige nadeel is dat ik de tijd ervoor op mijn springzadel heb gereden en dus weer even opnieuw moet leren op mijn kont te blijven zitten...
Verder ben ik zelf veel beroerd geweest de afgelopen maanden waardoor ik niet altijd even fanatiek heb gereden... Ben namelijk zwanger!! *\o/* *\o/* *\o/* Maar mijn lichaam laat me dat ook weten ook.... Gelukkig gaat het ook dagen best goed dus dat scheelt! En de andere dagen heeft Hincie geluk dat hij niet zo hard hoeft te werken.

Gisteren heb ik lekker wedstrijd gereden en voor het eerst L1!! En heb een winstpuntje (zelfs 2) gehaald dus kan een startkaart aan gaan vragen!!!
[RIJ-ITP] Hincapie WH(PRE-hengst) @ eerste keer L1

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:59

Bedankt voor de reacties!
Zie hier ook weer leuke fotos voorbij komen!
Laura, van harte met je zwangerschap!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:07

Gefeliciteerd Laura.
gr. Ingrid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:46

Even snel een zwaai en gefeliciteerd voor Laura vanuit nl. Weer en welterusten :+ klets morgen bij!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:00

Proficiat, Laura! Hopelijk gaat alles goed! Super dat je gewoon blijft doorrijden, ik blijf volgen hoe dat gaat! (Wij trouwen in mei en willen daarna ook aan kindjes beginnen, maar wil wel zo lang mogelijk blijven rijden.)

Madelief, Furia is zo'n knap paard! Ik heb nog de moed niet gehad om aan z'n manen te beginnen plukken, ik vrees dat ik er toch de schaar in zal moeten zetten. Ze zitten zo hard in de klit :) Nu goed, dat groeit wel terug!

Mandy, geniet van je paardje!

Hier kleine verandering: in plaats van het kleine ponyvriendje komt Figo bij een driejarige BWP te staan. Ze kennen elkaar vanop de opfokweide, dus dat komt wel goed! Hij ziet er elke dag een beetje beter uit, ik plaats snel weer foto's!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:00

Laura gefeliciteerd!! Wat leuk! Hopen dat het vanaf nu wat 'makkelijker' voor je gaat worden, dat de misselijkheid wat over gaat en je vooral lekker kunt gaan genieten!
Fijn dat Hinc weer zo lekker loopt! Ik vond het bij Chim ook echt wonderbaarlijk snel gaan met een ander zadel hoor! Je ziet de spieren veranderen...

Liesbeth, fijn dat hij zijn nieuwe paardenvriendje al kent! Das altijd een zorg minder ;)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:32

Prachtige kleur hoofdstel! Helaas zal dat niet staan op mijn paardje, aangezien die ongeveer die kleur heeft :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:52

Robijn, mooie fotos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:59

Dank jullie wel!
Zag mooie hincapie en chimanga foto's!

Gisteren eindelijk zelf weer Mo even gelongeerd en een vriendin even gehangen op haar :)
Wel weer een grens daar na!
Vanmiddag weer op controle...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:00

Succes! Hoe is het over het algemeen nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:03

De laatste week even wat minder, ik wil harder dan mijn poot.. Was gisteren ook echt bijna op Mo gekropen wat natuurlijk een hele stomme actie zou zijn...

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:33

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:00

Hoefsmid: 1 die naar het paard kijkt en op basis daarvan zijn werk doet ;)

Qua voeding is dit misschien iets: http://www.horsefoodforthought.nl/
Degene die de sita heeft opgezet heeft zelf een Iberiër en heeft zich goed verdiept in voeding voor paarden.

Enten laat ik doen omdat het moet. Dat doe ik tenslotte bij mijzelf ook. Dus mijn paard 1x per jaar omdat ik af en toe een wedstrijd rij.

Verder moet je jouw eigen logica en gevoel volgen bij de keuzes. Wij kunnen hier nog zo veel adviezen geven, maar als jij er zelf niet achter staat blijf je met een knagend gevoel zitten.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:15

Oh Jolijn, wel fijn dat je zelf al wat meer kunt gaan doen! Maar inderdaad, don't over do it.... Dat zou echt zonde zijn, want als het dan fout gaat duurt het nog langer om helemaal te herstellen! Nog even geduld dus...maar wel lekker dat je Mo weer even ZELF hebt kunnen laten lopen.

Mandy, precies wat brankaz zegt, zelf goed kijken naar de signalen van het paard... qua voeding heb ik niet echt advies, maar hoefsmid is belangrijk dat er een klik is. En ik had bij mijn vorige paard een hoefsmid waar ik heel tevreden over was en dat werkte prima, maar bij mijn nieuwe paard weet ik gewoon dat dat niet gaat werken omdat dit paard veel ongeduldiger en lastiger is... Daar heb ik dus een heeeeeele rustige smid voor nu.
Enten ook gewoon aan de nationale voorschriften houden. eens per jaar is voldoende, behalve als het de eerste entingen zijn, dan moet het binnen 3 maanden nog eens om 'de bodem' goed te krijgen.... (dat moet dan ook weer als je niet binnen een jaar de volgende enting hebt laten doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:28

Nou, ik ben op controle geweest ;(

Bot staat aan de buitenkant nog ruim een cm uit elkaar... Ipv de eerder genoemde 6 maanden wordt het 9 maanden tot een jaar revalideren en paardrijden over 3 maanden is hooguit heeeeel rustig aan een rondje stappen...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:31

Ah oliebol, das wel kl*te nieuws zeg...
Dat menselijk lichaam! Waarom geneest dat soms zooooo traag?! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:32

Ik zit er echt even heel hard doorheen...
Dit gaat dus waarschijnlijk ook betekenen dat ik dit jaar niet kan afstuderen...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:33

Omdat je niet kunt stagelopen? Of kun je helemaal niet op school komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:38

Omdat ik mijn praktijkuren waarschijnlijk niet ga halen en dus ook de praktijkopdrachten niet optimaal kan maken... Ga er donderdag over praten.
Op school kan ik wel komen, alleen in het begin de hele dagen maken zal lastig worden maar dat is niet zo'n ramp.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:50

aii, wat vervelend!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:41

Hoi allemaal sorry reageer alleen even de laatste pagina bij!

Madelief gave foto's! Jullie zijn lekker bezig he?

Laura nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap, echt super! Blijf je doorrijden nu de ergste misselijkheid gestopt is?

Liesbeth leuk dath ij weer bij een oud maatje terugkomt :)

Jolijn leuk hoofdstel idd, western toch? Leuke foto's ook! Sterkte nogmaals met je been.. Jemig wat een rotnieuws weer ;(

Branka hoe gaat het met jou en Frio?

Geeske met jou en Chimanga alles goed? En je teen weer helemaal in orde?

Hier alles goed, druk gehad laatste tijd, nog even naar Tunis naar de schoonfamilie overgewipt, even de beschaving in was wel weer leuk :') je waant je daar in zuid Frankrijk, lekker bijgeshopt en heerlijk gegeten en leuke uitstapjes gemaakt... En nu weer lekker met de paardjes bezig.