[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:56

Hihi ja, ze denken echt dat we gek zijn := hier op Djerba liggen de prijzen al wel een stuk hoger dan in minder toeristische gebieden.. Er wordt ook meer mee verdient, dus een echt goed paard kan toch zo maar een paar duizend euro kosten. Ook veel Libiers komen hier hun paarden kopen, zij drijven de prijs ook op, ze komen met bakken geld en betalen zo 6000 euro als ze een echt mooi paard zien. Dat is natuurlijk nog vrij weinig vergeleken met Europese prijzen := voor renpaarden wordt hier trouwens ook flink betaald, die kunnen ook zo 20.000, 30.000 kosten. Kleuren kan ze hier weinig schelen, nouja zwart is wel geliefd en schimmels ook.
Ik kwam vorige week trouwens een haflinger tegen hier op het eiland! Kon m'n ogen niet geloven, er zijn erg weinig geimporteerde paarden hier, en de paar geimporteerde zijn dan vnml racepaarden uit Engeland en Frankrijk. Ook zijn er in Tunis een paar Bretons.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:00

martine - leuk zeg waarschijnlijk een nieuw paardje, balen dat je je ritje niet meer hebt gemaakt. hier regent het nog steeds gelukkig niet meer zo erg als gisteren maar het miezert nog wel :(

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:00

Lisenka schreef:
Bedankt allemaal voor de felicitaties.

Ik had zelf al een naam bedacht, maar die vond Jan niet zo mooi. Nu het veulen er is past die ook totaal niet bij hem. Het is zo'n lief diertje. Altanera beschermt hem behoorlijk. Mag er wel bij, maar ze houdt me constant in de gaten. Met Zalamera had ze daar totaal geen moeite mee. Maar ja, die ging direct al haar eigen gang.

Ik vind Amistoso ook wel heel erg goed bij hem passen.

Gefeliciteerd met jullie prachtige man, wat een beauty, mijn spaans is helaas niet zo geweldig, een zachte naam maar toch groot zou mooi bij hem passen. Succes met zoeken.
Amistoso klinkt lekker en is ook passend ?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:02

ZO ik verveel mijn eigen dus ben de oude topics terug gaan lezen deel 1 had ik toen al op het oog en vanaf half deel 2 ben ik ook gaan mee posten en nu zitten we alweer over de helft van deel 4.

toch mis ik een aantal mensen in dit topic, ik heb al lang niks meer van peet gehoord, en van heidi en van saida waar is iedereen gebleven mis ze wel hoor

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:08

Ieeh, update: ze wachten nu op de trailer! Mo komt me zo ophalen!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:15

Ohhh geweldig :). Dus je hebt er een nieuw paardje bij! Maar snel lekker poetsen en knuffelen en hem dan mooi op de foto zetten!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:31

Alweer lang geleden dat ik wat postte, maar hier ook een nieuwtje.
Deseada heeft gisteren een hengstveulentje gekregen!
Dit is 'ons' eerste kind van Ulises, en we zijn heel erg blij met het resultaat <3
Het is een bruin hengstje en helemaal gezond en 'wakker' :+

Net geboren, om 02:48 uur 's nachts

Afbeelding

En direct al pogingen om op te staan
Afbeelding

Lisenka, proost op onze 3 mei beebs hè! *\o/*
Allebei aan de beschuit met blauwe muizen...

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:46

En hier wat foto's van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:48

martine - jah joepie gefeliciteerd

Aline - ook al zo'n ubercute veulen <3 die mag je ook bij mij brengen met een strikje erom heen :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:50

Aline: Wat een scheetje. Nogmaals gefeliciteerd. Ik had Altanera jouw fotootje van hyves laten zien. Toen kon ze natuurlijk niet achterblijven (haha).

Deze is dus van jullie eigen hengst. Dacht dat het er een van Don was, maar dit is voor jullie nog leuker.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:52

Wat hebben jullie toch met strikjes? Had hem zo wel willen brengen, maar helaas geen strikje, dus gaat niet door. :+

Angela: Laat onze foto's maar aan je paardje zien. Wedden dat er dan ook direct zo'n leuk hengstje staat. Helpt echt hoor :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:57

Lakshmi: Spannend een nieuw paardje. Komt bij jou in de hemel zo te horen hoe hij het nu heeft.

