[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:49

Peet, sterkte, wat een toestand zeg...

Ik heb eigenlijk niks echt spectaculairs te melden...
We hebben onze eerste vakantieweekje en het is inmiddels een echt paardenweekje geworden, omdat bijna iedereen bij ons op stal op vakantie is deze week... Clown

Mijn vriend heeft deze week zelfs zijn eigen 'vakantie-verzorg-pony'... Haha!
Hij heeft zijn koetsiersbewijs gehaald, maar er verder eigenlijk nooit veel meer mee gedaan.
Hij gaat altijd wel trouw met mij mee, maar om zelf te rijden zijn mijn dames gewoon te pittig jammer genoeg voor een beginnende menner...
Nu de verzorgsters van Piëla de hele week op vakantie zijn heeft hij haar deze week van mij onder zijn hoede gekregen, en volgens mij gaat hij het steeds leuker vinden! (ook al is het allemaal nog niet zo simpel... Knipoog )
Hij heeft al een paar keer gelongeerd en rustigjes aan met de wagen gereden en vanavond zijn we aan het oefenen met laden geweest met onze nieuwe trailer.
We dachten Piëla naast Fifi te zetten toen die eenmaal stond, maar dat ging helemaal mis... Bloos!
Piëla wilde niet laden en Fifi werd steeds onrustiger op de trailer, op een of andere manier wist ze toen zover met haar achterhand te zakken dat de stang eruit drukte, grote paniek dus, hangen, touw zei knap en buiten stond Fifi weer! Bloos!

Ik was als de dood dat Fifi er nu ook nooit meer op zou gaan, maar die hadden we er gelukkig vrij snel weer op staan.
Die toen maar op stal gezet en Piëla alleen geprobeerd...
Dat viel nog niet mee, ik met touw in m'n handen en mijn vriend erachter, maar voor de klep verzette ze echt geen voet meer! Boos!
Uiteindelijk heeft hij het van mij overgenomen en is 'ie met een hand paardensnoepjes en een emmer voer op de klep gaan zitten...
En ja hoor, na een poosje stond madam erin!
Vriendje apetrots natuurlijk, echt lachen!
Nooit verwacht dat 'ie hier zoveel geduld voor zou hebben...

Ik heb nog wat foto's gemaakt, die zal ik zo even van de camera halen en hierop zetten... Knipoog

Hier alvast een paar plaatjes van vriendje met Piëla met de wagen en van mij met Fifi (met m'n nieuwe camera... Cool ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:44

hmm, volgens mij ben ik nu alleen vanavond... Clown

hier dan ook gelijk nog maar de foto's van onze trailer en het oefenen met laden vanavond... Knipoog

Vanavond dus een cursusje trailer laden, waar vriendlief glansrijk voor is geslaagd! Haha!
Waar wij eerst met z'n tweeën en toen met z'n drieën stonden te tobben om Piëla in de trailer te krijgen lukt het hem uiteindelijk helemaal alleen!
Best iets om trots op te zijn! Cool

'Moet ik dáár in?! Wow! '
Afbeelding

'Nou vooruit, omdat je zo aandringt en zulke lekkere snoepjes bij je hebt, wil ik wel een stukje op de klep gaan staan...'
Afbeelding

'Zie je dat wel, wat ik allemaal voor hem doe en niet voor jou?!'
Afbeelding

Sjef, onze hond, kijkt toe of de baas het allemaal wel goed doet... Haha!
Afbeelding

Tja, daar sta je dan, op de klep van een doodenge trailer met binnenin een emmer met lekkere dingen erin... Rolleyes
Afbeelding

En ja hoor, geduld wordt beloond!
Voor beide! Knipoog
Afbeelding

En wat vinden jullie trouwens van onze nieuwe trailer?! Pling

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:00

Ziet eruit als een fijne trailer Ellis! En super dat jouw vriend zo'n engelengeduld heeft met Piëla. Geweldig!
Ook erg leuk om te zien dat hij lekker met haar voor de kar aan het werk is. Fifi loopt bij jou trouwens erg netjes!

@Peetisgreat: sterkte met je kanjer. Hopelijk knapt ie snel op. En zeuren doe je niet, je moet toch ergens je hart luchten als het niet lekker gaat met je kanjer?

Maandag ga ik lekker met Frío op vakantie. Zondag komt mijn moeder met trailer deze kant op. Die parkeert ze een nachtje op stal en dan gaat ze met Finn (onze pup) langs de fokker om te laten zien hoe hij gaat.
Maandag dus vertrekken. Hopelijk gaat Frío er net zo lekker vlot op als tijdens de laatste keer oefenen.
Moet met mijn eigen auto mee naar Drenthe want die wordt ingeruild door mijn ouders. Dan krijg ik hun auto (Subaru Forester) want zij wilden heel graag een Kia Sorrento. Dus ik heb dan een heerlijke auto voor als ik mijn E-rijbewijs heb. Ga er over een paar maanden n.l. les volgen. En dan heeeeeel hard sparen voor een leuk 1,5 paards trailertje zodat ik zelf met Frío op pad kan Haha!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:04

Leuk ik ga maandag ook met Larena op vakantie.
Blijf een midweekje in drenthe met mijn nieuwe vriend en in totaal 4 kinderen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:04

Branka, klinkt goed allemaal!
Alvast heel veel plezier in Drenthe, lekker van genieten en veel foto's maken! Knipoog

Ik hoop dat onze trailer goed gaat bevallen, hij lijkt lekker degelijk en ruim te zijn.
Nu nog goed oefenen dat ze er zo instappen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:12

Moet goed gaan komen met zulk geduld! En anders hebben John en Monya van het Balingehof ook nog een andere training, n.l. trailerladen Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:17

Haha!

Maar het moet inderdaad wel goed komen, rustig aan... Knipoog
Met Fifi is het ook gelukt met veel oefenen, die gaat er nu redelijk snel op, moeten er alleen niet van die rare dingen gebeuren als vanavond natuurlijk... Clown

Gaan we met de rest ook gewoon zo doen... Cool
(vakantie vullend programma... Haha! )

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:18

Leuke foto's, Nouvel. Gelukkig is het uiteindelijk gelukt. Lachen
Trailer ziet er fijn uit.

Peet, wat een ellende. Ik heb geen tips voor je, helaas. Sterkte!

Verder wens ik alle vakantiegangers veel plezier!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:21

Zo dames, ik heb alles netjes bijgelezen, aar heb het onzettend druk met nieuwe baan, paarden en sociale leven dus reageer ik even niet meer uitgebreid...

Peet, wat ontzettend balen van Tsjillert... Ik heb er helaas geen ervaring mee, hopelijk gaat het snel over?

Leuk, allemaal op vakantie met je paard Haha! Ik ga volgend weekend ook 4 dagen met Licor, logeren met 3 vriendinnen in een B&B met stallen en weide aan en dan dagtochten maken, ik kijk er al naar uit! Licor is heel erg gek op 1 haflingermerrie die meegaat, dus ik ben erg benieuwd wat dat gaat geven Haha!
Vandaag had ik weer les en we hebben op muziek gereden, dat was echt zo gaaf!! Op het einde was Licor zo ontspannen dat ik hem kon in- en uitschuiven zonder dat hij ook maar wat aan tact en afdruk verloor en op het einde ook enkele mooie wissels gesprongen. Mijn lieve jongen Lovers

Wauw, Ellis, wat bof jij met zo'n vriend... mijn vriend is echt NIET geinteresseerd in paarden, hij zeurt er ook niet over, maar het is al te veel gevraagd om een keertje mee te komen Rolleyes
Dat vosje kan zo te zien wel super bewegen zeg!!
Mooie trailer hoor! Ik heb sinds vorig jaar een 2de hands Brenderup trailer gekocht met een zadelkamer en ik ben er echt zooooooo blij mee! Die trailer heeft het gemak van een paard aan huis wel echt vergroot!
Laatst bijgewerkt door Idra op 26-07-07 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:23

Idra, lekker joh, een paar daagjes erop uit met paard!
Veel plezier!
Klinkt ontzettend gaaf je les, ben jaloers! Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 00:36

El, ja, denk wel dat hij uitgekozen is hoor voor het stuk. Ze zochten een zo`n wit mogelijk paard en hij lest ook op Goya dus is het eigenlijk wel logisch. Zal zondag even naar de organisator, misschien kunnen Goya en ik straks ook bij een sprookjesmarkt rondhobbelen. Zou wel leuk zijn, zal het hem voorstellen. Is volgend jaar volgens mij. Verder was de les idd erg leerzaam en spierpijn haha. Leuke fotos heb je geplaatst overigens!
Veel plezier op vakantie voor degenen die gaan.
Peet, dat is schrikken zeg!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:27

Peet, wat vervelend zeg! Heel veel succes weer.
Nouvel, leuk joh die foto's met het rijtuig, en dat trailerverhaal, ik ben blij voor jullie dat het paard er wel op gegaan is. Gelukkig is Fuur echt superbraaf met de trailer in gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:27

Soeske, gaaf hoor!
Hopen dat het allemaal doorgaat, weer een leuke ervaring erbij!

Ik ga gauw eten nu en naar stal, want straks komt de fysio voor de paardjes...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:26

Peet, sterkte met Tsjillert!! Hou ons maar gewoon op de hoogte hoor! Ach gut

Ellis, heerlijk zo´n vriend die het ook leuk vindt! Die van mij vindt alleen zijn eigen nieuwe speeltje leuk, met heel veel paardekrachten...
Mooie trailer hoor! Cool

Lobke, Fijn dat Licor je weer zo´n goed gevoel gaf tijdens de les. Dan kan je zo genieten van ze! ik zat woensdag ook echt te glunderen te paard. Fijne vakantie alvast!

Vicky, jij ook een fijne vakantie! Lekker dat je paardekind mee kan!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:28

BrankaZ, jij ook een fijne vakantie! Ik wil toch ook nog wel een keer een midweekje Drenthe met Sam.
wellicht toch leuk om zoiets een keer te organiseren met allemaal barokkies!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:14

Peet balen, vind het echt heel naar voor je zeker zo vlak voor je vakantie kun je die stress al helemaal niet gebruiken

FunkyMistiC welkom

Alle vakentie gangers een hele fijne tijd en mooi weer

El mooie foto's, knap van je vriend bij het trailer laden, mooie trailer trouwens, ik ben nog steeds opzoek naar een goedkope

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:38

Kjoetie: Nog gefeliciteerd!!

Peet: Wat vervelend dat het weer slechter gaat met Tsjillert. Ik hoop voor je dat hij op tijd weer opknapt, zodat jij met een gerust hard op vakantie kan gaan.

Penny: Fijne vakantie!

Nouvel: Mooie foto’s Haha! en wat een gedoe met die trailer, geluk is het wel gelukt Lachen
Ik vind het een mooie trailer, nou zorgen dat ie mooi wit blijft Knipoog

Branke & Vicky: Ik geloof dat echt iederen op vakantie gaat in drente, Lachen Heel veel plezier allebei.

Lobke: Wat fijn dat het rijden met Licor zo lekker ging!

Ik ben nog steeds niet helemaal beter, maar ik wilde vanmiddag toch heel graag met Vicky een buitenrit maken. Ik heb mijn fototoestel meegenomen, want ik moest nu toch ook eindelijk eens foto's van Vicky maken. De buitenrit ging heerlijk en op een breed zandpad heb ik wat dressuur gereden en ze liep echt als een tierelier!!! Beetje strekken, wijken, verzamelen, enz. Het ging allemaal super Lachen Maar helaas geen rijfoto's. Daarna nog even bij Ottel langs geweest. Daar ook nog weer wat plaatjes geschoten Schijnheilig Ik zal zo even de foto's uitzoeken en er een paar plaatsen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:14

Meet Vicky! Haha! Mijn nieuwe bijrijdpaardje, waar ik heel blij mee ben, omdat het totaal niet klikte met de vorige en ik Goldy vorig jaar heb moeten laten inslapen Verdrietig

Afbeelding
Vaya kijkt om het hoekje ook even mee.

Afbeelding
Mooi hoofdje

Afbeelding

Afbeelding
Otje Lovers

Afbeelding
En het allerliefst hoofdje van de heeeeeeeeeeeeele wereld

Afbeelding
Otje en Fifty aan het spelen

Afbeelding
Oei, Ot kan ook lelijk doen Nagelbijten / Gniffelen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:18

Leuke foto's komen hier voorbij!
Vervoer voor Tommie Visser is helemaal geregeld, zodat we toch met zn 2en kunnen, wel fijn samen met een bekende die clinic doen Ja
Vanaaf naar de bios en lekker ui!! Zin om te feesten Haha!
Zo nog even langs de ruitershop Haha!

En van t weekend ga ik weer bijreageren, lees het allemaal wel gewoon hoor! Mooie foto's komen voorbij!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:23

Yoepie !!!! Even een ego berichtje ...

Goede berichten , Jacolien gaat goed momenteel op Balingehof !!

Begin van de week was het nl wat minder, madam had geen rem en reageerde niet echt om aanwijzingen en oefeningen.

En nu weer aan t werk !

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:55

Madelief: Fijn dat het vervoer is geregeld Lachen

Leonie: Wat een goed nieuws, er zit dus vooruitgang in.

Ik voel me weer wat opgeknapt Lachen en ik zit hier echt helemaal blij te zijn, want morgen ga ik eindelijk de paarden van Femke ontmoeten Hyper!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:23

Bofkont!! Jammer dat Slashie er niet meer is Verdrietig

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:15

Nouvel: Wat een leuke foto's zeg! Wat loopt Fifi toch gaaf voor de wagen echt heel soepel en netjes nagevelijk. Helemaal super. En dan nog zo'n lieve vriend die een moeilijk paard op de trailer kan krijgen! Echt toppie hoor Ja En je trailer is ook erg mooi.

Zasread: Wat leuk die foto's! Vicky lijkt me een heel lief paard Ja Erg braaf en veel geduld volgens mij. Fijn dat je zo lekker gereden hebt.

Madielief en Jasmijn: Gelukkig hebben jullie vervoer! Wie gaat de clinic eigenlijk rijden van jullie 2? Of wisselen jullie af?

Brankaz: Veel plezier op vakantie met Frío.

Leonietje: Fijn dat het met jacolien zo goed gaat! Hopen dat er een stijgende lijn in zit. Je hebt dan weer een fijn paard waarmee je alles kan denk ik Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:28

Madelief rijd hem. Ik ben niet zo'n fan van ale topruiters, zoals madelief is haha Lachen
Waarschijnlijk moet ik nog werken ook, ik ga proberen het te regelen, maar ze hadden me speciaal gevraagd voor deze zaterdag (toen wisten we nog niet van de clinic Boos!)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:10

Dat is jammer zeg, dan kan je misschien niet eens mee. Nouja, als er dan teminste maar foto's gemaakt worden, dan kan je nog wat zien Knipoog