Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:35

bij videobeheer op je youtube account ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:42

Ik heb iets verandert. Is het gelukt?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:25

Nee, ze staan nog steeds op privé

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:28

En nu? Ik heb de account instellingen verandert. Of moet ik het filmpje dan opnieuw plaatsen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:30

Geen idee, maar ik kansen nog steeds niet zien.
Je hebt 3 opties, openbaar, privé of alleen voor mensen die de link hebben. Ze moeten op openbaar staan als je wilt dat wij ze kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:35

En nu? haha erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:38

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:05

Caro_MarjaH schreef:
Ik heb hem in het zwart en ik vind ze klein vallen. Normaal heb ik voor bovenkleding M of hooguit L nodig, maar ik moest echt een XXL van dit jasje hebben.

Oh echt, ik heb meestal XS dan zou ik dus misschien wel een S kunnen proberen en laat er nou toevallig een S op mp te koop staan! :j

AmoorM, zal straks ff naar je filmpjes kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:51

Paardlief is nog steeds verkouden, gisteren en zondag kwam het snot weer uit haar neus na het rijden. Ik heb al z'n vitamine spuit gegeven, maar het lijkt niet echt te werken. :n

Hoe bouwen jullie conditie op? (Galoptraining?)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:47

Ik zie alleen de 1e.
Vitaminespuiten zijn alleen zinvol voor de fabrikant en de winkel die ze verkoopt... Die worden er beter van, je paard niet.
Ik zou hem iig niet in het zweet rijden of een paar dagen rust geven.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:03

Als ze verkouden blijft zou ik idd een paar daagjes even lekker vrij geven.

Om conditie op te bouwen bij klasien toen ik haar kocht (ze had een jaar niets gedaan) ben ik gewoon begonnen met hele kleine buitenritjes maken. Gewoon 15/20 min alleen maar stappen, eerst dat een beetje uitgebreid en toen af en toe een klein stukje draf mee gepakt. Uiteindelijk ook galop en langzaam de rondjes groter maken. Als het slecht weer was deed ik dit gewoon in de bak. Je merkt heel snel of ze het volhouden of moe zijn, door het op die manier heel langzaam uit te breiden is ze het steeds beter vol gaan houden en kon ik steeds langer rijden en ook meer vragen.
Ze is nu nog steeds niet aan haar top maar kan ondertussen makkelijk gewoon 45 min hard aan het werk met haar en rij ondertussen buitenritten van zo'n 10km met haar, dan ben ik ongeveer 1,5 uur of een uur en drie kwartier onderweg maar dan stap ik veel tussen door.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:45

amoor: vitamine spuit eenmalig geven zal niet direct zichtbaar worden, helaas. uitzieken is het beste.
en uitkijken met rijden. ga jij eens met een ziek hoofd hard lopen, wordt je ook niet blij van. rust is belangrijk

conditie opbouwen: oefeningen steeds iets langer uitvoeren of wanneer je merkt dat je paard moeier wordt toch nog even iets verder gaan.
Het is net als hardlopen. eerst lukt het je maar 1 km en uiteindelijk loop je 5 km met 2 vingers in je neus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:24

Ik denk dat ik de DA straks even bel voor advies. :j
Wat vonden jullie van het filmpje?

Edit: Heb gebeld. Assistente zei dat het niet veel kwaad kon, alleen dat we het goed in de gaten moesten houden en totalin bij voeren voor de weerstand. eventueel nog een vitamine spuit. Wel beweging geven en goed met de zweetdeken uitstappen. Heb nog goed gevraagd of ze wel mocht zweten, maar dat was geen probleem. Maar als ze ging hoesten dan moesten we contact op nemen.
Ik kijk het nog een weekje aan en als het niet beter wordt dan moet er maar iemand langs komen, ik vindt dat haar conditie ook niet goed verbeterd.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:36

je filmje: ja wat zal ik zeggen haha lekker dooroefenen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:41

Jenny_S schreef:
je filmje: ja wat zal ik zeggen haha lekker dooroefenen ;)

Dit was nog maar de eerste les he, haha. Ze voelde ook niet fijn aan, na 3 hindernissen was ze al nat van het zweet en erg aan het hijgen. :\
Dit had ze zondag bij de buitenrit ook, wel iets minder. Terwijl als we gewoon dressuren of longeren ze amper tot niet zweet. Ik denk wel dat het goed voor haar conditie is om dit wat vaker te doen (los of ohz)

Maar je ziet er geen ZZ springer in? Hahahahah _O-
Maar ze neemt of de voorhand of de achterhand niet mee bij die lage sprongetjes.
Ik vindt het buiten crossen(heuveltje op en af, door de plassen, boomstammetje) ook leuker dan in de bak springen.

Heb jij toevallig een filmpje hoe je met je paard springt? Dan heb ik vergelijkingsmateriaal.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:24

Ik denk dat het goed is dat je vaker cavaletties of balkjes draaft dan leert ze wel dat ze 4 benen heeft.
Waar ik zelf tegen aanloop is dat Doutz meer moeite heeft met wendingen in een bak. Het rijden van hindernissen op lange lijnen gaan makkelijker dan met wendingen. verder springen friezen zo laag minder snel, zodra ze op 70+ staan gaan ze eindelijk eens wat doen.
Ik heb in profiel alleen een filmpje van een envoudige crosslijntje geen filmpje van normaal parcour, dit komt omdat het bij ons altijd savonds in de binnenbak is waardoor je niks ziet op film.

je paard was ook ziekies toch, ik begrijp dan wel waarom ze na 3 sprongen zo zweette. Die van mij zweet pas na zo'n 20-25 sprongen en dan is ze het ook echt wel beu

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:15

Ik spring af en toe wel eens met Carolien als er toevallig een hindernis in de bak staat niet laag genoeg naar mijn zin is. Als de hindernis te laag is dan tilt ze inderdaad haar benen niet op en sloft eroverheen maar iets hoger springt ze prima. Ik hou zelf alleen niet van springen en zo af en toe voor de afwisseling vind ik het leuk maar meer niet.

Even een update over mijn wedstrijdstress: In het trainingstraject waar ik in zit wordt eind maart/begin april proefgerichte training ingelast en een theorieles en clinic over de voorbereiding op de wedstrijd. Volgende week (7 maart) ga ik ook proefgericht rijden bij ons op de manege en de volgende dag daar concours starten. Eerst maar eens op deze manier aan de gang en kijken of ik weer voldoende vertrouwen daaruit kan putten om weer meer ontspannen de ring in te gaan. Mocht de spanning daarna nog steeds de overhand houden dan neem ik contact op met een mental coach die zelf ook dressuur heeft gereden.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:45

Goede keuze caro-marjah!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:55

Caro top!!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:33

Fijn Caro_MarjaH! Zou mooi zijn als je het zo kan oplossen!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:32

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:04

oh jee.. daar is hij ook nog in maat 205 :o <3 Argh.. de maand is al te duur hahaha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:16

Is het al weekend? Ik heb echt geen zin vandaag

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:18

Hahhaa Laura.. nog ff doorbikkelen ;) De zon schijnt iig!