Met dank aan Esther heeft ons veulen een naam die beter bij hem past. Het is dus Amistoso geworden.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:05

Geweldige veulens toch...heerlijk die foto's <3

pffff,ik doe sinds het uitstapje naar Karina met Mor niks als afspuiten,traumeel smeren en klei-en.
Moreno heeft een trap gehad in de wei,hij loopt niet kreupel,maar het was wel heel erg dik.
Ik durf geen risico te nemen en wil eerst de zwelling weg hebben voordat ik hem weer durf te belasten.
Boven zijn knie was zo dik als een grote navelsinasappel....daarna werd het mandarijn,en toen zakte het vocht zijn knie in....nu is het meeste vocht weg maar op de plaats waar hij de trap heeft gehad zit nog een verdikking.
iemand nog meer tips dan traumeel,afspuiten en klei/leem met arnica?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:18

He, getver Gab. Heb helaas niet meer tips voor je. Ik spuit ook altijd af en gebruik dan klei/leem. Hopen dat het snel weg is.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:24

Ik kom ook niet op veel meer dan wat je nu al doet voor Moreno. Ook goede ervaring met Compagel.

Aline, wat een wijs kopie! Geweldig!

Lisenka: strikje doe je om een cadeautje. Ofwel: doe mij die maar cadeau. Hoeft niet te worden ingepakt. Zo ook héél leuk om te krijgen :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:32

Lisenka schreef:
Met dank aan Esther heeft ons veulen een naam die beter bij hem past. Het is dus Amistoso geworden.

Echt heel leuk!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:51

een hele leuke naam lisenka

gab - balen dta moreno een trap heeft gehad maar ik zou ook niet even weten wat je er nog meer aan kan doen dan wat je nu doet. sterkte ermee

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:01

BrankaZ schreef:
Lisenka: strikje doe je om een cadeautje. Ofwel: doe mij die maar cadeau. Hoeft niet te worden ingepakt. Zo ook héél leuk om te krijgen :+

Oei, besef nu dat ik een gevaarlijke uitspraak heb gedaan met de strikjes. Dacht, zo ontkom ik er mooi aan, maar als mensen hem nu al zonder strikje willen. Dan gaat zijn mama heel erg huilen, want die is toch gek met hem. Ze staat constant met hem te kroelen en af te likken. Jan heeft foto's gemaakt in de bak en de kleine ging telkens naar Jan toe. Kwam moeders er weer aan en stond voor Jan met haar voorbenen te stampen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:02

Hahahaha _O- Mams wil haar zoontje voorlopig nog niet kwijt!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:52

Heey

Martine: Super leuk zeg :D Gefeliciteerd met je aanwinst en hopen dat hij snel opknapt :(:).

Aline: Wat een mooi veulentje zeg :D. Gefeliciteerd :D.

Lisenka: Mooie naam voor het mooie mannetje :D. Haha, ze maakt wel vorderingen, het veulen ligt al meer naar achteren en de uier is aan het groeiten en de banden zijn slap :D.

Borderjay: Balen dat moreno een trap heeft gekregen :(:). Gelukkig loopt hij niet kreupel.

Shaddy vind de blubberpaddock prachtig, ze heeft 3 keer liggen rollen :P. Ze ziet er echt niet uit.

Haar uier is weer wat gegroeit maar verder weinig veranderingen.

ik zal zo wat foto's van gisteren plaatsen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:48

Aline: Wat een schattig veulen! Gefeliciteerd!
Lisenka: Ben helemaal trots dat ie die naam heeft gekregen :D. Mams wil dr zoon nog niet kwijt zo te horen :).
Gab: Balen zeg dat Moreno een trap heeft gehad! Hopelijk slinkt de zwelling snel!
Angela: Shaddy gaat het ook spannend maken! Ben echt benieuwd wat voor veulen ze krijgt!

Shaggy ging net helemaal uit zijn plaat in de longeerbak :). Maar ze waren in het land ook allemaal gek bezig, zal het weer wel zijn! Morgen komt de zadelmaker, hopelijk vinden we een goed passend zadel voor Shaggy!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:57

weer een leuk veulentje *\o/*

zal ik de strikjes maar gaan leveren iedereen wil er strikjes erom heen
ik zie gelijk een handeltje erin :+
zeg maar welke kleur :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:12

Het is dus dus AMISTOSO geworden <3 . Gaaaave naam hoor! Past perfect.

Aline, GEFELICITEERD, wat een knap bruin(!) veulen! Gaan jullie deze zelf houden? Hij is prachtig hoor, mams ook trouwens, wat een manen! En tsja, Ulises is natuurlijk ook een mega kanjer :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:15

hier de foto's, ze is wel vies en nat ze loopt 24/7 buiten ( wel met schuilstal maar die gebruikt ze niet).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:03

lekker buikje heeft ze! Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen!